+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Gaśnie na zimnym
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gaśnie na zimnym  (Przeczytany 22455 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
sobi82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: wlkp
Samochód: ibiza 1.4MPI AKK, wer2000rok99

« Poniedziałek, 30.10.2006, 09:17:29 - NIEPRZECZYTANA »

witam. własnie miałem pisać o podobnym problemie. Mam identyczny model z końca 99'. zapala bez problemu ale po 5 lub 6 sekundach gaśnie. dopiero po przejechaniu 200m jest ok. przepustnice miałem czyszczoną jeszcze przed wystąpieniem tego problemu wiec to nie powód. Dajcie znać jeśli dojdziecie co to może być.  :pub:

[ Dodano: 2006-10-30, 09:30 ]
dodam jeszcze że gaśnie mi zarówno na biegu jak i na luzie. Dzieje sie to niezależnie od tego czy strtuje na gazie czy na benzynie(od jakiegoś czasu tylko na pb98)
Zapisane

seat ibiza,1.4mpi,wer.2000r.
scorpion1234
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 01.11.2006, 21:09:05 - NIEPRZECZYTANA »

No widzę że to częsta przypadłość w Seatach ... nie wiem czemu ponoć to silniki VW ale daleko im do nich

Mam podobne problemy gaśnie szarpie zimny nie wchodzi na obroty jak powinien co to może być udało się Wam z tym poradzić jakoś ?
 Czyszczenie przepustnicy, nowe świece, kopułka, wydech, itp. to juz wszystko zrobione

A co powiecie na to że jak zatkam ręką wlot powietrza (tą czarną rurę idącą do filtra) silnik nie gaśnie nawet nie drgnie ? Więc skąd pobiera powietrze czy może za mało szczelnie zatykam :-) ?
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Środa, 01.11.2006, 21:11:12 - NIEPRZECZYTANA »

byc moze sam sobie odpowiedziales na pytanie - lewe powietrze  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
scorpion1234
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 01.11.2006, 21:22:18 - NIEPRZECZYTANA »

A gdzie szukać tej nieszczelności ?   I właściwie to nie wiem czy będzie gasł jak zatkam bo przecież ma jeszcze wcześniej klapkę ciepłe/zimne powietrze więc pewnie jak zatykam zimne to i tak z kolektora bierze ciepłe ..
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Środa, 01.11.2006, 21:25:20 - NIEPRZECZYTANA »

trudno wyczuc gdzie moze łapac "lewe powietrze" ale skoro czysciłes przepustnicę (domniemuje ze adaptacje tez zrobiłeś ) wymieniałeś swiece i dalej objaw jest t obyc moze wina jest wspomnianego powietrza ... ewentulanie kable WN ...  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 02.11.2006, 06:31:09 - NIEPRZECZYTANA »

Stawiam na czujnik temperatury albo błąd przy wpinaniu instalacji gazowej do niego ???
Przy zimnym silniku obroty powinny skoczyc na więcej niż 1000 obr/min.
Skaczą ???
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
poandy
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 02.11.2006, 17:30:06 - NIEPRZECZYTANA »

Co do lewego powietrza to często bierze przez pękniętą gumę w podstawce pod przepustnicą(niewiem czy to ma fachową nazwe ale widziałem to parę razy w vw i seat)
Zapisane
scorpion1234
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 02.11.2006, 18:31:40 - NIEPRZECZYTANA »

Zaraz po odpaleniu jest okej. Silnik chodzi na podwyższonych obrotach później schodzi na te 800 czy ile tam ale chwile później zaczynają sie problemy, skaczą obroty, lub gaśnie, później jak się uda dłużej jechać i sie nie dławi ustaje to po nagrzaniu .. ale o statnio nieraz nawet nagrzany do 90st zaczyna szarpać i mocno spadają obroty kilka razy, nie ma tego póki trzymam wciśnięty pedał gazu ..
Po przejechaniu dłuższej trasy można powiedzieć że tego problemu juz niema i jest dobrze do następnego odpalenia na zimniejszym silniku ..
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 02.11.2006, 18:41:49 - NIEPRZECZYTANA »

A moze pada sonda lub podgrzewanie.
A co na to VAG ?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
scorpion1234
Gość



« Odpowiedz #9 - Piątek, 03.11.2006, 09:27:51 - NIEPRZECZYTANA »

No do VAG nie był nigdzie podpinany i chyba to jest podstawą żeby zajrzeć jakie są błędy, ale niemam czasu podjechać ...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Piątek, 03.11.2006, 09:42:47 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiscie ze to podstawa! Kazdy powinien najpier zaczynac od tego badania a pozniej brac sie za naprawe. Nie zawsze VAG wykazyje co jest zepsute ale warto od tego zaczac niz wymieniac wszystko po koleii bo koszty beda wieksze.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Zaleś
Gość



« Odpowiedz #11 - Piątek, 03.11.2006, 22:51:07 - NIEPRZECZYTANA »

Przyczyną tego problemu napewno nie są kable wyskokiego napięcia, dzisiaj sprawdziłem, napewno nie przepustnica bo miałem niedawno czyszczoną.
Więc zostaje sprawdzenie problemu z powietrzem, ale jak to wyjasnić że po chwili i przegazowaniu jest ok?
Zapisane
sobi82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: wlkp
Samochód: ibiza 1.4MPI AKK, wer2000rok99

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 06.11.2006, 12:21:16 - NIEPRZECZYTANA »

widze że niewiele sie udało ustalić. Ja się juz mocno wkurzyłem kiedy ostatnio pod pracą silnik raz zapalił by po paru sekundach paść na glebe. przekręciłem stacyjke a on tylko kręci i nic( chyba brak iskry???ale czemu?? ) w akcie desperacji a raczej paniki pare razy dodałem gazu( wiem!!!to był debilizm) i wtedy pewnie go zalałem, tym samym odbierając sobie możliwość na dalszą jazdę :). Zaczynam od świec bo przewody są w dobrym stanie, przynajmniej wizualnie. Widziałem jakieś ngk platinium za 100 na allegro. może to coś pomoże, bo takiej poruty przed kumplami dawno nie miałem :) ale chociaż oni dobrze się ubawili!! pozdrawiam
Zapisane

seat ibiza,1.4mpi,wer.2000r.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 06.11.2006, 15:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

zanim kupisz świece sprawdź cewke..  mnie ostatnio padła (odkręć i zobacz czy przypadkiem nie jest pęknięta gdzieś)
Zapisane
niemamksywy
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 07.11.2006, 16:53:57 - NIEPRZECZYTANA »

Według mojej skromnej wiedzy, problem może dotyczyć również silnika krokowego ....
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Gaśnie na zimnym
Skocz do: