Internetowy Klub Seata

Techniczne => Światła i oświetlenie => Wątek zaczęty przez: giant123 Sobota, 03.05.2008, 09:48:23



Tytuł: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: giant123 Sobota, 03.05.2008, 09:48:23
Witam !

Chcę wymienić lampy w mojej Cordobie I z 1999r. z 2xH1 na H4. Chcę do tego kupić zestaw z Allegro ksenonów ale tych bi czyli długie/krótkie.
Czy H4 podpasują bez przerabiania elektryki (tylko założyć i się cieszyć) ?
Które wybrać:
1. 93-96 rok za 80-90 zł (na pierwszy rzut oka to się niczym nie różnią od tych drugich)
2. 96-99 rok 120 zł

Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 03.05.2008, 09:53:23
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1691.75
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6784.0


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: punchoo Sobota, 03.05.2008, 13:03:36
giant123 - nie rozumiem Twojego toku myślenia. Jak już się zgadzasz na instalację "Xenonów" - do dlaczego nie chcesz ich zamontować do kloszy 2H1 - tylko do H4 ???

Twój przypadek lamp to oczywiście 96-99.

Prosty zestaw Hidów H1 - to koszt 250PLN i masz je tylko na światłach mijania, możesz oczywiście dokupić drugi taki na światła drogowe - tylko ile się jeździ na światłach drogowych ???? Razem w pełnej opcji 500PLN

Lampy H4 - 2 lampy to koszt 240PLN + zestaw Bixenon 369PLN razem: 609PLN
W przypadku lamp H4 - rzeźba instalacji oświetlenia.

Sam pomyśl jak Ci się opłaca moim zdaniem marny tuning na H4


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: giant123 Sobota, 03.05.2008, 14:47:47
Oto mój tok myślenia ;) :
Chciałem mieć zwyczajnie długie i krótkie na ksenonach i to jest jedyna opcja. To o czym piszesz punchoo to niezbyt realne (2 instatlacje ksenonów) - jak sobie wyobrażasz cały czas włączanie i wyłączanie ksenonów (długie światła). Chyba by długo nie pożyły i nie mają w ciągu np. 0,5 sekundy pełnej mocy świecenia - trwa to kilka sekund.
Może i masz racje żeby olać długie i jeździć tylko na krótkich. Ale z drugiej strony ksenon na długich to jest coś. Tylko ciekawe ile ta konstrukcja biksenonowa pożyje (ruchome części).

Czyli jeśli włożę teraz reflektory H4 to trzeba przerabiać elektrykę ? A myślałem, że wtyczki są identyczne w 2xH1 i H4, tylko że jedna jest w pionie a druga w poziomie.


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Sobota, 03.05.2008, 15:06:21
zacznijmy od tego że pomysł wsadzania xenów w nie gladkie klosze jest idiotyzmem... poczytaj temat o xenonach będziesz widział o co chodzi...


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: punchoo Sobota, 03.05.2008, 16:55:57
Zschodzimy z tematu - takie instalacje są wogóle nie z godne z przepisami - ale zostawmy to jako sprawę 3 planową.

Ja robiłem (robił uszek) instalacje w drugą stronę z H4 na 2H1.

1. Instalacja do H4 - zapala jedną żarówkę - w której są 2 włókna, od mijania i drogowych
2. Instalacja dla 2H1 - zapala osobno jedną żarówkę do mijania i osobno drugą do drogowych

Wniosek z tego , że to są lekko 2 różne instalacje. W przypadku moim i uszka - po założeniu 2H1 w miejsce H4 - na reflektorze 2H1 - świeca światła mijania a w przypadku załączenia drogowych - zapalają się drogowe a mijania się wyłączają.
Taka jest różnica po załączeniu Plug&Play

Pozostałbym przy 2H1 i Xnonie na światła mijania - wybór należy do Ciebie (tak będę chciał zrobić po wakacjach).


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: uszek Sobota, 03.05.2008, 18:04:21
Cytat: punchoo
Wniosek z tego , że to są lekko 2 różne instalacje
nie tyle co rozne ale go h1 jest dodana wiazka ktora własnie załacza mijania i drogowe razem:D jako ze jest ciezko dostepna a wrecz niemozliwe zeby to dostac to wolalem zalozyc przekazniki do lamp i odciazyc styki w przełazcnikach i przekaznikach pod deska i jak na razie jestem z tego bardzo zadowolony


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: giant123 Niedziela, 04.05.2008, 10:14:51
Cieszę się, że się was poradziłem. Czyli zostanę przy 2xH1 i do tego kupię ksenon.

Dzięki i pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Niedziela, 04.05.2008, 12:28:37
Możesz mieć problem z przeglądem to raz ( chodzi o xenon w tych lampach)  a dwa nie chce Cie zniechęcać ale w tych lampach xenon swieci gdzie popadnie, przemyślał bym ten zakup dwa razy....


