Tytuł: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: jacusp Czwartek, 08.05.2008, 20:13:17 Cześć,
mam Cordobę Vario 1,9TDI. Nie jestem specjalistą od Diesla, ale domyślam się, że turbo załącza się po przekroczeniu pewnej ilości obrotów silnika. Czy ktoś ma pojęcie jak to może wyglądać w tym modelu? Dzięki za odpowiedź na trywialne pytanie. Pozdrawiam, Jacek Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Czwartek, 08.05.2008, 20:25:59 Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie. Im większe obciążenie tym więcej pompuje nie przekraczając przy tym zadanego ciśnienia.
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: guayre Piątek, 09.05.2008, 08:17:32 A nie od około 1700obr? :o
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 09.05.2008, 08:47:10 Cytat: Bzysiek Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie. Przy włączonym silniku wirnik turbiny obraca się, ale dopiero przy obrotach ok. 1800obr/min turbina wytwarza ciśnienie, które "daje' moc i moment...Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Piątek, 09.05.2008, 13:22:49 Cytat: Bzysiek Turbo chodzi cały czas, nie załącza sie. Przy włączonym silniku wirnik turbiny obraca się, ale dopiero przy obrotach ok. 1800obr/min turbina wytwarza ciśnienie, które "daje' moc i moment...Turbina wytwarza ciśnienie przy każdym naciśnięciu gazu. Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie (zakładając, że butujemy od samego dołu) i jest maksymalny moment obrotowy. Nie znaczy to, że przy np. 1500 obr/min turbina nie pompuje wcale. Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: daniels81 Piątek, 09.05.2008, 13:27:14 Cytat: Bzysiek Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie czy aby napewno :-X :nonono: Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: vertor Piątek, 09.05.2008, 13:32:00 Cytat: Bzysiek Przy 1800obr/min natomiast wytwarza maksymalne zadane ciśnienie czy aby napewno :-X :nonono: Dokladnie jak Bzysiek powiedzial z tym ze jak na VAG obserwowalem to przy 1500 obr juz laduje pelna para Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Piątek, 09.05.2008, 13:50:30 Tutaj wrzucam przykładowe logi AFNa.
Oczywiście od podanej wartości odejmujemy 1000mbar (ciśnienie atmosferyczne). (http://img366.imageshack.us/img366/8553/log1rn3.jpg) Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 10.05.2008, 00:04:49 Z tegologa widać,że już minimalnie pompuje przy 1344 obr. Nawet przy ok900 jest wytwarzane niewielkie nadciśnienie.
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Sobota, 10.05.2008, 01:11:22 Ale z tej tabelki widać, że coś słabo daje przy niskich obrotach, bo wartość specified jest sporo większa niż wartość actual, już 17oo obr/min daje mniejszą różnicę w doładowaniu, ale dalej jest poniżej wartości, chyba że źle to rozumiem, więc jak coś to niech mnie ktoś poprawi i uświadomi.
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Sobota, 10.05.2008, 09:25:00 No dobrze rozumiesz, ale nieważne jest to czy turbo wyrabia czy nie, tylko chciałem pokazac, że nie jest prawdą że turbina budzi sie dopiero przy 1800obr/min.
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Sobota, 10.05.2008, 11:25:55 Bo turbo pracuje przecież zawsze, spaliny napędzają łopatki to turbo pompuje, im więcej spalin idzie na łopatki tym więcej nabija, a żeby nie nabiła za dużo to jest zawór i ot cała filozofia.
