Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: ADRIANO Poniedziałek, 09.01.2006, 14:51:17



Tytuł: Jak zdjac beben?
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Poniedziałek, 09.01.2006, 14:51:17
Mam pytanie. Wlasnie zauwazylem ze linka hamlucowa  nie wraca( zatarta,zardzewiala td) i powoduje obcieranie szczek o beben.  Probowalem zdjac beben opukujac dokladnie z kazdej strony ale d......... . Z tego co wiem to isnieje klin zwalniajacy ktory trzeba ruszyc. Wtedy zejda sie szczeki i beben spokojnie zejdzie. Moje pytanie brzmi. Ktory "wizjer" w tarczy kotwicznej sluzy do zwalniania szczek. A drugie pytanie. Jaki ruch trzeba wykonac aby odpowiednio drgnal ten klin? : szarpnac, pociagac, uzywajac sily cos wepchnac .przesunac?  Obstawiam ze dziura ktora jest zaslonieta gumowa zatyczka (otwor najblizej linkki hamulca recznego. Ale czy na pewno? Dotyczy Seat Ibiza 1,9  2000r (bez ABS)


Tytuł: Jak zdjac beben?
Wiadomość wysłana przez: marcin-j Poniedziałek, 09.01.2006, 16:01:01
Witam.
 Do odblokowania szczęk trzeba przesunąć klin,w górę ale robi się to poprzez otwór na szpilkę w bębnie a nie tak jak mówisz otwór w tarczy kotwicznej ten jest do sprawdzania grubości okładziny(u mnie tak jest cordoba 1999).
Trzeba wziąć latarkę świecić w jeden z otworów i obracać aż natrafi się na stożkowy element z ząbkami(z podpiętą sprężyną ) ,włożyć płaski wkrętak,przesunąć do góry i gotowe.


Tytuł: Jak zdjac beben?
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Sobota, 15.04.2006, 15:23:38
temat troszkę atary ale podepnę się pod niego... napisałeś
Cytat: "marcin-j"
otwór w tarczy kotwicznej ten jest do sprawdzania grubości okładziny(u mnie tak jest cordoba 1999).
. sądze , że u mnie w 2001 czyli buda przejściowa będzie tak samo. a interesuje mnie jak sprawdzić tą grubość okładzin. jak patrzeć i jak wiedzieć czy już są do wymiany? przez ten otwór widać cały fragment okładziny ze szczęką , czy też jak nic nie będzie widac to do wymiany?
pozdrawiam