Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: PWL Sobota, 24.11.2007, 21:05:21



Tytuł: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: PWL Sobota, 24.11.2007, 21:05:21
Witam kolegów.

Cordobe mam juz kolo 4 miesięcy. Od zawsze miałem problemy z biegiem jałowym - pisałem juz o tym.
Zmienialem świece, przewody, czyściłem itp...

1,6 silnik AEE, 1998 + LPG II gen, 160 000 km

Dzisiaj wziołem sie za to poważnie. Odkręciłem tą czatną ściane od tyłu przepustnicy (zaktywającą mechanizm) i starałem sie zrozumieć jak to działa i dlaczego działa źle.
Myziałem, patrzyłem, ruszalem i myślałem co tu jest nie tak.
Zapaliłem autko i te same zabiegi przeprowadzałem. Aż całkiem przypadkiem wyciągnołem troszke oś od krokowca i autko wskoczylo na wyzsze obrty.  (kolo 1200)

Okazało sie że to wszystko nie działało bo krokowiec nie dzialał. Wyciągnołem zębatke o 1mm - dalem tak na stałe i odpalam...
A Seacik 1200, 1100.....1000  obr/min wow - mysle działa. Przedtem podczas zapalania musiałem trzymać na gazie żeby nie zgasł.

Teraz gaz. Przełączyłem na gaz, ok poszlo - trzyma 1000 (moze troszke za duzo ale lepiej tyle niz 700).
Dałem 2000 a on sam idzie na 3000 i tak stoi. Okazało sie ze krokowiec trzyma mi autko na 3000 i nie mam zielonego pojecia dlaczego. Przedtem nic takiego nigdy nia miało miejsca. Nawet przejechałem sie autkiem ale nic sie nie zmmieniło.

Pytanie do kolegow. co - jaki impuls każe mu tak go trzymać.
Czy to wina krokowca, a moze gazu albo kompa od gazu a może jeszcze czegos innego. (na regulacji gazu bylem wczoraj - profilaktycznie)

Czekam na odp
Pozdro
 


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Niedziela, 25.11.2007, 11:09:47
A może to wina sondy, bo przecież ona steruje wysokością obrotów biegu jałowego, tak aby uzyskać mieszankę stechiometryczną, czyli aby było jak najmniej szkodliwych związków w spalinach, choć z drugiej strony przy gazie to nie powinno przeszkadzać, ale może daje zły sygnał na ECU.


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 25.11.2007, 12:15:46
Przepustnica i jej silnik krokowy wykonują rozkazy z kompa. Spróbuj odłaczyc zasilanie na kilka minut może sie kompy wyzerują ??


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: PWL Niedziela, 25.11.2007, 17:30:15
Dzieki za podpowiedz

Podchodziłem z dystansem do resetu, bo jak kupiłem autko to go resetowałem i nic sie nie zmianiło.
Tym razem pomógł, autko chodzi ślicznie :)
Zobaczymy jak długo. Oby jak najdłużej

Teraz mam termostat do naprawy. W momencie kiedy wskazówka jest pomiędzy pierwsza a drugą wskazówka - czyli niecałe 1/4 podziałki rura idąca do chłodnicy jest mocno ciepła.


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 25.11.2007, 17:49:08
Kup taki polski z metalu za ok 25 pln (zamieszczałem foto w wątku o termostatach ) działa idealnie :)


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: PWL Niedziela, 25.11.2007, 19:34:34
Ten kolega ma na myśli ?

http://www.allegro.pl/item267870584_termostat_skoda_felicja_octavia_1_6_vw_seat_audi.html


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 25.11.2007, 19:43:13
Tak , tylko w sklepie u mnie był za 24 czy 25 :)
a przed nim kupiłem za tyle samo niby niemiecki i wcale nie trzymał szczelności.
ten jest prosty w załozeniu i trzyma idealnie lepiej niz orginał :)
Tylko sprawdz czy u Ciebie jest taki podobny bo bywaja silniki z nieco innymi ;/
zapytaj sprzedawcę .


Tytuł: Odp: Dziwne zachowanie krokowca...
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 25.11.2007, 20:53:30
Cytat: Tracer
Tylko sprawdz czy u Ciebie jest taki podobny bo bywaja silniki z nieco innymi
Właśnie, u mnie w 1F był bez tej obudowy.