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 04.05.2008, 13:30:45
daniels tak samo jak i Ty.
Czym jest żarówka Xenonowa ??? To żarówka o intensywnej barwie, energooszczędna i działa na takiej samej zasadzie jak żarówka dedykowana do każdego modelu lampy. Więc można tak samo powiedzieć , że żarówka 55W i 100W np H1 w kloszu - świeci jak chce. BZDURA.
Fakt faktem, xenony są dedykowane do instalacji soczewkowych - ale tylko dlatego , że dają węższe skupienie i dokładniejszą trajektorię widma. Co za tym idzie pasowałoby do nich zamontować spryskiwacze bo świecą węższym strumieniem niż tradycyjne lampy i są bardziej podatne na zabrudzenie i świecenie:"gdzie popadnie" .

Moja i Twoja teoria jest niezgodna z przepisami Ruchu Drogowego - wybór należy zawsze do kierowcy.



Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Niedziela, 04.05.2008, 13:42:31
Puncho chodzi o to że ja klosz lampy nie jest gładki to swiatło xenonowe bardzo łatwo się rozprasza, mam porównanie jak miałem zwykle lampy i jak mam teraz soczewke...sam zobaczysz..


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: poandy Wtorek, 15.07.2008, 18:01:01
Też o lampach do tego modelu ale z innej beczki.Czy istnieją lampy nowszej generacji(np.na żarówki H7) lub też "ala" angels eays ale w wykonaniu firmowym.W swoich oryginalnych Valeo mam dobre żarówki H4 Tesli+50 ale po spotkaniu ze zwierzątkiem w nocy(światła mijania)pomyślałem ,że może jest efektywniejsze oświetlenie.Czytałem posty o zamianie na re3flektory na 2*H1(raby i nie tylko piszą ,że dają lepsze światło)ale chciałbym się dowiedzieć czy może są lampy o efektywniejszym wyglądzie(nie umniejszając 2*H1) i z dobrym światłem,xenony odpadają ze względu na cenę.Kolega ma w vectrze a światła ringi z firmy DEPO i świecą nie źle ale mi nie podoba się świecenie kierunkowskazów ,soczewka daje za mało światła na bok.


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 15.07.2008, 18:38:22
poandy, NIE  :-X


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: poandy Wtorek, 15.07.2008, 19:05:53
Dzięki.Czyli zostają xenony.


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Wtorek, 15.07.2008, 19:07:53
Cytat: poandy
Dzięki.Czyli zostają xenony.
:o  :o  że co? to o co Ci chodzi dokładnie, bo wsadzanie xenonu w normalne lampy cordoby z twojego rocznika to porażka...


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 15.07.2008, 19:44:23
Cytat: poandy
Dzięki.Czyli zostają xenony.
:o  :o  że co? to o co Ci chodzi dokładnie, bo wsadzanie xenonu w normalne lampy cordoby z twojego rocznika to porażka...

Zdaje Ci się....  :!:


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Środa, 16.07.2008, 06:47:00
Cytat: punchoo
Zdaje Ci się....  :!:
szkoda że nie widziałeś jak to świeci w normalnych światłach :!:  xenon powinien być pod soczewka i tyle :!:


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: punchoo Środa, 16.07.2008, 10:52:07
Xenon HID jest jak żarówka - soczewka daje tylko lepszą projekcję xenonu.
Xenon HID w zwykłym kloszu, da to samo co zwykła żarówka + lepszy efekt zasięgu i oświetlenia drogi przed autem.
I nie pisz , że nie. Bo ani moje a ni Twoje warunki nie spełniają kryteriów prawdziwego Xenonu.


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: poandy Środa, 16.07.2008, 16:28:46
Tak ,źle się wyraziłem .wiem,że do xenonów są potrzebne  nowe"klosze".Zdaję sobie sprawę również z tego ,że instalacja ksenon potrzebuje dobrej "optyki".Wiem ,że poważne firmy nie zajmują się seatami z lat 90.Ale ludzie podróżują  i może spotkali się np.w Hiszpanii z "tuningiem"starych modeli i kwadraciaki są wymienne nie tylko na "chiny".Nie chcę poprawiać producenta na siłe.Jednak,może gdzieś ktoś spotkał się z przeróbkami które poprawiaja parametry starych modeli.Mój pojazd spełnia wszelkie moje wymagania(technicznie jest w pełni sprawny,łącznie z abs z którego "rozgryzieniem"zeszło mi parę nie przespanych nocy),potrafię w nim pogrzebać sam ,wiem co go boli ale jak ktoś kiedyś powiedział
to mój własny(znany)wróg.ale czasami rodzi się myśl,że może coś pojawiło się na rynku co poprawi bezpieczeństwo,wygodę lub gadżet dla wizualnej poprawy.Już od dawna zauważyłem ,że poprawa samochodów polega głownie na elektronice a parametry jazdy przy dzisiejszych prędkościach(z przepisami) zmieniły się tak jak rower z lat 50(osprzęt).


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Środa, 16.07.2008, 19:36:12
Są engele firmy FK ale tak samo je ciężko dostać jak dobre TDI w dobre cenie z małym przebiegiem....


Tytuł: Odp: Lampy przód Cordoba - różnice
Wiadomość wysłana przez: poandy Czwartek, 17.07.2008, 15:20:31
Dzięki za tą konstruktywną odpowiedż.Już przynajmniej wiadomo ,że jest się o co pytać.Dzięki.