Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: Shizo Piątek, 10.02.2006, 15:25:31



Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Shizo Piątek, 10.02.2006, 15:25:31
Jakie błędy w komputerze samochodu da się skasować przez odłączenie akumulatora a jakie nie? Czy na przykład po wymianie niesprawnego przepływomierza albo sondy lambda błędy znikną same? Jeżeli nie, to czy wystarczy odłączyć klemy od aku, czy konieczne jest użycie VAG-a ???


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Jobski Piątek, 10.02.2006, 19:31:21
jak zmienisz elementy i silnik dosanie prawidłowe dane to będzie dobrze chodził
błędy są zapisane w pamięci i nie mają wpływu na pracę silnika, są one tylko informacją dla diagnosty dlatego po skasowaniu błędu i wymianie elementu ponownie podpina się VAGa aby sprawdzić czy błąd nie pojawił się ponownie
zdjęcie klem z aku nie kasuje błędów


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 10.02.2006, 21:26:06
Z tego co wiem to bledy same sa usuwane z pamieci jesli przestana sie pojawiac. Ale nie wiem czy w kazdym modelu. U mnie nikna.


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 11.02.2006, 12:30:05
a nie wiecie może czy w momencie uruchomienia samochodu jest wykonywany jakiś test diagnostyczny przez komputer samochodu? Słyszałem że sterowanie pracą silnika jest oparte na takiej zasadzie że jeżeli przykładowo nie działa sonda lambda to wszystko będzie działać lecz w jakimś trybie awaryjnym. Nie wiem na czym miałoby to polegać. Jeździłem na przykład miesiąc bez przepływomierza i nic się nie działo...


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Jobski Sobota, 11.02.2006, 15:11:55
w starszych autach z kompem "tryb awaryjny" oznacza, że jeżeli komp nie dostaje sygnałów z jakiegoś czujnika to ładuje sobie jakąś domyślną wartość dla tego czujnika, jak miałeś odpięty przepływomierz to komp miał stałą wartość ilości dostającej się do silnika niezależnie od prędkości obrotowej


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: webi Sobota, 11.02.2006, 22:29:40
Np w przypadku awarii przepustnicy (w AKK) komp. ustala dawkę paliwa i silnik pracuje w bardzo wąskim zakresie obrotów. Uczucie jak wtedy kiedy kończy się gaz w butli :).


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 12.02.2006, 12:07:46
a sonda? lepiej ją zostawić jak wskazuje 1.3V (a powinna 0-1V) czy można wypiąć?
Co będzię jak się zupełnie odłączy da się jeździć? Teraz jeźdżę właśnie jaby mi się gaz w butli kończył...


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: KoLor Czwartek, 16.02.2006, 17:07:45
z tego co wiem przy uszkodzeniu sondy lambdy silnik przechodzi na tryb awaryjny i konieczne jest podpiecie do VAG-a po zalozeniu nowej


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Jobski Piątek, 17.02.2006, 01:51:43
nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny :?


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: KoLor Poniedziałek, 20.02.2006, 02:24:24
Cytat: "Jobski"
nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny :?


nie wiem, az tak sie nie znam ale z tego co slyszalem (ibiza 2000/1,6/75KM) to jest, co bylo widac na zuzyciu paliwa (padla sonda i schodzilo 18L na 100km)


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Jobski Poniedziałek, 20.02.2006, 18:36:06
tryb awaryjny to jest w renówkach, bemkach i merolach jak ci coś nawali to auto nie pojedzie szybciej niż 60km/h
a u nas idzie jakaś domyślna wartość na kanale a auto jeździ dalej wmiarę normalnie


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: KoLor Wtorek, 21.02.2006, 00:20:44
jezdzi normalnie ale benzyny pompuje ile wlezie


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Wtorek, 21.02.2006, 13:24:59
zgadzam sie z kolorem jak mi sonda nawalila to auto tez jezdzilo normalnie ale w trybie awaryjnym i spalanie wychodzilo 15l / 100km  :(


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Shizo Środa, 22.02.2006, 10:38:29
no właśnie a 12l na PB95 w mięście to już jest powód do zmartwień? (Cordi 1.6SX)


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Środa, 22.02.2006, 10:47:55
ja musialbym mocno deptac swoja Ibize po miescie zeby mi tyle spalila wg mnie to troche duzo :?


Tytuł: VAG czy odłączanie aku.?
Wiadomość wysłana przez: KoLor Czwartek, 23.02.2006, 00:13:18
Shizo, mam ten sam silnik co ty (chyba) i mnie spala jakies 10,5-11 po miescie