Internetowy Klub Seata

Techniczne => Licznki i lampki kontrolne => Wątek zaczęty przez: Marooo9 Wtorek, 11.12.2007, 21:57:51



Tytuł: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Wtorek, 11.12.2007, 21:57:51
Witam,
czy próbował ktos juz montowac do ibizy zegary od polo 6N z rocznika 97-01:
(http://images29.fotosik.pl/124/0ee2c93700bd9ee9.jpg) (http://www.fotosik.pl)
czy duzo przerobek trzeba zrobic i jak z kostką??
pozdrawiam


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 11.12.2007, 22:34:59
Była chyba już gdzieś o tym mowa na forum.....


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 11.12.2007, 22:41:41
Cytat: punchoo
Była chyba już gdzieś o tym mowa na forum.....
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5572.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3949.0


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Wtorek, 11.12.2007, 22:49:12
panowie ale mi nie chodzi o zegary od golfa 4 bo to jest naprawde duzo przeóbek (golf 4 ma 2 kostki w zegarach a polo z takim jak ja dalem zdjecie ma jedna kostke) ale od polo (fotka) i to przeciez tapicerka jest taka sama i nie trzeba nic przerabiac przy tapicerce


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 11.12.2007, 22:52:08
No skoro nic nie trzeba to zakladaj i po co te pytania  :P


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Wtorek, 11.12.2007, 23:58:47
hahaha postaram sie zalozyc jak cos to zrobie foto porade dla takich gadow co tylko gadac potrafia  :)


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 12.12.2007, 00:00:50
Cytat: Marooo9
postaram sie zalozyc jak cos to zrobie foto porade
nie ma problemu :P
nikt na forum jeszcze nie pisal o tych zegarach wiec bedziesz 1-szy  :)


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 12.12.2007, 03:41:09
ma ktoś foto jak to świeci ??


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: michał-wadowice Środa, 12.12.2007, 05:29:36
A czy ta polówka ma oryginalnie takie zegary :?:  :?:  :?:


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 12.12.2007, 05:34:36
no wąłsnie mi sie zdaje ze nie :)


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Środa, 12.12.2007, 08:13:22
tak w polo roczniki 97-2001 wychodziły  w takiej desce jak ibiza, cordoba własnie takie zegary:
(http://images30.fotosik.pl/125/9d3c82809a00bfca.jpg) (http://www.fotosik.pl)

(http://images33.fotosik.pl/76/5f4f5dcc6883030d.jpg) (http://www.fotosik.pl)

w golfie 4 były juz z druga kostka i komputerem po srodku z komunikatami i kontrolkami wewnatzr tarcz zegarów i tak ja np w tym niemieckim dokumencie jest problem z kontrolkami i wskaznikiem od paliwa i tego co  sie orientuje w temacie zmiany zegarów z golfa3 na 4 to trzeba duzo przeróbek i pompe paliwa zakładac od 4.
A własnie niedawno widziałem u sasiada w polo takie zegary i pogrzebałem troche na allegro w tych polówkach i rzeczywiscie sa takie ale nie wiem jak świeca, ale napewno maja wskazówki podświetlane od tyłu bo widac to po nich  :-\  i podejrzewam ze maja troche inna ramke od takich jak w ibizie.
W weekend odwiedze jede szrot z takimi polówkami i zbadam sprawe wiec sie odezwe


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Piątek, 14.12.2007, 08:55:18
patrzac na tyl obudowy to nawet logo seata soe znalazlo, na moje powinno sie wpasowac bez zadnego bólu, pewnie śróbki jeszcze przypasuja ;D


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 14.12.2007, 08:59:46
a to nie to samo co z FL 99-02 ??  :o


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: peter174 Piątek, 14.12.2007, 09:50:44
Cytat: raby
a to nie to samo co z FL 99-02 ??

nie to samo ... w FL jest poziomy układ kontrolek miedzy zegarami


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Piątek, 14.12.2007, 09:59:49
Witam,
troche pogrzebałem w tym temacie i dowiedziałem sie zeby to działało trzeba troche sie na gymnastykowac sytuacja podobna do zmiany zegarów w golfie 3 na golf 4:
1. trzeba miec zegary polo z ramka i kostka i dorobic przejsciówke z oryginalnej od starych zegarów na ta z nowych;
2. przestawic uchwyty na dole zegarow z polo i mocowania na śruby
3. i najgorsza to przerobic pływak bo jak zrobimy pkt1-2 to po podłaczeniu bedziemy mieli cały czas pełny bak paliwa na wskazniku tylko :)

Takze niby wszystko ładnie i pieknie a tu grubo trzeba sie nameczyc.
Odkładam to na wiosne bo nie mam zabardzo gdzie teraz z tym walczyc i jeszcze to przemysle czy warto wogóle.
Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Piątek, 14.12.2007, 13:51:23
kurde to lipton ;/
przedtem mialem clio bez obrotomierza to w 30 minut wsadzilem zegary od r19 doprowadzilem kabelek z cewki i wszystko smigalo.

Marooo9 skoro trzeba tyle dłubac to moze od golfa IV juz lepiej wsadzic (ten na jedna kostke) ??


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Piątek, 14.12.2007, 14:11:10
Cytat: Zyga4don
kurde to lipton ;/
straszny powiedziałbym nawet
pewnie ze lepiej juz z golfa 4 zapodac jest fajny efekt wizualny :) a tyle samo roboty


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: nerwus Czwartek, 20.12.2007, 20:04:38
Cytat: raby
a to nie to samo co z FL 99-02 ??   
Chyba nie ja mam dwie kostki :-\


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Sobota, 22.12.2007, 09:35:07
chyba sie wezme na wiosne i zaloze te zegarki, jeden plywak to jeszcze nie tragedia


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Marlon_78 Środa, 20.02.2008, 23:38:12
Z tego co wiem to Arosa przed liftingiem tez miala takie zegary. Moze od niej by pasowaly??


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Środa, 26.03.2008, 10:22:43
mam całe lupo na części ale po lifcie już są kompletnie inne te zegary, ale może by sie tak pokusić i całą dechce przewalić ? :D
ale myślę jednak że zostane przy koncepcji zegarów z Golf IV tylko narazie brak funduszy


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Supri Piątek, 14.02.2014, 19:04:49
Cześć. Chcę zmienić zegary w moim Seacie ( Cordoba Vario 1998 rok ) i pytanie, czy te od VW Polo podejdą ?

(http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/60/27/64/3960276497)

Pytanie też, bo jak patrzyłem na llegro to są dwa rodzaje, z białym plastikiem z tyłu i z czarnym, czy one się różnią ? Zależało by mi żeby wyświetlane na dole "komunikaty" były na zasadzie świecącego symbolu na nie na zasadzie świecącego całego kwadratu i czarnego symbaolu tak jak to jest w oryginale. A może takie cudo podejdzie bez zmiany wiązki ??

(http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/12/54/66/3912546662)

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi :)


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 14.02.2014, 20:51:13
cudo nie podejdzie


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Supri Piątek, 14.02.2014, 21:27:48
Fuck, a białe no problemo ? Mogą być też od 1.9 SDI ?


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: irocket Piątek, 14.02.2014, 22:25:30
TDi ma chyba inaczej działający obrotomierz od SDI. Od Polo żadne nie będą pasować do tego modelu.


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: Supri Piątek, 14.02.2014, 22:32:17
A mógłbyś powiedzieć dlaczego tak w skrócie ? Bo obrotomierz jest wyskalowany tak samo w sumie :(


Tytuł: Odp: Wymiana zegarów
Wiadomość wysłana przez: irocket Sobota, 15.02.2014, 10:21:05
W sumie jeżeli SDI ma pobierane obroty z kompa, to powinno działać, jeżeli jednak jest to prosto od alternatora, to nie bardzo, inne wyskalowanie jest. Musiałbyś sprawdzić - wziąć licznik z sdi do samochodu, odpiąć wtyczkę od tego licznika co masz (możliwe, że się da bez wyciągania po odkręceniu niektórych plastików) i podłączyć do tego drugiego i sprawdzić (najlepiej razem z kompem - co pokazuje komp, a co obrotomierz). Z tego co znalazłem, jednak dotyczące starszych modeli:
Cytuj
Różnica w zegarach TD oraz TDI polega na innym pochodzeniu sygnału dla obrotomierza. jeśli do silnika TD do 94 roku założymy zegary z silnika TDI po 94 roku to wszystko będzie działało z wyjątkiem obrotomierza. Licznik będzie dostawał informację na starcie, że zamiast 950 obrotów ma ich 9500 i będzie zamykał obrotomierz.
Więc najlepiej przed zakupem sprawdzić w samochodzie, czy będzie działać.