Tytuł: Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik Wiadomość wysłana przez: Ksenomorf Wtorek, 19.05.2009, 21:46:43 Witam z moim autem dzieje się coś niedobrego i nikt nie wie co. Mianowicie gdy jest zimny silnik odpala i pracuje bez zastrzeżeń , gdy osiągnie temperaturę eksploatacyją też jest wszystko OK ale gdy jest niedogrzany zaczyna tracić moc (tak jakby zaczynało mu brakować paliwa) gdy zgaśnie nieda się uruchomić dopuki nie ostygnie . W warsztacie podłączono kompa i wymieniono czujnik temperatury wody . Nie wiele to pomogło , po za tym czujnikie podobno nie było innych błądów . Kupiłem sobie drugi czujnik (uważałem że być może pierwszy miał jakąś wadę) ale problem występuje dalej . Po za tym problemem auto spisuje się bez zastrzeżeń nic nie szarpie , ma równy bieg jałowy , dobrze się wkręca na obroty , zużywa normalne ilości paliwa tj. w mieście ok. 7,3l. Może macie jakieś pomysły ;-)
Tytuł: Odp: Dziwny problem Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 20.05.2009, 08:00:07 Cytat: Ksenomorf zimny silnik odpala i pracuje bez zastrzeżeń , gdy osiągnie temperaturę eksploatacyją też jest wszystko OK ale gdy jest niedogrzany zaczyna tracić moc Możesz sprecyzować co oznacza zimny i niedogrzany?Cytat: Ksenomorf (tak jakby zaczynało mu brakować paliwa) To może poszukaj po instalacji paliwowej - pompa, filtry, przewody paliwowe :?: Tytuł: Odp: Dziwny problem Wiadomość wysłana przez: Gizmo Środa, 20.05.2009, 08:02:41 Cytat: KYS Możesz sprecyzować co oznacza zimny i niedogrzany zapene zanim osiagnie 90st.moze gdzies na ukladzie paliwowym na jakiejs obejmie jest nieszczelnosc i po nagrzaniu puszca lewe powietrze. Tytuł: Odp: Dziwny problem Wiadomość wysłana przez: emtezet Środa, 20.05.2009, 08:54:38 Nie wiem czy to cos wniesie do tematu, ale mialem podbny problem ze swoja ibi, samochod tez szarpal i dziwnie sie zachowywal podczas jazdy, tak jakby brakowalo mu paliwa w momencie gdy dodawalem gazu, a na biegu jalowym bez problemu...wymienilem filtr paliwa, sprawdzilem caly uklad i nic...okazalo sie ze winne byly swiece...po wymianie wszystko wrocilo do normy...
Tytuł: Odp: Dziwny problem Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 20.05.2009, 09:27:09 Cytat: Gizmo zapene zanim osiagnie 90st. No ale na zimnym jest dobrze a na niedogrzanym źle... - a obie temperatury są przed osiągnięciem 90 stopni.Jak dla mnie mało precyzyjne określenie :-\ ps. Ksenomorf, popraw temat postu, tak żeby wskazywał o czym jest wątek. Tytuł: Odp: Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik Wiadomość wysłana przez: Ksenomorf Środa, 20.05.2009, 10:01:18 Sprecyzuję problem temperaturowy . Silnik zimny tj. po nocnym postoju wszystko jest OK , silnik gorący tj. wskazówka termometra pionowo wszystko jest OK , silnik po 1-2km. jazdy wskazówka w pozycji ok. 50-70 następuje utrata mocy (analogicznie jak w przypadku końca gazu LPG ty mu w gaz a on zgas ;D ) a po wylączeniu silnika nie można go uruchomić do puki nie ostygnie tj. po ok.20min. przymusowego stania . Co do świec , mam NGK i mają przebieg ok. 10kkm. a filtr paliwa podobnie . Pompa paliwa była wymieniona profilaktycznie 2 miesiące temu .
Tytuł: Odp: Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik Wiadomość wysłana przez: kamil87lodz Czwartek, 30.07.2009, 22:15:16 witam mam prawie ten sam problem tylko u mnie nie traci mocy i jak sie rozgrzeje do temperatury ktorej sie wlancza wentylator to gasnie i musze czekac az ostygnie , czy to nie czujnik temperatury?? probowalem podlaczyc pod vaga ale nie chce sie polaczyc
Tytuł: Odp: Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik Wiadomość wysłana przez: Ksenomorf Czwartek, 06.08.2009, 12:35:34 Witam
Problem został rozwiązany , winna była kopułka . Samochód po podłączeniu pod kompa nie wskazywał żadnych błędów . Mój błąd polegał na tym że iskrę sprawdzałem na kablu wychodzącym z cewki a nie na świecy (wiadomo trudny dostęp do świec) . Poza tym powiedział mi że nie dawno wymieniał palec i kopułkę (co było prawdą) więc nawet tam nie zaglądałem . Temperatura nie miała tu żadnego znaczenia , poza tym sterowanie silnika jest tak zaprojektowane że silnik zawsze da się uruchomić i bedzie działać w trybie awaryjnym nawet gdy znikną sygnały od większości czujników (musi być tylko sygnał od czujnika położenia wału) . Tytuł: Odp: Dziwny problem - gaśnie i niechce zapalić gdy jest letni silnik Wiadomość wysłana przez: kamil87lodz Niedziela, 09.08.2009, 19:18:52 czyli cos z zaplonem u mnie jest tak samo , poruszam troche kablami i odpala, mam bardzo popekana cewke napewno jest przebicie, kable mam nowe aparat palec tez .
|