Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: Shizo Sobota, 14.01.2006, 17:21:27



Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 14.01.2006, 17:21:27
Przy maksymalnym skręcie kół coś głośno piszczy jak jade. Co to może być. Warto się przejmować czy można zignorować. Pojawiło się to nagle !!!


Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: punchoo Sobota, 14.01.2006, 18:20:14
A czujesz lekkie bicie na kierownicy ??? Bo może to być poprostu "takie ostrzeżenie" że masz na maxa skręcone koła w przypadku gdy posiadasz wspomaganie. Taki objaw występuje np. w Polonez Truck 1,6i LB ...........  :D

Dlatego moje zapytanie dodatkowe brzmi: Czy kola są w ruchu czy poprostu skręcasz do oporu kierownice , bez żadnego ruchu przód/tył ???


Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: Jobski Sobota, 14.01.2006, 19:12:38
na mój gust sprawdź pasek napędzający pompę wspomagania


Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: MlodY01 Niedziela, 15.01.2006, 00:45:55
a zbieznosc  :?:


Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: Doosia Niedziela, 15.01.2006, 02:01:39
Cytat: "Shizo"
maksymalnym skręcie kół coś głośno piszczy jak jade. Co to może być. Warto się przejmować czy można zignorować. Pojawiło się to nagle !!!

miałam to samo i łożysko do wymiany.


Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 15.01.2006, 14:52:57
Ten dzwięk jest przy max. skręcie kół ale tylko jak się toczy samochód dosyć głośno jakby coś się ślizgało. Zbieżność jest ok, a jak ten pasek sprawdzić? Czy jak lożysko jest skopane to może być jeszcze jakiś inny objaw na przykład ciężko się koło obraca - bo tylko to mi się udało wyczaić.


Tytuł: pasek pompy wspomagania
Wiadomość wysłana przez: Pierka Wtorek, 22.08.2006, 22:03:47
U mnie były podobne objawy i do tego jeszcze doszło ze jak było mokro to kierownica przeskakiwała jakby przy manewrowaniu przy mniejszej predkosci i odziwo wystarczył sam pasek wspomagania a jego koszt to 15zł wiec chyba warto od tego zaczac Pozdro


Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: cz_marek Środa, 23.08.2006, 15:00:38
Shizo a może to jest to sprawdź?
Pisałem ten post o podobnym temacie!

Cytuj
CHYBA MAM LEKRSTWO NA PISZCZĄCE KOŁA.
…..w moim przypadku pomogło.
Otóż jak pisałem (ww), nie mogłem rozgryźć co to może być aż w końcu udało się. Przed zmianą klocków i przetaczaniem tarcz hamulcowych piszczało, przyczyną tego były klocki, zaś teraz po zmianie klocków i przetaczaniem tarcz piszczało w ogóle, co innego. Rant metalowej osłony (za tarczą) ocierał o czujnik ABS-u. Niestety czujnik ten trochę uległ zniszczeniu, kawałki magnezu ocierały o tarczę powodując piszczenie. Tarcza która była „regenerowania” miała za bardzo ścięty, starty kant (od strony wewnętrznej), dociskał on osłony metalowej a osłona ta pod wpływem oporu koła (najbardziej przy skręcaniu w lewo), ocierała o magnez (czujnik ABS). Czujnik się trochę rozłupał, ale działa na szczęście. Wyczyściłem osłonę, tarczę z rdzy, wyciągnąłem kawałki magnezu i wszystko jest w porządku. Ale za jakiś czas będę musiał kupić nowe tarcze, to najszybszy sposób pozbycia się tego problemu.

POZDRAWIAM.



Tytuł: pisk przy skręconych kołach
Wiadomość wysłana przez: Shizo Piątek, 25.08.2006, 16:54:22
Dawno rozwiązałem ten problem wymieniłem pasek od wspomagania i nie piszczy ale przy max. skrecie kół czuć jakiś delikatny opór