Tytuł: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 13.05.2009, 20:12:42 Ostatnio jadąc z Krakowskiego spota, przekonałem się, o dość dziwnej, cyklicznie powtarzającej się rzeczy. Otóż czasem - nie zawsze - przy zakręcie (lub np. skręcie na skrzyżowaniu) tył samochodu ma tendencję do lekkiego "uciekania". Generalnie prędkość nie ma tutaj jakiegoś wielkiego znaczenia (co dziwne) bo podobnie autko zachowuje się przy 50 jak i 70 km/h. Rozważałem temat sprawności amortyzatorów (o czym także czytałem w tym wątku: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5069.0 (http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5069.0)), ale na przeglądzie technicznym, na którym byłem jakieś 3-mieś temu, wyszło, że sprawność amorków jest na granicy 60%. Ostatnio wymieniałem tuleje z tyłu i ustawiałem zbieżność - wszystko wydaje się być w porządku. Ma ktoś jaki pomysł gdzie konkretnie szukać problemu? Miał ktoś z czymś podobnym do czynienia?
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Damian P. Środa, 13.05.2009, 20:45:27 Miałem coś takiego u siebie i rzecz była banalna,wystarczyło założyć pierścienie dystansujące na felgę i problem znikł, po prostu miałem za duży otwór centrujący w alufelgach niż rozmiar piasty i przy pokonywaniu ostrych zakrętów auto uciekało lekko tyłem w prawo lub lewo, i mimo przykręcenia 4 śrubami jednak były 2 mm luzu (rozmiar piast w naszych Seatach to 57.1 a felga u mnie ma 59.1) i koło pracowało na boki przy obciążeniu.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Qba Środa, 13.05.2009, 20:56:10 za niskie ciśnienie w kołach tylnych to na początek...
Napisano: Środa, 13.05.2009, 21:55:32 spóźniłem się ;) Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 13.05.2009, 21:01:10 thnx. pierścienie mam założone na feldze, ciśnienie w kołach też powinno być ok,(ale chyba ozzy mi zwracał uwagę "na oko" na za dużo powietrza w kole -ale to sprawdzę jutro)
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 13.05.2009, 21:51:31 Miałem to w poprzedniej cordi. Pomimo dobrych yników na diagnostyce jeden amorek był do d..y.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Gizmo Czwartek, 14.05.2009, 06:25:56 sprawdz czy masz luz na kołach jesli tak może są wytarte trzpienie ale chyba wymieniałeś to coś ....
czy na poprecznych nierownosciach autko sie buja? jesli tak, obstawiam jednak koniec amorkow. Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 14.05.2009, 08:33:59 Sprawdź te amory ręcznie przez bujanie i czy nie są wylane bo te 60% to jakoś mało i maszyna mogła się oszukać. 70-75% wtedy są sprawne.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Nice Czwartek, 14.05.2009, 08:49:36 ja mialem dokladnie taki sam objaw, tyl uciekal na zakretach i skretach jak recznie (naciskajac tyl auta) sprawdzalem amory (tylne) to troche sie utko za bardzo bujalo, wymienilem amorki na gazowe i tyl przestal uciekac :)
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: seaciara Czwartek, 14.05.2009, 10:09:00 dobre opony na przodzie, słabe z tyłu
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 14.05.2009, 10:14:50 dobre opony na przodzie, słabe z tyłu Nie byłoby problemu przy małych prędkościach...Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Czwartek, 14.05.2009, 17:22:01 patrząc na to co mówicie chyba faktycznie będę musiał o nowych amorkach pomyśleć :/
tak informacyjnie - stojąc np. na pasie do lewoskrętu, jeśli obok dość szybko przejedzie inne autko to Ibi się kołysze - nie za bardzo, ale dość wyczuwalnie. co do oponek - kupione w tamtym roku Uniroyal RALLYE 550 195/50R15, bieżnik jest jeszcze całkiem całkiem zarówno na przodzie jak i z tyłu. Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 14.05.2009, 17:53:21 Cytat: seaciara dobre opony na przodzie, słabe z tyłu Ale że co ? To jest rada czy sugestia ? Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: seaciara Czwartek, 14.05.2009, 18:06:18 myślałam że w tym tkwi problem
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: aboz Czwartek, 14.05.2009, 18:08:20 efmk, sprawdź te amory, bo ostatnio miałem to samo. Po wymianie prowadzi się jak powinna. Na badaniu wyszło prawie 70% skuteczności, ale amorki były w stanie agonalnym.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 14.05.2009, 18:11:31 Ja bym tu nie obstawiał stanu złych opon - bo kolega nie miał zużytych.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: seaciara Czwartek, 14.05.2009, 18:29:05 wiem, nie doczytałam
