+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat, jak dziala?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Termostat, jak dziala?  (Przeczytany 47958 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Środa, 29.03.2006, 10:44:41 - NIEPRZECZYTANA »

Prosze o fachowe wyjasnienie zasady dzialania: czyli co i kiedy sie z nim dzieje i w jakiej temperaturze.
Termostat oryginalny kupiony w ASO SEAT na 84 stopnie.
Zagotowalem go w garnku razem z termometrem i:
84st. zaczyna sie otwierac
88st. jest juz mala szczelina na 2 mm
90st. jest szczelina na 3 mm
98st. pelne otwarcie
Dodam ze podczas normalnej ekspluatacji w samochodzie temp. na wskazniku utrzymuje sie w granicach 100st.  Watek: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1110.0
Moje pytanie: czy termostat zachowuje sie prawidlowo czy jest "leniwy" i za pozno reaguje?
Prosze o konkretne odpowiedzi.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #1 - Środa, 29.03.2006, 10:51:54 - NIEPRZECZYTANA »

A w jakim tempie podgrzewasz wode? Może on się otwiera jak trzeba przy tych 84st tylko trzeba dać mu czas podgrzej może wode do 88st i zostaw zobacz czy będzie się dalej otwierać
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Środa, 29.03.2006, 11:03:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nightmare"
A w jakim tempie podgrzewasz wode? Może on się otwiera jak trzeba przy tych 84st tylko trzeba dać mu czas podgrzej może wode do 88st i zostaw zobacz czy będzie się dalej otwierać

Tempie? na poczatku na max a pozniej zmniejszam gaz na min. i czekam.
Dalej nie idzie, przy 84 tylko sie uchyli ze widac szczeline.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #3 - Środa, 29.03.2006, 13:45:12 - NIEPRZECZYTANA »

Według mnie to termostat powienien się otwierać powoli. Gdy by przy 84st otworzył się cały to temperatura od razu gwałtownie by spadła i zaraz by się zamknął a tak temerattura jest utrzymywana na stałym poziomie.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Środa, 29.03.2006, 13:57:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nightmare"
Według mnie to termostat powienien się otwierać powoli. Gdy by przy 84st otworzył się cały to temperatura od razu gwałtownie by spadła i zaraz by się zamknął a tak temerattura jest utrzymywana na stałym poziomie.

Tak na stalym, 100stopni. Zobacz to: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1110.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Środa, 29.03.2006, 18:03:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Zagotowalem go w garnku razem z termometrem i:
84st. zaczyna sie otwierac
88st. jest juz mala szczelina na 2 mm
90st. jest szczelina na 3 mm
98st. pelne otwarcie

W termostacie 'otwarciem' steruje bimetal...
Czym większa temperatura, tym bardziej 'otwarty' - moim zdaniem Twój zachowuje się poprawnie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Środa, 29.03.2006, 18:35:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
W termostacie 'otwarciem' steruje bimetal...
Czym większa temperatura, tym bardziej 'otwarty' - moim zdaniem Twój zachowuje się poprawnie.

Wiem jak dziala a czy poprawnie? Skoro temp. podczs jazdy jest 100st.
Stary zaczyna sie otwierac przy 75st. a przy 85 juz jest otwarty na max. I podczas jazdy mam 85 na wskazniku.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 30.03.2006, 07:52:37 - NIEPRZECZYTANA »

A jest tak samo oznaczony jak nowy tzn temp 84st ??
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 30.03.2006, 07:57:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nightmare"
A jest tak samo oznaczony jak nowy tzn temp 84st ??

Tak
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 30.03.2006, 09:07:34 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem tak:
Miałem podobny problem, też grzał mi się do 100 a nawet więcej,ale w moim przypadku był to termo-wyłącznik wentylatora chłodnicy.Sprawa wyglądała tak że pewnego dnia prawie doszło mi już do 130' i wtedy sie kapłem że wentylator sie nie załącza, no i co poszedłem kupić niby orginalny tylko nie w ASO ale miał być orginalny,a przynajmniej miał ten sam numer części, więc zadowolony założyłem go  no i co sie okazało że tem utzrymuje mi sie na poziomie między 90 a 100 no to sobie myśle jest ok ale przyszło ciepło i na postoju znowu mi sie grzał do 120 stopni.No to zaczołem dokładnie sie temu przyglądać, jak zapemne wiesz wentylator ma 2 biegi obrotowe jede włacza sie jak tem silnika osiągnie 94 stopnie i wyłacza sie przy 87 stopniach a drugi bieg 105 sie włacza i wyłacza przy 95 , i okazało się ze pierwszy bieg chodzi mi non stop a drugi nawet sie nie włącza dopiero przy 120 stopniach no to dawaj po orginał do ASO i tam chcieli mi wcisnąć jakiś dziwny bo miał całkiem inne zakresy temperatór niz mój stary ale oni sie uparli że to napewno ten bo numer części taki maja do tego modelu, no to wziołem no i jak założyłem to dopiero kicha była , więc udałem sie do jeszcze innego sklepu który polecjł mi kolega że maja tanie i dobre części tak zakupiłem wwyłącznik i teraz jest już wszystko OK także z tym termostatem może być podobnie nie wiem czy na nim są zakresy temperatór ale musisz kupić taki sam jak stary bez względu na numer części a teraz sprawdź przy jakich temperatórach uruchamia ci się wentylator bo to tez jest bardzo ważne.
Zapisane

GOLIAT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 30.03.2006, 10:07:11 - NIEPRZECZYTANA »

Wentylator sie uruchamia jak juz plyn wplynie na chlodnice i ja nagrzeje, ale nastepuje to ok 98st.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 30.03.2006, 10:20:27 - NIEPRZECZYTANA »

Zdecydowanie za późno

[ Dodano: 2006-03-30, 11:22 ]
Poczytak w ksziążce kiedy powinien sie uruchamiać wentylator na pierwszy biegu bo to on ma utrzymać tą temperature w granicach 90 do 95 stopni, może się myle ale u mnie tak było
Zapisane

GOLIAT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 30.03.2006, 10:37:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mdavid"
Zdecydowanie za późno

Wlaczal by sie wczesniej ale chlodnica zimna! Chlodnica dopiero zaczyna sie nagrzewac przy 97 - 99st.

[ Dodano: 2006-03-30, 11:48 ]
Dziwne ze ten termostat tak sie zachowuje w samochodzie a w garnku niby wyglada wszystko OK. Jakos nie chce mi sie wierzyc ze np. chlodnica zapchana bo na starym dziala! 85st. to norma podczas jazdy, ale stary sie otwiera juz przy 75.
A moze ten nowy jest chlodzony ciecza z dolnego weza od chlodnicy i sie otwiera tak pozno?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 30.03.2006, 10:52:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cos masz nie tak z tym termostatem skoro w porównaniu ze starym jest inaczej
Zapisane

GOLIAT
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 30.03.2006, 12:24:06 - NIEPRZECZYTANA »

Ja już się pogubiłem. Skoro stary działał lepiej to po co go zmieniałeś?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat, jak dziala?
Skocz do: