Internetowy Klub Seata

Techniczne => Światła i oświetlenie => Wątek zaczęty przez: ro-dan Wtorek, 31.01.2006, 12:28:17



Tytuł: Co łączy światła ze wspomaganiem układu kierowniczego
Wiadomość wysłana przez: ro-dan Wtorek, 31.01.2006, 12:28:17
W mojej cordobie (2005r.) zauważyłem pewien związek natężenia światła reflektorów ze wspomaganiem układu kierowniczego. Otóż przy każdym ruchu kierownicą następuje delikatne "falowanie" natężenia świateł reflektorów. Szczególnie jest to zauważalne na postoju i bezpośrednio po uruchomieniu silnika. Pojechałem z tym do ASO a tam mi powiedzieli, że "ten typ tak ma". Nie wiem czy faktycznie "ten typ tak ma", czy robią mnie w bambuko.


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 31.01.2006, 12:36:50
wydaje mi sie ze tak nie powinno być ... albo w tym serwisie nie rozpoznali problemu albo nie wiedza jak sie do tego zabrac


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: Jobski Wtorek, 31.01.2006, 17:43:13
dokładnie ttm bo masz elktryczno-hydrauliczne wspomaganie i czymś trzeba je zasilić a pracujacy na wolnych obrotach alternator nie wyrabia na reflektory i wspomaganie


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: Adas Wtorek, 31.01.2006, 21:00:09
moja Ibiza 1.9 TDi z 2002 roku tez tak ma


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: Morgan Wtorek, 31.01.2006, 23:23:13
Kazda ibiza/cordoba 6l tak ma. Wspomaganie jest tutaj elektryczno-hydrauliczne w zwiazku z czym gdy krecisz kolkiem stojac w miejscu wspomaganie ostro pracuje (jak w kazdym aucie ze wspomaganiem gdy stoimy w miejscu i krecimy). Co zatym idzie pobiera sporo pradu powodujac duze obciazenie. Objawia sie to m.in. "przygasaniem" reflektorow.
Zrob sobie inny test. W nocy na wlaczonym silniku i zapalonych swiatlach stojac w miejscu przelacz pokretlo nawiewow od 0do4 i zobaczysz ze swiatla tez beda przygasac stopniowo bo to takze powoduje zwiekszony pobor pradu.
Wszystko jest normalne i nie tyle "te typy tak maja" jak tak po prostu musi byc :wink:


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: bart30 Środa, 01.02.2006, 20:22:48
Moja Ibizka ma to samo jeszcze jak jedziesz z górki na luzie a jest  ślisko i zadziała ABS przy hamowaniu jest to samo a jaki masz akumulator umnie jest jakiś Banner bateries 44 Ah i mi osobiście wydaje się że jest to zamało do takiej kupy elektyki :(


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: ro-dan Środa, 01.02.2006, 21:49:05
...nie mam pojęcia jaki tam jest akumulator, poprostu nie zaglądałem do pudełka, w którym jest on umieszczony...
...no ale skoro w innych autach też się to dzieje to znaczy, że jednak te typy tak mają... a już myślałem, że jest jakieś zwarcie w układzie wspomagania...


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: lukaszkorbonski Czwartek, 02.02.2006, 16:32:55
Witam.
Ja mam benzynę 1,4 z 1998 ze wspomaganiem hydraulicznym i u mnie z koleji rosną obroty silnika jak maksymalnie na postoju skręcę koła. Ale jak pamiętam wszystkie moje auta tak miały.  :ok:


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: Arek Sobota, 04.02.2006, 19:15:09
no ja mam cordobe 2005 i tez mi światła przygasają przy kreceniu , pytanko do Ciebie mam ro-dan wymienili ci parujące leflektory czy tez Ci powiedzieli ze ten typ tak ma ?


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: ro-dan Sobota, 04.02.2006, 22:12:44
...na razie czekam na odpowiedź "centrali", do której wysłali zdjęcia zaparowanych szkieł. Zobaczymy co zdecyduje tajemnicza "centrala" :D ...


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: Arek Niedziela, 05.02.2006, 14:46:24
a to jeszcze Cię pomęcze ro-danku, lustereczko świszczące tez wymienili czy zalepili jakimś syfem ( u mnie zalepili i zamierzam tez zrobić zdjęcie i wysłać do centrali, chyba ich pop... zeby w XXI wieku lusterka uszczelniać pianką montażową lub czymś takim ) i jeszcze jedno  czasami na nierównościach dochodzi jakiś dziwny odgłos z tyłu ( te gumy wyjęli co trzeszczały takze to coś innego ) byłem straciłem 4 godz i nic nieznaleźli, moze miałeś podobny problem.( chcieli zebym zostawił samochód u nich z 2 dni ale strach zostawiać troszke )
Pozdrawiam


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 05.02.2006, 16:24:04
Cytat: "ro-dan"
...nie mam pojęcia jaki tam jest akumulator, poprostu nie zaglądałem do pudełka, w którym jest on umieszczony...
...no ale skoro w innych autach też się to dzieje to znaczy, że jednak te typy tak mają... a już myślałem, że jest jakieś zwarcie w układzie wspomagania...


Akumulator wiele tu nie ma do gadania.
Tutaj chodzi o to, że przy alternatorze poskąpili na lepszy/większy kondensator.

Jeżeli denerwuje Cię to falowanie to zamontuj sobie jakiś kondensator od car-audio (z 1F). Jak masz wzmacniacz to będziesz miał 2 pożytki z jednej rzeczy :)


Tytuł: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: ro-dan Środa, 15.02.2006, 20:48:40
Cytat: "Arek"
a to jeszcze Cię pomęcze ro-danku, lustereczko świszczące tez wymienili czy zalepili jakimś syfem ( u mnie zalepili i zamierzam tez zrobić zdjęcie i wysłać do centrali, chyba ich pop... zeby w XXI wieku lusterka uszczelniać pianką montażową lub czymś takim ) i jeszcze jedno  czasami na nierównościach dochodzi jakiś dziwny odgłos z tyłu ( te gumy wyjęli co trzeszczały takze to coś innego ) byłem straciłem 4 godz i nic nieznaleźli, moze miałeś podobny problem.( chcieli zebym zostawił samochód u nich z 2 dni ale strach zostawiać troszke )
Pozdrawiam

Sorry, że nie odpowiadałem ale byłem tydzień na nartach na Słowacji - super było.
Z lusterkami nie mam problemów - są dobrze spasowane i nie świszczą. Tylne zawieszenie po wyjeciu plastików też narazie jest w miarę ciche, tak więc jedyny problem narazie to światła. No i musieli wymienić znaczki "S" tylny i przedni bo zaśniedziały i pokryły się bąblami (po dwóch miesiącach eksploatacji !!!!)
Czekam na kolejne niespodzianki :?

[ Dodano: 2006-05-10, 16:30 ]
Cytuj
ro-dan wymienili ci parujące leflektory czy tez Ci powiedzieli ze ten typ tak ma ?

... w końcu się doczekałem się na odpowiedź "CENTRALI" dotyczącą parujących reflektorów - stwierdzili, że trzeba zamontować odpowietrzniki reflektorów...
...zamontowali - i jak narazie reflektory nie parują - zobaczymy co będzie jak sie pogoda popsuje :ok: ...


Tytuł: Odp: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: hitek Sobota, 26.04.2008, 19:29:17
Eee, odpowiedź prosta. W momencie jak auto stoi w miejscu wszystko jest ok. Ale jeśli skręcisz koła, zadziała pompa wspomagania powodując spadek obrotów silnika, bo silnik staje się obciążony działaniem pompy. Wraz ze spadkiem obrotów silnika, spadają obroty alternatora, a więc automatycznie masz niższe napięcie w sieci. Spróbuj skręcić koła przy 2000 obrotów i nie powinny przygasać. Chyba że masz diesla TDi, bo wtedy wcale nie powinny przygasać na żadnych obrotach ;D


Tytuł: Odp: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 28.04.2008, 08:15:48
Cytat: hitek
Chyba że masz diesla TDi, bo wtedy wcale nie powinny przygasać na żadnych obrotach
Jeżeli masz wspomaganie elektryczno-hydrauliczne to przy kręceniu prawie na postoju też przygasają światła...


Tytuł: Odp: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: snems Czwartek, 08.01.2009, 23:24:59
Cytat: ro-dan
Otóż przy każdym ruchu kierownicą następuje delikatne "falowanie" natężenia świateł reflektorów.
Czy w Seatach Ibiza/Cordoba FL 1999-2002  również występuje ten problem?
Zauważyłem, że przy wyjeździe z grząskeigo śniegu reflektory przygasają.
Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane.


Tytuł: Odp: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Czwartek, 08.01.2009, 23:38:46
Niskie obroty silnika => alternator generuje nie dużo pradu
chyba że źle mówie, to poprawcie  :P


Tytuł: Odp: CO ŁĄCZY ŚWIATŁA ZE WSPOMAGANIEM UKŁ. KIEROWNICZEGO?
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 08.01.2009, 23:50:49
Masz tam chyba już wspomaganie elektryczne, więc mac dobrze mówi, że za mało prądu dostają i przygasają.


Tytuł: Odp: Co łączy światła ze wspomaganiem układu kierowniczego
Wiadomość wysłana przez: xlukasz12345x Sobota, 30.01.2021, 15:19:14
Mam ibiza 1.4 16v bby czy to normalne jak krece kierownica w miejscu to slychac pompa?dodam że mam wspomaganie elektryczne

Tak slychac na filmiku
https://youtu.be/A-Oq0t24oLo


Tytuł: Odp: Co łączy światła ze wspomaganiem układu kierowniczego
Wiadomość wysłana przez: numis Sobota, 08.01.2022, 23:49:24
Panowie, jeśli ktoś ma z Was wspomaganie elektrohydrauliczne TRW, to przyczyną najczęstszą przygasania świateł przy kręceniu jest znaczne obciążenie alternatora przez silnik pompy wspomagania. A przyczyną jest jej nieprawidłowe sterowanie przez czujnik kąta skrętu znajdujący się na listwie wspomagania w podwoziu. Czujnik nie zgłasza usterki, ale niestety źle steruje pompą. Umiejętnie i delikatnie odepnijcie sobie wtyczkę z tego czujnika (jest tam ciężki dostęp, ułatwieniem jest odkręcenie lewego koła) i sprawdźcie czy następują wahania napięcia ładowania przy kręceniu kierownicą (będzie błąd ze wspomagania, ale ono działa, trzeba zaizolować wtyczkę do czasu wymiany czujnika). Jak nie ma wahań napięcia to czujnik do wymiany. Ja przez takie obciążenie alternatora miałem niedoładowywany akumulator.