Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: raby Piątek, 29.02.2008, 19:10:11



Tytuł: Podłaczamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji 93-99
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 29.02.2008, 19:10:11
Podłączamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji
(na przykładzie Ibizy GLX z 94r.)


Zakładając ze mamy oryginalna instalacje szyb i centralny zamek elektryczny lub pneumatyczny ze sterowaniem na pilota.

Potrzebne materiały:
- domykacz (moduł domykania) ? użyłem MPW-2 Testronik ? ok. 75zl (kiedyś był tańszy)
- przekaźnik uniwersalny 40A ? 2-5zl
- kawalek przewodu + 2 wsuwki
(http://img442.imageshack.us/img442/2471/27022008502nn9.th.jpg) (http://img442.imageshack.us/my.php?image=27022008502nn9.jpg)

Oryginalna instalacja szyb działa w ten sposób ze na kablach silników szyb jest ?+? po włączeniu zapłonu a po wyłączeniu nie ma niczego a ma być ?-?.
W tym miejscu proponuje sprawdzić czy faktycznie masy po wyłączeniu stacyjki nie ma bo może wymiana przekaźnika być nie potrzebna, ale zgodnie ze schematem będzie to potrzebne.
Po zapoznaniu się z instrukcja tego sterownika zapewne każdy uzna ze dzięki 2 przekaźnikom da się to podłączyć z wykorzystaniem wyjścia pomocniczego ? nic bardziej błędnego! A to tylko z tego powody ze szyby zamykają się z oporem i nie da się wtedy regulować czułości domykacza.

Dokumentacja na temat MPW-2 (czytać dokładnie!!!)
(http://img523.imageshack.us/img523/4900/insmpw201lw6.th.gif) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=insmpw201lw6.gif) (http://img247.imageshack.us/img247/3552/insmpw202dw4.th.gif) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=insmpw202dw4.gif) (http://img209.imageshack.us/img209/451/insmpw203dl6.th.gif) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=insmpw203dl6.gif)
(http://img209.imageshack.us/img209/4691/insmpw204yy1.th.gif) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=insmpw204yy1.gif) (http://img209.imageshack.us/img209/5435/insmpw205ag2.th.gif) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=insmpw205ag2.gif) (http://img523.imageshack.us/img523/1850/insmpw206xj1.th.gif) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=insmpw206xj1.gif)

Główny problem z podłączeniem modułu to zmodyfikować oryginalna instalacje tak aby po wyłączeniu stacyjki na silnikach szyb był ?-?.
Zmieniając oryginalny przekaźnik i miejsca kabli w kostce uzyskujemy ten efekt.
Przekaźnik od szyb to nr. 14 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4118.0
Nad nim albo pod nim jest jeszcze bezpiecznik.
Oryginalny przekaźnik ma tylko 4 złącza a my potrzebujemy 5.
Aby ułatwić sobie prace musiałem wyciągnąć kostkę przekaźnika z tablicy ? nie wiedziałem jak to zrobić to wypiołem całą tablice przekaźników nie opisuje tego bo to prosta czynność http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5814.msg67392#msg67392
...ale to nie było konieczne...
Można wsunąć od dołu 2 cienkie śrubokręty i pewnie da się to odbezpieczyć.
Tak wygłada kostka przekaznika:
(http://img404.imageshack.us/img404/9826/27022008495ps9.th.jpg) (http://img404.imageshack.us/my.php?image=27022008495ps9.jpg) (http://img98.imageshack.us/img98/8589/27022008496es3.th.jpg) (http://img98.imageshack.us/my.php?image=27022008496es3.jpg) (http://img155.imageshack.us/img155/1134/27022008497oi2.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/my.php?image=27022008497oi2.jpg)

Wypinanie kabli:
1. Wciskamy cienki śrubokręt obok wsuwki aby zgiąć blokadę i wypiąć kabel.
(http://img139.imageshack.us/img139/301/27022008501qp5.th.jpg) (http://img139.imageshack.us/my.php?image=27022008501qp5.jpg)
2. Później odginamy blokadę.

Oryginalny schemat instalacji zmodyfikowany na potrzeby podłączenia domykania:
(http://img259.imageshack.us/img259/3103/beztytuu2cj4ie6.jpg) (http://imageshack.us)
Czerwone numery opisują podłączenie nowego przekaźnika do oryginalnej instalacji.
87a który nie jest opisany podpinamy na masę.
Opisana kostka przekaźnika:
(http://img249.imageshack.us/img249/1418/27022008495mo7.jpg) (http://imageshack.us)
Zasilanie bez stacyjki idzie do przekaźnika przez bezpiecznik (nad lub pod przekaźnikiem) ? gruby czerwony kabel.
(http://img246.imageshack.us/img246/6930/27022008496jn7.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=27022008496jn7.jpg)
Cala operacja sprowadza się do:
- zamiany miejscami kabli: grubego czerwonego z czarno czerwonym
- wpięcia masy w środkowe miejsce
masę wziolem z brązowej kostki po lewej stronie tablicy bezpieczników (są tam miejsca do wpięcia kabli)
Instalacje domykacza podłączamy do przełączników szyb:
(http://img299.imageshack.us/img299/9697/27022008506oy6.th.jpg) (http://img299.imageshack.us/my.php?image=27022008506oy6.jpg)

- zasilanie przekaźników domykacza oraz zasilanie samej centralki - pod zapalniczkę (bezp. 15A zamiast 10A)
- +12V akcesoria - do podświetlania przełącznika
- różowy kabel (obniżenie czułości) ? na masę (wcisnolem go pod styk przełącznika) czasami ten kabel może być nie potrzebny o ile komuś szyby pracują lekko.
(http://img252.imageshack.us/img252/4844/28022008510tx1.jpg) (http://imageshack.us)

Przy okazji proponuje wyczyścić przełączniki szyb:
1. Jak już mamy wyjęte to podważamy cienkim śrubokrętem po bokach i wyciągamy przycisk.
(http://img141.imageshack.us/img141/3473/27022008503rd4.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=27022008503rd4.jpg)
2. Teraz drapiemy styki na 2 ruchomych blaszkach oraz w przełączniku.
(http://img179.imageshack.us/img179/3177/27022008505sr1.th.jpg) (http://img179.imageshack.us/my.php?image=27022008505sr1.jpg)
3. Wkładając blaszki do przełącznika nie da się tego pomylić, pasują tylko w jedna stronę.
4. Przełącznik składamy pionowo aby blaszki nie powypadały, można użyć śrubokręta.

UWAGA Jeżeli czegoś brakuje w moim opisie znajduje się to w instrukcji domykacza.

A tak pracuje domykacz  ;)
http://www.wrzuta.pl/film/oXVw3AEqaX/domykanie_szyb_seat

Tu można zadawać konkretne pytania: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5058.msg91508#msg91508
Temat do ogolnej dyskusji o domykaniu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1617.0