Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: bocian1978 Piątek, 13.02.2009, 04:33:23



Tytuł: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: bocian1978 Piątek, 13.02.2009, 04:33:23
Witam klubowiczów!
Co wiecie o tuningu tdi ( 2.0 140KM) z filtrem cząstek stałych? Słyszałem, że nie są wskazane tu żadne modyfikacje bo odbija się to na trwałości filtra. Wiem że jest dość drogi...


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: vertor Piątek, 13.02.2009, 09:07:28
a czy ktos pisal ze nie mozna go wyciac ^^


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Piątek, 13.02.2009, 09:09:36
Zawsze można się z nim pożegnać...
A sam silnik sofci się na ~180KM...

Kurde, Vertor mnie ubiegł... ;)


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: rob555 Piątek, 13.02.2009, 09:38:04
Robilem takie auta. Na DPF bezpiecznie ok 165-170KM mozna zrobic i wcale szybciej sie nie uwala. Natomiast napewno program musi byc zdecydowanie bardziej dopieszczony by to wszystko gralo lepiej


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: zbigniew matysik Poniedziałek, 09.11.2009, 20:13:57
witam klubowiczów.Mam toledo z silnikiem 2.0TDI (BKD).Jak sprawdzic czy mam DPF w samochodzie.W serwisie za ta informacje kasują 100 zł (Katowice).Czy kontrolka od DPF zapala sie po przekręceniu stacyjki jak inne i gasnie?.
Za jakąkolwiek informacje z góry dziekuje.
Pozdrawiam. :o  :o


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 09.11.2009, 20:25:23
Cytat: zbigniew matysik
Mam toledo z silnikiem 2.0TDI (BKD).Jak sprawdzic czy mam DPF w samochodzie.W serwisie za ta informacje kasują 100 zł (Katowice).Czy kontrolka od DPF zapala sie po przekręceniu stacyjki jak inne i gasnie?.
Odpowiedź na klubie leona nie była wystarczająca??
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=13886


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Qba Poniedziałek, 09.11.2009, 20:26:57
Twój silnik nie ma DPF'a, ten 170 konny ma (PD) i te nowe CR mają


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Miro Wtorek, 10.11.2009, 08:44:03
Silnik z DPF tuninguje się bezproblemowo  ;)


Tytuł: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Mixer Piątek, 01.10.2010, 17:37:11
Jako że ten temat nie był szerzej poruszany to ja będę pierwszy :D Siedząc zapakowany w gips mam sporo czasu więc szperam w sieci i znalazłem artykuł na temat filtrów cząstek stałych...czy jest potrzebny w nowoczesnych dieslach czy tak naprawdę to tylko niepotrzebny podzespół który może narobić kłopotów użytkownikowi auta...poniżej macie artykuł  :)

Filtr cząstek stałych - ekologia popsuła Diesle
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-Diesle,wid,12707472,wiadomosc.html


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Qba Piątek, 01.10.2010, 17:51:14
bez czytania mogę stwierdzić, że:
Cytat: Mixer
to tylko niepotrzebny podzespół który może narobić kłopotów użytkownikowi auta
:)


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Piątek, 01.10.2010, 18:00:10
bez czytania mogę stwierdzić, że:
Cytat: Mixer
to tylko niepotrzebny podzespół który może narobić kłopotów użytkownikowi auta
:)

Nie do końca się zgodzę u siebie mam DPF i za niedługo walnie 30 tyś km - nigdy się nie zapaliła lampka informująca mnie o koniecznym wypalaniu, spalanie mam bardzo dobre, samochód jest po programie (teoretycznie powinien się bardziej zapychać) Przemieszczam się 50% trasa 50% miasto. Nie widzę żadnych skutków ubocznych, nie przybywa mi oleju, nie zobaczę za sobą czarnej chmury  :-X   A skoro nic mi nie przeszkadza to czemu mam się nie przysłużyć trochę Ziemi  :-X  Ojciec ma mazde 6 z teoretycznie baaardzo problematycznym DPFem, przebieg 60 tyś km - nigdy nie było lapmki DPFu. Oleju przybywa owszem, ale nie było syt. że pomiędzy wymianiami oleju trzeba było nadkładać wymianę, również proporcje 50% trasa 50% miasto. Oba samochody prowadzone dynamicznie co też ma wpływ na stan DPFu. Inną sprawą jest to że gdyby używane w 80% i więcej w mieście, mógłby być problem.

Wydaje mi się, że obecnej generacji DPFy są bardziej dopracowane.


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 01.10.2010, 18:02:00
ExeoAlpine, przejedziesz 200-300 tys bez problemu to bedzie sie z czego cieszyc :-X


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Piątek, 01.10.2010, 18:05:51
ExeoAlpine, przejedziesz 200-300 tys bez problemu to bedzie sie z czego cieszyc :-X

Nie przejadę pewnie tyle tym samochodem, a filtr tyle nie wytrzyma już bankowo  :-\  Słyszałem coś o 200 tysiącach później wymiana całego DPFu. A teraz czemu mam się nie cieszyć, skoro nie mam żadnych problemów a jakieś tam (bardzo małe, ale jednak) pozytywne rzeczy robię dla środowiska  ;D ?


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 01.10.2010, 18:07:38
Cytat: ExeoAlpine
Słyszałem coś o 200 tysiącach później wymiana całego DPFu
raczej wyprucie
Cytat: ExeoAlpine
A teraz czemu mam się nie cieszyć  ;D ?
no nie zabraniam przeciez
ale z tym waleniem bym nie szalal :-X
Cytat: ExeoAlpine
za niedługo walnie 30 tyś km
roczny przebieg
Cytat: ExeoAlpine
pozytywne rzeczy robię dla środowiska  ;D
:o
to juz przegiecie... :-X zarowki w domu tez wymieniles na energooszczedne?


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Piątek, 01.10.2010, 18:13:07
Cytat: ExeoAlpine
Słyszałem coś o 200 tysiącach później wymiana całego DPFu
raczej wyprucie
Cytat: ExeoAlpine
A teraz czemu mam się nie cieszyć  ;D ?
no nie zabraniam przeciez
ale z tym waleniem bym nie szalal :-X
Cytat: ExeoAlpine
za niedługo walnie 30 tyś km
roczny przebieg
Cytat: ExeoAlpine
pozytywne rzeczy robię dla środowiska  ;D
:o
to juz przegiecie... :-X zarowki w domu tez wymieniles na energooszczedne?

Wyprucie, wymiana co to za różnica? Mowa o końca żywota DPFu, a nie jego dalszej egzystencji  :-X
Z tym środowiskiem widzę że nie do końca złapałeś aluzję, raczej miało to być w innych kategoriach  :rotfl:
Tak wymieniam, to jest moja pasja, ale teraz bardziej trendy są diodowe  ;D Poza tym jeśli grzeję coś w garnku to wybieram taki aby jego średnica była większa niż średnica płyty grzejnej  :laugh:
P.S jak masz jakieś żale, lub chcesz o czymś podyskutować, to napisz na PW a nie zaśmiecajmy tego wątku energooszczędnymi żarówkami, w końcu Moderator powinien o to dbać  :nonono:


Tytuł: Odp: Filtr cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 01.10.2010, 18:17:34
Cytat: ExeoAlpine
Wyprucie, wymiana co to za różnica?
spora, bo raz wywalony nie sprawi problemow
Cytat: ExeoAlpine
Z tym środowiskiem widzę że nie do końca złapałeś aluzję, raczej miało to być w innych kategoriach  :rotfl:
kule mam na serwisie wiec skad mialem wiedziec :-X


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Miro Środa, 06.10.2010, 17:52:17
Mam DPF,161tys przejechane i zero problemów. Sprawdzam regularnie zapełnienie filtra i jeszcze nigdy nie było więcej jak 7%.
Cieszę się że nie zostawiam czarnej chmury za sobą,a i swiat jest bardziej czysty.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Środa, 06.10.2010, 18:41:41
Mam DPF,161tys przejechane i zero problemów. Sprawdzam regularnie zapełnienie filtra i jeszcze nigdy nie było więcej jak 7%.
Cieszę się że nie zostawiam czarnej chmury za sobą,a i swiat jest bardziej czysty.

Dokładnie  :pub: .

BTW. czemu temat eksploatacji DPFu jest wrzucony do tematu odnośnie TUNINGU aut z DPFem :-\ ?


