Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: rafalzxc Niedziela, 15.01.2006, 08:18:02



Tytuł: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: rafalzxc Niedziela, 15.01.2006, 08:18:02
witam mam pytanie,  co to moze byc za przyczyna ze mam na korku wlewu oleju taki siwy  budyń  ,  samochud raczej silnika zajechanego nie ma bo  ma przejechane dopiero 140 tys   jest to seat cordoba 1994 rok. z LPG   czy to moze cos zwiazane z olejem .


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: molan Niedziela, 15.01.2006, 12:05:28
mam  normalnie to samo ten budyn jest też w odmie pod filtrem powietrza gdzie mi ostatnio zamarzł,  skończyło sie to wyrzuceniem oleju z silnika przez uszczelke pod kpokrywa zaworów


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: malkos Niedziela, 15.01.2006, 12:24:49
Mialem to samo.
Proponuje wyczyscic w miare mozliwosci, a nastepnei wiecej jezdzic samochodem,
tak zeby bardziej rozgrzewac silnik. Jesli jezdzisz duzo a jednak cos takiego wystepuje to moze to byc
przyczyna:
"jak mało to spoko jak by się dużo zbierało i ubywał płyn chłodniczy to by oznaczało uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
"
"W silnikach benzynowych (nie wiem czy w dieslach też) ASO stosuje na gwarancji specjalne odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo były przypadki zamarznięcia zbierającej się w niej wody. Tak się dzieje, gdy ktoś jeździ zimą na krótkich odcinkach i silnik nie nagrzewa się na tyle by ta woda odparowała"


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: molan Niedziela, 15.01.2006, 15:46:44
mam w jedną strone 35 km do pracy wody w zbiorniczku nie ubywa termostat sprawny. a mimo to zimą robi sie dużo budyniu latem też ale mniej.

[ Dodano: 2006-01-15, 15:49 ]
może to wina oleju ja msam castrol magnatek półsyntetyk, i raczej go zmienie


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 15.01.2006, 21:23:42
To raczej nie wina oleju a niedogrzanego silnika. To calkiem normalne (moze nie do konca) zjawisko, szczegolnie w samochodach z LPG. Jakby nie patrzec parownik potrzebuje sporo ciepla i spowalnia proces nagrzewania sie silnika, a glownie oleju. Korek oleju i waz odmy zazwyczaj sa zimne i tam wlasnie skrapla sie caly syf. Nalezy sie chyba z tym pogodzic i pilnowac aby nie zakleilo odmy, bo konsekwencje moga byc przykre.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: rudnik Poniedziałek, 12.03.2007, 13:47:33
Witam. Przeszukałem juz archiwum i to dokładnie. Tylko dwa posty poruszały ten temat, mianowicie siwy budyn pod korkiem wlewu oleju ale zaden do konca nie wyjasnil. Podczas zmiany oleju (2 miechy temu) mechanik powiedzial mi ze tak sie dzieje jak samochod jezdzi na krotkich odcinkach (jakie to sa krotkie?). Jezdze codziennie do pracy jakies 17 km w jedna i 17 w druga. Wskazówka temp. po przejechaniu 2 km stoi w pionie ok.90 st. wiec wydawalo mi sie ze wszystko jest w porzadku. Nie mam problemów z ogrzewaniem w zimie. W lecie silnik sie nie przegrzewa wiec zakladam ze termostat jest ok. Po uruchomieniu silnika gorna rura jest ciepla dolna zimna(naczytalem sie juz). Po trasie Wrocław- Zielona Gora nic znaczącego sie dzialo (predkosc sr 110 km/h). Nie wiem czy mam sie martwic tym syfem pod korkiem czy odpuscic sobie. Proszę o jakies konstruktywne odpowiedzi.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: p4sst00h Poniedziałek, 12.03.2007, 13:55:32
hmm, tez mialem tam serek.. ale mechanik mi go tylko wydlubal.. i nie skomentowal...

zaczynam sie martwic...  :?


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Poniedziałek, 12.03.2007, 14:03:55
Witam! Wszystko zależy od tego ile jest tego "budyniu". Jeśli zbiera się tylko pod korkiem to nie ma się czym marwić. Przy obecnych warunkach pogodowych (wilgoć i chłodne noce) jest to jak najbardziej normalne. Prawdopodobnie w warunkach letnich zapomnisz o problemie. Podobnie u mnie vw Golfie (AEX) zimą nalot się pojawia mimo tego, że dziennie robie 100 kilometrów. Latem ten problem nie występuje. Jeśli natomiast masz "budyń"  pod obudową zaworów lub na miarce oleju wtedy można zacząć się martwić. Należy wówczas obserwować poziom płynu w układzie chłodzenia. Jesli będzie ubywał lub do układu dostanie się olej może świadczyć to o wydmuchnięciu uszczelki pod głowicą. Jednak gdyby tak było z doświadczenia wiem, że te silniki tracą wówczas ogrzewanie (brak ciśnienia w układzie) . Jesli masz obawy obserwuj i wtedy się przekonasz.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: rudnik Poniedziałek, 12.03.2007, 14:16:07
Nie dopisalem -płyn w układzie chodzenia caly czas ma staly poziom ,od momentu jak go kupilem (1,5 roku temu) nie dolewalem tam nic. Co do tej mazi to wg. mnie jest jej sporo bo jak wytarlem korek i okolice jego mocowania to wewnatrz tez bylo tego sporo. Nie wiem jak sprawdzic czy zawory tez sie w tym paprzą -moze jakas podpowiedz? Bagnet poziomu oleju pokazuje w miare stały poziom. Przed wymiana tylko raz dolalem okolo 0,25 l a przejechal przed wymiana 15000.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Poniedziałek, 12.03.2007, 14:51:50
Olej nie dostaje się bezpośrednio na zawory. On ma jedynie "oblewać" popychacze. Za to żeby do komory spalania nie dostawał się olej dba uszczelniacz. Oczywiście nie widze twojego przypadku ale jestem przeonany, że jeśli nie ubywa Ci płynu lub nie przybywa CI oleju w płynie lub też jesli olej w misce nie jest "budyniowaty" to nie masz się czym martwić. Gdyby wydmuchnęło Ci uszczelke to by wywalało Ci płyn przez zbiornik lub straciłbyś ogrzewanie (częsta przypadłość ABD AEX). Obejrzyj jeszcze dokładnie czy z pod uszczelki nie sączy Ci sie jakiś plyn ustrojowy. Jesli nie to nie martw sie. Bardzo często olej Castrol lub Castrol Magnatec powoduje takie objawy. Na Mobilu jest znacznie mniej osadów.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: Rozkurcz Poniedziałek, 12.03.2007, 14:52:54
Sam budyń pod korkiem to jeszcze nic strasznego. Gorzej jak budyń jest już na miarce oleju. Dostaje się wilgoc. Przyczyną może byc uszczelka pod głowicą. Choc jeśli to tylko przy korku, to no problemo... :satan:


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: maryjan78 Czwartek, 29.03.2007, 19:33:50
witaj
opisany przez Ciebie objaw z tą dziwną mazią  pod korkiem to czesty przypadek  w moim autku też występuje cordoba 99 1.6 ALM. mój mechanik powiedział mi ze w okresie zimowym zawsze tak bedzie gdyż jest zbyt duża różnica temperatur w silniku i na zew. pozdrawiam


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 29.03.2007, 19:36:13
Cytat: "maryjan78"
mój mechanik powiedział mi ze w okresie zimowym zawsze tak bedzie gdyż jest zbyt duża różnica temperatur w silniku i na zew. pozdrawiam


nie zawsze ... jezeli bedziesz pokonywał dluzsze dystanse to nie bedzie tej mazi pod korkiem ... jezeli jeździsz zima pare kilometrów i silnik jest niedogrzany to taki masz efekt jak opisałeś ...


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: daniel_f1 Piątek, 30.03.2007, 08:04:56
być może nie ma się czym martwić , jeżeli nie ubywa ci płynu ani w zbiorniczku nie pojawił się olej to jest ok , przez 17 km może nie zdąrzyć odparować cała wilgoć jaka się nagromadziła


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: Bartek Poniedziałek, 21.12.2009, 22:32:43
Taki budyń robi się przy stosowaniu olejów mineralnych lub półsyntetycznych


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 21.12.2009, 22:37:32
Cytat: Bartek
pół na pół synetyk z mineralnym
A od kiedy stosuje się takie połączenie olejów :?:


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: efmk Poniedziałek, 21.12.2009, 22:40:24
Taki budyń robi się przy stosowaniu olejów mineralnych lub półsyntetycznych (pół na pół synetyk z mineralnym)
ale kotleta odgrzałeś  :P
next time, przy odpowiadaniu rzuć okiem na datę poprzedniego posta  :eye:
tak poza tym wszystkim, przyłączam się do pytania zadanego przez KYS'a


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 21.12.2009, 22:56:41
a od kiedy to przeszkadza? jak ktos zmienia lepkosc oleju to nie plucze silnika benzyna zeby byl czyscutki tylko miesza sie oleje w mniejszym lub wiekszym stopniu zreszta w naszych czasach nie ma to wiekszego znaczenia bo oleje sa mieszalne


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 21.12.2009, 23:01:37
a od kiedy to przeszkadza? jak ktos zmienia lepkosc oleju to nie plucze silnika benzyna zeby byl czyscutki tylko miesza sie oleje w mniejszym lub wiekszym stopniu zreszta w naszych czasach nie ma to wiekszego znaczenia bo oleje sa mieszalne
Skąd ten pomysł - mógłbyś podać jakieś źródło Twoich stwierdzeń? Wszędzie, gdzie czytałem na temat olejów napisano, że NIE WOLNO mieszać olejów o różnej lepkości.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 21.12.2009, 23:03:54
i ja mam plukac silnik czy co zrobic zeby zmienic z 5w na 10 w?


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 21.12.2009, 23:16:51
i ja mam plukac silnik czy co zrobic zeby zmienic z 5w na 10 w?
Nie do końca wiem, co to ma wspólnego z mieszaniem
Cytat: Bartek
pół na pół synetyk z mineralnym
:?:


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 21.12.2009, 23:19:41
heh a wiesz ze oleje 15 w to tez sa  polsyntetyczne:) widocznie nie
polsyntetyki
http://motul-oils.pl/-c-11.html?osCsid=148ae057b1f869fa3355bf06e33db472
mineralne
http://motul-oils.pl/-c-12.html?osCsid=148ae057b1f869fa3355bf06e33db472

zreszta sklad jest bardzo podobny mozesz siegnac po literature roznia sie tylko dodatkami te wszystkie oleje i gestoscia oczywiscie i sa ze soba mieszalne
a pod kazdym pisze
MOTUL 4000 Motion 15W-50 może być mieszany z innymi olejami syntetycznymi i mineralnymi.

To mam plukac silnik bo bede zalewal mineralnym a lany byl wczesniej polsyntetyk? I jak to zrobic?


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 22.12.2009, 06:18:30
Uszek, ale chyba nie wmówisz mi, że spuszczasz wtedy tylko połowę oleju, a dolewasz pół nowego, lub kupujesz dwa różne i mieszasz je przed wlaniem pół na pół. Przy zmianie na inny olej napewno nie zostaje połowa starego oleju na ściankach silnika. Wtedy może i trzeba by płukać.
Cytat: Bartek
(pół na pół synetyk z mineralnym)
Nie płukaj silnika, ale nie mieszaj dwóch różnych olejów. Podobno na wszystkich pisze, że można mieszać, ale na ile jest to chwyt marketingowy, a na ile prawda nie wiem.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 22.12.2009, 07:08:18
W/g starej szkoły przy zmianie typu/gatunku oleju zalewa się silnik nowym,
na krótko i wypuszca się go.Nawet po jednokrotnym zagrzaniu.
A potem zalewa sie nowym juz na normalny czas/przebieg.

Jest taki czyściciel silnika STP, co się go leje do benzyny.
Jak go zastosowałem na starym silniku , to mi tak zaczęło dmuchać , ze z odmy waliło jak z Tytanica i trzeba było uszczelniacz STP lać do oleju  :-X


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 22.12.2009, 07:52:11
Cytat: Tracer
Jest taki czyściciel silnika STP, co się go leje do benzyny.
Jak go zastosowałem na starym silniku , to mi tak zaczęło dmuchać , ze z odmy waliło jak z Tytanica i trzeba było uszczelniacz STP lać do oleju 
Sprzedaż najważniejsza. Kupiłeś jeden to i skusiłeś się na drugi produkt.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: carino10 Sobota, 28.01.2012, 18:19:00
Dwa dni temu rutynowo sprawdziłem olej (Mobil1-10W40) w aucie (Cordoba 97r silnik AEX) i ku mojemu zaskoczeniu poziom wskazywał MAX , a kolor oleju przypominał kawę z mlekiem). Odkręciłem korek wlewu oleju i pod korkiem biała maź.Od razu przyszła mi na myśl uszczelka pod głowicą.Oczywiście po odpaleniu silnika biały dym z rury, no ale przy tych temp. to chyba normalne.Sprawdziłem płyn w zbiorniku wyrównawczym wskazywał pomiędzy min, a max na zimnym nie odpalonym silniku.Płyn klarowny , w zbiorniku brak śladów oleju.Po dopaleniu silnika przy odkręconym korku zbiornika wyrównawczego brak zapachu spalin, w zbiorniku nie widać bąbelków.Równa praca biegu jałowego.W kabinie nie czuć spalin, nagrzewnica działa poprawnie.Temperatura silnika wg Vag-com ok 97 stopni.Z uwagi na to ,że do pracy mam ok 4 km wziąłem też inną ewentualność pod uwagę -  niedogrzany silnik skraplająca się woda do oleju.A więc wziąłem auto na spacer t.z. ok 60 km przy ostrej jeździe trasa Katowice - Wisła.(warunki pogodowe na to pozwalały, przepisy niekoniecznie). W czasie jazdy nie zauważyłem spadku mocy,temp. silnika w połowie wskazania, brak białego dymu z rury.Po przejechaniu tego dystansu po około 10 minutach sprawdziłem stan oleju i tu niespodzianka olej ciemnobrązowy(kolor, przezroczystość takie jak w lato) , stan bagnetu 3/4 miarki.Korek wlewu oleju czysty brak oznak osadu.Wnioski: Silnik AEX nie lubi przy niskich temp. krótkich dystansów, wręcz jest to zabójstwo dla silnika.Czekam na spostrzeżenia innych użytkowników.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 28.01.2012, 20:49:05
Ameryki nie odkryłeś. Jakbyś wysilił się odrobinę to znalazłbyś niniejszy wątek. Tak na marginesie - uważaj na zamarzającą odmę, bo lubi wywaić olej przez bagnet.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 29.01.2012, 09:39:33
Nie trzeba ostrej jazdy.... mnie wczoraj wystarczyło 40km w tempie do 30km/h.... :rotfl: (Akcja protest... :-X ).
Specjalnie w piątek sprawdzałem co siedzi pod korkiem - było grubo - po wycieczce zero. Przy krótkich odcinkach i ujemnych temperaturach - dobrze auto wyprowadzić w weekend na spacer.


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: darw Piątek, 03.02.2012, 12:52:02
Mam problem.
Obecne mrozy unieruchomiły moją Cordobę z silnikiem AKK.
Po odpaleniu silnika zaświeciła mi się czerwona kontrolna oleju. Wyłączyłem silnik i spróbowałem ponownie problem się powtórzył.
Na pewno mi odma zamarła, jedynie trochę budyniu jest pod korkiem. Sprawdziłem poziom oleju i jest w normie. Miałem wcześniej problemy z zamarzającą odmą ale wtedy mi olej wyrzucało przez bagnet, a tym razem mam wyciek na bloku silnika pod osłoną filtra powietrza.
Nie wiecie co mojej Cordobie może dolegać?


Tytuł: Odp: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 03.02.2012, 17:06:12
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=315.msg271910#msg271910