Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Sobota, 07.01.2006, 15:23:48 Witam. Z tłumika wylatuje mi niebieski dym. To znaczy że pali mi olej. Niewiecie co może być tego przyczyną??? Jest to cordoba z roku 2001 silnik 1.9 SDI. Czy może to być spowodowane wadliwym działaniem jednej ze świec żarowych??????? Prosze o odpowiedź
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Jobski Sobota, 07.01.2006, 17:08:38 kiedy ten dymek występuje i jak długo :?:
czy ubywa ci dużo oleju :?: Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Sobota, 07.01.2006, 17:11:36 dymi mocno szczególnie n zimnym silniku i zachowuje się tak jakby jedna swieca niedziałała bo tak trzęsie samochodem troche a jak sie nagrzeje to jest wsio ok dymek też przestaje lecieć, a oleju ubyło ok. litr na przez tysiąc kilometrów
Tytuł: Jak dymi na zimnym a na ciepłym ok to oprucz wywalonej świec Wiadomość wysłana przez: CoShi Sobota, 07.01.2006, 17:50:59 Kont wtrysku i powinno byc dobrze jak ustrawisz, może też być awaria czuyjnika temperatury i komp zmienia kąt/ dawkę wtrysku bo myśli że jest zimniej/cieplej podpiąć vaga.
Co do oleum to że jak litr na tysiąc????? w wolnossącym młodym autku to coś dużo!! Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: rob555 Niedziela, 08.01.2006, 12:22:49 Sprawdzic kat wtrysku i swieczki czy wszystkie grzeja. Jezeli to jest oki to znaczy ze juz silnik mechanicznie zaczyna niedomagac :(
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Valgaar Poniedziałek, 09.01.2006, 20:01:05 eee przy takim autku silnik niedomagać? to jest z 01r poza tym SDI nie tak łatwo zajechać. myśle , że coś z ustawieniami kompa, luś świecą. dla pewności sprawdź czy oleju nie masz w płynie chłodniczym. a jaki kolor dymu leci? czarny czy siwy? jak siwy lub niebieskawy to olej silnikowy pali, jak czarny to ropę źle przepala. sprawdź i będziesz miał podpowiedź. jak czarny znaczy , że świece mogą być nie halo
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Czwartek, 12.01.2006, 15:17:02 Dzięki za porady w poniedziałek skocze do mechanika i poprosze o regulacje wtrysków:D mam nadzieje że pomoże
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Jobski Czwartek, 12.01.2006, 15:30:08 kąt wtrysku reguluje się na pompie nie na wtryskach 8)
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Piątek, 27.01.2006, 14:24:39 cześć. byłem u mechanika i koszmar. silnik do naprawy nowy cylinder tłoki pierścienie i inne duperele koszt naprawy wynosi 6 tys. niewiem czy nielepiej kupić nowy silnik :(
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: rob555 Piątek, 27.01.2006, 17:16:16 Cytat: "hans" cześć. byłem u mechanika i koszmar. silnik do naprawy nowy cylinder tłoki pierścienie i inne duperele koszt naprawy wynosi 6 tys. niewiem czy nielepiej kupić nowy silnik :( A jednak mialem racje....wspolczuje. Sluchaj lepiej inny silnik wstawiac. SDI to malo chodliwy towar wiec mysle ze sam blok z czapka za 2tys max kupisz. Jak bys chcial wiecej to mozna od razu jakiegos TDI wstawiac ale licz sie z kosztami przelozenia instalacji elektrycznej i sam zakup tez wiecej .... Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Valgaar Sobota, 28.01.2006, 19:15:35 hmmm tak się zastanawiam, czy jak jest uszkodzony culinder tloki lub pierścienie tak jak u kolegi to jak to najszybciej (najprościej) sprawdzić? na jakiej podstawie mechanik to wysnuł? bo chodzi mi o to czy mierząć kompresje coś takiego wyjdzie. Przyznam , że moja ibi SDI tez lubi wciągać olej a ostatnio jak pożyczyłem ją bratu i przejechał się na mazury i z powrotem ok 1200 km to zeszło z pół litra oleju. nie wiem czy to przez te mrozy czy jak? dodam , że kopci czysto ladnie na biało, uszczelki są całe, olej nigdzie nie kapie, płyn chłodniczy nie ubywa ani nie ma w nim oleju... dlatego się zastanawiam co i jak a zamierzam mu sprawdzić kompresje jaką ma więc czy w niej wyjdą nieprawidłowości?
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Poniedziałek, 30.01.2006, 15:41:24 Umnie na początku też prawie niedymił. Zaczął dymić stopniowo ale mi się niechciało jechać do mechanika. Dymił lekko na niebiesko na zimnym silniku puźniej przestawało, więc myślałem że to nic takiego. Dolewałem olej i było ok :D. Jak zaczął już pożądnie dymić to pojechałe do mechanika. Sprawdzili mi ciśnienie i zonk. Pierwszy tłok prawie wogle niemiał i ledwie chodził, 2-3 takie średnie na jeża, a 4 też słabe ciśnienie miał. 1 i 4 tłok był rozwalony porysowało mi cylinder. I Musze wymienić wszystkie uszczelki, tłoki, zawory, pierścienie, popychacze, niewiem dlaczego ale i sprzegło też niewytrzymało i jeszcze tam coś... jak już pisałem wcześniej 6 tys. musze wywalić. Jak bym wcześniej zajechał skończyło by sie na wymianie pierścieni. Wieć lepiej przejedź się do mechanika bo z olejem niema żartów...
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: piccolo-alarmy Wtorek, 31.01.2006, 11:16:30 Witam.
Miałem ten sam problem. Silnik palił ok 1 litra oleju na 1 tys. km. Też mam 1.9 SDI z 2000 roku, przebieg 120 tys. km. To jest chyba wada konstrukcyjna, bo po rozłożeniu silnika okazało się, że pierścienie są mocno zużyte. Po ich wymianie od wymiany do wymiany oleju (15 tys km) nic nie muszę dolewać. Zobacz czy jak odkręcisz korek wlewu oleju to widzisz wałek rozrządu czy jest on zasłonięty plastikową osłoną. U mnie nie było tej osłony i olej z wałka pryskał prosto w otwór odmy która nie była wstanie odprowadzić go spowrotem. Przez to olej wydostawał się do kolektora ssącego i dalej na tłoki smarując pierścienie od góry. Miało to napewno wpływ na żywotność pierścieni gdyż te na tłoku od strony wylotu odmy były najbardziej zużyte. Założyłem osłonkę od 1.9D, która po małych przeróbkach przypasowała. Problem jest już rozwiązany. Autko jak nowe. Przyczyną był brak tej osłonki nad wałkiem rozrządu przez co olej poprzez odmę smarował pierścienie uszczelniające powodując ich szybkie zużycie. Daj znać czy coś pomogły moje podpowiedzi. Pozdrawiam Cytat: "hans" cześć. byłem u mechanika i koszmar. silnik do naprawy nowy cylinder tłoki pierścienie i inne duperele koszt naprawy wynosi 6 tys. niewiem czy nielepiej kupić nowy silnik Zmień mechanika. Silniki 1.9 SDI są nie do zajechania. Bez poważnego zaniedbania nie da się ich uszkodzić tak by była konieczna wymiana silnika. Chyba, że jeździłeś bez oleju. Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: kampacz Poniedziałek, 06.02.2006, 19:31:31 nie straszcie mnie :o ja mam Ibizke 1,9 SDI i też mi troszke oleju wciąga ale zadymy nie robi bynajmniej tzn tylko przy porannym odpalaniu puści dymek czarny i tyle - a licze że tak od wymiany do wymiany jakieś 3 litry musiałem dolać może troche więcej - mam sie już bać czy nie??
aha odnośnie tej osłony co pisze piccolo to u mnie żadnej nie ma - jak odkręce korek to widze bebechy silnika jak to jest u Was?? Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: piccolo-alarmy Poniedziałek, 06.02.2006, 20:14:18 Myślę, żę to jest tak: nie założyli osłonki na wałek rozrządu, olej pryszcze przez odme i kolektor ssący na tłoki i niszczy pierścienie uszczelniające, te puszczają ciśnienie na pierścienie zbierające, które przestają spełniać swoją funkcję i przepuszczają olej i kółko się zamyka. Auto zaczyna pobierać coraz więcej oleju i w końcu silnik do remontu. A wszystkiemu winna mała osłonka (a właścieie jej brak) nad wałkiem rozrządu.
Ja na szczęście mam już problem z głowy. Cieszę się zawsze gdy sprawdzam poziom oleju, a tam ciągle tyle samo. :) Założenie tej osłonki to naprawdę niewielka trudność i koszt więc polecam pod rozwagę ewentualność jej założenia. Najśmieszniejsze jest to, że serwis VW podaje jako normę spalania oleju 1 litr na 1000km. :) Zabezpieczyli się na wypadek reklamacji. Pozdrawiam Ps. Moje auto kopciło na niebiesko tylko rano po pierwszym odpaleniu. Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Piątek, 10.02.2006, 16:10:39 Jednak zrobiłem ten mój silnik. Już niedymi :D i mam jeszcze pytanko, jak dobrze dotrzeć silnik?? Jak jeździć?? Jakich obrotów nieprzekraczać
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: kampacz Sobota, 11.02.2006, 08:53:33 no to napisz tak z ciekawości co robili Ci w silniku i ile tak naprawde Cie to wyniosło - jestem ciekaw bo sam mam taki sam silnik i chce wrazie co (tfu tfu) sie ustrzec przed zawałem :P hehe
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: peter174 Sobota, 11.02.2006, 12:16:48 Cytat: "hans" Jednak zrobiłem ten mój silnik. Już niedymi :D i mam jeszcze pytanko, jak dobrze dotrzeć silnik?? Jak jeździć?? Jakich obrotów nieprzekraczać sam robiłeś ? czy zostawiłeś ta robotę fachmanom ? jak robili ci to w serwsie to gdzie to było (dobrze wiedzieć na przyszłość gdzie w naszym pięknym grodzie są dobrzy fachowcy :wink: ) Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Sobota, 11.02.2006, 17:37:49 Co robiłem w silniku napisałem wcześniej. Praktycznie wszystko mam wymienione. Remoncik silnika robiłem w Bosh auto service, ulicy niepamiętam dokładnie, niedaleko 27 lipca i narazie jestem zadowolony :D a kosztowało mnie to 6 tys. niestety
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Valgaar Sobota, 11.02.2006, 17:49:30 w takim przypadku wolałbym załatwić sobie TDI i wstawić go tam i podejrzewam, że koszty by wyszły podobne
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: rob555 Sobota, 11.02.2006, 17:59:55 Cytat: "Valgaar" w takim przypadku wolałbym załatwić sobie TDI i wstawić go tam i podejrzewam, że koszty by wyszły podobne Chyba PD 130 ;) bo ASV to tam wchodzi plug&play wiec praktycznie tylko koszty silnika i osprzetu a to ok 4tys Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: peter174 Sobota, 11.02.2006, 18:21:34 Cytat: "hans" Co robiłem w silniku napisałem wcześniej. Praktycznie wszystko mam wymienione. Remoncik silnika robiłem w Bosh auto service, ulicy niepamiętam dokładnie, niedaleko 27 lipca i narazie jestem zadowolony :D a kosztowało mnie to 6 tys. niestety domyslam sie ze skoro niedaleko 27 lipca to pewnie na Moniuszki w BS Żarniewski :ok: Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: kampacz Sobota, 11.02.2006, 23:40:40 Cytat: "Valgaar" w takim przypadku wolałbym załatwić sobie TDI i wstawić go tam i podejrzewam, że koszty by wyszły podobne Dokładnie popieram w 100% nie dosyć że problem byłby rozwiązany to jeszcze konisów przybyłoby i to znacznie :D ewentualnie sprzedać to to i kase przeznaczoną na remoncik dołożyć i kupić coś w TDI Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: hans Niedziela, 12.02.2006, 16:32:52 Tak peter174 a niewiesz może gdzie w białymstoku jest jakaś firma tak jakby tuningowa. bo chce jedną żecz zrobić w środku samochodu
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: peter174 Niedziela, 12.02.2006, 17:17:29 obawiam się że ci nie pomogę ... nie interesuje mnie zbytnio temat tuningu
Tytuł: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: przemus28 Piątek, 14.09.2007, 10:12:39 witam,
trochę odgrzebuję temat, ale potrzebuję jakiegoś fachowca z Krakowa, aby niedrogo i porządnie sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie go wyregulować w mojej Ibizie 1,9SDi AGP rocznik 2000, przebieg 120kkm; mam podobne objawy jak jeden z kolegów, tzn. trochę szarpie na wolnych obrotach, szczególnie jak jest zimno, a może to świece żarowe? pozdrawiam, przemo Tytuł: Moje SDI strasznie kopci :/ Wiadomość wysłana przez: slledzik Środa, 08.10.2008, 14:43:15 Witam. Mam Arose 1,7 SDI. Ostatnio zauważyłem, że dość mocno kopci na czarno. Dzieje się to od około 2 tys. obrotów wzwyż. Rozumiem, że w czasie przyspieszania to dość normalne zjawisko ale kopcenie nie ustaje nawet przy stałej prędkość gdy obroty są powyżej 2 tys., np 2600. Nie ma również znaczenia czy silnik jest cipły czy zimny. Przy odpalaniu zimnego silnika raczej nie zauważalny jest jakikolwiek dymek (powiedziałbym minimalny). Oleju brać nie bierze, spala tak jak powinien. Co może być tego przyczyną. Na co trzeba zwrócić ewentualnie uwagę przy sprawdzaniu czegokolwiek?
od KYS: 1) przeczytaj regulamin forum, 2) zastosuj się do niego :!: Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 08.10.2008, 17:02:53 masz jakies nieszczelnosci :-\
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Środa, 25.02.2009, 19:33:00 Witam, podczepie sie pod temat. Mam toledo 1,9 TDi z 96 jak zapalam to strasznie kopci na siwo ( tak ze wstyd jechac) i trzęsie buda zaraz po zapaleniu. A ijak jechalem kumpla golfem tez TDI to sporo lepiej szedł.... co powiecie
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 25.02.2009, 19:35:01 Cytat: 188lukasz Mam toledo 1,9 TDi z 96 jak zapalam to strasznie kopci na siwo ( tak ze wstyd jechac) i trzęsie buda zaraz po zapaleniu. Świece żarowe sprawdzone :?: Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Środa, 25.02.2009, 19:43:20 aaa zapomniałem dodać ze świeczki zmieniłem na ngk i oleju na 5 tys ani grama nie znikneło
Napisano: Środa, 25.02.2009, 19:35:59 A jak wymieniałem świece to zauwazyłem ze 1 kabel od siecy jest pekniety tak dookoła, tam na dole przy świecy.... nie wiem czy to moze być przyczyną... hmm planuje na compa jechać pewnie wtedy sie wyjaśni Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 25.02.2009, 19:45:09 Cytat: 188lukasz A jak wymieniałem świece to zauwazyłem ze 1 kabel od siecy jest pekniety tak dookoła, tam na dole przy świecy.... nie wiem czy to moze być przyczyną... Sprawdź czy świece działają, sama wymiana świec na nowe nie oznacza, że grzeją...Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Środa, 25.02.2009, 19:51:19 hmm a jak to sprawdzic??
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 25.02.2009, 19:56:41 hmm a jak to sprawdzic?? http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=991.0Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Środa, 25.02.2009, 20:11:07 dziex, jutro sprawdze pamietam ze cięzko wchodziły, to lekko nie bedzie..
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: nerwusek Środa, 25.02.2009, 20:33:42 188lukasza masz tak ze jak wciśniesz gas do podłogi to przerywa i zuca silnikiem ? jeśli tak to może masz coś z wtryskami :-\
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Środa, 25.02.2009, 20:40:33 nie probowałem, po paru sekundach juz nie trzęsie.. jutro wcisne gaz w podłoge
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 25.02.2009, 20:42:25 Cytat: 188lukasz po paru sekundach juz nie trzęsie.. Jak uruchamiasz ciepły silnik też jest źle?Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Piątek, 27.02.2009, 17:42:05 po paru sekundach juz nie trzęsie.. --- chodziło mi o to jak rano odpalam jak jest zimny
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 27.02.2009, 19:05:31 po paru sekundach juz nie trzęsie.. --- chodziło mi o to jak rano odpalam jak jest zimny To na 99% coś związane z grzaniem świec...Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 27.02.2009, 21:00:50 A 1% powietrze w paliwie.... Ale raczej świece.
