Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: nitka Czwartek, 16.04.2009, 13:16:39



Tytuł: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: nitka Czwartek, 16.04.2009, 13:16:39
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z metalicznym stukiem dochodzącym z silnika. Przy dodawaniu gazu dźwięk narasta a po odpuszczeniu pedału cichnie. Stukot jest miarowy i częstotliwość jego rośnie wraz z obrotami. Dwumas wymieniony, szklanki wymienione... Czy to możliwe, żeby któryś wtryskiwacz hałasował? (tak mówił mi kolega). Ciężko zlokalizować ten dźwięk. Proszę o porady. A tak na marginesie.. Czy ktoś z Was używał specyfiku do czyszczenia wtrysków - jeżeli tak to jakiej firmy i z jakim skutkiem.


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Czwartek, 16.04.2009, 18:11:38
hmmm... należałoby sprawdzić kąt wtrysku VAGiem. jeśliby odbiegał to może wtrysk hałasować. Ale czy stukot... bardziej cykanie, ale jest to możliwe. Poza tym wtryski ustawia się na odpowiednie ciśnienie, a raczej 2 ciśnienia. możliwe, że gdzie się rozjechały


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: nitka Piątek, 17.04.2009, 18:10:19
no i dzisiaj - dziwna rzecz - nie wiem czy to normalne. Podłączyłem VAG -zagrzałem furkę- Basic Settings - grupa 000 i co widzę? Kąt wtrysku skacze od 29 do 34 i na tdigraph - żółta kreska skacze poniżej niebieskiej od 29 do 34 - czy to normalne? Chyba nie - prawda?

Napisano: Czwartek, 16.04.2009, 20:55:29


no i co o tym myślicie?


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 17.04.2009, 19:37:01
Na rozgrzanym autku powinno być w okolicy 51. Popraw kąt, bo autko będzie miało ciężko odpalić.


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: nitka Sobota, 18.04.2009, 14:15:41
no dobra - ale czy to normalne, że ten parametr tak skacze? mam ALH więc trzeba kręcić kołem pompy - w którą stronę mam kręcić- zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie? dodam, że te skoki wartości wtrysku są na biegu jałowym na wolnych stałych obrotach

Napisano: Piątek, 17.04.2009, 20:58:54


a u Was jak jest z tym parametrem?

Napisano: Sobota, 18.04.2009, 12:26:53


no nikt nie potrafi odpowiedzieć na takie proste pytanie????


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 19.04.2009, 00:52:50
Nie kręci się kołem od pompy, tylko całą pompą. koło zostaw w spokoju :-X
Nie pamiętam dokładnie bo pompami juz ze trzy lata się nie bawiłem, ale chyba w stronę auta przyspieszasz...
Nachylasz/przekręcasz pompę w stronę silnika (przyspieszasz), w stronę chłodnicy/lamp przód (spowalniasz obroty)
To tak dla informacji, bo nie odpowiadam za jakiekolwiek szkody i popytaj jeszcze bo ja gwarancji nie daje i nie odpowiadam za siebie :evil:
Btw to podjechał byś do jakiegoś mechanika i by Ci powiedział, w którą stronę się kręci :-X
Aha i jeszcze jedno... Metaliczny stukot ze wzrostem obrotów to mi tylko na myśl przynosi, że masz rozrząd źle zrobiony co najmniej o jeden ząbek :-X
No ale przez neta to i dentysta zębów nie wyrywa :rotfl:


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: nitka Niedziela, 19.04.2009, 15:08:41
ja mam silnik ALH - a w nim kręci się kołem pompy a nie pompą - http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5571


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 19.04.2009, 15:12:59
Cytat: Marian
Nie kręci się kołem od pompy, tylko całą pompą. koło zostaw w spokoju
Nawet nie pisz takich rzeczy. Instrukcje serwisowe wręcz zabraniają przestawiania pompy.
Cytat: nitka
no nikt nie potrafi odpowiedzieć na takie proste pytanie????
Nie każdy ma czas zajrzeć co chwila.
Cytat: nitka
mam ALH więc trzeba kręcić kołem pompy - w którą stronę mam kręcić- zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie? dodam, że te skoki wartości wtrysku są na biegu jałowym na wolnych stałych obrotach

Jak masz za wczesny to zgodnie z zegarkiem, jak opóźniony to w stronę silnika.
Kręcenie kołem to duża przesada. obrót to ułamki milimetra po obwodzie. Jak przedobrzysz to nie odpalisz autka (w najlepszym razie). Ustawiałem po wymianie rozrządu, ale nie pamiętam w którą. Lekko ruszyłem w jedną i sprawdziłem, kilka poprawek i trafiłem. Skoki na BS to +-2jednostki.
Powyższe ustawienia mają jedynie wpływ na odpalanie autka, podczas pracy pompa sama sobie ustawi właściwy kąt, chyba że uciekł ponad 18st to sobie nie poradzi.
Cytat: Marian
Aha i jeszcze jedno... Metaliczny stukot ze wzrostem obrotów to mi tylko na myśl przynosi, że masz rozrząd źle zrobiony co najmniej o jeden ząbek
Tu się zgodzę. Może być jedno kółko przestawione.
I tu moje zdanie jest identyczne
Cytat: Marian
nie odpowiadam za jakiekolwiek szkody i popytaj jeszcze bo ja gwarancji nie daje i nie odpowiadam za siebie



Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: nitka Niedziela, 19.04.2009, 15:51:07
...no tak ale u mnie skacze o 5 jednostek...ciekawe czemu


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: Marian Poniedziałek, 20.04.2009, 13:41:57
Cytat: KKKKris
Cytat: Marian
Nie kręci się kołem od pompy, tylko całą pompą. koło zostaw w spokoju
Nawet nie pisz takich rzeczy. Instrukcje serwisowe wręcz zabraniają przestawiania pompy.
Teraz zerknąłem na ten rysunek z tdi forum i fakt pompa musi stać. Podałem tak bo stare pompy tak się ustawia, ale właśnie dawno się tym nie bawiłem. A te koła są inne i one mają regulację.
Ale jednego nie rozumiem, bo możliwe, że może masz coś nie tak z rozrządem, to zamiast czekać, aż Ci ktoś na tacy powie co jest, lepiej byś podjechał do mechanika i sprawdził. Jak zawory Ci dotykają cylindrów to trzymaj tak dalej i pytaj się po forach co może być, a problem niedługo sam się rozwiąże :evil:


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: nitka Wtorek, 05.05.2009, 07:39:51
Jeszcze jedno... ostatnio zauważyłem, że zdarza się taka rzecz. Po wyłączeniu zapłonu kiedy silnik już gaśnie słychać takie huczenie - tak jakby coś rozpędzonego (wirującego) hamowało pod obciążeniem. Zaznaczam od razu że dbam o turbo i zawcze czekam ok 1 min od zatrzymania się i dopiero gaszę. Nadmieniam, że dwumas jest nowy!
Ciekawe jeszcze jest to że podczas jazdy po puszczeniu gazu stukot ustaje a po dodaniu wraca.


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: monopolowy Wtorek, 05.05.2009, 15:46:22
Huczenie to tak jakby się jakieś łożyska w turbo kończyły (wirnik hamuje jak zgasisz silnik), ale niech się wypowie jakiś spec


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: przemo0007 Piątek, 24.07.2009, 12:29:49
Witam. mam taki problem w mojej ibi 1,9 tdi 110km ze swieciła mi kontrolka od TCS koleś co zmieniał mi rozdząd mówil ze przesunie mi troche zapłon bo strasznie glosno chodzi tak metalicznie i mam chyba przyspieszony zapłon. Wiec tak zrobił samochód chodzi ciszej kontrolka od TCS zgasła normalnie pracuje tylko tyle ze auto jest mułowate w 4 osoby nie mogłem go bardziej rozbujać niz do 130km i wogóle przyśpiueszenie ma fatalne prawie nie odczuwalne. Czy bez podpięcia mozna jakos ustawic zapłon i do tego zeby mi kontrolka od TCS nie swieciła ??


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: wikara Piątek, 06.04.2012, 13:41:32
Nagrałem właśnie filmik i słychac wyrażnie odgłos metaliczny,lecz skad on sie wydobywa nie wiem,odgłos tylko na ciepłym silniku na jałowym cały czas,w czasie jazdy słychac przy dodawaniu lekko gazu na drugim i trzecim biegu do max 60km/h jak puszcze pedał gazu nie słychać nic,odgłos w czasie jazdy jest raz cicho raz głośniej raz go w ogóle niema ale rzadko a na wyższych biegach 4 i 5biegu brak odgłosu.Co to może byc?
Kat wtrysku na zimnym 46 na gorącym 49,na zimnym jest cisza dopiero jak dojdzie do 90C i stopniowo sie silnik nagrzewa to i ten głos sie nasila w tle silnika go tak jak by słychać.

filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=2ocfpg_H8-Q
Kto podsunie jakis pomysł?

seat leon 1.9tdi 110km na 140km[ASV]

zrobiłem kolejne 2 filmiki trzeba sie wsłuchac w ten dżwiek bo siedzac w środku w kabinie tak nie słychać,na obydwu filmach słychac ten dzwięk jak przyspieszałem powoli na jałowym do 2tys obrotów to ten dżwięk coraz szybciej cykał ale ten sam dżwiek nie nasilał sie głośniej.
Dodam ze dżwięk lekko słychać jak jade np 50km/h wrzuce na luz to tez słychac ten metaliczny dżwiek ale naprawde cicho.Cykanei zaczyna sie od temp 80C i powoli sie nasila i stabilizuje na 90C i tak cobie cały czas cyka.

1:
http://www.youtube.com/watch?v=erQXfMxrQwE
2:
http://www.youtube.com/watch?v=GWyVw-08SA4


od KYS: Może najpierw poszukaj co już jest na forum?


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: ibizaASV Sobota, 07.04.2012, 06:44:46
WItam
Ja mam to samo i odkryłem że stuka mi tak amortyzator od napinacza rozrządu. Odpal silnik stań przed autem i po lewej stronie masz mechanizm rozrządu a na wierzchu jest taki czarny amortyzator (nie wiem jak się to dokładnie nazywa) ja mam z nim wybite takie tulejki i on sobie lata gdy silnik pracuje i to u mnie powoduje takie nieprzyjemne stuki:D Pozdrawiam:)

Napisano: Sobota, 07.04.2012, 07:42:22


Tu masz linka jak to wygląda, bardzo łatwo go znaleźć:D

http://allegro.pl/amortyzator-napinacz-silownik-vw-skoda-seat-i2229189771.html


Tytuł: Odp: Dziwny stukot
Wiadomość wysłana przez: ciumbary Niedziela, 03.11.2013, 14:46:23
Witam
Kupiłem ibize z silnikiem 1.9tdi90. Niedawno pojawił mi się dziwny stukot, niektorzy mowią że to normalne a inni że cos jest źle tylko nie wiadomo co...
Byłem już u kilku mechaników niestety każdy mowił co innego odpowiedzi padały przeróżne typu zawory czy wtryski. Auto pracuje równo, nie kopci, ma kopa, i bardzo mało pali tylko ten podejrzany dzwiek. załączam jeszcze filmik: www.youtube.com/watch?v=Ut_jAAQVOsQ