Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: malkos Wtorek, 24.01.2006, 01:12:55 Hey,
Mam pytanie do znawcow tematu. Mam male wgniecenie na blotniku tylnym, jednak jest ono na tyle niefortunne ze odprysnal lakier i metal zaczal korodowac. I tutaj moje pytanie. Czym to zabezpieczyc i jak to zrobic? do czasu kiedy juz bede chcial wydac troche kasy na naprawe (czy trzeba cos takiego naprawiac od razu?? ) Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: Mitek Wtorek, 24.01.2006, 06:59:54 mogles dac zdjecie?? jedynie co moge napisac papier scierny usunac rdze, pozniej przemyc benzyna ekstrakcyjna!!, i nalozyc jakis preparat antykorozyjny najlepiej w podobnym kolorze auta. taki krotki opis co i jak zrobic. ale ciezko powiedziec jak sie niewidzi i czy to jest duze wgniecienie no i wygladac najlepiej to niebedzie
Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: malkos Wtorek, 24.01.2006, 08:47:41 ok w miare mozliwosci dorzuce zdjecie
Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: Trzebol Poniedziałek, 10.04.2006, 20:03:03 a co o tym (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=96392285) mysłicie???
Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: punchoo Poniedziałek, 10.04.2006, 20:53:46 Trzebol, - kup - rozmontujemy - i bedziemy powielac w Klubie. :ok:
Dla mnie to nieprzemawia - aczkolwiek spróbowałbym chętnie bo mam próg i nadkole skorodowane oraz "rudy hak" Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: Trzebol Poniedziałek, 10.04.2006, 21:00:33 tez szukam kogoś kto by kupił ocenił,przetestował,,mi szczerze mówiąć szkoda kasy,,,mylałem żę już ktoś to testował
Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 10.04.2006, 21:18:17 Cytat: "Trzebol" mi szczerze mówiąć szkoda kasy Sądzę, że masz 100% racje :ok: Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 10.04.2006, 21:20:39 No wlasnie, najlepiej jak by to ktos rozebral i zobaczyl co jest w srodku. Bo pobor pradu pisze 12mA a sama dioda wiecej pobiera. Troche to podejrzane...
Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 10.04.2006, 21:24:09 Cytat: "raby" Bo pobor pradu pisze 12mA a sama dioda wiecej pobiera. Do robienia NIC jest aż za duży :ny: Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: webi Wtorek, 11.04.2006, 13:40:40 Kiedyś w zamierzchłych czasach FSO stosowało podobne wkładki w polonezach. Piszę podobne, bo nie były zasilane prądem.
Korozja w polonezach pojawiała się w pierwszym roku użytkowania. Szkoda kasy, tak jak na chip rezystor i temu podobne czary. Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 11.04.2006, 14:16:35 Cytat: "webi" Kiedyś w zamierzchłych czasach FSO stosowało podobne wkładki w polonezach. W Poldotach nazywało to się Rust Evader i podobno miało przeciwdziałać utlenianiu się metalu...A jak działało to możemy ocenić po stanie blachy losowo wybranych Polonezów :mrgreen: Tytuł: Korozja Wiadomość wysłana przez: Kowal 2002 Wtorek, 11.04.2006, 15:39:42 Nie znam się specjalnie na korozji, ale z pokrętnego :mrgreen: tłumaczenia sprzedającego domyślam się że chodzi o powstrzymanie korozji elektrolitycznej powstałej w wyniku działania "...lokalnych ogniw galwanicznych...", które powstają pod wpływem elektrolitu ( wilgoci ). Jak wiadomo elektroliza to wynik działania prądu stałego ( czy to z akumulatora, czy z lokalnych ogniw galw. ) więc aby ją powstrzymać trzeba przepuścić prąd stały o tej samej wartości ale w przeciwnym kierunku tak aby prądy galwanizujące się zniosły. Trudno jednak to zrobić w przypadku lokalnych ogniw galwanicznych bo każde może działać lokalnie ( np. w danej kropli ) w "innym kierunku". Jest jednak inny sposób, który prawdopodobnie jest zastosowany w tym urządzeniu. Chodzi o przepuszczanie przaz całą długość metalowego przedmiotu ( tutaj karoserii ) prądu zmiennego, przy którym zjawisko galwanizacji nie wystepuje, bo jony przepływają raz w jedną a raz w drugą stronę ( zgodnie z chwilowym kierunkiem prądu ). Moim zdaniew w tym pudełku jest zamknięty generator sinusoidalnego prądu zmiennego, który steruje pierwotnym uzwojeniem małego transformatorka. Do uzwojenia wtórnego tego transformatorka podłączone są te dwa kable, które podpina się pod karoserię ( z przodu i z tyłu ) co powoduje przepływ przez cały samochód prądu zmiennego, który spowalnia procesy galwanizacji ( czyli także rdzewienia). Tak to widzę, ale co ja tam wiem ...
|