+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» skrzypiący amortyzator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: skrzypiący amortyzator  (Przeczytany 9754 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
solmar
Gość



« Czwartek, 23.02.2006, 07:42:32 - NIEPRZECZYTANA »

Dwa tygodnie temu wymieniłem przednie amortyzatory w mojej Cordobie 1.6 SXE 98r.
Wszystko jest OK. Autko jeździ bez zarzutów. Jest tylko jeden problem. Przy skręcaniu z okolic mocowania amortyzatora do nadwozia słychać skrzypienie. Skrzypią elementy gumowe które wchodzą w skład całego mocowania. Jak można to wyeliminować.? Czy trzeba te elementy wymienić, czy wystarczy może czymś przesmarować? Może ktoś miał już podobny problem i coś mi doradzi?
Zapisane
Tomhash
Gość



« Odpowiedz #1 - Piątek, 24.02.2006, 00:03:15 - NIEPRZECZYTANA »

Nie chcę Cie martwić, ale już kiedyś miałem styczność z takim skrzypieniem. I było to łożysko z kolumny Mc Pherson'a. Co prawda zdażyło się to w skodzie, ale to też grupa VW.
Zapisane
solmar
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 24.02.2006, 10:29:43 - NIEPRZECZYTANA »

:?: A czy wymiana tego łożyska pociąga za sobą konieczność ustawiania zbieżności kół. Pytam bo z tego co się zorientowałem, to samo łożysko nie jest drogie, a niedawno ustawiałem zbieżność.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 07.11.2006, 13:48:30 - NIEPRZECZYTANA »

Ja wczoraj wymienilem u siebie 2 mocawania amortyzatora.
jest to lozysko zalane w gumie - cena ok 30zl za szt. (pasuje od Golfa 2)
Przy skrecie bylo slychac skrzypienie (lozyska mialy spory luz) przebieg 200 000tys.km
Teraz miodzio sie skreca  ;-)
Po wymianie koniecznosc ustawienia geometrii!!!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 07.11.2006, 14:33:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Po wymianie koniecznosc ustawienia geometrii!!!

ojj Raby chyba sie mylisz, przeciez przy wymianie łożysk i gum (poduszek) nie rozkreca sie laczenia amortyzatora ze zwrotnica, i nie potrzbne jest ustawianie geometrii, gdyby wymienial amorki to wtedy tak a przy wymianie lozysk i poduszek nie ma takiej potrzeby.
jesli sie myle popraw.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 07.11.2006, 15:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
ojj Raby chyba sie mylisz, przeciez przy wymianie łożysk i gum (poduszek) nie rozkreca sie laczenia amortyzatora ze zwrotnica, i nie potrzbne jest ustawianie geometrii, gdyby wymienial amorki to wtedy tak a przy wymianie lozysk i poduszek nie ma takiej potrzeby.
jesli sie myle popraw.

Nie myle sie bo na moich oczach wymieniali! Amortyzatory sie wyciaga z samochodu, w imadlo, sciska zprezyny srubami i dopiero wyciaga lozysko  :chytry:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 07.11.2006, 15:34:34 - NIEPRZECZYTANA »

aaaa to co innego, ja wymienialem w garazu bez zdejmowania amorka  :mrgreen:  , warsztat rozpial amorki i wyjal je, w takim razie zgadzam sie z twojim zdaniem, ja nie goszcze w warsztatach. a wymiana prosta tylko troszke zabawy ze sprezynami, ale da rade bez rozpinania.
Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 07.11.2006, 15:38:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ja nie mam narzedzi za wiele i nie wiele moglem zdzialac, a robilem koncowke kierownicy to przy okazji te lozyska, praktycznie jedna cena za ustawianie.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 07.11.2006, 15:43:25 - NIEPRZECZYTANA »

jasne wszytsko zalezy od wyposazenia garazu, ja od lat mialem zawsze stare samochody przy ktorych trzeba bylo spedzac czas wolny, wiec i narzedzia sie nabywalo w miare postepu technicznego,
a co do ustawienia to w Gdańsku za zbieznosc 60pln a za geometrie okj 120pln
w zaleznosci od ilosci punktów, 50pln za pomiar i po 20 za punkt wiec cena buja sie ok 130 ale zawsze rabat jest

Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 07.11.2006, 15:47:24 - NIEPRZECZYTANA »

W Krasnymstawie 60-70 zbierznosc, 80-90 geometria
U mnie juz problem z kluczami ponad 19  :zakrecony:  nigdy nie byly potrzebne  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 07.11.2006, 15:49:52 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie kiedys tez brakowalo wiekszych kluczy jak mialem ferrari 126p ale pozniej przesiadka na dostawczaka i ponizej 21 nie schodzilo hehehe a teraz do Cordi jak znalazl full opcja
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
PrzemoPL
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Szklarska Poręba
Samochód: Ibiza 1.0 1996r.

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 09.11.2006, 20:40:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tydzień temu ustawiałem zbieżność i geometrie, bo wymieniałem końcówke drążka i sprężyny, w Jeleniej Górze w warsztacie za 2 czynności (geometria i zbieżność) razem z wydrukiem końcowym wzięli 50 zł. Z tego co czytam to u Was drożej to koszuje.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 09.11.2006, 21:55:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "PrzemoPL"
za 2 czynności (geometria i zbieżność) razem z wydrukiem końcowym wzięli 50 zł. Z tego co czytam to u Was drożej to koszuje.

To zalezy od firmy... ja np. bylem w takiej co naprawiaja karetki pogotowia - i nie nalaza do tanich, oczywiscie w prywatnym warsztacie by zrobili to spokojnie za 60.
Ale mi sie udalo jeszcze taniej - za 30 sam robilem na uzyczonym po znajomosci warsztacie (na praktycznie nowiutkim sprzecie) - miodzio :D
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» skrzypiący amortyzator
Skocz do: