Tytuł: Podłaczamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji 93-99 Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 29.02.2008, 19:10:11 Podłączamy domykanie szyb do oryginalnej instalacji
(na przykładzie Ibizy GLX z 94r.) Zakładając ze mamy oryginalna instalacje szyb i centralny zamek elektryczny lub pneumatyczny ze sterowaniem na pilota. Potrzebne materiały: - domykacz (moduł domykania) ? użyłem MPW-2 Testronik ? ok. 75zl (kiedyś był tańszy) - przekaźnik uniwersalny 40A ? 2-5zl - kawalek przewodu + 2 wsuwki (http://img442.imageshack.us/img442/2471/27022008502nn9.th.jpg) (http://img442.imageshack.us/my.php?image=27022008502nn9.jpg) Oryginalna instalacja szyb działa w ten sposób ze na kablach silników szyb jest ?+? po włączeniu zapłonu a po wyłączeniu nie ma niczego a ma być ?-?. W tym miejscu proponuje sprawdzić czy faktycznie masy po wyłączeniu stacyjki nie ma bo może wymiana przekaźnika być nie potrzebna, ale zgodnie ze schematem będzie to potrzebne. Po zapoznaniu się z instrukcja tego sterownika zapewne każdy uzna ze dzięki 2 przekaźnikom da się to podłączyć z wykorzystaniem wyjścia pomocniczego ? nic bardziej błędnego! A to tylko z tego powody ze szyby zamykają się z oporem i nie da się wtedy regulować czułości domykacza. Dokumentacja na temat MPW-2 (czytać dokładnie!!!) (http://img523.imageshack.us/img523/4900/insmpw201lw6.th.gif) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=insmpw201lw6.gif) (http://img247.imageshack.us/img247/3552/insmpw202dw4.th.gif) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=insmpw202dw4.gif) (http://img209.imageshack.us/img209/451/insmpw203dl6.th.gif) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=insmpw203dl6.gif) (http://img209.imageshack.us/img209/4691/insmpw204yy1.th.gif) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=insmpw204yy1.gif) (http://img209.imageshack.us/img209/5435/insmpw205ag2.th.gif) (http://img209.imageshack.us/my.php?image=insmpw205ag2.gif) (http://img523.imageshack.us/img523/1850/insmpw206xj1.th.gif) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=insmpw206xj1.gif) Główny problem z podłączeniem modułu to zmodyfikować oryginalna instalacje tak aby po wyłączeniu stacyjki na silnikach szyb był ?-?. Zmieniając oryginalny przekaźnik i miejsca kabli w kostce uzyskujemy ten efekt. Przekaźnik od szyb to nr. 14 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4118.0 Nad nim albo pod nim jest jeszcze bezpiecznik. Oryginalny przekaźnik ma tylko 4 złącza a my potrzebujemy 5. Aby ułatwić sobie prace musiałem wyciągnąć kostkę przekaźnika z tablicy ? nie wiedziałem jak to zrobić to wypiołem całą tablice przekaźników nie opisuje tego bo to prosta czynność http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5814.msg67392#msg67392 ...ale to nie było konieczne... Można wsunąć od dołu 2 cienkie śrubokręty i pewnie da się to odbezpieczyć. Tak wygłada kostka przekaznika: (http://img404.imageshack.us/img404/9826/27022008495ps9.th.jpg) (http://img404.imageshack.us/my.php?image=27022008495ps9.jpg) (http://img98.imageshack.us/img98/8589/27022008496es3.th.jpg) (http://img98.imageshack.us/my.php?image=27022008496es3.jpg) (http://img155.imageshack.us/img155/1134/27022008497oi2.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/my.php?image=27022008497oi2.jpg) Wypinanie kabli: 1. Wciskamy cienki śrubokręt obok wsuwki aby zgiąć blokadę i wypiąć kabel. (http://img139.imageshack.us/img139/301/27022008501qp5.th.jpg) (http://img139.imageshack.us/my.php?image=27022008501qp5.jpg) 2. Później odginamy blokadę. Oryginalny schemat instalacji zmodyfikowany na potrzeby podłączenia domykania: (http://img259.imageshack.us/img259/3103/beztytuu2cj4ie6.jpg) (http://imageshack.us) Czerwone numery opisują podłączenie nowego przekaźnika do oryginalnej instalacji. 87a który nie jest opisany podpinamy na masę. Opisana kostka przekaźnika: (http://img249.imageshack.us/img249/1418/27022008495mo7.jpg) (http://imageshack.us) Zasilanie bez stacyjki idzie do przekaźnika przez bezpiecznik (nad lub pod przekaźnikiem) ? gruby czerwony kabel. (http://img246.imageshack.us/img246/6930/27022008496jn7.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=27022008496jn7.jpg) Cala operacja sprowadza się do: - zamiany miejscami kabli: grubego czerwonego z czarno czerwonym - wpięcia masy w środkowe miejsce masę wziolem z brązowej kostki po lewej stronie tablicy bezpieczników (są tam miejsca do wpięcia kabli) Instalacje domykacza podłączamy do przełączników szyb: (http://img299.imageshack.us/img299/9697/27022008506oy6.th.jpg) (http://img299.imageshack.us/my.php?image=27022008506oy6.jpg) - zasilanie przekaźników domykacza oraz zasilanie samej centralki - pod zapalniczkę (bezp. 15A zamiast 10A) - +12V akcesoria - do podświetlania przełącznika - różowy kabel (obniżenie czułości) ? na masę (wcisnolem go pod styk przełącznika) czasami ten kabel może być nie potrzebny o ile komuś szyby pracują lekko. (http://img252.imageshack.us/img252/4844/28022008510tx1.jpg) (http://imageshack.us) Przy okazji proponuje wyczyścić przełączniki szyb: 1. Jak już mamy wyjęte to podważamy cienkim śrubokrętem po bokach i wyciągamy przycisk. (http://img141.imageshack.us/img141/3473/27022008503rd4.th.jpg) (http://img141.imageshack.us/my.php?image=27022008503rd4.jpg) 2. Teraz drapiemy styki na 2 ruchomych blaszkach oraz w przełączniku. (http://img179.imageshack.us/img179/3177/27022008505sr1.th.jpg) (http://img179.imageshack.us/my.php?image=27022008505sr1.jpg) 3. Wkładając blaszki do przełącznika nie da się tego pomylić, pasują tylko w jedna stronę. 4. Przełącznik składamy pionowo aby blaszki nie powypadały, można użyć śrubokręta. UWAGA Jeżeli czegoś brakuje w moim opisie znajduje się to w instrukcji domykacza. A tak pracuje domykacz ;) http://www.wrzuta.pl/film/oXVw3AEqaX/domykanie_szyb_seat Tu można zadawać konkretne pytania: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5058.msg91508#msg91508 Temat do ogolnej dyskusji o domykaniu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1617.0 |