Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jakie mają być obroty silnika na poszczególnych prędkościach  (Przeczytany 8888 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Damianrtv Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)

« Niedziela, 28.04.2013, 10:48:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam - jakie mają być obroty silnika na poszczególnych biegach.
Chodzi mi o prędkość jaką jadę czy mam odpowiednie obroty silnika ?

Posiadam cordobę 2000 I FL silnik 1.4l. 44KW (60KM)

Mam wrażenie jakby sprzęgło słabo brało i się ślizgało zanim rozpędzi mi auto. Czy dobrze"kręcę" nim max do 3000obr. Bo staram się oszczędnie nim kręcić - przesiadłem się z Fiesty 1.1L , 50KM i tam do 2500 się starałem kręcić by ekonomicznie jechać.

Czy przy 120km jest normalne mieć obroty 4000 ? oczywiście na biegu 5

Jak sprawdzić sprzęgło ?

Wrzuciłem 5 bieg jak stałem, miałem zaciągnięty ręczny i ruszyłem ( powoli spuszczałem sprzęgło i dodawałem gazu) auto zgasło po chwili i doszło do 1900/2300 obrotów - nie od razu. Czyli jak go przyduszało to ja mu gaz. Może się już kończyć sprzęgło czy mi się wydaje  ?
Zapisane

"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324

Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 28.04.2013, 11:30:33 - NIEPRZECZYTANA »

Z piątki się nie rusza :P Jeżeli sprzęgło bierze od dołu lub trochę wyżej niż od dołu, to jest jeszcze w miarę dobre. Jak bierze już przy górze, to jest na wykończeniu. Stań na prostym, puść ręczny, wrzuć jedynkę i powoli puszczaj sprzęgło. Postaraj się wyczuć w mniej więcej ile wysokości (od dołu, np 1/3) sprzęgło łapie i auto zaczyna ruszać. Gazu nie dotykaj :P Co do obrotów, na nauce jazdy, jeździłem Renault Clio II i Suzuki Swift III, obroty przy prędkościach, jakie pamiętam (tak mniej więcej): ~40km/h 2 bieg, 2300rpm, na 3 biegu około 1500rpm; ~60km/h 3 bieg około 2200rpm, 4 bieg około 1500rpm
Zapisane

Damianrtv Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 28.04.2013, 11:44:34 - NIEPRZECZYTANA »

Piątkę dlatego ponieważ jest to kolego nad bieg... :eye: i jak by sprzęgło już nie brało to by silnik nie zgasł, kręcił by się dalej, bo by sprzęgło się ślizgało.

A mnie chodziło o to czy miało od razu zgaś, czy dobrze zgasło przy prawidłowych obrotach na tej piątce. Czy może słabo dociska już.

Dwa - chodzi mi o to, że autko jakby za słabo się rozpędzało, że ma za duże obroty zanim rozpędzi się do danej prędkości na danym biegu - takie mam wrażenie.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 28.04.2013, 11:46:03 wysłane przez Damianrtv » Zapisane

"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324

Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 28.04.2013, 12:52:07 - NIEPRZECZYTANA »

Znalazłem to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140556 i http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzynia-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjmowania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 28.04.2013, 12:54:44 - NIEPRZECZYTANA »

przykładowo ladujesz 4 masz 2000obr gaz w podloge. obroty rosną proporcjonalnie do prędkości czy nie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Damianrtv Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 28.04.2013, 13:19:26 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdzę to jak założę deskę rozdzielczą bo wymieniam z czerwonych diod na białe. A bez zegarów silnik mni po chwili gaśnie więc sprawdzę to jak piszesz.

(na tym piątym biegu sprawdziłem i jest jak opisałem w/w) ale  ogólnie to jest tak: normalnie ruszam 1 , 2 ... i tak jakoś 3000 obrotów autko 30/40 km/h i tak jakoś bez porównania że to 1.4 do mojej byłej fufii 1.1 50KM no niby duża różnica nie jest bo tu mam 60KM.

Myślę że kolega mnie rozumnie o co mi chodzi, że mam wrażenie jakby za duże były te obroty zanim osiągnie daną prędkość by zmienić bieg na następny, że to sprzęgło jakby "masłem" było posmarowane i że nakręci się a efektu po rozkulaniu auta.

Zapisane

"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324

Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 29.04.2013, 12:19:09 - NIEPRZECZYTANA »

Fizyka - tarcie dynamiczne jest dwa razy mniejsze niż tarcie statyczne. Jeśli przyspieszasz i sprzęgło zaczęło by puszczać to obroty rosłyby coraz szybciej, a auto mogłoby nawet zacząć zwalniać (opory większe niż tarcie na sprzęgle).
Z resztą jakby się ślizgało sprzęgło przy 4000 obrotów to po kilometrze byś dymił jak elektrociepłownia i nie dałoby się tego nie czuć.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Damianrtv Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 30.04.2013, 15:59:49 - NIEPRZECZYTANA »

Acha - no to super za odpowiedzi - jeszcze dziękować zacząć muszę umieć  :-\  pozdrawiam - czyli sprzęgło mam oky - a co zrobić - na jakiś czas z linką sprzęgłową - bo jakoś to sprzęgło mocno muszę wciskać - choćby na jakiś czas ją przesmarować - tylko jak się to demontuje  :evil:   :pub:
Zapisane

"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324

Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 30.04.2013, 18:42:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Damianrtv
jakoś to sprzęgło mocno muszę wciskać - choćby na jakiś czas ją przesmarować
to nic nie da. Wręcz przeciwnie, jak się do niej pył zacznie lepić to się zatrze szybciej. TTTM i już.
Cytat: Damianrtv
tylko jak się to demontuje
jest gdzieś na forum instrukcja demontażu linki sprzęgła. Poszukaj.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 30.04.2013, 22:08:36 - NIEPRZECZYTANA »

Damianrtv, jak chcesz żeby Ci sprzęgło lekko chodziło to musisz wymienić tuleję sprzęgła. Koszt śmieszny bo tuleja kosztuje 20-25zł w ASO.
Ale jak dodam, że wymiana 300 bo trzeba zwalać skrzynię to pewnie polubisz to ciężko chodzące sprzęgło.
Zapisane
Damianrtv Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 13.05.2013, 17:25:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, odgiąłem linkę sprzęgła z mocowania koło zbiorniczka cieczy chłodzącej, troszkę lżej chodzi.
Dzięki - pozdrawiam
Zapisane

"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324

Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jakie mają być obroty silnika na poszczególnych prędkościach
Skocz do: