Tytuł: Montaż centralnego zamka ( na przykładzie Cordoby '97) Wiadomość wysłana przez: aboz Poniedziałek, 25.08.2008, 18:46:14 Instrukcja napisana przez Endriu
Sprawa zaczęła sie b.niewinnie bo od zwykłego oczyszczenia zamków...ale przejrzałem forum i pomyślałem ze jak już będę rozbierać drzwi to dlaczego by ich nie wygłuszyć a ze w międzyczasie znajomy zakładał u siebie centralny zamek to jak on może to dlaczego nie ja? :) Potrzebne nam będzie.... c.zamek + opcjonalnie autoalarm.Ja wszystko zakupiłem na allegro.pl z niejakiej firmy Stig.pl http://www.stig.pl/index.php i na tym c.zamku będę sie wzorował.Koszt około 200zł razem.Wymieniłem tylko jeden z siłowników w drzwiach od strony kierowcy na tzw. strong (udźwig 8kg zamiast 4kg) tak na wszelki wypadek ciężkiej zimy.Do zakupienia w tej samej firmie. dodatkowo... -wiertareczka + wiertła -jakaś pasta lub farba do zabezpieczenia otworków (w końcu lepiej żeby nie zaczęło rdzewieć) -kombinerki -cała reszta jest w pudełeczku z centralnym w sumie producent b.dobrze zadbał o klienta i do mojego Seacika kabli starczyło Opis rozbiórki drzwi jest na forum nie będę sie powtarzał.Cała sztuka montażu tkwi w odpowiednim przygotowaniu (tzn. wygięciu) cięgien z c.zamka.Nieodpowiednio wyprofilowane będą zacinać zamek i generalnie robi sie niefajnie jak np.troje drzwi nam sie zamyka a 1 nie albo odwrotnie.Może sie tak też zdarzyć ze mimo teoretycznie prawidłowego wygięcia cięgien po założeniu boczków drzwi zamek nagle przestał działać lub (już w ogóle dojechane po całości) jak zakładamy te malutkie zaślepki na rygielki i wtedy dopiero sie psuje.Człowieka może trafić wiec radze uzbroić sie w cierpliwość i co najmniej zgrzewkę czegoś z pianka. Ok po rozbiórce drzwi warto od razu przeczyścić i przesmarować te zamki.Potem bierzemy sie za montaż siłowników.W przednich drzwiach jest łatwo tylne to troszkę większa filozofia ale bez paniki. Sposób wygięcia cięgien podaje taki poglądowy.Nie sugerujcie sie całkowicie.Możliwe ze uda wam sie trochę dokładniej dogiąć u mnie to wyszło hmm poprawnie :) Cięgno przód razem z siłownikiem (http://img216.imageshack.us/img216/2536/01ho0.jpg) Samo cięgno przód. (http://img148.imageshack.us/img148/979/02fg3.jpg) Cięgno tył (http://img174.imageshack.us/img174/4561/03ff0.jpg) (http://img236.imageshack.us/img236/7994/04qz8.jpg) .... i miejsca montażu siłowników.... Drzwi przód. (http://img236.imageshack.us/img236/5319/061re6.jpg) Drzwi tył. (http://img221.imageshack.us/img221/2572/081fh0.jpg) (http://img216.imageshack.us/img216/193/091bk6.jpg) Wnętrze drzwi tył Dodatkowa fotka bo tam siłownik jest dosłownie "w drzwiach" (http://img137.imageshack.us/img137/382/101px3.jpg) Ok to tyle...przypominam żeby na każdym etapie składania drzwi "testować" c.zamek.Może to głupie ale uniknięcie małego "ups" ma sam koniec roboty."Przecież chodziło" :) Pozdrawiam Dyskutować można >>>TUTAJ<<< (http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=421.0) |