Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Identyfikacja zaworków
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Identyfikacja zaworków (Przeczytany 6148 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
zoltar83
Świeżak
Offline
Skąd: Nasielsk
Samochód: Leon '00 1.9 TDI AHF
WWW
Identyfikacja zaworków
«
Piątek, 13.02.2009, 12:25:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Od jakiegoś czasu przeglądając fotografie komór silników 1.9 TDI zauważyłem że w większości przypadków zawór N75 (ten po prawej patrząc od przodu) ma biały kolor "łebka", a ten bliźniaczy drugi zawór (z lewej) ma "łepek" czarny. U mnie jest odwrotnie i tutaj pytanie - czy mogły one być kiedyś przez nieuwagę/niewiedzę zamienione miejscami. Dodam iż Leona sprowadzałem z Francji, więc o jakości tamtejszych ASO ( o ile był w ogóle w ASO serwisowany) nie mam bladego pojęcia... czy kolor "łebków" zaworków nie ma znaczenia? Czy możliwa jest zamiana w celu testów obu zaworków?
w razie wątpliwości mogę spisać nr zaworków i pstryknąć fotki
Zapisane
płyń pod prąd - z prądem płyną same śmieci...
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 13.02.2009, 14:09:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: zoltar83
Czy możliwa jest zamiana w celu testów obu zaworków?
Tak
Cytat: zoltar83
czy mogły one być kiedyś przez nieuwagę/niewiedzę zamienione miejscami.
Możliwe. O ile pamiętam to oba mają ten sam nr tylko N75 ma literkę A na końcu.
Zapisane
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 13.02.2009, 14:40:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
W razie własnych wątpliwości prześledź bieg wężyków - te od N75 idą do turba,
kolektora dolotowego przed i kolektora dolotowego za turbem... Najłatwiej złapać
ten od gruchy na turbinie i prześledzić dokąd drań pełznie...
Zapisane
zoltar83
Świeżak
Offline
Skąd: Nasielsk
Samochód: Leon '00 1.9 TDI AHF
WWW
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 13.02.2009, 16:07:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Więc tak:
trasy po jakich biegną wszystkie wężyki w okolicach zaworków sprawdziłem z jakimiś schematami znalezionymi na forum, więc wszystko powinno być ok...
Jednak bardziej zastanawia mnie, czy przypadkiem nie zamienione są same zaworki, a połączenia wężyków pozostały bez zmian.
No nic dzięki za odpowiedzi - postaram się jutro poświęcić chwilkę i pozamieniać te wredne zaworki
...a przy okazji pozdrowienia dal wszystkich Walentych i walniętych
Zapisane
płyń pod prąd - z prądem płyną same śmieci...
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 19.02.2009, 18:32:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jezeli ten od gruchy leci do zaworka z bielym lbem i auto jezdzi normalnie to znaczy ze wszystko jest ok, a pozycja zaworkow nie ma najmniejszeo znaczenia.
Zapisane
http://seat-racing.pl
Potek1991
Świeżak
Offline
Samochód: CORDOBA, 2000, 1.9TDi-ASV
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 19.09.2013, 18:17:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panowie,sory ze odgrzewam kotleta ale nie chce zaśmiecać forum i tworzyć nowych tematów,
szukajka nic nie wskazała
przypadkowo urwał mi sie króciec od n75 wiec zawór do wymiany,
musi być idealnie taki sam jak był czy nie?(numeracja)
cordoba 1.9tdi 110km asv
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 19.09.2013, 20:25:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Raczej tak numerek musi się zgadzać nawet z ostatnią literką ( bo chyba literką się kończy), można jednak jeździć na tym od EGRa. Dużej tragedii nie będzie.
Pewnie zdejmowałeś wężyk?? Ja już wiem, że jak lekko nie schodzi to należy nożem ściąć wężyk z końcówki. Nie ma co na siłę, o 2cm wężyka świat się nie zawali
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 19.09.2013, 20:26:44 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
Potek1991
Świeżak
Offline
Samochód: CORDOBA, 2000, 1.9TDi-ASV
Odp: Identyfikacja zaworków
«
Odpowiedz #7 -
Sobota, 21.09.2013, 13:00:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
no dokładnie kolego chciałem odczepić wężyk,okręcałem zaworkiem w koło i poszło:O dzięki za odpowiedź;)
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Identyfikacja zaworków
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...