Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: maykel Niedziela, 10.05.2009, 16:12:40



Tytuł: Powietrze w przewodach paliwowych
Wiadomość wysłana przez: maykel Niedziela, 10.05.2009, 16:12:40
Witam.Od jakiegoś czasu czuję, że mojemu Tolkowi jakoś brakuje werwy.Jeśli mu nie przycisnę gazu mocno to zbiera się jakby mu się nie chciało.Sprawdzałem go we własnym zakresie VAG-iem, który mam zresztą od niedawna, ale nie wyrzuciło żadnych błędów.Osobną kwestią jest to, że korzystam z VAG-a 409.1 w wersji podstawowej (ściągniętej ze strony) i zdaję sobie sprawę, że mam wiele bloków nieaktywnych.Jedno co od razu zauważyłem po podniesieniu maski, to, powietrze w przewodzie paliwowym zasilającym pompę wtryskową.Na wolnych obrotach nie jest go zbyt wiele, ale momentami kiedy przycisnę gazu to widzę jak zaczynają się pojawiać spore bańki powietrza, w dużej ilości, w tym przewodzie.Sprawdzałem przewody (nie mam żadnych wycieków na odcinkach bak-filtr i filtr-pompa.Kilka dni temu zmieniłem filtr na nowy i cały czas jest to samo.Aha i jeszcze jedno (może to Was naprowadzi na przyczynę).Objawy (powietrze w przewodach) występują jak samochód stoi na płaskim lub niewielkim pochyle.Sprawdziłem, że jeśli stoi z górki 'dziobem' w dół to nie ma żadnego powietrza w przewodach.Przypuszczam, że zaciąga powietrze z baku, tylko czy to możliwe?Proszę o jakiekolwiek wskazówki i cenne rady, gdzie szukać przyczyny.Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Powietrze w przewodach paliwowych
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 10.05.2009, 20:15:29
Raczej z filtr. Tam jest taki oring i to jest najczęstsza przyczyna lewego powietrza. Znajduje się na trójniku wciskanym w filtr i zapinanym zawleczką. Przecieków może nie być bo w przewodach jest podciśnienie wytwarzane przez pompę na silniku.


Tytuł: Odp: Powietrze w przewodach paliwowych
Wiadomość wysłana przez: heartless Wtorek, 12.05.2009, 17:27:00
Podpinam się do tego, co napisał KKKKris, dodam jeszcze że zaworek zwrotny może puszczać powietrze (nieszczelności przy zamocowaniu zaworka na wężyku - jeśli u Ciebie w ogóle jest takowy ;)).
Dodatkowo w moim filtrze paliwa jest korek od dołu - kiedyś miałem powietrze w przewodach i okazało się, że koreczek od dołu niedokręcony i stąd ciągnęło.
Zakładam, że pisząc przewód zasilający pompę wiesz który to - przepraszam, ale sam kiedyś nie wiedziałem, że ten drugi to powrót ;)
Zacznij jak KKKKris napisał - gumowe oringi do przejrzenia - sparciałe puszczają powietrze.