Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: -LUK- Piątek, 13.01.2006, 00:17:37



Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: -LUK- Piątek, 13.01.2006, 00:17:37
Witam jestem tu nowy
Juz od jkiegos czsu poszukuje seta cordoby i mam okazje kupic takowego z 2001 r 4 drzwiowy grfitowy z silnikiem 1.6 alm oferta jest dosc okazyjna i nie wiem czy nie robia mnie w balona (auto z zachodu)  
powiedzcie prosze czym roznia sie silniki 1.6 alm i 1.6 aee?
ciezko cos na ten temat znlezc
czy obydwa posiadaja rozdzielacz?
z gory dziekuje za odpowiedz

[ Dodano: 2006-01-13, 00:42 ]
Aha jeszcze jedno pytanko czy silniki 1.6 alm \ aee maja sprzegla hydrauliczne czy na linke ???


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Piątek, 13.01.2006, 02:53:10
Witam
Silnik ALM to bardzo trwała i solidna konstrukcja VW-gena.
Linka sprzęgła jest stalowa i w podstawowym wykonaniu pęka co jakieś 20 kkmów.
(jest taki wątek o tym na forum) ale wymienia sie ją na taka od Polo z samoregulacją
i jest spokój.
Zamist gaznika ma przepustnicę która czasami się brudzi i wymaga czyszczenia.
Wymiana paska rozrządu co ok 90 kkmów i to wlaściwie wszystko.
A..... wtrysk wielopunktowy.
 8)


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Jobski Piątek, 13.01.2006, 09:34:14
ALM i AEE to praktycznie bliźniaki różnią się małymi szczegółami ale nie istotnymi
o jaki rozdzielacz ci chodzi :?:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: -LUK- Piątek, 13.01.2006, 12:53:13
Dziekuje za pomoc
a hodzilo mi rozdzielacz zaplonu
bralem pod uwage jescze kupno golfa III z tym ilnikiem (ale ostatecznie stwierdzilem ze sa to jednak auta za stare cordoba jest znacznie ladniejsza i nowsza :D ) i wyczytalem ze tam wystepowaly 1.6 aea i aee roznily sie tym ze jeden posiadal wtrysk jednopunktowy bosh monomotronic 1.3 a drugi wielppunkt mgneti marelli 1 AV ale kolega Tracer pisze ze alm posiada jednopunkt  a on byl w sprzedarzy po aee wiec albo mam lewe zrodlo albo cos pomieszlem  :?:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Kowal 2002 Piątek, 13.01.2006, 14:11:06
Pomieszałeś :D .  1,6 ALM / 1,6 AEE są na wielopunktowym wtrysku ( tak jak napisał Tracer ) i oba mają kompy Magnetti Marelli. Co do ALM-a to mogę tylko przytaknąć Tracer-owi; mam taki silniczek u siebie i też jestem  :ok: zadowolony.


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: -LUK- Piątek, 13.01.2006, 14:35:53
faktycznie zle przeczytalem Tracer napisal "wielopunktowy"
dzieki
a jeszcze w sprawie rozdzielacza rozumiem ze oba go posiadaja


Tytuł: Re: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: arw Piątek, 13.01.2006, 14:56:09
Jestem posiadaczem Cordoby Vario'00 z tym silnikiem.
Sprzeglo jest mechniczne, rozdzielacz zaplonu takze Magnetti Marelii (szukalem dlugo nowej kopulki i palca, wiec dobrze te nazwe zapamietalem ;).

Zrobilem dotad 120kkm (pierwszy wlasciciel).
Problemy zespolu napedowego:
- 2x zerwana linka sprzegla (obie z samoregulacja, przyczyna jest nie tyle linka, co konstukcja lozyska oporowego, sprzeglo nawet na nowej lince pracuje ciezko),
- 2x wymieniona sonda lamba (co srednio 55 kkm, pierwsza w ASO ~ 500PLN,
druga w ramach gwarancji na pierwsza),
- 1x wymiana czujnika temperatury silnika,
- czesta koniecznosci czyszczenia i adaptacji przepustnicy (czesta dla mnie oznacza, czesciej niz podczas przegladu co 15kkm),
- ECU benzyny (Magnetti Marelii) slabo toleruje instalacje gazowa (przy przebiegu 50 kkm,
zamontowalem LPG, BRC Sequent).
- silnik nie nalezy do oszczednych, na benzynie palil mi jakies 8,5 l/100,
lpg przecietnie 10 l.

Pozdrawiam,
Artur


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: -LUK- Piątek, 13.01.2006, 15:19:00
dziekuje wszystkim za opowiedzi
umowilem sie na jutro na jazde ptobna i chce byc przygotowny merytorycznie  :D  powiedzcie jeszcze prosze czy mgneti marelli w alm posiada przeplywomierz


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Piątek, 13.01.2006, 16:38:26
Cytat: "arw"
czesta koniecznosci czyszczenia i adaptacji przepustnicy (czesta dla mnie oznacza, czesciej niz podczas przegladu co 15kkm),

Trzeba częściej filtr powietrza wymieniac ,i sprawdzac czy odma nie wali olejem po wnętrzu filtru.Ja założyłem filtr stożkowy i siem problem skończył
termostat mi padł ale po 140 kkmach
pali mi góra 8 ale 98 po mieście
jak sprawdze w trasie to napiszę kiedyś......


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: arw Piątek, 13.01.2006, 16:49:06
Cytat: "-LUK-"
powiedzcie jeszcze prosze czy mgneti marelli w alm posiada przeplywomierz


Nie, ma zespolony czujnik temperatury powietrza i cisnienia w kolektorze ssacym

Pozdrawiam,
Artur


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Jobski Piątek, 13.01.2006, 16:49:46
Cytat: "-LUK-"
czy mgneti marelli w alm posiada przeplywomierz

nie posiada 8)


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Sobota, 14.01.2006, 00:16:02
ALM to moim zdaniem silnik trudny do zajechania ... mi sie autem z tym silnikiem bdb jeżdzi


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: -LUK- Niedziela, 15.01.2006, 23:47:14
Transakcja zostala zawarta jest to seat cordoba silnik 1.6 alm kolor grfit metlic rocznik 2001 przebieg 72 tys. po dlugich trgach kupilem za 21 tys. wiem ze drogo ale wydaje mi sie ze wrto auto pierwszy wlasciciel kupiony w polsce w salonie udokumetowany przebieg gosc zabral mnie do autoryzownego serwisu a tam wydrukowli mi wszystko co bylo robione w aucie - czyli przebieg pewny - tam tez kazalem sobie dokladnie sprawdzic auto i wszystko OK   :D  
DZIEKUJE wam za pomoc
a oto co bylo robione w aucie po za wymianami oleju :
- 2x wymiana cewki na gwarancji
- pasek kilinowy alternatora - 10 tys.
- wymiana czujnika indukcyjnego w rozdzielaczu + cewka + kable + kopulka rozdzielacza + palec + czyszczenie przepustnicy  20 tys. - przy tym mam napisane "zglaszana usterka - silnik nie rozwija mocy plynnie i jest slaby"  :?:

- wymiana linki sprzegla przy 20 i 42 tys.
- wymiana mechanizmu wycieraczek 43 tys.  :?:
- wymiana lozyska kola przedniego prawego 45 tys
-wymiana lozyska mocowania mcpersona strona lewa 45 tys
- czyszczenie przepustnicy + wymiana lambdy 50 tys.
- wymiana tylnej poduszki silnika 52 tys.
- wymiana koncowek drazkow kierowniczych lewa + prawa 58 tys.
- wymina tarcz + klockow przy 60 tys.
- wymiana szczek + toczenie bebnow przy 62 tys.
- wymiana pompy hamulcowej 65 tys. - to jest najdziwniejsze podobno ciekla
- wymiana pompki spryskiwacza 71 tys.
 dodam ze auto mialo robiona wymiane oleju i plynu hamulcowego co roku olej to lotos dynamic 0/w40 full sytetyk oczywiscie ogulnie to gosc nprawde dbal o auto w serwisie go dobrze znali bo wszyscy mechanicy sie do niego usmiechali
narazie czeka mnie kupno radia i wymiana akumulatora i moze jakies aluski na wiosne
aha sprzeglo ciezko chodzi pewnie jeszcze linke bede musial wymienic
jeszcze raz serdeczne dzieki  :pub:

[ Dodano: 2006-01-15, 23:50 ]
Aha nie ma gazu a tak to elektryczne szyby z przodu abs 2x air bag brak klimy niestety brak radia no i tyle


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 30.05.2006, 19:07:17
podepnę sie pod ten temat z kwestią układu zapłonowego ... czy w tym silniku ALM jest cewka zaplonowa ... bo według ETOS-u jest tu transformator ukladu zaplonu oznaczany jako 6N0 905 104  :?: czy to jest jedno i to samo czy dwa rózne elementy ...  :niewiem: ...


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: gajos044 Wtorek, 30.05.2006, 21:05:16
Witam!
Jestem posiadaczem Seata Cordoby 1,6 ALM 2002r od 3 tygodni z tego co czytam to kupiłem wielkie szambo z tego co opisuje kolega co wymieniał poprzedni właściciel.
Ja miałem nowego Fiata UNO 1,4  jeździłem nim 6 lat to co wymieniłem to pasek rozrządu i na gwarancji układ zapłonowy to wszystko poza rdzą która żre każde Fiaty.Myślałem że Seaty są z wyższej półki ale to chyba mit. Proszę o opinie na ten temat
Pozdrawiam


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 30.05.2006, 21:13:10
A ja ,odpukać ,jestem bardzo zadowolony z mojego autka z ALM-em .
To bardzo trwała i bezawaryjna jednostka VW zrobiłem juz 180 000 kmów
Jest bardzo żwawy Wogóle autko się mało psuje ale...dostaje Mobil 1
i nie ma założonego gazu!!!
Pozdrawiam
 :pub:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 30.05.2006, 21:15:28
Cytat: "peter174"
podepnę sie pod ten temat z kwestią układu zapłonowego ... czy w tym silniku ALM jest cewka zaplonowa ... bo według ETOS-u jest tu transformator ukladu zaplonu oznaczany jako 6N0 905 104  czy to jest jedno i to samo czy dwa rózne elementy ...  ...

Przeciez cewka zaplonowa to trafo podnoszace napiecie


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 30.05.2006, 21:15:40
Cytat: "peter174"
bo według ETOS-u jest tu transformator ukladu zaplonu

Cewka zapłonowa to właśnie transformator


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 30.05.2006, 21:32:24
Cytat: "Tracer"
Cewka zapłonowa to właśnie transformator


Alesmy sie zgrali


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 31.05.2006, 11:10:44
ok  ... bo zmyliło mnie to ze w przypadku niektórych modeli była tam nazwa cewka a w przypadku innych pojawiał sie transformator (m.in w ALM-ie)  :niewiem:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: vendettalub Czwartek, 01.06.2006, 08:33:43
arw,  miłąem praktycznie te same problemy z moim ALM ihihih tak jakbym czytał swój opis;) tylko ja jeszcze wymienialem aparat zaplonowy (nowy koszt 750 zł), a nie mialem problemow z gazem wiec ... :)