Trzeba by na VAgu sprawdzić, jeśli to oczywiście możliwe, jakie jest otwarcie zawóru ciśnienia na turbinie przy niskich obrotach, czy jest całkiem zamknięty, czy jednak upuszcza trochę pary, przyznam że mnie to właśnie ciekawi, a nie mam bladego pojęcia jak z tym jest. Tytuł: Prośba o ocenę logów - Ibiza 1.9 TDI AFN Wiadomość wysłana przez: Glovash Piątek, 05.06.2009, 16:46:11 Witam
Prosiłbym o ocenę logów mojej Ibizy 1.9 TDI , 110 KM, AFN Grupa 003 (http://images49.fotosik.pl/138/9032e1013db4a160m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9032e1013db4a160) Grupa 008 (http://images41.fotosik.pl/134/ee6e897185784b4fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ee6e897185784b4f) Grupa 011 (http://images44.fotosik.pl/139/c21ea9e330b6dbd3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c21ea9e330b6dbd3) Z góry dziękuję za każdą odp. od KYS: Używaj opcji szukaj! Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: widget Czwartek, 03.01.2013, 21:43:27 Jakie powinno być maksymalne wskazanie doładowania turbiny przy "pełnym bucie" (ASV)?
Podczas w miarę spokojnego przyspieszanie doładowanie dochodzi do książkowej wartości 1/1,1 bara natomiast przy pedale w podłodze wartość rośnie nawet do 1,5 bara (nie zawsze). Po chwili opada do wartości <1 bar (w zależności od obrotów) i takie ciśnienie utrzymuje przez cały czas. Czy to normalne zachowanie, czy w turbo od ASV wartości nie powinny w żadem sposób przekraczać 1 bara? Czasami przy max bucie ciśnienie dochodzi do 1,1 i nie przekracza. Czyżby problem dotyczył kierowniczek w turbo? Auto nie łapie już trybu awaryjnego, zbiera się nienajgorzej :-\ Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 04.01.2013, 20:18:00 widget zrób loga i będzie widać.
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: widget Piątek, 04.01.2013, 20:33:08 Ciekawi mnie to od kiedy podłączyłem wskaźnik doładowania :) Bez tego człowiek jeździł niczego nie świadomy i spokojniejszy 8)
Logi jakie robiłem ostatnio wyszły ok, dlatego dziwi mnie dlaczego wskaźnik pokazuje raz właściwie (max przy gazie w podłodze ~ 1 bar) innym razem pompuje do 1,5 bara lecz po chwili opada do właściwej wartości. Auto nie łapie trybu awaryjnego dlatego boję się, żeby turbo nie odleciało :-\ Myślałem, że może geometria się zapiekła ale nie :o Zrobię aktualne logi 11, natomiast jeżeli wyjdzie, że jest ok to by oznaczało, że w przypadku vag`a nie są brane chwilowe max wartości ciśnienia turbosprężarki? Sytuacja jest o tyle dziwna, że np. na 5 przejazdów, 3 pompuje max przy pedale w podłodze 1-1,1 bara, a w 2 pozostałych dojdzie do 1,5 i opada po chwili do wartości ~ 1 (w zależności od obrotów). Wskaźnik raczej nie przekłamuje - Auto Gauge na silniczku krokowym. Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 04.01.2013, 20:35:48 Jak dobrze pamiętam przeładowanie musi trwać ponad 7 sek. aby auto złapało notlaufa.
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: widget Piątek, 04.01.2013, 20:57:47 To by wyjaśniało sprawę :)
Chcę doprowadzić autko do stanu prawię idealnego dlatego wszystko muszę sprawdzić. Dzisiaj uruchomiłem logi statyczne dla bloku 03 a sztanga ani drgnęła. Ciekawi mnie czy to wynika z zaślepienia egr`a? Wcześniej poruszała się w pełnym zakresie. Masz rację, zrobię logi dyn to będzie pewność, dzięki KKKKris :pub: Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 04.01.2013, 21:33:40 Na statycznie to chyba nie ma po co chodzic sztanga, wymagane ciśnienie jest niskie i stałe, więc sztanga powinna być stabilna. Chyba, że masz na myśli logi w BS >> ale wtedy w 11 sztaanga pracuje... (chyba, bo z pamięci piszę)
Nie wiem, czy nie szukasz dziury w całym. Nigdy ciśnienie aktualne nie jest równe wymaganemu w stanie dynamicznym, zawsze jest opóźnienie w uzyskaniu ciśnienia zadanego. Tak działa każdy regulator, szczególnie jeśli zmiany ciśnienia wymaganego są duże. Każdy układ regulatora potrzebuje czasu na osiągnięcie wartości zadanej. Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: widget Piątek, 04.01.2013, 21:43:44 Tzn. Mam na myśli logi w BS bloku 03. W momencie sterowanie EGR On/Off sztanga chodziła w pełnym zakresie, teraz się nie rusza. Myślę, że ma to właśnie związek z zaślepieniem EGR. :-\ Wcześniej sprawdzałem w ten sposób czy geometria nie jest zapieczona.
Mam parę groszy na doprowadzenie auta do odpowiedniego stanu zanim pojawi się mały widget na świecie :eye: Później będą inne wydatki :) Druga sprawa to działanie wskaźnika. Jeżeli ustawię funkcję ostrzegania na wartości powiedzmy 1,1 bara a turbawka pompuje do 1,5 to piszczek i mryganie zegara powtarza się co jakiś czas >:( Cytat: KKKKris Nigdy ciśnienie aktualne nie jest równe wymaganemu w stanie dynamicznym, zawsze jest opóźnienie w uzyskaniu ciśnienia zadanego. Tak działa każdy regulator, szczególnie jeśli zmiany ciśnienia wymaganego są duże. Każdy układ regulatora potrzebuje czasu na osiągnięcie wartości zadanej. Zgadzam się, myślałem jedynie, że ciśnienia wzrasta do wymaganej wartości a nie turbo pompuje ile da radę a później zostaje zmniejszone do zadanej dawki. Zastanawie mnie jeszcze czy niesprawny przepływomierz może mieć na to wpływ? :-\ Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Sobota, 05.01.2013, 16:36:39 Zrób logi dynamiczne. Zegary turbo potrafią bardzo przekłamywać i nie ma co się tym nadmiernie przejmować. MapSensor pokaże ci dużo dokładniejsze ciśnienie. Peak ma prawo występować i jeżeli jest to w zakresie średnich obrotów, to nie ma w tym nic złego. Gorzej gdyby turbo odlatywało ci w kosmos przy około 4000 RPM
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 05.01.2013, 19:47:46 Cytat: widget myślałem jedynie, że ciśnienia wzrasta do wymaganej wartości a nie turbo pompuje ile da radę a później zostaje zmniejszone do zadanej dawki. Tak się nie da. Co nie znaczy, że jest niewykonalne. Turbo pompuje wg mapy, pewnie znajdziesz kogoś kto tak Ci zrobi mapę, że turbo będzie stopniowo dochodzić do zadanego ciśnienia, tylko pewnie byś się zdziwił jakby Cię jakieś SDI spod ze świateł skilowało. Po prostu za długo trzeba by rozpędzać turbine, na tym polega działanie wszelakich regulatorów w automatyce, nie tylko w aucie. Zawsze jest jakiś niewielki stopień przeregulowania.Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: irocket Niedziela, 14.07.2013, 09:14:21 Siemka, dopisuję się w tym temacie, z racji pomysłu zasłyszanego od znajomego. Podobno da się przestawić turbo, żeby dawało więcej pary przy mniejszych obrotach. W moim toledo z silnikiem 1Z turbo zaczyna być czuć przy 2300-2400 rpm (czuć jak auto zrywa do przodu). Biegi zmieniam i tak przy około 2000 rpm, rzadko licznik pokazuje powyżej 3000 rpm. Czy dało by się coś poregulować, żeby dawało więcej powietrza w zakresie powiedzmy 1500-1800 rpm? Czy jeżeli taka regulacja jest możliwa, to czy trzeba będzie robić program nowy i czy odbiłoby się to źle na turbo / zawory / tłoki?
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 14.07.2013, 09:50:17 mozna regulować na sztandze, ale zanim to zrobisz to ja bym zlogował auto
Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 14.07.2013, 10:08:27 Cytat: irocket turbo zaczyna być czuć przy 2300-2400 rpm Raczej nie możliwe, żeby dopiero przy tych obrotach turbo się budziło. To raczej Twoje subiektywne odczucie. Tak jak pisze kacperix, najpierw logi potem regulacja.Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: irocket Niedziela, 14.07.2013, 10:25:28 Oki, jak będę miał możliwość (i pieniądze), to zrobię logi u znajomego / mechanika, albo sam kupię jakiś interfejs.
@aboz, subiektywne, czy obiektywne odczucie, ale po przekroczeniu tego pułapu obrotów czuć nagły przypływ mocy (trochę wciska w fotele). edit: albo ktoś robił program, albo obrotomierz oszukuje, bo na tych filmikach za wolnych obrotach seria ma te prawie 1000rpm (wiem, że to cold starty), u mnie jest w okolicach 800rpm (trochę ponad drugą kreską): https://www.youtube.com/v/vn2P6IfwANQhttps://www.youtube.com/v/EHCUPXGAI3Ehttps://www.youtube.com/v/FwSa3-DuMP0 Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 14.07.2013, 19:25:19 Program nie zmienia obrotów jałowych silnika.
Obroty biegu jałowego można zmienić vagiem. Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: irocket Niedziela, 14.07.2013, 19:41:26 Dziś na dłuższej trasie (60km) jako pasażer zauważyłem, że:
1. Turbo jest czuć na zimnym / lekko ciepłym silniku, później się nie zauważa tego "kopnięcia" 2. Cały czas mruga kontrolka od temperatury (któryś czujnik uwalony, płyn chłodniczy jest) 3. Wskazówka temperatury silnika nie chce za bardzo wychodzić z tego białego pola, dopiero pod koniec jazdy "dygnęła" ponad Do 2 i 3 punktu to się pewnie muszę dopisać do innego wątku (ale najpierw by vagiem sprawdzić o co biega), bo to denerwujące trochę, nie wiem też, czy wentylator się włącza (po zgaszeniu silnika nic nie było słychać, żeby działał), a nie chcę, żeby mi kiedyś niespodzianie wodę zagotowało... Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 14.07.2013, 19:55:23 dla mnie to masz termostat uwalony.
ale nie o tym temat. Tytuł: Odp: Załączenie Turbo Wiadomość wysłana przez: irocket Czwartek, 15.08.2013, 16:32:10 Na zimnym silniku turbo słychać, może po prostu przewrażliwiony jestem i mi się wydaje, że późno łapie. Jeszcze nie mam logów jakby co ;) A co do biegu jałowego, porównajcie sobie tamte, z moim.
http://www.youtube.com/v/yf2s1gSbOTE Napisano: Czwartek, 18.07.2013, 14:28:40 Kolejny filmik, w okolicach 0:05 jak film się trzęsie mocniej, było czuć "szarpnięcie" turbiny. W razie pytań: 2-gi bieg, but w podłodze od początku. Za bardzo się czepiam chyba, ważne, że jedzie ;) Ale nie powiem - przy wyprzedzaniu trzeba się przygotować, bo jadąc te 80-90 na 5-tym biegu nie lada wyczyn jest kogokolwiek wyprzedzić (rozpędzić), trzeba redukować do 4-tego biegu, przy mniejszych prędkościach nawet do 3-go https://www.youtube.com/v/NFao3SiztG4 Napisano: Poniedziałek, 22.07.2013, 16:09:31 Dziś autko zostało podłączone do kompa (program ESITronic), wysypał 2 błędy (nie pamiętam dokładnie). Jeden to od czujnika temp. pow. dolot. a drugi coś o jakichś zmianach w komputerze, czy coś. Obroty biegu jałowego to około 850-870 rpm. Dawka paliwa około 6,6 (nie pamiętam jednostki, ale coś z mg), spada czasem do 5,8. Podobno dobrze. Co do turbo, bo o to się rozchodzi w całym temacie, podobno przepływomierz za małe wskazanie ma, niezależnie od obrotów, pokazuje coś koło 400. Turbo przy większych obrotach tłoczy powietrze (daje coś koło 1atm). Trzeba będzie podjechać do znajomego, wymieni i zobaczymy. |