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Czwartek, 14.05.2009, 18:48:45 efmk, sprawdź te amory, bo ostatnio miałem to samo. Po wymianie prowadzi się jak powinna. Na badaniu wyszło prawie 70% skuteczności, ale amorki były w stanie agonalnym. tak trzeba będzie zrobić. Jutro jak tylko się uda, pojadę na diagnostykę.Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 14.05.2009, 22:02:17 no u mnie też były wywalone amory a jeden to kompletnie wylany.. z tym że ja nie odczuwałem na zakrętach tylko na dzirawej drodze lub na hopkach jakiś jadąc z prędkosciami rzedu 50-80km/h miałem wrażenie że śruby w kołach są nie podokręcane i że mi zaraz koła odpadną.. na badaniach też wyszły 60% i to na wylanym amorku
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Nice Piątek, 15.05.2009, 06:12:34 badanie techniczne nie zawsze pokaze ze amorki sa walniete najpierw sprawdz potrzasajac tylem autka czy sie buja czy zatrzymuje
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 20.05.2009, 16:46:43 no i pojechałem dziś na diagnostykę.. co się okazało.. Amortyzatory są odpowiednio sprawne :
przód lewy: 72% przód prawy: 68% tył lewy: 52% tył prawy: 48% widać, że czeka mnie kolejny wydatek, w postaci 2 amorków na tył. Jakie amorki polecacie? Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 20.05.2009, 16:54:15 Kayaby.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 20.05.2009, 17:53:57 Kayaby. wygląda na to, że w piątek będę działał w temacie nowych amorków o ile będą mieli to na stanieTytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: punchoo Środa, 20.05.2009, 18:21:41 Zamów u Leemarvina z forum
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 20.05.2009, 19:19:21 Zamów u Leemarvina z forum też tak kombinowałem :) Tulejki mi przysłał ekspresem... Tylko, że teraz BORSK po drodze ;)Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 20.05.2009, 19:20:31 Cytat: efmk Jakie amorki polecacie? oczywiście gazoweTytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 20.05.2009, 19:25:31 aboz pisał o
Kayaby. i takie właśnie za takimi wstępnie patrzyłem na allegro. Co do "typu"oczywiście gazowe w tym obszarze szukam póki co ;)Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 20.05.2009, 21:38:30 Cytat: efmk Tulejki mi przysłał ekspresem... Tylko, że teraz BORSK po drodze ;) Lee nie jedzie, więc chyba no problem.Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 03.06.2009, 17:14:39 Lee nie jedzie, więc chyba no problem. tak, już się dogadaliśmy praktycznie zarówno na zakup jak i montaż :)Dzięki śliczne wszystkim za pomoc :pub: Krakowowi podziękuję na najbliższym spocie ;) Napisano: Środa, 20.05.2009, 22:39:53 no i wymieniłem amorki... co się okazuje problem nadal występuje (z mniejszym nasileniem, ale jednak) zwłaszcza przy skręcaniu w prawo. W "lewym" łuku autko jest przyklejone do ziemi, w prawym, czuć jakby nie było na tyle stabilne. Sprężyny oglądałem przy wymianie - żadna nie jest ani pęknięta ani jakkolwiek uszkodzona. Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 03.06.2009, 21:14:39 Pewnie ci sprężyna już nie trzyma, ale to się sprawdza przy montażu amortyzatorów, jaką siłę trzeba przyłożyć aby ją ugiąć.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Środa, 03.06.2009, 23:36:07 Pewnie ci sprężyna już nie trzyma, ale to się sprawdza przy montażu amortyzatorów, jaką siłę trzeba przyłożyć aby ją ugiąć. a widzisz... macher nie zwrócił na to uwagi, a bawić się z tym na nowo... lipa trochę, no ale szukał będę - cóż zrobić.Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 04.06.2009, 05:43:16 Jak amory były wyciągnięte to trzeba było trochę poszarpac się z belka. Możesz mieć na niej luz. Sprężyny musiały by być pękniete aby tył uciekał.
Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Czwartek, 04.06.2009, 15:27:18 Jak amory były wyciągnięte to trzeba było trochę poszarpac się z belka. Możesz mieć na niej luz. Sprężyny musiały by być pękniete aby tył uciekał. no i właśnie.. tutaj może być szkopuł.. przy wymianie simmerblock'a mechanik narzekał że się oszarpał z jedną tyle że szok.. może to być powodem? jak myślicie? co ciekawe to tak jak mowie -jedna strona bardziej tańczy niż drugaTytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 04.06.2009, 15:35:35 Jak amory były wyciągnięte to trzeba było trochę poszarpac się z belka. Możesz mieć na niej luz. Sprężyny musiały by być pękniete aby tył uciekał. Skoro gość wymieniał silentbloki na belce, to jakie luzy, skąd mu się wzieły? Wcale sprężyna nie musi być pęknieta, żeby nie trzymała, wystarczy że straci materiał własności sprężynujące. Tytuł: Odp: Tył samochodu "ucieka" przy skręcie Wiadomość wysłana przez: efmk Czwartek, 04.06.2009, 21:39:47 ja nie mam pojęcia.. raz jest ok, raz lipnie... dziś przeżegnałem się i wio w podporządkowaną z głównej z prędkością... 60km/h.. lekko poczułem tył, ale źle nie było - z tym, że prędkość mała i sucho... to się objawia generalnie tylko przy skręcie w prawo. w lewo nie (lub prawie wcale)
edit: wsio już działa... tulejka wymieniona i jest jak przyklejony :) przewieźliśmy się z bratem - on powoził żeby nie było subiektywnie... autko zakręty zbiera jak należy :ok: |