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: rob555 Piątek, 29.10.2010, 16:57:42

Cieszę się że nie zostawiam czarnej chmury za sobą,a i swiat jest bardziej czysty.

Poczytaj sobie o mikroczasteczkach (bardzo szkodliwe i rakotworcze) wtedy juz tak z DPF zadowolony nie bedziesz....


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: toka Środa, 16.03.2011, 13:16:16
Czy wywalenie DPF-u wiąże się z jakimiś niekorzystnymi konsekwencjami? Bo chyba pójdzie out bo zapełnienie filtra utrzymuje się cały czas na granicy 30 % po wypaleniu.. Chyba że coś z czujnikiem  :-\


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Miro Środa, 16.03.2011, 13:57:15
Jak usuniesz u kogoś kto się na tym zna,to nie będzie problemu.
Przegoń porządnie auto na autostradzie i wtedy sprawdź % zapełnienia.
U mnie max było 7%,a przeważnie jest 0-2%,no ale ja mało jeżdżę po mieście.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: toka Środa, 16.03.2011, 14:06:18
Jak usuniesz u kogoś kto się na tym zna,to nie będzie problemu.
Przegoń porządnie auto na autostradzie i wtedy sprawdź % zapełnienia.
U mnie max było 7%,a przeważnie jest 0-2%,no ale ja mało jeżdżę po mieście.
Było przeganiane od 0 o 180 pare razy, na autostradzie też był praktycznie cały czas boot w podłodze, nic to nie dało, zapełnienie cały czas takie samo..


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: zoltaibiza Środa, 16.03.2011, 15:01:17
Nie wiem jak jest w grupie VW ale mysle ze podobnie jak w Mercedesie. Podjedz na komputer to Ci go wypala.
Ostatnio robilem to w sprinterze 906 i ta procedura trwa jakies 20min. wydech nagrzewa sie do 800st. celcjusza i sie wypala  ;)


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Miro Czwartek, 17.03.2011, 13:37:53
toka, a próbowałeś wypalania wymuszonego? Da radę VAGiem to zrobić.
Zresztą masz auto na gwarancji,podjedź do ASO(może trafisz na kogoś kumatego  :P  ).


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: toka Czwartek, 17.03.2011, 17:30:08
toka, a próbowałeś wypalania wymuszonego? Da radę VAGiem to zrobić.
Zresztą masz auto na gwarancji,podjedź do ASO(może trafisz na kogoś kumatego  :P  ).
Jutro jade na serwis,zobaczymy co wymyślą  :rotfl:


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Qba Czwartek, 17.03.2011, 17:49:10
zapchał się?


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Mr.Szakal Czwartek, 17.03.2011, 19:14:37
Panowie z tego co mnie jest wiadome, a nie twierdze że dużo wiem; to w serwisach często "przepalają" DPF'y a nawet można napisać wypłukują. Zagłębiać raczej w ten temat serwisów nie chciałbym. Jednakże osobiście pomagałem znajomym posiadającym samochód z DPF'em (co prawda VW), przyznam że za każdym razem gdy zapalała się kontrolka wystarczyło przejechać 15km najlepiej autostradą na troszkę wyższych obrotach, a nawet w mieście udało mi się wygasić kontrolkę, również jeżdżąc autem na wyższych obrotach. Z tego co znajomi mówili na dodatkowych kontrolach w ASO nic nie wyskakiwało by myśleć o wycięciu DPF"u czy jego wymianie.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: toka Czwartek, 17.03.2011, 21:37:28
zapchał się?
NIe, poprostu nie oczyscza się do końca.
Cytat: Mr.Szakal
przyznam że za każdym razem gdy zapalała się kontrolka wystarczyło przejechać 15km najlepiej autostradą na troszkę wyższych obrotach, a nawet w mieście udało mi się wygasić kontrolkę, również jeżdżąc autem na wyższych obrotach
kontrolka nigdy się nie zapaliła, jeżdże dużo po autostradach, prawie codziennie po 60 km przy duzym obciążeniu silnika


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Mr.Szakal Piątek, 18.03.2011, 20:11:10
To więc prócz tego że wiesz, że nie przepala się do końca czy podczas jazdy odczuwasz jakiś dyskomfort??
A co do wspomagania przepalania to doszły mnie słuchy że za zachodnią granicą rozpowszechnione są specyfiki pomagające w tym część rekomendowana przez VW.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Qba Piątek, 18.03.2011, 23:12:20
Cytat: Mr.Szakal
rozpowszechnione są specyfiki pomagające w tym część rekomendowana przez VW.
ale to też zależy jaki jest system wypalania, bo albo wypalają się przy temperaturze albo jest ten piąty wtryskiwać, nie znam się na tym, ale napisz coś więcej o tych rozwiązaniach?


