Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: wojak Środa, 22.02.2006, 08:22:34



Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: wojak Środa, 22.02.2006, 08:22:34
Witam! Posiadam Ibize 2.0 GTI 8V; rok 94. Mam taki problem z istalacją gazową że podczas gdy odpalę zimny silnik i przejde na gaz po paru sekundach zaczyna sie silnik dławić po czym pracuje normalnie.W czasie jazdy od czasu do czasu tez zaczyna sie dławic,szarpac i wtedy albo sie sam przełacza na benzyne albo musze to zrobic recznie(przełacznikiem), po czym przelaczam spowrotem na gaz i jest ok lub sytuacja sie znowu powtarza. Sa trasy takie ze nic sie nie dzieje ładnie chodzi na gazie, a czasami non stop szarpie i przełacza na benzyne. Pragne nadmienic ze silnik mi sie chyba niedogrzewa bo wskazówka na wyswietlaczu od tem. cieczy utrzymuje sie na pierwszej kresce( to jest chyba odpowiednik 30 stopni cercjusza), z wczesniejszych postów stwierdzam ze to wina termostatu - wiec go na dniach wymienie. A czy to ze silnik jest niedogrzany moze byc przyczyna szarpania na gazie? Czy ktoś zna jakiś warsztat naprawiajacy, zajmujacy sie instalacjami holenderskimi Necam, w woj.kujawsko-pomorskim, okolice włocławka? Wiem ze jest w łodzi ale to troche daleko-szukam blizszego.Prosze o pomoc i jakie jest wasze zdanie jakis sugestie. Za wszystkie wielkie dzięki. Pozdrawiam wszystkich seatowców.


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: seat98 Środa, 22.02.2006, 10:23:57
Czy jest to instalacja sekwencyjna?


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: wojak Środa, 22.02.2006, 13:57:41
Z tego co wiem i wyczytałem jest to instalacja EGI - chyba?


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: seat98 Środa, 22.02.2006, 17:21:28
Spróbuj sobie z ciekawości przysłonić chłodnicę ,może gdy temperatura ci się podniesie to wszystko wróci do normy, to nic nie kosztuje a spróbować warto.Wtedy zobaczysz ,czy wina leży po stronie termostatu.Pozdrwiam


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Środa, 22.02.2006, 17:30:05
to nic nie da

pozdrawiam


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: SPAWN-666 Czwartek, 23.02.2006, 22:03:51
Ja powiem tak owszem nie wygrzany silnik ma wpływ na prace na gazie bo parownik nie podgrzewa mieszanki gazu doprowadzanej do kolektora i jazda na zimnym silniku i na gazie jest niewskazana powinno się zagrzać silnik na benzynie na jakieś 50stopni i dopiero na gaz tak jest w sekwencyjnej dopóki silnik się nie zagrzeje to nie załączy się gaz a wariowanie obrotów może być spowodowane zabrudzoną przepustnica ja bym ją radził rozkręcić i dokładnie wyczyścić ale delikatnie. W zimę wskazane jest zagrzanie choć trochę silnika na benzynie a dopiero przejść na gaz .

[ Dodano: 2006-02-23, 22:07 ]
Nie dogrzany silnik = PADNIĘTY TERMOSTAT wskazana wymiana


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: wojak Wtorek, 28.02.2006, 10:32:29
Byłem w warsztacie. Sprawdzili i powiedzieli ze termostat jest ok, a temperatura niska spowodowana jest przekłamaniem czujnika temp.W samochodzie robi sie ciepło po paru minutach od chwili ruszenia. Powracam do tematu - czy ktos zna jakiegos gazownika w kujawsko-pomorskim co sie zna na instalacjach holenderskich?


Tytuł: Holenderska instalacja LPG Necam - problem!
Wiadomość wysłana przez: SPAWN-666 Czwartek, 02.03.2006, 20:51:53
Witam ja też szukam serwisu ale do instalacji LOVATO na zamienionym metalowym kolektorze. Na terenie śląska  okolic KATOWIC ponieważ moja ibizka 1.4 pali 12litrów przy SPOKOJNEJ JEŹDZIE