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 06.06.2006, 17:44:15
korzytajac z tego tematu podepnę sie ze swoim problemikiem ... sparawa dotyczy Cordoby z motorkiem 1,6 ALM nie zagazowanego ... otóz od jakiegoś czasu przy rozgrzanym silniku mam takie delikatne szarpanie silnikiem na biegu jałowym jakby silnik miał za moment sie zdławic i zgasnąć mimo iz tego nie robi ... nie jest to mozne straszne szarpanie lub falowanie obrotów jak przy zanieczyszczonej przepustnicy ale jest to wyczuwalne ... obroty są ok 800 (czyli raczej w normie) ... podczas jazdy wszystko gra na 102 ... sprawdzałem i VAG niczego nie pokazuje zadnych błedów ... sonda Lambda tez w porząsiu ... świeczki były wymieniane jakieś "3000 km temu" a przwody WN teraz na dniach wymieniałem .... czy ktoś ma jakieś sugestie co to moze byc za przyczyna tych drgań na podstawie powyższego opisu lub własnych doświadczeń ...  :niewiem:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 06.06.2006, 19:17:06
Skad masaz paliwo ????
Dodaj denaturatu do baku ,jakieś 1/4 litra zeby sie wymieszał z ewentualna wodą .
Jak jest przerwa na swiecach ???
mozna spróbowac zwiekszyc o 0,1 mm  zeby iskra lepiej zapalała mieszankę...


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 06.06.2006, 19:51:01
paliwo to V-power 95 ... tankowane niemal na jednej stacji od paru miesiecy  :niewiem:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 06.06.2006, 19:55:50
To paliwo OK
ale denaturatu nalej bo woda zawsze sie w zbiorniku przez zime mogła skroplić.
A przed wymiana kabli też tak skakał ???
kopułka i palec tez były wymieniane ???
To ze sa bez peknięcia nie świadzcy o tm ze iskra tam nie ucieka....


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 06.06.2006, 20:10:31
przed wymiana kabli tez byly te delikatne wibracje ... nie wymienailem kopułki i rozdzielacza ... po ciemku po podniesieniu maski nie widać zeby iskry gdzies po silniku "biegały" ... wiec raczej chyba iskra nie ucieka ...  :niewiem:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 06.06.2006, 21:31:20
Ja bym jeszcze spróbował porozpinac i pozapinac wszystkie wtyczki
tzn na ap. zapłonu i na kompie tak dla przetarcia styków po kilka razy.
Ale najwazniejsze ,czy jest dobra masa silnika z nadwoziem
i czy na aku nie są klemy poluzowane ???


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 07.06.2006, 07:49:47
Cytat: "Tracer"
Ja bym jeszcze spróbował porozpinac i pozapinac wszystkie wtyczki
tzn na ap. zapłonu i na kompie tak dla przetarcia styków po kilka razy.
Ale najwazniejsze ,czy jest dobra masa silnika z nadwoziem
i czy na aku nie są klemy poluzowane ???



z tymi wtyczkami to fakt mozna pobawic sie ... masz jakis pomysl jak sprawdzic mase silnika z nadwoziem  :niewiem: ... klemy siedza ok  :ok:


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 07.06.2006, 09:30:26
Trzeba się pofatygowac na kanał i pod spodem poszukac takiego
grubego przewodu łączącego silnik z nadwoziem.
Odkręcić ,usunąć utlenienia zawazelinowac i dokręcić spowrotem. :smile:
Wtyczke na przepustnicy tez porusz


Tytuł: 1.6 ALM
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 07.06.2006, 14:03:16
poruszalem troche tymi wtyczkami ale to nic nie dało jednak ... pozostało mi jeszcze sprawdzic ta "mase" silnika ... i tak zastanawiam się czy z ta moją dolegliwością moze coś mieć wspolnego np filtr paliwa  :?: ... lub inny jakś element w układzie paliwowym ...  :niewiem:

[ Dodano: 2006-06-10, 14:02 ]
dzis oblukałem silnik z kazdej strony i jedyny kabel który domniemuje łaczy masę silnika z masa karoserii mam widoczny po otwarciu maski silnika a znajduje sie on pomiedzy jedną ze srub mocująca transformator ukladu zaplonu do karoserii a metalowym uchwytem silnika schowanym pod plastikowa osloną silnika ... jest to tasma długosci około 40 cm i szerokości ok 1 cm w izolacji ... nic innego nie znalazłem ani od strony podwozia ani od strony pokrywy bagaznika  :niewiem:  ... odkrecilem ten przewód, przeczysciłem i mimo to nic sie nie zmieniło ... dalej sa wyczuwalne delikatne drgania ... normalnie brak mi już pomyslów  :niewiem: