Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: mario2k8 Piątek, 18.04.2008, 14:52:36



Tytuł: 1.9TDi ALH IBIZA 99-01 - wężyk w pokrywie obudowy filtra powietrza ??
Wiadomość wysłana przez: mario2k8 Piątek, 18.04.2008, 14:52:36
Jutro mam zamiar przywrócić w moim autku oryginalny filtr powietrza. Zdobyłem pokrywę obudowy i mam z niej wyprowadzony wężyk grubości małego palca.  :o
Od czego to jest i gdzie to trzeba wpiąć??

pzdr
mariusz


Tytuł: Odp: 1.9TDi ALH IBIZA 99-01 - wężyk w pokrywie obudowy filtra powietrza ??
Wiadomość wysłana przez: spons Niedziela, 20.04.2008, 10:55:50
W n75, a do czego to dokladnie jest to nie wiem.


Tytuł: Odp: 1.9TDi ALH IBIZA 99-01 - wężyk w pokrywie obudowy filtra powietrza ??
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 20.04.2008, 12:12:23
Cytat: spons
do czego to dokladnie jest to nie wiem.
Do siłownika jest przez N75 doprowadzane podciśnienie aby ją podnieść, aby opuścić trzeba zamknąć dopływ podciśnienia i podać ciśnienie atmosferyczne. Pewnie żeby nie podawać brudnego idzie zza filtra.


Tytuł: Odp: 1.9TDi ALH IBIZA 99-01 - wężyk w pokrywie obudowy filtra powietrza ??
Wiadomość wysłana przez: mario2k8 Wtorek, 22.04.2008, 01:39:41
Ibiza oddycha juz oryginalnym filtrem.  8)  Wspomniany wężyk wychodzi z obudowy z nad filtra i idzie przez rozdzielacz do obu elektrozaworów czyli do N75 oraz N18. Jest to tak jak wspominacie pobór powietrza atmosferycznego do sterowania EGR oraz turbiny.

dzieki za odzew
pzdr
Mariusz


Tytuł: Odp: 1.9TDi ALH IBIZA 99-01 - wężyk w pokrywie obudowy filtra powietrza ??
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 22.04.2008, 05:17:01
Cytat: mario2k8
est to tak jak wspominacie pobór powietrza atmosferycznego do sterowania EGR oraz turbiny.
Gwoli ścisłości sterowanie jest raczej podciśnieniem, ale niech będzie, chyba wszyscy wiedzą ocb.


Tytuł: Odp: 1.9TDi ALH IBIZA 99-01 - wężyk w pokrywie obudowy filtra powietrza ??
Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 22.04.2008, 10:47:22
Sterowanie polega na "robieniu" wymaganego ciśnienia na gruszce przy turbo poprzez modulację
przez N75 dwóch ciśnień - atmosferycznego i doładowania - taki pneumatyczny PWM... ;)