Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: bosiak Środa, 01.03.2006, 15:33:46



Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: bosiak Środa, 01.03.2006, 15:33:46
Ostatnio zuważyłem dziwne stukanie w okolicach amortyzatorów (szczególnie przy jeździe po "nierównym") - "pan józio" stwierdził że to wyrobione jakieś elementy gumowe i po zimie przestaną pukać. Czy ktoś z Was się z tym spotkał ? THX  :shock:


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: Kiniu Środa, 01.03.2006, 17:34:10
więcej szczegółów ,jakie stukanie i z których amorów.


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: nieswiec Środa, 01.03.2006, 19:06:56
ja też słysze takie delikatne stukanie(pukanie) jakby przy mocowaniu amortyzatorów! ja mysle ze tam tagie gumy sie wybiły! ja przynajmniej tak miałem w skodzie


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: bosiak Czwartek, 02.03.2006, 14:26:05
Cytat: "Kiniu"
więcej szczegółów ,jakie stukanie i z których amorów.


Przód. Takie dziewne lekkie "pukanie" przy jeździe po nierównościach. Ktoś mówił coś o jakiś gumach...


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Czwartek, 02.03.2006, 16:17:23
sprawdz swożeń wahacza (koncowke wahacza). ja mialem to samo w poprzednim autku i po wymianie pomoglo.


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: Kiniu Czwartek, 02.03.2006, 17:27:10
zgadzam się z   4th_horseman ,dokładnie jest to sworzeń kulisty wachacza ,NK -30PLN za sztuke,po wymianie  zajrzyj na geometrie.            :) Ile masz przebiegu?


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: bosiak Wtorek, 07.03.2006, 13:02:30
Przebieg to 103.000 a nie podejrzewam aby ktoś coś dłubał w zawieszeniu bo kupiłem go jak miał 83.000. Od tamtej pory było ok , aż do dziś. Wyraźnie pukanie słyszę po stronie kierowcy z przodu , momentami to mam wrażenie jak by coś się urwało i pukało o podwodzie  :nie: Pojade do ASO aby mi sprawdzili bo się "Pan Jóżio" obraził jak mu powiedziałem ,że bzdury gada z gumkami w zimie... Ktoś nie zna w w-wie dobrego mechanika co by coś takiego zdiagnozował i naprawił w miarę tanio ? THX za fachową pomoc i czekam na innee sugestie.


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: Kiniu Wtorek, 07.03.2006, 15:52:58
mam ten sam model co ty "gumki" powiedziały dość dopiero przy 200 tys.km.


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: bosiak Sobota, 11.03.2006, 10:16:02
w ASO powiedzieli ze to zimeringi wachacza a nie sworzeń. Co o tym myslicie ? Koszt wymiany 350-370złl. Coś takiego moze stukać ?


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: Kiniu Niedziela, 12.03.2006, 10:16:09
skoro w ASO tak powiedzieli ,gdybys mieszkał blisko mnie to byśmy to obejrzeli ,rzecz jest prosta do sprawdzenia przy odrobinie wprawy.
Jedż na geometrie np. stacja kontrol pojazdów , jakoś nie mam przekonania do serwisu Seata
Co do wymiany '"gumek" trzeba ściągnąć wachacze ,wyprasować stare wprasować nowe ,założyć pojeżdzic trochę i na geometrie. U mnie sama wymiana 80PLN . "Gumki na przód wachacza ok40PLN szt. ,tył nie wiem . Jak chcesz Powerflexsa ok 850PLN :)


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: nieswiec Niedziela, 12.03.2006, 20:54:31
Cytat: "Kiniu"
zgadzam się z 4th_horseman ,dokładnie jest to sworzeń kulisty wachacza ,NK -30PLN za sztuke,po wymianie zajrzyj na geometrie.  Ile masz przebiegu?

może jestem laikiem ale po co po wymianie sworzni kulistych??!! rozumiem jak końcówki drązkow kierowniczych sie wymienia to coś sie moze poprzestawiać ale czy przy takiej wymianie o której mowiłeś też sie coś może poprzestawiać żeby trzeba było geometrie robić??? ja juz wymieniałem wszystkie pozostałe sforznie ale tego zostawiłem bo koleś w serwisie mi powiedział ze tamte sie szybciej wybijają!!!! a ty jak myslisz ten kulisty pewnie sie szybciej wybija niż wszystkie pozostałe???


Tytuł: Amorki w IBI 2000
Wiadomość wysłana przez: Kiniu Poniedziałek, 13.03.2006, 19:32:58
jeżeli wymieniałes sam sworznie kuliste to powinneś zauważyc że po odkręceniu śrub sworzeń bez problemu przemieszcza się w wachaczu i niekoniecznie musi trafić na swoje miejsce. Geometrie zaleca się sprawdzić nawet przy wymianie sprzęgła .
Wszystko zależy od tego jak i gdzie jeżdzisz , u mnie sworznie kuliste "padają " częściej :)