Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
ciężko zapala na ciepłym
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
...
9
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: ciężko zapala na ciepłym (Przeczytany 97495 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
cowall
Gość
ciężko zapala na ciepłym
«
Czwartek, 07.09.2006, 19:53:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
witajcie!
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione
pozdrawiam
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 07.09.2006, 20:07:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "cowall"
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione
Kiepsko szukałeś
Ale pomogę
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1987.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1014.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1092.0
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
cowall
Gość
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 07.09.2006, 20:37:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Cytat: "cowall"
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione
Kiepsko szukałeś
Ale pomogę
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1987.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1014.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1092.0
mowimy o silniku diesla, a linki dotyczą benzyniaków przeważnie na LPG, przyczyna jest ta sama niezaleznie od rodzaju silnika? czujnik temperatury moze sie raz zawieszac, a raz dzialac dobrze??
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 07.09.2006, 20:49:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "cowall"
mowimy o silniku diesla, a linki dotyczą benzyniaków przeważnie na LPG, przyczyna jest ta sama niezaleznie od rodzaju silnika?
Sprawdzić czujnik nie zaszkodzi - a wygląda, że tu może tkwić problem...
Cytat: "cowall"
czujnik temperatury moze sie raz zawieszac, a raz dzialac dobrze??
Sam czujnik to raczej działa albo nie działa, ale połączenia czujnika mogą czasami dobrze przewodzić, a czasami nie...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
grzes
Gość
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 07.09.2006, 20:58:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala świetnie. o to chodzilo. Powodzenia
Zapisane
Shizo
Gość
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 07.09.2006, 21:28:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak można taki czujnik sprawdzić i gdzie go szukać? Jechac do ASO czy samemu kupić i założyć? Jakieś ceny może znacie?
[
Dodano
: 2006-09-07, 22:31
]
acha i jeszcze jedno głupie pytanie: ten czujnik temperatury mierzy temp oleju w silniku czy cieczy chłodzącej i jak to się ma do kontrolki w aucie (pokazuje prawidłowo)
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 07.09.2006, 22:05:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czujnik mierzy temperature cieczy chłodzacej.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Shizo
Gość
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 08.09.2006, 10:52:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Znalazłem na allegro taki czujnik:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125541285
będzie dobry do Cordoby SX 96 1.6AFT? 75zł to dobra cena? Za wymianę biorą 20zł.
Zapisane
cowall
Gość
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 09.09.2006, 10:33:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "grzes"
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala świetnie. o to chodzilo. Powodzenia
dzięki! myśle że u mnie może być podobny objaw, będę sugerował mechanikom aby sprawdzili tą pompe, a jesli to nie bedzie to, bede pisal
dziekuje i pozdrawiam
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #9 -
Poniedziałek, 11.09.2006, 12:02:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "grzes"
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala świetnie. o to chodzilo. Powodzenia
Ludzie...
Problem z odpalaniem to poniekad blad w sofcie. Z czasem zadana przez producenta dawka rozruchowa jest za mala (zuzycie wtryskow pompy silnika) przy cieplym silniku. Mozna zrobic rezystor ktory w momencie odpalania bedzie pokazywal mniejsza temp silnika niz rzeczywista ale przez to np dluzej swiece beda grzaly nawet latem !
Najprosciej jest zmienic mapy rozruchowe i nie wsadzac niczego bo pozniej jak np sie wysra to beda bledy.
Cowall
jedz do Mastersa albo Diagtronika. Ok 30min roboty i bedzie palil od myku.
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
all4you
Świeżak
Offline
Skąd: śląsk
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #10 -
Sobota, 23.09.2006, 11:26:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Mam ten sam problem. Wszystkiemu winna jest głowica w pompie paliwa, niestety paliwo jakie mamy każdy wie:(, rozwiązań jest kilka
- nowa pompa paliwa ~ 6000zł
- regeneracja głowicy w pompie(12 m-cy gwarancji) ~ 1000zł
- używana pompa paliwa ~ 800zł
- zwiększenie dawki rozruchowej(chip) ~ 400zł
-najtańsze!!!!!
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #11 -
Sobota, 23.09.2006, 15:24:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "all4you"
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód
Jak po jednym sezonie swiece zarowe bedziesz mial do wymiany to zobaczysz ze to wcale najtansze nie jest
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
all4you
Świeżak
Offline
Skąd: śląsk
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #12 -
Sobota, 23.09.2006, 18:24:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "rob555"
Cytat: "all4you"
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód
Jak po jednym sezonie swiece zarowe bedziesz mial do wymiany to zobaczysz ze to wcale najtansze nie jest
Rob555 wystraszyłes mnie
, wydaje mi się, że te 4 sekundy przy zapalaniu nie zrobią "wielkiej krzywdy" świecom. Co innego jeśli na stałe odłączyłbym czujnik temp., ale to tylko ~4 sek.
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 24.09.2006, 10:47:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "all4you"
Rob555 wystraszyłes mnie
, wydaje mi się, że te 4 sekundy przy zapalaniu nie zrobią "wielkiej krzywdy" świecom. Co innego jeśli na stałe odłączyłbym czujnik temp., ale to tylko ~4 sek.
Te 4 sek to tylko lampka sie pali ;] Zobacz po ilu naprawde przestaja grzac
Po drugie po zapaleniu jak sterownik ma syg ze silnik zimny lub brak sygnalu to w czasie jazdy do 2500obr podgrzewa swiece przez ok minute ... mozna to latwo sprawdzic bo przy przekraczaniu tych obrotów cyka przekaznik rozlaczajacy. Jak obroty spadna to znowu sie zalacza.
Wiec to nie jest tylko 4sek
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
all4you
Świeżak
Offline
Skąd: śląsk
Odp: ciężko zapala na ciepłym
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 24.09.2006, 11:58:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Rob555 dzieki za info
czyli jaki według Ciebie jest najlepszy(najrozsądniejszy) sposób na TEN problem??
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
...
9
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
ciężko zapala na ciepłym
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...