+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Szyberdach i wszystko o nim
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szyberdach i wszystko o nim  (Przeczytany 88661 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #90 - Piątek, 27.02.2009, 18:48:27 - NIEPRZECZYTANA »

jakbym dalej jezdzil seatem na okraglo to w tym roku mialbym klime
 :-X  :-X
jednak dobra rzecz zimno i fajnie
no dokladnie jakby moje slowa :-X
ale na szczescie nie jezdze albo i nie na szczescie i mam teraz nawet tempomat domykanie szyb i mnostwo innych bajerów

i nie trzeba nic dokladac jak w seacie, do komfortu i wlasnej wygody, za chore pieniadze i z strata mnostwa czasu, bo kogos przy kupnie nie bylo stac na dolozenie 5 tys na wygode, ale tak maja samochody w polsce kupowane niestety
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.02.2009, 18:51:59 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #91 - Sobota, 28.02.2009, 01:12:44 - NIEPRZECZYTANA »

No wyglada ladnie, ale jakbym mial 1400 zl to inaczej bym go spozytkowal :P
Zapisane

hans Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: seat cordoba, 2001, 1,9 SDI

« Odpowiedz #92 - Niedziela, 01.03.2009, 07:31:11 - NIEPRZECZYTANA »

A mi się wydaje że nie jest to jakaś ogromna kwota jak na elektryczny szyberdach, mam gwarancje na 3 lata wiec nie powinno się nic psuć
Zapisane
kremien Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Dolny śląsk
Samochód: ibiza 98 1.4 MPI AKV

« Odpowiedz #93 - Niedziela, 18.07.2010, 00:05:55 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem taki przypadek, że podczas jazdy pękła mi szyba w szyberku. No i musiałem wymienić. ściągnąłem podsufitkę i dobrze umyłem wszystko wokół. No i właśnie zmyłem taki jakby wosk zaschnięty, czy coś co było posmarowane na ramce szybera (Dziura w dachu na zagięciu blachy, w miejscu gdzie wchodzi szyba z uszczelką) i przy okazji dałem uszczelkę z "nowego" szybera, bo była ładniejsza i teraz problem jest taki, że słyszę szumy powietrza podczas jazdy, gdyż jest mniej szczelny i właśnie wydaje mi się, że to może być z powodu zmycia tego wosku. Podsuńcie mi pomysł czym tam można posmarować, żeby to uszczelnić? Nie otwieram często dachu, a jeśli już to uchylam do góry najczęściej, więc nie musi być to jakoś super wytrzymałe. Jakiś sylikon czy coś innego proponujecie?


od KYS: Dopisuj się do istniejących tematów.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18.07.2010, 12:02:02 wysłane przez KYS » Zapisane
fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #94 - Niedziela, 18.07.2010, 00:25:45 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym coś popróbował z klejem do szyb lub "Soudal FIX ALL CRYSTAL" a tu masz dane http://www.soudal.pl/index.php/uszczelniacze/polimery-ms/fix-all-crystal.html
Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
Antonio Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lipusz (GKS)
Samochód: Cordoba, 1998, 1,9 TDi

« Odpowiedz #95 - Poniedziałek, 25.05.2015, 10:16:46 - NIEPRZECZYTANA »

ze swoim szybrem miałem takie cyrki, że dużo by pisać. Wymieniałem 3 razy, rozbierałem na drobne części, wymieniałem drobne podzespoły, czyściłem i smarowałem, więc jeśli ktoś ma problem służę dobrą radą  ;)
mam też jeszcze jakieś drobne pierdoły jak coś.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #96 - Wtorek, 26.05.2015, 18:05:16 - NIEPRZECZYTANA »

Antonio, w takim razie zapytam się Ciebie, co jest powodem, że czasem się nie zasuwa, tj zasunie się kilka cm i się zatrzymuje. Puszczę przycisk i wcisnę i znów tylko trochę się zasunie. Jak dam mu więcej czasu, to wtedy się zasuwa więcej. Tak to wygląda:
<a href="https://www.youtube.com/v/B5k5K-izOi4" target="_blank">https://www.youtube.com/v/B5k5K-izOi4</a>
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #97 - Wtorek, 26.05.2015, 18:44:51 - NIEPRZECZYTANA »

smarowales prowadnice?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #98 - Wtorek, 26.05.2015, 19:03:22 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko co możliwe jest posmarowane, na pusto (sam silnik) działa poprawnie, pomaganie ręką nic nie daje. Dłubałem przy tym trochę w lecie, jak miałem zdjętą podsufitkę, wszystko, co mogłem i znalazłem w necie, to zrobiłem
Zapisane

kula Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jędrzejów
Samochód: ibiza 1.9d 94 & cordoba sx 1.6AFT 96

« Odpowiedz #99 - Czwartek, 28.05.2015, 14:34:38 - NIEPRZECZYTANA »

Na 99% walnięty układ zabezpieczający w silniku( są dwa do 1-ego i 2-ego biegu),popatrz na elektrodzie. Miałem takie same objawy w moich 2 silnikach,wywaliłem te układy i zmostkowałem, działały potem jeszcze trochę i padły.Wróciłem do korby i szyber działa od roku bez problemów.
Zapisane

kula
Antonio Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lipusz (GKS)
Samochód: Cordoba, 1998, 1,9 TDi

« Odpowiedz #100 - Czwartek, 06.08.2015, 21:58:04 - NIEPRZECZYTANA »

też tak czasem mam na postoju. Szczególnie jeśli auto się bardzo nagrzeje na parkingu. Jak już ruszę i przejadę, to działa wszytko ok.
Myślałem, że to wina przewodów, bo zakładając silniczek powinienem pociągnąć grubsze kable, a wykorzystałem te lampki. A ty jak masz ?

Prowadnice miałem wyczyszczone i nasmarowane... więc może faktycznie wina jakiegoś układu..
i skąd masz czerwone podświetlenie guzika ?  :)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 06.08.2015, 22:01:20 wysłane przez Antonio » Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #101 - Czwartek, 06.08.2015, 22:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

To u mnie niezależnie czy stoi, czy jedzie. Kable są ori, jutro mogę zrobić zdjęcia (wystarczy wyciągnąć lampkę i wykręcić jedną śrubę). Czerwone podświetlenie w przycisku było. Z tego, co zauważyłem, to czasem nie ma tego podświetlenia (powinno pojawiać się po zapłonie) i jak widać na filmie, czasem się świeci jak wciskam guzik, czasem nie. Będę za niedługo szukał licznika po szrotach, to może wyciągnę z jakiegoś golfa ten przełącznik
Zapisane

Antonio Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lipusz (GKS)
Samochód: Cordoba, 1998, 1,9 TDi

« Odpowiedz #102 - Piątek, 07.08.2015, 18:33:51 - NIEPRZECZYTANA »

czyli miałem ori szyber elektryczny ?
ja niestety musiałem przerobić i myślałem, że to jest przyczyną zacinania...
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #103 - Sobota, 08.08.2015, 11:13:04 - NIEPRZECZYTANA »

Szyberdach ori. Idzie jedna wiązka, która w okolicach lampki rozdziela się na 4 mniejsze - jedna idzie do silniczka szyberdachu, druga idzie do przełącznika szyberdachu, trzecia idzie do lampki, czwarta idzie do daszka pasażera (podświetlane lusterko). Na tej wiązce do lampki jest naklejona karteczka:
Cytuj
REF. 1L0971101/N
F. U. M. 03-07-95
-56A-BY7
YAZAKI (UK) Ltd.
FECHA 30 04 96
CONTROL ELECTRICO
OPER. 2219 A0105

Z tego, co kiedyś sprawdzałem, to we wtyczce idącej na silnik pojawia się napięcie w takich konfiguracjach:
- przycisk podnoszenia - odsunięty szyberdach: żółty, zasunięty szyberdach: żółty
- przycisk odsuwania - podniesiony szyberdach: zielony, zasunięty szyberdach: zielony
- przycisk zamykania - odsunięty szyberdach: żółty, niebieski, podniesiony szyberdach: zielony, niebieski
Dodatkowo w silniku (całym sterowaniu) są jakieś zabezpieczenia, że jak wyciągnę go od szyberdachu, to on kręci się dany czas (np potrzebny na podniesienie) i przestaje, także jakby był szyberdach ustawiony inaczej niż silnik, to by się mogły cyrki dziać.
Zapisane

Antonio Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lipusz (GKS)
Samochód: Cordoba, 1998, 1,9 TDi

« Odpowiedz #104 - Piątek, 19.02.2016, 22:36:21 - NIEPRZECZYTANA »

tu raczej wszystko jest ok... obstawiał bym winę jakiegoś układu.
Silniczek kręci tylko przez określony czas, tak jak piszesz. Jak źle skonfigurujesz silniczek z szybrem to nie będzie się domykał, albo otwierał do końca.. ale to inna bajka.

Napisano: Sobota, 08.08.2015, 21:42:25


mój szyber znowu c**j strzelił  >:( a tak o niego dbałem. Zawsze smarowałem przed zimą i na wiosnę. 2 lata temu jak wymieniałem linkę wyczyściłem cały i porządnie nasmarowałem.
Teraz chce się uchylać ale nie otwierać. I to z lewej strony. Podejrzewam, że zaczep prowadnicy który trzyma linkę pękł. Już przerabiałem to dwukrotnie. Wyczytałem gdzieś, że to częsta usterka elektrycznych szyberdachów. Noo i podobno przeważnie uszkodzeniu ulega lewa strona...
przerabiał ktoś to ? może są jakieś zestawy naprawcze ?
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Szyberdach i wszystko o nim
Skocz do: