+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Przepływka
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przepływka  (Przeczytany 28864 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #45 - Wtorek, 09.02.2010, 19:07:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
KKKKris, możesz szerzej o tych diodach zamiast przepływki?? Nie słyszałem o takiej opcji
We wtyczce są cztery używane piny, Dwa 2, 3 to zasilanie; 4, 5 to sygnał z czujnika przepływu (1 to temperatura, ale ni używany). Między piny 4 i 5 do wtyczki wpinamy 1-2 diody szeregowo i na kompie odczytywany wtedy jest max przepływ. U mnie podczas logów dynamicznych z początku pokazuje 1250mg, ale po jakimś czasie, może pod wpływem drgań komp traktuje mierzony sygnał jako błędny i podstawia stałe 550mg.
Cytat: Marian
Żaby można było wywalić tą przepływkę to by było miodzio
NIE POLECAM jazdy w ten sposób!!!
Ostatnio czytałem jak pewien spec odpalał diesla samostartem. Tak w skrócie: auto straciło kompresję na dwóch cylindrach. Po zdjąciu głowicy okazało się, że dwa tłoki są równo z cylindrami, a dwa ok 2mm niżej. Wygięły się korbowody. Prawdopodobnie silnik zaciągnął za dużo samostartu. Podobno można ostatecznie użyć plaka, łagodniej się spala.


Dodam, że napięcie na pinach 2-3 to 12V brane z przekaźnika 109 (3 to masa), 4-3 to 5V
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 09.02.2010, 19:11:20 wysłane przez KKKKris » Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #46 - Wtorek, 09.02.2010, 19:11:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Ostatnio czytałem jak pewien spec odpalał diesla samostartem. Tak w skrócie: auto straciło kompresję na dwóch cylindrach. Po zdjąciu głowicy okazało się, że dwa tłoki są równo z cylindrami, a dwa ok 2mm niżej. Wygięły się korbowody. Prawdopodobnie silnik zaciągnął za dużo samostartu.
No to już wiem jak wysrał się silnik w firmowym Transicie. Dokładnie jak napisałeś, dwa tłoki poszły.
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #47 - Wtorek, 09.02.2010, 19:26:03 - NIEPRZECZYTANA »

ALe przeciez jezdza auta bez przeplywek, w mocnych dieslach ponoc czesto sie to robi, bo mniej podzespolow do wymiany w razie awarii ;)

a czemu nie polecasz jazdy w ten sposob ? przeciez wiecej paliwa nie pojdzie, mi przeplywka teraz wskazuje o wiele za duzo, bo jakies 1200 i nic sie nie dzieje.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #48 - Wtorek, 09.02.2010, 19:53:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
ALe przeciez jezdza auta bez przeplywek, w mocnych dieslach ponoc czesto sie to robi, bo mniej podzespolow do wymiany w razie awarii
Może tak, tylko jaka jest żywotność tak wysilonego diesla skoro wkalkulowuje się awarię?
Cytat: Kozak
mi przeplywka teraz wskazuje o wiele za duzo, bo jakies 1200 i nic sie nie dzieje.
Co innego pomiar, a co innego wsadzić na sztywno wskazanie. Jak ci się zatka filtr powietrza, to przepływka nie pokaże 1200.
A swoją drogą przytaczam opinie mechaników, tunerów z innych for, mogą się mylić. Sposób z diodą z innego forum i z ostrzeżeniem w komplecie. Twoje auto rób co chcesz, tylko świadomie. Co by potem nie było, że ja tak doradziłem, więc  ostrzegam. To nie zabawka za 100zł. Nie chcę, aby ktoś potem na mnie "wieszał psy".
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 09.02.2010, 19:55:07 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Vir3us Mężczyzna
Zwolennik MOCY TDI...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: Seat Ibiza 6k GT TDI+

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 09.02.2010, 20:40:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Vir3us, a jaki błąd wywala?? Podaj co tam pokazuje bo po logach to nie czyta przepływki i temat paliwa to bym odpuścił, jeśli nie widzi powietrza to szasta paliwem.
Może wyda Ci sie to dziwne ale odepnij czujnik temp plynu. Tak dla satysfakcji i odpal auto
mianowicie tak jak vag pokazuje to bład jest o numerze 16485 przepływomierz powietrza brak osprzetu a pod spodem zaraz pod tym błędem jest podpisane p1010 jak dobrze pamiętam i  zwarcie z masa/nie zwiazane z osprzętem i cały czas taki sam błąd jest
ABOZ nie ma boxa wszędzie patrzyłem na wizke od pompy dosłownie nos miałem gdzie popadnie
Po dzisiejszych walkach sprawdziłem co sie dało przejścia pomiędzy pinami we wtyczce komputera i samej przeplywki wszystko git nawet zwarcia sie nie doszukałem i dochodzę do wniosku ze na 98% jest uwalony komputer
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 09.02.2010, 20:45:11 wysłane przez Vir3us » Zapisane

110km 235nm@140km i 312nm
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 09.02.2010, 21:19:59 - NIEPRZECZYTANA »

proponuje Ci wrzucić to na forum.tdi-tuning.pl  tam są ludzie, którzy mają znacznie większe pojęcie i doswiadczenie..
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 09.02.2010, 21:20:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Vir3us
przejścia pomiędzy pinami we wtyczce komputera i samej przeplywki wszystko git nawet zwarcia sie nie doszukałem
A zasilanie na przepływkę?
Zapisane

Vir3us Mężczyzna
Zwolennik MOCY TDI...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: Seat Ibiza 6k GT TDI+

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 09.02.2010, 21:33:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
A zasilanie na przepływkę?
zasilanie tez jest ok Co autodata pokazała tak jest we wtyczce
Zapisane

110km 235nm@140km i 312nm
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Przepływka
Skocz do: