Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: raby Wtorek, 11.03.2008, 23:15:50



Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 11.03.2008, 23:15:50
Cytat: tpieczka
Czy pod czujnikiem jest jakaś uszczelka ? i czy można go odkręcić bez jakichś konsekwencji typu konieczność ustawienia czegoś na komputerze po demontażu.
mozesz spokojnie odkrecic i uszczelnic


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Wtorek, 11.03.2008, 23:36:56
Hmmm az sobie sam na swoj czujnik popatrze, bo mnie zaciekawiles tymi fotami.

EDIT:
Raby, a czym uszczelnic? tak z ciekawosci pytam, bo z tego co pameitam to u mnie jest podobny problem :/


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 12.03.2008, 06:25:16
Tego czujnika nie wyjmowałem, ale pewnie jest na nim jakiś oring.


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: tpieczka Czwartek, 13.03.2008, 09:03:41
a jak zdiagnozować jego ew. uszkodzenie ? jakie by były objawy itd.


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 13.03.2008, 09:20:03
pewnie VAG wywali blad czujnika :-\


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: vertor Czwartek, 13.03.2008, 10:01:57
No mozliwe ale ja mialem walnieta przeplywke i nie bylo zadnego bledu na VAGu, tak wiec nie liczylbym ze na 100% VAG pokazuje wszystko. Czasem trzeba do logow patrzec


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 13.03.2008, 21:11:43
Cytat: vertor
No mozliwe ale ja mialem walnieta przeplywke i nie bylo zadnego bledu na VAGu
Zgadza się. Przepływka najczęściej pokazuje OK, dopiero w miarę wzrostu przepływu powietrza zaczyna zaniżać pomiar i to wychodzi w logach. Objawia się to spadkiem mocy, bo ECU widzi mniej powietrza więc obcina dawkę paliwa.


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Czwartek, 13.03.2008, 21:25:36
Błąd jest przy zwarciu lub braku czujnika, czyli rezystancji o lub ?...
Natomiast czy pokazuje dobre ciśnienie NIE JESTEŚ W STANIE
ustalić, ponieważ pomiar ciśnienia doładowania jest przekazywany
bezpośrednio do kompa, który steruje N75 w taki sposób, aby ten
czujnik mu pokazywał żądane ciśnienie doładowania - sprzężenie
zwrotne...

Łopatologicznie, ten czujnik będzie pokazywał zawsze taką wartość
ciśnienia, jaką turbo powinno dawać, zakładając że turbo i reszta
(dolot, IC, N75) są sprawne... No chyba że się zwali tak, że będzie
pokazywał zawsze 0 lub nieskończoność, ale wtedy będziesz miał
błąd na kompie... Jedyny sposób na zweryfikowanie poprawności
działania tego czujnika to wsadzenie przed niego trójnika i podpięcie
manometru, np. takiego: Wskaźnik doładowania - Allegro (http://www.allegro.pl/item327530332_wskaznik_cis_doladowania_boost_smoke_auto_gauge.html)
i porównanie jego wskazań z tym co pokaże VAG...

EDIT:
OK, sprawdziłem u źródła i okazuje się, że wszystko jest tak jak mówię,
oprócz tego, że piszą że pomiar właściwy jest nie w tym "czujniku", tylko
bezpośrednio w komputerze (ECU), a ten "czujnik" to tylko podłączenie...
Zresztą zobacz:

(http://img166.imageshack.us/img166/4596/38274241kz0.png)

Powiedz, od tego "czujnika" u Ciebie idzie rurka czy przewód elektryczny?


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: mirass Piątek, 14.03.2008, 12:33:58
śladowe ilości oleju to normalka.czujnika nie trzeba doszczelniać - dokreć zapnij wtyczke i wsio


Tytuł: Odp: Czujnik ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 14.03.2008, 12:58:31
Cytat: Ofaniel
Raby, a czym uszczelnic?
oring http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=7277.msg74925;topicseen#new
proponuje wycieszke do sklepu z czesciami do ciagnikow