Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: qauczuq Piątek, 28.12.2007, 17:54:34



Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: qauczuq Piątek, 28.12.2007, 17:54:34
Cześć,
jestem nowy i świeży w temacie samochodów i na forum.

Posiadm COrdobe 1.4 SE, LPG, 1997, 8 zaworów, 270 tyś km.


PO zakupie wymieniłem olej, powymieniałem nieszczelne wężę od ukł. chłodzenia bo płynu było bardzo mało. Przed wczoraj sobie patrze na bagnecik a tam kawa kapuczino ;). Wkur.... patrzę na posiom płynu w ukł chłodzenia i niby jest go troche mniej ale patrze a jeszcze jeden przeciek jest na weżu.

Wymienię ten kawałek węża doleje płynu i zobaczę jak dalej będzie uwywało czyli że to wydmuchana uszczelka... a miało być tak pięknie.

JEdynie co mnie trapi to fakt że będę musiał jeszcze zrobić przynajmniej te 20 km aby upenić się że to ta uszczelka no i boję się aby silnika nie zakatować.

Jak sądzicie co robić, jak mieliście podobną sytuację to ile km zrobiliście przed wymianą tej felerenej uszczelki?

Ponieważ wymianę będę robił z ojcem w naszym małym warsztacie proszę o jakieś sugesie na co zwrócić uwagę (od razu zmienie pasek rozrządu i napinacz), na co patrzeć przy wykonywniu tej wymiany. Jakieś inne dodatkowe czynnosci, wyiamny innych uszczeek, ustawienia ,, jak sprawdzić czy głowicę trzeba planować,  pomiary jakiś szczelin itp..., proszę pomóżcie na mam kasy na mechaników.

A i jeszcze jedno może ktoś mógłby podać mi momenty dokręcania śrub (kolejność mam ale w książce serwisowej nie podają siły z jaką należy je dokręcać).

I teraz ostatnie. Jak już się w końcu uda wymienić tą uszczelkę to mam zalać nowym olejem (syntetyk, Castrol ok. 3.5 l) ten silnik (w któym teraz jest ten kawowy olej) i tyle, czy jakoś trzeba to czyścić?

pozdrawiam
marcin


Tytuł: Odp: Wzmiana usycyelki pod gowica
Wiadomość wysłana przez: uszek Piątek, 28.12.2007, 17:57:08
po pierwsze nie wymieniac uszczelki tylko termostat zeby silnik sie dogrzewal i nie bylo masełka czyli uszczelka moze byc ok a po prostu robisz krotkie dystanse i robi sie cos takiego z oleju własnie:)


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: Tracer Piątek, 28.12.2007, 18:01:57
Jak uszczelka by poszła to wali biały dym(para ) z rury wydechowej.
Nalej lepiej Mobila bo o Castrolu niepochlebne opinie słyszałem... no właśnie;)
a cena ta sama albo zbliżona .No i dbaj o dogrzanie silnika.
O termostacie poczytaj bo to długi temat ale ukazały sie fajne polskiej produkcji
cena ok 25 pln i kłopot z głowy. Pisałem już o nich ;)


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 28.12.2007, 18:06:52
Jest też opcja pęknięcia uszczelki między kanałem olejowym a wodnym. Ale nie wiem czy wtedy olej idzie w płyn, czy odwrotnie. Wiem za to, że nie ma białego dymu z wydechu. Ale zacząłbym od sugestii uszka.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: uszek Piątek, 28.12.2007, 18:14:45
Cytat: KKKKris
Ale nie wiem czy wtedy olej idzie w płyn, czy odwrotnie.

zalezy jak sie mu chce:)


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: nerwus Piątek, 28.12.2007, 18:46:43
Cytat: KKKKris
Jest też opcja pęknięcia uszczelki między kanałem olejowym a wodnym. Ale nie wiem czy wtedy olej idzie w płyn, czy odwrotnie.
Jedyna słuszna odpowiedz i niema innej możliwości  :nonono: w układach chłodzenia ciśnieniowych a w takie własnie są wyposazone SeAtY płyn idzie zawsze w olej .
Cytat: Tracer
Jak uszczelka by poszła to wali biały dym(para ) z rury wydechowej.
mi wali biały dym (para) z rury czy to znaczy że mam uszczelke do wymiany :P
Cytat: uszek
po pierwsze nie wymieniac uszczelki tylko termostat zeby silnik sie dogrzewal i nie bylo masełka czyli uszczelka moze byc ok a po prostu robisz krotkie dystanse i robi sie cos takiego z oleju własnie:)
no nie koniecznie  :-\  masełko z powodu małych przebiegów robi się ale na korku a nie na bagnecie .
Jeśli jest na bagnecie to 99 % uszczelka i radze sie pospieszyć z wymianą bo to jest bardzo niezdrowe dla silnika


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 28.12.2007, 19:01:17
Może też jest opcja jakiegoś trefnego oleju. A sprawdzenie termostatu silnik wytrzyma. Demontaż głowicy to nie wymiana paska klinowego, zazwyczaj robi się to jak inne możliwości są wykluczone.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: qauczuq Piątek, 28.12.2007, 22:45:26
http://img180.imageshack.us/my.php?image=p1010398ar9.jpg

tak to wygląda.

Kurcze no nie wiem... faktycznie jeżdzę mało km dziennie i auto fakt jest niedogrzane i to masło na korku to rozumiem. Ale jak to ma się do samego oleju w silniku to nie wiem. Wymieniałem go 1 miesiąc temu, w międzyczasie wymieniałem także cieknące węże od ukł. chłodzenia i dolewałem płynu więc miężko mi teraz powiedzieć czy brało płyn czy nie. Na biało dymi bo jest zimno a że nie ma się kiedy nagrzać to dymi.

Co do termostatu to czy ja wiem, sądzę że działa dobrze auto się w miare szybko nagrzewa około 1,5 -2 km ale też nie osiąga zbyt szybko wysoikej tem, tak do połowy wskażnika. A pozatym martwi mnie ten kawowy kolor oleju tutaj nawet popsuty termostat nie mógłby być przyczyną, tak sądzę ale to tylko moje dewagacje bo jak dotąd to repreowłem sobie tylko rower więc na pewno macie wiekszą wiedzę odemnie.

A powiedzcie mi czy jak by to była uszczelka to czy tego płynu auto brało by litrami podczas jazdy czt raczej ciężko powiedzieć?

Rozważam też możliwość felernego oleju.... ale kurcze to niemożliwe zeby tak zmienił kolor, data produkcji to ten rok,hmmm sam już nie wiem.

Chyba muszę sprawdzić czy ubywa tego płynu, jeżeli tak to uczelka a jak nie to ttrefny olej kupiłem.

PS. Pamiętajcie napisać o tych  siłach dokręcania śrub na głowicy i ewentualnych wskazówkach. Jeżeli będzie to uszzelka co obstawiam  tak na 75%, to musze to przydadzą mi się te dane (zresztą nie tylko mi) bo sam bede to robił.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 28.12.2007, 23:30:08
Cytat: qauczuq
Pamiętajcie napisać o tych  siłach dokręcania śrub na głowicy i ewentualnych wskazówkach
Do tego musisz podać dokładne oznaczenie silnika, bo mogą być różne. To pierwsze litery z numeru silnika. Wpisz je w profil, to ułatwia życie


Napisano: Piątek, 28.12.2007, 23:27:14


coś mi link nie hula


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 29.12.2007, 06:00:13
Mogłeś kupić zfałszowany olej.Zastanów sie gdzie go kupiłeś.Słyszałem o takich przypadkach.
Zmień marke na sprawdzony Mobil i kup w rozsądnym miejscu i nie z beczki ;)
Dobrze obejrzyj opakowanie .


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: qauczuq Niedziela, 30.12.2007, 11:23:42
Cytat: qauczuq
Pamiętajcie napisać o tych  siłach dokręcania śrub na głowicy i ewentualnych wskazówkach
Do tego musisz podać dokładne oznaczenie silnika, bo mogą być różne. To pierwsze litery z numeru silnika. Wpisz je w profil, to ułatwia życie



Oznaczenie silnika:
AEX / 1997
6K5AEX2





Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 30.12.2007, 11:59:19
Głowica jest dokręcan w czterech etapach
1. 40Nm
2. 60Nm
3. 90stopni
4. 90 stopni
Oczywiście w odpowiedniej kolejności. Demontaż głowicy jest zalecany przy zachowaniu odwrotnej kolejności odkręcania śrub niż przy dokręcaniu. Podobnie jest przy demontarzu wałka rozrządu. Zalecana jest odpowiednia kolejność odkręcania i dokręcania. Poza tym na opakowaniu uszczelki głowicy zazwyczaj rysują kolejność i siłę dokręcania śrub.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: qauczuq Środa, 02.01.2008, 18:05:28
dzięki KKKKris, przyda się oby jak najżadziej.

A czy potrzeba rozgrzewać silnik i potem jeszcze dokręcać o 90 stoponi czy te ostatnie dwa etapy tj. 3 i 4 robimy na zimnym silniku?

I mam takie jeszcze pytanie czy jest jakiś sposób aby domowym sposobem sprawdzić czy głowicę należy planować (jeżeli trzeba to ile maksymalnie można zdjąc materiału aby nie zmienić charakterystki silnika?)

I chcaiłem zapytać o jedną sprawę ponieważ tak do końca to nie jestm na 1005 przekonany czy to jest wydmuchana głowica czy czasem głowica nie poszła albo blok silnika. Czy można to jakoś zdiagnozować bez rozbierania silnika?

Skasowałem to co już jest nieaktualne i dodaję moje pytanie, proszę napiszcie coś.

Czy po wymianie uszczelki i wylaniu kawowego (zmieszanego z wodą oleju) mogę w celu przeczyszczenia silnika wlać tak na 50 - 100 km jakiś zwykły olej mineralny, a potem wymienić już na ten co ma byc?

Panowie, dzisiaj dzwoniłem do warsztatu spytać o cenę mierzenia ciśnienia na tłokach i pewien Pan przy okazji rozmowy powiedział że dla mojego silnika 300 tyś to już góra możliwości.... co o tym sądzicie?

Chcaiłem też zaczerpnąć Waszej opini na temat ewentualnego uszkodzenia bloku lub głowicy silnika. Czym takie coś mogo by być spowodowane i jakie by były wtedy objawy?

I ostatnie co byście zrobili na moim miejscu mając rozebrane pół silnika strali byście się wymieniać bądz regenerować szklanki, popychacze, pierścienie itp elemnty które mogły choć nie musiały (silnik pracuje róno i dobrze pali) ulec pewnemu zużyciu, ciągle mnie to męczy, wiadomo kasy nie ma w tym śmiesznym kraju na nic poza żarciem i dodatkowe wydatki to kwestia rezygnacji z czegoś. Ojciec mówi: "skoro wszystko dobrze pracuje nie ma co sobie szukać", jak wy byście postąpili i co byście wymieniali czy regenerowali?


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: kuczy Środa, 02.07.2008, 10:24:47
Podepnę się, bo może mój problem to po prostu nie problem..

Ostatnio czyściłem autko pod maską, i szwagier zwrócił mi uwagę, że mam tłuste ślady w miejscach takich jak na fotce.
Fotka została zrobiona jak auto zostało sprowadzone z niemiec, i tam tez już widać ślady tłuste, więc.. przez 2 lata nie zmienia się nic.

Olej zmieniłem na półsyntetyk Lotosu, jakis rok temu - nie wiedziałem co było wcześniej lane, więc półsyntetyk był chyba w tym układzie najlepszy. co do układu chłodzenia bo czytam, że to też ma znaczenie... to po kupnie spuściłem wszystko... wlałem jakiś roztwór cośtamcośtam3000 (zielonkawy, albo niebieskawy) i uzupełniałem ze 2x... ale nieznacznie.. tzn jak mi się wydawało, że w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej min to dolewka.. ale niewielka.. może pół szklanki (100 ml)

Poziom oleju.. na początku mi rósł... i to mnie niepokoiło... teraz się  utrzymuje pomiędzy  min a max.. więc ok...

problemem może być czujnik temperatury (wiem ze są metalowe i chyba się skusze na wymianę) - bo często gęsto jeżdżę (a raczej pokazuje mi że jeżdżę) na zimnym , są momenty że dochodzi do połowy skali.. ale najczęściej jest to   1/4 - 1/8 skali..

Wracając do silnika.. mój szwagier co zwrócił mi na to uwagę ma VW, silnik też 1,8 benz... i się okazało, że u niego tłusty ślad jest dokładnie w tym samym miejscu.. (roczniki aut podobne)
białego dymu z rury nie zauważyłem.

Czy powinienem się niepokoić i powoli składać kasę na wymianę uszczelki ?
- mam plan żeby umyć silnik jakimś preparatem i zobaczyć czy znów się "zatłuści"
Jeśli ktoś z was mógłby napisac cokolwiek na ten temat byłbym wdzięczny.

ps. żadnego "masełka" nie widziałem ani pod korkiem, ani na bagnecie... olej ściemniał przez rok.. ale to chyba noirmalka :)


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 02.07.2008, 11:05:15
Cytat: kuczy
Czy powinienem się niepokoić i powoli składać kasę na wymianę uszczelki ?
Nie żartuj. Nie ruszaj uszczelki z powodu tej plamki. Ze zdjęcia to widać, że nie ma potrzeby nic myć.
Cytat: kuczy
mój szwagier co zwrócił mi na to uwagę ma VW, silnik też 1,8 benz... i się okazało, że u niego tłusty ślad jest dokładnie w tym samym miejscu.. (roczniki aut podobne)
Moja poprzednia cordi miała to samo i jeździ do dziś, tyle, że od roku z gazem. Już z innym właścicielem.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: kuczy Środa, 02.07.2008, 14:30:37
ufff DZIĘĘKI - to kasę inwestujemy w coś innego...   już kilka opcji mam :>


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: Dura Środa, 02.07.2008, 19:24:43
jak zrobie zdjecie to pokaze jak u mnie sie leje z uszczelki pod glowica a jezdze i nie robie problemu  ;)  poki nie wyplulo jej calkiem to nie ruszam  :nonono:


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: Broda79 Poniedziałek, 21.07.2008, 15:43:15
Cytat: qauczuq
że dla mojego silnika 300 tyś to już góra możliwości.... co o tym sądzicie?

Hmmm. Mój powiedział "400 tys remoncik i drugie tyle". Potem pojechalem do drugiego i powiedział "400 tys i wymień silnik. Tylko pilnuj oleju i paska rozrządu". Silnik z tej pojemności ma tylko 60KM, żadnych fajerwerków więc jest bardzo trwały. Oczywiście jeżeli ktoś go nie torturuje gazem LPG...


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: spylo Poniedziałek, 08.11.2010, 12:28:23
wracam się o pomoc do was W moim seacie cordoba Vario 1,6  98r  silnik jest zalany olejem Wymieniłem uszczelkę pod miską olejowa odmę była cala zapchana białym olejem na pewno z wodą Czy są z tyłu silnika między blokiem a głowicom kanały olejowe zauważyłem że z tamtędy sączy się olej Silnik dobrze pali bąbelek w naczynku wyrównawczym nie ma   Czy może być tylko uszkodzona uszczelka i występują takie nie typowe objawy Rok temu założyłem LPG Może ktoś miał podobną   sytuacje Pozdrawiam i proszę o pomoc  :(  


