+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czy to oznaka 'początków' końca turbosprężarki?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy to oznaka 'początków' końca turbosprężarki?  (Przeczytany 15293 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 07.08.2008, 23:30:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Cytat: the_ozyrys  Wczoraj o 21:06:30
Odpowietrzenie głowicy...

A nie wału korbowego?
Chyba przez pasek rozrządu. Wał korbowy to można co najwyżej smarować.
Jak już to bodajże się to nazywało komora korbowodowa.


« Ostatnia zmiana: Czwartek, 07.08.2008, 23:33:05 wysłane przez KKKKris » Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #16 - Piątek, 08.08.2008, 00:21:55 - NIEPRZECZYTANA »

To się nazywa misa olejowa i tam wlasnie idzie ta rurka gumowa,
czyli odma właściwa... A górę odpowietrza ten "grzybek"...
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #17 - Piątek, 21.08.2009, 08:02:22 - NIEPRZECZYTANA »

Założyłem nowy wątek ponieważ nie mogłem znaleźć nic o moim problemie na forum, a mianowicie mam wyciek oleju z miejsca połączenia turbiny z przewodem odprowadzania oleju. Teraz zastanawiam się czy to turbo mi się kończy czy tylko uszczelka się rozszczelniła? Jeśli to uszczelka to gdzie można taką dostać bo nigdzie w żadnych hurtowniach tego nie mają. Dodam że turbina była niedawno ściągana przy wymianie uszczelki pod głowicą i tydzień temu wymieniłem olej (nalałem chyba trochę za dużo bo miarka pokazuje max). Auto przyspiesza normalnie, nie dymi tylko turbo czasami zaraz po odpaleniu jak na zewnątrz jest gorąco trochę mocniej świszczy niż kiedyś.  

PS. Jeśli zdublowałem moim postem jakiś temat o sorki i proszę o link do niego bo sam nic nie znalazłem  


od KYS: Poczytaj temat z którym scaliłem.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 21.08.2009, 08:10:53 wysłane przez KYS » Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #18 - Piątek, 21.08.2009, 08:15:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli z łączenia to nie turbo tylko łączenie oczywiście... Sprawdź czy nie jest
słabo albo krzywo skręcone... Jeśli to uszczelka, to myślę że każda podobna
wymiarowo uszczelka z gumy temperaturo- i olejoodpornej wystarczy.

P.S. Turbo zawsze bardziej świszczy, gdy się go słucha... 8)
Generalnie jest OK, dopóki świszczy, a nie wyje...
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #19 - Piątek, 21.08.2009, 09:43:05 - NIEPRZECZYTANA »

Czytałem ten wątek niewiele wnosi do mojego pytania. W sobotę jadę na kanał i spróbuje to dokręcić może pomoże jak nie to będę próbował dorobić jakąś uszczelkę i ją wymienić chociaż dostęp tam jest ciężki. Dodam jeszcze że dwa tygodnie temu czyściłem EGR-a był zawalony syfem ale nie znalazłem w nim świeżego oleju a przebieg jaki zrobiłem na poprzednim oleju to 13 tys km i dolałem tak z 0,6 litra to chyba nie jest tak źle (olej Motul 10W40)    
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #20 - Piątek, 21.08.2009, 12:16:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: matii
A mam takie pytanie: moj zakopci nie kiedy nawet porzadnie mu sie zdarzy :-X Ale nie zdycha jak jade po górke nawet z 3 osobami na pokładzie... Silnik oleju nie bierze, wycieków w okolicach turbiny - brak Tzn. Czy u mnie jest oznaka 'początków' końca turbosprężarki? ;)
A może coś z przepływomierzem :?: Może masz nieoryginalny :?: Wtedy też może zadymić, a jak wycieków nie ma to bym się turbinką nie zajmował póki co  :-\
Zapisane

Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czy to oznaka 'początków' końca turbosprężarki?
Skocz do: