Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: Wojtach Wtorek, 08.07.2008, 16:57:51



Tytuł: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: Wojtach Wtorek, 08.07.2008, 16:57:51
W przejściówka 1.6 ALM, silnik korkowy i przepustnica to jedna całość? Czy osobno można je wymienić/wyczyścić?
Pozdrawam


Tytuł: Odp: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: Gruby Środa, 09.07.2008, 09:51:56
Silnik krokowy i przepustnica to jeden zespół.

Istnieje możliwość czyszczenia przepustnicy i należy to robić nawet co 10 tyś. km ze względu na odmę która pluje. Zależy jednak dużo od objawów jakie występują. Pomaga to w przypadku delikatnego pływania wolnych obrotów. Jeżeli obroty wariują, skaczą lub opadają nierównomiernie po "przygazówce" to konieczna jest wizyta u mechanika i sprawdzenie działania na Vagu. Polecam Krausyyka na Hortensji 9. Wystarcza czasami wgranie od nowa programu i adaptacja przepustnicy. Jeżeli objawy wystąpią ponownie i zanotowany jest w pamięci błąd przepustnicy to tylko jej wymiana.


Tytuł: Odp: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: Wojtach Środa, 09.07.2008, 09:55:50
Faluja mi obroty przy wiekszym poborze prądu, włączone światła,wycieraczki, ogrzewanie tylniej szyby, itp.
Mam walnietą sondę, przepustnice czyszczoną, zobaczymy co bedzie po wymianie sondy.


Tytuł: Odp: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: Gruby Środa, 09.07.2008, 10:01:25
A czy przy tym falowaniu obrotów nie mrugają światła lub widoczne jest ich pulsowanie - przygasanie? To wtedy podejrzenie regulatora napięcia w alternatorze. Powoduje to zmianę napięcia w instalacji i wariowanie czujników.


Tytuł: Odp: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: Wojtach Środa, 09.07.2008, 10:13:43
mhm oświetlenie deski rozdzielczej delikatnie pulsuje mhm...


Tytuł: Odp: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: baxmaster Czwartek, 10.07.2008, 19:38:15
U mnie poszedł silnik w przepustnicy (VAG pokazywał przerwę w obwodzie), po wymianie na nowy oryginał (cena jeszcze do teraz mnie boli) rozebrałem całą na części ale złożyć się już tego normalnie nie da bo ośka od przepustnicy jest obustronnie nitowana przynajmniej tak jest w tej oryginalnej co miałem.


Tytuł: Odp: silnik krokowy 1.6 AML
Wiadomość wysłana przez: Wojtach Czwartek, 10.07.2008, 22:12:57
u mnie VAG nic nie pokazuje w tym jest problem...im większy pobór prądu tym większe falowanie.