od KYS: Przeczytaj regulamin forum i nie pisz dwóch identycznych wiadomości w dwóch wątkach.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: patryk25wawa Wtorek, 18.12.2012, 01:39:39
WITAM MAM DO WAS WSZYSTKICH PROŚBĘ KUPIŁEM SEATA IBIZE Z ROKU 1994 POJEMNOŚĆ 1.3 BENZYNA WSZYTKO BYŁO DOBRZE DO WCZORAJ JAK WYRUSZYŁEM ZE STACJI BENZYNOWEJ I PO PARU METRACH ZGASŁ MI SAMOCHÓD MIAŁEM PROBLEMY Z ODPALENIEM GO ALE SIĘ PO WIELKICH TRUDACH UDAŁO STACYJKA DOBRA I AKUMULATOR TEŻ ALE JAK JECHAŁEM TO TAK JAK BY NIE MIAŁ MOCY I JAK DODAWAŁEM GAZU TO SIĘ DŁAWIŁ JAK BY MIAŁ ZGASNĄĆ DOJECHAŁEM NA MIEJSCE I ZOBACZYŁEM ŻE JAK DODAJE GAZU Z RURY WYDECHOWEJ IDZIE BIAŁY DYM OLEJ JEST NA BAGNECIE JEST WSZYSTKO DOBRZE TYLKO JAK ODKRĘCIŁEM KOREK OD OLEJU TO BYŁO TAKIE MASŁO JASNEGO KOLORU CZY TO MOŻE BYĆ USZCZELKA CZY COŚ INNEGO BO NIE CHCE SIĘ W WIĘKSZE KOSZTA ŁADOWAĆ I WOZIĆ GO PO WARSZTATACH WIECIE JAK TO JEST CHCĄ ZAROBIĆ JAK NAJWIĘCEJ A NIE JEST MNIE TERAZ STAĆ ŻEBY WIELKIE PIENIĄDZE W NIEGO WSADZIĆ A DAŁEM GROSZE ZA NIEGO NAPISZCIE CO TO MOŻE BYĆ MNIEJ WIĘCEJ Z GÓRY BĘDĘ WDZIĘCZNY AHA DODAM ŻE JAK GO KUPIŁEM TO NIE TRZYMAŁ PEŁNEJ TEMPERATURY JAKIEŚ 75 80 STOPNI
(http://klubseata.pl/forum/Themes/SlickPro_Graphite/images/warn.gif) Używanie wielkich liter - pkt. 13 regulaminu forum.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: skiba Wtorek, 18.12.2012, 08:22:31
może dupiate paliwo zatankowałeś na tej stacji-to raz,a dwa-najpierw podjedź do mechanika,który posiada przyrząd do badania zawartości CO w płynie chłodniczym,to Ci wiele wyjasni
Bo zakładam że zaraz po zakupie wymieniłeś filtr powietrza,paliwa,sprawdziłeś stan świec i kabli...


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: siwy131 Środa, 19.12.2012, 19:13:48
Jest opcja ze to uszczelka pod głowicą. Ale nie sugeruj się ze masz masło na korku od oleju ponieważ jak auto stoi na polu i jest wilgotno a druga sprawa jak się nie dogrzewa do 90 stopni to tak jest właśnie ze się robi takie masło na korku. No chyba ze masz tak jak ja jak wjechałem poprzednim autem do rzeki i zassał przez filtr powietrza wode do silnika to miałem masło ale w dużej ilości na klawiaturze,ale zgasiłem auto,scholowałem do domu,zrobiłem płukankę kilka razy i było cacy. Ty myślę ze jak byłeś na cpn to może zatankowałeś paliwo złej jakości ale mogę się mylić.


Tytuł: Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wiadomość wysłana przez: patryk25wawa Czwartek, 20.12.2012, 21:41:51
WITAM SKIBA WŁASNIE NIC NIE WYMIENIŁEM BO NIEMIAŁEM ZA BARDZO NA TO CZASU A MAM GO DOPIERO PARE DNI
(http://klubseata.pl/forum/Themes/SlickPro_Graphite/images/warn.gif) Ponowne używanie wielkich liter.


Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą.
Wiadomość wysłana przez: trajano Środa, 06.01.2016, 17:30:59
Jako że muszę wymienić uszczelka pod głowicą potrzebuję parę parametrów. Siłę dokręcania śruby głowicy oraz śrub pokrywy zaworów. Jak ustawić rozrząd przed zrzuceniem głowicy (nie mogę nigdzie znaleźć gdzie są punkty do ustawienia kół zębatych). Ogólnie, jeśli ktoś ma jakieś dobre rady przy tej "zabawie" to bardzo proszę :-)

od KYS: Przed założeniem nowego wątku sprawdź co jest na forum! Czytaj istniejące tematy!