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Sobota, 19.03.2011, 10:16:13
Cytat: Mr.Szakal
rozpowszechnione są specyfiki pomagające w tym część rekomendowana przez VW.
ale to też zależy jaki jest system wypalania, bo albo wypalają się przy temperaturze albo jest ten piąty wtryskiwać, nie znam się na tym, ale napisz coś więcej o tych rozwiązaniach?

Piąty wtryskiwacz jest np. w D-CAT toyoty. Generalnie dolewa się co kilkadziesiąt tyś km specjalny płyn w systemach FAP, DPF w teorii jest bezobsługowy...


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Mr.Szakal Sobota, 19.03.2011, 18:26:44
Nie wiem za dużo na ten temat, wiem tylko że jest coś takiego stosowane, rekomendowane przez samego producenta marki auta, raz słyszałem że dolewa się to normalnie do paliwa co jakiś wyznaczony czas a raz ze jest na to specjalny zbiornik(ale w to wątpię, bo od znajomych takich zbiorników dodatkowych nie posiada) Na czymś podobnym bazuje firma Peugeot.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: przemo100686 Poniedziałek, 31.10.2011, 12:04:41
Witam,

jestem nowy na forum i również nowy w temacie diesla. Mam leona fr od 4 miesięcy, ale od ok 3 tygodni co jakiś czas zapala mi się lampka filtra dpf. Z reguły cały zbiornik wyjeżdżam co ok tydzień czasu, pół na pół miasto i poza miastem. Nogę mam ciężką nie tylko na trasie ale i w mieście i staram się auta nie zamulać. Od samego początku tankuję zawsze do końca, z początku BP Ultimate diesel a od jakiś 2 miesięcy tylko shell v power diesel mimo to, co jakiś czas po odpaleniu auta i przejechaniu paru kilometrów zdarza się, że zapala się lampka zabrudzonego dpf'a. Jeszcze ani razu nie udało mi się go wygasić w trakcie jazdy - lampka znika dopiero jak po mocniejszym przykatowaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie. I do tej kwestii mam właśnie 3 pytania:

1. czy usuwać dpf czy spróbować coś z nim zrobić? (opinie na forach są podzielone)
2. czy takie funkcjonowanie filtra i pojawiającej się lampki może świadczyć jeszcze o jakiś innych problemach z autem?
3. (chyba najważniejsze dla mnie) na wiosnę mam zamiar zachipować auto na jakieś 200 koni, w teorii wybrałem już nawet zakład "geko cars" w poznaniu i nie wiem czy w związku z tym do chipowania lepiej dpf'a usunąć czy regenerować?

Byłbym wdzięczny za pomoc w mojej kwestii i ewentualne podsunięcie jakiegoś sprawdzonego kontaktu na Poznań do osób, które dobrze zdiagnozują mój problem i coś na to poradzą (usuną lub zregenerują)

pozdrawiam wszystkich forumowizów

Przemo


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Miro Poniedziałek, 31.10.2011, 13:03:51
Na początek spróbowałbym wymuszonej regeneracji Vagiem,ale skoro planujesz dodać koników,to lepiej DPF usunąć(szczególnie w silniku BMN ogranicza on moc).

Wspomniałeś o Gekocars,jedź do nich z tym problemem(chyba że znasz kogoś kumatego z Vagiem,kto wymusi regeneracje filtra).

