Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: pol_sc Niedziela, 19.10.2008, 12:02:29



Tytuł: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: pol_sc Niedziela, 19.10.2008, 12:02:29
Witam.

Obecnie moje autko (Ibiza 6L 1.9 TDi 2003r ATD) posiada z przodu zestaw 256mm.
Przymierzam sie do zmiany zestawu hamulcow na wieksze.
Wiem ze trzeba wymienic caly osprzet, nie tylko tarcze zaciski i klocki.
Pytanie tylko jakie czesci dokladnie musza byc wymienione.
Nie wiem czego mam szukac, aby moc wymienic te elementy.
Co mozna zostawic a co musi byc wymienione.

Szukajka nie wyplula mi konkretnych odpowiedzi.

Prosz o pomoc!

Pozdrawiam POL

Otrzymalem wlasnie informacje jakie czesci potrzebuje.

czyli

Tarcza 288 - 1J0 615 301R lub 1J0 615 301S
Jarzmo zacisku - 6Q0 615 125 lewy i 6Q0 615 126 prawy
Zacisk - 6Q0 615 123 lewy i 6Q0 615 124 prawy
Klocki (komplet) - 6Q0 698 151A

jesli to wszystko to prosze u zamkniecie badz usuniecie watku.

Pozdrawiam POL


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: michalp21 Niedziela, 19.10.2008, 15:15:26
ze tak spytam to po co ci wieksze hamulce  :P


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: kamil Niedziela, 19.10.2008, 15:24:00
hm... zastanowmy sie... po to, zeby auto lepiej hamowalo?  :o


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 19.10.2008, 17:11:18
hm... zastanowmy sie... po to, zeby auto lepiej hamowalo?  :o
a to taka nowa ibi nie hamuje? :o
przejachelem sie toledo 2 z 1.6 i hamulce na dotyk (4 tarcze) a nie sadze ze te sa slabsze :-\
tym mozna doprowadzic do zaparkowania nam w bagazniku nie mowiwac juz o lepszych


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: nerwus Niedziela, 19.10.2008, 17:20:56
Cytat: raby
a to taka nowa ibi nie hamuje? :o
Hamuje ale heble 256 sprawdzają się do max 150km/h potem to rozpacz .
288 już jakoś sobie radzą ( ja mam takie ) ale to też nie  jest rewelacja  :nonono:  starczy 200km/h  i też robi się cieniutko  :ninja:


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Kuman Niedziela, 19.10.2008, 18:24:18
Jak zmieniać to już od razu na 312mm z TT. Jedyny minus to 16 calowe koła min. Jeśli ktoś chce mam namiar na nowe oryginalne komplety 312mm w dobrej cenie.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: guayre Niedziela, 19.10.2008, 19:37:19
dobra cena tzn jaka? Moze sie ktos jeszcze skusi... :-X


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: pol_sc Niedziela, 19.10.2008, 21:37:05
ze tak spytam to po co ci wieksze hamulce  :P

po to zeby lepiej hamowalo autko.

mam teraz dobre tarcze (powerdisk plus klocki ate) i autko hamuje niezle, jednak zyleta to nie jest i z 200 km/h pare razy jak sie hamuje nie puchna, jednak brakuje tej SILY hamowania :)


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: michalp21 Poniedziałek, 20.10.2008, 10:42:53
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 20.10.2008, 13:30:57
Cytat: michalp21
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje   Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje  a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy   

SX 1.6 AFT też ma 256mm ale 200-300kg mniej do wyhamowania  8)


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: adnikauto Poniedziałek, 20.10.2008, 16:00:35
Jak zmieniać to już od razu na 312mm z TT. Jedyny minus to 16 calowe koła min. Jeśli ktoś chce mam namiar na nowe oryginalne komplety 312mm w dobrej cenie.
Tzn. mozesz troszke przyblizyc temat co masz na mysli piszac komplet?
I co to znaczy dobra cena, konkretnie za ile i za co (komplet czyli co)?

Pozdr


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: aboz Poniedziałek, 20.10.2008, 16:25:05
Cytat: adnikauto
(komplet czyli co)?
Zapewne jarzmo, zacisk z tłoczkami i tarcza.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Morgan Poniedziałek, 20.10.2008, 21:38:11
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:

 :o nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min ;) Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...

A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...  :roll:


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: adnikauto Wtorek, 21.10.2008, 16:57:27
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:

 :o nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min ;) Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...

A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...  :roll:

Bedzie sporo drozej... przynajmniej 4K bo przy 312- felgi to min. "16" cali czyli dwa komplety "15" w toilet... poza tym absolutnie sie z Toba zgadzam!
Pozdro


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: aboz Wtorek, 21.10.2008, 17:06:48
Ja nic nie dłubałem u siebie, ale wystarczyły trzy ostre hamowanka w Borsku ze 170 km/h i się płyn prawie zagotował (przy ostatnim miałem lekki strach). Pomogła jedynie wymiana, bo nie chciała Variotka hamować. Rachunek jest prosty - więcej koni=większe heble.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: pol_sc Wtorek, 21.10.2008, 21:42:37
Moze zdzwiwiło was moje pytanie ale jestem zaskoczony ze nowa ibizka nie hamuje :o  Ja juz pare razy hamowałem z 200 i bez zadnego problemu takze w czasie ostrej jazdy nie widze ze słabo hamuje :) a co do czesci to jak bedziesz robił to z aso to cie kupe kasy wyniesie, lepiej juz kupic jakis zestaw innej firmy  :pub:

 :o nikt nie mówi, że auto nie hamuje. Bo hamuje. I do normalnej jazdy z mocą z jaką wyszło z fabryki na pewno to wystarcza. Ale przejedź się tym troszkę ostrzej to zobaczysz, że duży hamulec to podstawa. Tym bardziej jak już ktoś zaczyna dłubać pod maską. Para razy hamowałeś z 200 i wytrzymały. Ok. Ale zrób tak pare razy pod rząd a nie w ciągu roku to zobaczysz o co chodzi. Gwarantuję Ci, że Twoje wg Ciebie bardzo dobre hamulce zagotuje Ci w kilka min ;) Pamiętaj też, że jak autko nie ma mocy to do tych 200 dość długo się rozpędza i w tym czasie hamulce się chłodzą. A jak masz już troszkę mocy i jedziesz szybciej np autostradą gdzie co chwila hamujesz z 200 do 120 i znow rozpędzasz się do 200 to temp, szybko rosną...

A wracając do tematu to jak się POL przerzucasz na 288 to polecam seryjną gładką tarczę i do tego porządne klocki + płyn. Te elementy co wymieniłeś wystarczą do przekładki. I nie zapominaj, że na 288 min. felga to 15stka. 288 do mocy w które celujesz powinny wystarczyć. Ale jak już dłubiesz heble to przemyśl czy dużo drożej będzie jak założysz 312...  :roll:
z tego co sie orientowalem to z 256 na 288 musze wymienic wszystko, czyli tarcze, zaciski, jarzmo i tloczki...
plyn juz stoi i czeka - RBF 600 :)

mam problem z dorwaniem zaciskow, nowe zrujnuja budzet a uzywek od FR'ki ciezko dostac ;]
takze poszukiwania trwaja :)
narazie przerzuce sie na 288 bo felgi to 15' w zime musze na czyms jezdzic ;]

Napisano: Wtorek, 21.10.2008, 22:09:47


Mam dodatkowe pytanie.

Czy jarzma z leona beda pasowac pod komplet 288mm do 6L?


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Morgan Środa, 22.10.2008, 21:36:07
Cytat: pol92
Czy jarzma z leona beda pasowac pod komplet 288mm do 6L?

nie


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Kuman Czwartek, 23.10.2008, 10:45:24
Cytat: guayre
dobra cena tzn jaka? Moze sie ktos jeszcze skusi... :-X

Niestety już nie aktualne. Był po 1200zł komplet na przekładkę.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: kamil Czwartek, 23.10.2008, 19:05:45
czy jest ktos z Was zorientowany w temacie hamulcow w przejsciowce?
nie chcialbym przechodzic na felgi 16", wiec czy przesiadka z 280mm na 288mm ma sens? jest w ogole taka opcja dla przejsciowki (czyli 4x100) ?
czy pozostaje tylko kupic zaciski od audi s2, porzadne klocki i tarcze, przewody w stali i dobry plyn?
jest jakies pole manewru, jesli chce zostac przy 15" ?

pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Morgan Czwartek, 23.10.2008, 21:42:31
czy jest ktos z Was zorientowany w temacie hamulcow w przejsciowce?
nie chcialbym przechodzic na felgi 16", wiec czy przesiadka z 280mm na 288mm ma sens? jest w ogole taka opcja dla przejsciowki (czyli 4x100) ?
czy pozostaje tylko kupic zaciski od audi s2, porzadne klocki i tarcze, przewody w stali i dobry plyn?
jest jakies pole manewru, jesli chce zostac przy 15" ?

pozdrawiam.

Jak chcesz zostać przy 15stce to zostań przy tym co masz. Nie jestem pewien ale chyba nie znajdziesz 288 w Twoim rozstawie (ale głowy nie dam). Załóż zestaw z S2, do tego dobre klocki i płyn. Śmiga sobie taka ibizka na takim zestawie z BigT pod maską i hamuje całkiem sympatycznie :eye: Jak jeszcze Ci będzie mało to załóż tarcze ATE PD. Oczywiście zakładam, że z tyłu masz już tarcze ;)


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: kamil Czwartek, 23.10.2008, 22:59:18
tak, tarcze z tylu.
ta ibiza, o ktorej piszesz ma zaciski s2 z przodu? orientujesz sie jak jest wtedy z tarczami? zostaje przy swoich czy te zaciski sa pod inne (grubsze?) tarcze?

pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: michalp21 Piątek, 24.10.2008, 15:11:41
Jak dobrze pamietam to ogrginalna tarcza w s2 ma wymiary 304x32 :pub:


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: adnikauto Sobota, 25.10.2008, 19:45:14
Hej Pol

A  co ze zwrotnicami, czy od 256mm beda pasic? a co z koronkami od ABS? Tez do wymiany?
Arturoo z Seat Racing wymienial u siebie z 256 na 288 pozniej na 312 przechodzil przez kolejne upgrady trzeba z nim pogadac...

Pozdro


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Sobota, 25.10.2008, 20:11:11
Wieńce od ABS są na przegubie, więc nie ma to wpływu. Zwrotnica jest taka sama.


Tytuł: Odp: Zmiana zestawu hamulcow z 256mm na 288mm
Wiadomość wysłana przez: Tominator Sobota, 25.10.2008, 20:21:32
Cytat: Morgan
Załóż zestaw z S2, do tego dobre klocki i płyn. Śmiga sobie taka ibizka na takim zestawie z BigT pod maską i hamuje całkiem sympatycznie  Jak jeszcze Ci będzie mało to załóż tarcze ATE PD. Oczywiście zakładam, że z tyłu masz już tarcze 
Kiepsko to hamuje i zajechać możan także w 5 minut ;D


Tytuł: Zestaw 288mm z leona do Ibizy
Wiadomość wysłana przez: pol_sc Czwartek, 22.01.2009, 01:47:10
Witam

Mam mozliwosc kupienia kompletu (zwrotnice, jarzma zaciski,) od Leona 1M.
Zestaw pod tarcze 288m.

Czy bedzie to pasowac do Ibizki 6L? (obecnie mam 256mm i chce zmienic na wieksze(288).

Pozdrawiam POL


od KYS: Koniecznie trzeba było zakładać nowy temat? Scaliłem z Twoim poprzednim wątkiem o hamulcach.