Może być problem z którymś czujnikiem,koniecznie trzeba VAG podpiąć.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Poniedziałek, 31.10.2011, 13:07:09
Witam,

jestem nowy na forum i również nowy w temacie diesla. Mam leona fr od 4 miesięcy, ale od ok 3 tygodni co jakiś czas zapala mi się lampka filtra dpf. Z reguły cały zbiornik wyjeżdżam co ok tydzień czasu, pół na pół miasto i poza miastem. Nogę mam ciężką nie tylko na trasie ale i w mieście i staram się auta nie zamulać. Od samego początku tankuję zawsze do końca, z początku BP Ultimate diesel a od jakiś 2 miesięcy tylko shell v power diesel mimo to, co jakiś czas po odpaleniu auta i przejechaniu paru kilometrów zdarza się, że zapala się lampka zabrudzonego dpf'a. Jeszcze ani razu nie udało mi się go wygasić w trakcie jazdy - lampka znika dopiero jak po mocniejszym przykatowaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie. I do tej kwestii mam właśnie 3 pytania:

1. czy usuwać dpf czy spróbować coś z nim zrobić? (opinie na forach są podzielone)
2. czy takie funkcjonowanie filtra i pojawiającej się lampki może świadczyć jeszcze o jakiś innych problemach z autem?
3. (chyba najważniejsze dla mnie) na wiosnę mam zamiar zachipować auto na jakieś 200 koni, w teorii wybrałem już nawet zakład "geko cars" w poznaniu i nie wiem czy w związku z tym do chipowania lepiej dpf'a usunąć czy regenerować?

Byłbym wdzięczny za pomoc w mojej kwestii i ewentualne podsunięcie jakiegoś sprawdzonego kontaktu na Poznań do osób, które dobrze zdiagnozują mój problem i coś na to poradzą (usuną lub zregenerują)

pozdrawiam wszystkich forumowizów

Przemo

1. Pełna diagnostyka
2. Zawalony DPF to w większości przypadków SKUTEK wcześniejszych problemów (przyczyn) dlatego może być problem z układem wtryskowym, czujnikami etc.
3. Jeśli Ci się uda wyeliminować problem zawalającego się często DPFu, to rób program Z DPFem. Jeśli nie, to ja bym się nie bawił w regeneracje tym bardziej, że zdarza się ona nieskuteczna (najczęściej w przypadkach totalnego zapchania). Wywaliłbym to dziadostwo, co spowoduje też większy wzrost mocy po programie.

Wg. mnie ( nie jestem mechanikiem) Masz problem z czymś innym niż samym stricte DPFem sądząc po''Jeszcze ani razu nie udało mi się go wygasić w trakcie jazdy - lampka znika dopiero jak po mocniejszym przykatowaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie'' Ja robię sporo km po mieście jak i na trasie i nigdy nie miałem zapalonej kontrolki DPFa, a samochód po programie już kilkadziesiąt tyś km. Nie zapominaj o jednej rzeczy, w przypadku wywalenia DPFa, tak defacto traci się homologacje na samochód. Możesz spróbować:

http://www.tunap.com/pl/nowoci/czyszczenie-filtra-czastek-stalych-dpf.html


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: toka Poniedziałek, 31.10.2011, 17:09:18
Może przyczyną jest też paliwo, nie tankuj ulepszonego diesla tylko zwykłego,bez dodatków, te ulepszone paliwa zawierają w sobie zbyt dużą ilość dodatków co skuktuje szybszym zapychaniem filtra, poza tym sprawdziłbym sonde lambda, u mnie to było przyczyną błędnych odczytów zapchania filtra i niemożność zejścia poniżej 30 %, jednak lampka nigdy mi się nie zaświeciła. Reszta tak jak koledzy wyżej napisali, jeśli nie poskutkuje żadna metoda to DPF out, ja bym tak zrobił  ;D


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: przemo100686 Wtorek, 01.11.2011, 10:17:38
Najgorsze jest to, że tak jak piszecie, że to może być większy problem to po prostu nie widać tego po aucie - brak jakichkolwiek przerw w podawaniu paliwa, idealna ciągłość w podawaniu mocy i przyspieszenie bez zarzutu. A zastanawiam się co do tego paliwa, bo słyszałem z kolei, że lepiej tankować mocniejsze ze względu na to, że przynajmniej na zimę nie będzie problemów z wytrącaniem się parafiny z ropy i osadzaniem jej na pompowtryskach. Zrobiłem już raz test wlewając zwykłego diesla i może akurat bardzo źle trafiłem, ale auto było bardzo zmulone i było widać dużą różnicę w jeździe.

Napisano: Wtorek, 01.11.2011, 11:14:44


A i jeszcze jedno: można jakoś samemu sprawdzić poziom zapełnienia filtra? Bo wszyscy piszecie o tym do jakich wartości jesteście bądź nie jesteście w stanie go oczyścić


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: toka Wtorek, 01.11.2011, 10:38:03
Cytat: przemo100686
Zrobiłem już raz test wlewając zwykłego diesla i może akurat bardzo źle trafiłem, ale auto było bardzo zmulone i było widać dużą różnicę w jeździe.
Na jakiej stacji tankowałeś? jak na jakiejś no name to się nie dziwie, jeśli to był diesel z renomowanych stacji to niemożliwe. Ja zawsze tankowałem lepszego ON i później przeszłem na zwykłego i nie poczułem żadnej różnicy, oprócz mniejszego zapełnienia filtra  :-X
Cytat: przemo100686
Najgorsze jest to, że tak jak piszecie, że to może być większy problem to po prostu nie widać tego po aucie - brak jakichkolwiek przerw w podawaniu paliwa, idealna ciągłość w podawaniu mocy i przyspieszenie bez zarzutu.
To jeśli moc masz taką samą mimo palącego się DPF-a, tzn. że jest jakiś błąd, może czujniki , a może i tu byhm bardziej obstawiał - sonda lambda


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: przemo100686 Wtorek, 01.11.2011, 22:27:02
raz byłem zmuszony zatankować na czymś w rodzaju Lukoil itp i zdecydowanie był zamulony. a co do lepszego paliwa to zastanawiam się czy ma sens tankowanie go już po ewentualnym wyjęciu dpf'a? co o tym sądzicie? bo co do kalkulacji i ewentualnego zużycia paliwa to wiem, że nie ma szans żeby różnica w cenie zwróciła się w spalaniu. ewentualnie może jest różnica jeśli chodzi o ewentualne zabrudzenie wtrysków i ich późniejszą konieczność wymiany w przypadku gównianego paliwa. sam nie wiem co o tym sądzić bo tu zdania również są podzielone


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: Miro Środa, 02.11.2011, 09:38:11
Cytat: przemo100686
A i jeszcze jedno: można jakoś samemu sprawdzić poziom zapełnienia filtra? Bo wszyscy piszecie o tym do jakich wartości jesteście bądź nie jesteście w stanie go oczyścić
Oczywiście można samemu to sprawdzić. Potrzebny interfejs Vagcom lub VCDS.
Potem wchodzisz w silnik,grupa 075,pozycja 3.
Tam jest podany % zapełnienia filtra. Ważna sprawą jest też ilość popiołu,max wartość to 60. Sprawdzasz w grupie 68 pozycja 2.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: przemo100686 Czwartek, 03.11.2011, 10:33:49
dziękuję w takim razie za pomoc i wskazówkę. pojadę sprawdzić go dokładnie w jakimś dobrym serwisie, sprawdzić zapełnienie dpf'a oraz kwestię elektroniki i sondę lambda i zobaczymy co dalej, czy wyciągać dpf'a czy nie


Tytuł: Wycinanie DPF
Wiadomość wysłana przez: SiDo105 Poniedziałek, 27.10.2014, 19:29:36
Witam, mam takie pytanko do osób które miały bądź mają DPF w autku. Wycinał ktoś już ? Bo umówiłem sie już z tunerem że przy okazji wgrywania chipa może wyłączyć mi DPFa tylko najpierw musze go fizycznie wyciąć. Z racji że mam kanał w domu pomyślałem że może sam sobie to wytnę. Silnik jaki mam w swoim seacie to BMT i zastanawiam sie w jaki sposób sie do niego dostać ?

od KYS: Czytaj istniejące tematy!


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 02.11.2014, 15:50:22
Wycinanie DPF musi być połączone z programowaniem sterownika pod tym kątem. Lepiej nie rób tego sam, bo możesz sobie zaszkodzić.


Tytuł: Odp: Tuning TDI z Filtrem cząstek stałych
Wiadomość wysłana przez: SiDo105 Poniedziałek, 03.11.2014, 16:43:04
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem to za pewne wyczytałbyś że dobrze o tym wiem :)