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Wtorek, 03.03.2009, 19:21:28 Dzisiaj zrobiłem tak: wykrecałem świece po kolei przykładałem do masy i przekręcałem kluczyk na raz trzymałem około minuty......... sprawdzałem palcem zimne brrrrr :?: :?:
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 03.03.2009, 20:42:56 Przekaźnik od świec łapie? Jak nie to odepnij czujnik temperatury silnika i wtedy zobacz. Sprawdź bezpiecznik od świec.
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Vir3us Wtorek, 03.03.2009, 21:59:40 188lukasz odkręć wszystkie świece i sprawdź sobie na aku czyli bezpośrednio żebyś miał pewne chociaż są nowe jeśli wszystkie ok to musisz patrzyć po instalacji pierwsze co to bezpiecznik i przekaźnik a sprawdź prąd na kablach do świec miernikiem a jeśli nic nie znajdziesz to jedynie zgłoś się do mechanika.
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 04.03.2009, 06:24:17 Cytat: Vir3us sprawdź prąd na kablach do świec miernikiem Trzeba dobry miernik, tam jest ponad 30A na początku, potem spada do ok 15 na świecę.Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Vir3us Środa, 04.03.2009, 20:17:07 Cytat: KKKKris Trzeba dobry miernik, tam jest ponad 30A na początku, potem spada do ok 15 na świecę. w sumie to prawda zapomniałem ze tam taki amperaż jest no tak wiec jedynie sprawdzić bezpieczniki i przekaźnik może być nadpalony i wystarczy tak wiec wszystko sprawdzić i szukać przyczyny :eye: Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Środa, 04.03.2009, 21:21:48 Ale zawsze można odpiąć kabel i sprawdzić rezystancję świecy...
Jak będzie ? to wiadomo że trup... Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 04.03.2009, 22:16:07 Cytat: the_ozyrys Ale zawsze można odpiąć kabel i sprawdzić rezystancję świecy... Cytat: 188lukasz aaa zapomniałem dodać ze świeczki zmieniłem na ngk Nowe i zaraz cztery trupy?Raczej podpiąć żarówkę w miejsce świecy i zobaczyć czy świeci. Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Czwartek, 05.03.2009, 18:09:27 bezpiecznik sprawdzałem jest ok, a jak moge przekaznik sprawdzić???
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 05.03.2009, 18:49:16 Podłącz na zaciski cewki 12V i powinno być słychać jak cewka przyciągnie styk. Ewentualnie jak zdjęta obudowa to będzie widać. To samo w aucie jak przekręcisz kluczyk, ale jeśli temp płynu będzie poniżej 5 stC.
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Vir3us Czwartek, 05.03.2009, 19:53:21 Cytat: KKKKris powinno być słychać jak cewka przyciągnie styk tak przekaźnik będzie działał ale mogą być nadpalone styki to tez inna sprawa najlepiej wymontuj go rozbierz i przeczyść papierkiem ściernym ten młoteczek podłącz i sprawdź czy styka i działa 8) Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Piątek, 06.03.2009, 20:10:17 no tak ale tam jest kilka przekazników, ktory to bedzie??
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 06.03.2009, 20:55:57 Może ten z numerkiem 103.
To chyba lenistwo. Na forum jest gdzieś spis przekaźników. Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Poniedziałek, 09.03.2009, 20:26:35 wielkie dzieki KKKKris, to nie lenistwo tylko brak czasu. Czasami studiuje forum ale do tego nie doszedłem....
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Vir3us Wtorek, 10.03.2009, 23:55:01 (http://img5.imageshack.us/img5/6207/bezpiecznikitoledo.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=bezpiecznikitoledo.jpg)
tu mas screen nie wiem jaki masz kod silnika czy 1z czy ahu chyba ze afn w 1z i ahu jest tak samo jak pamiętam tak wiec odnajdź w skrzynce ten przekaźnik (R12) a jeśli masz afn to napisz to poszukam Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Czwartek, 12.03.2009, 19:04:01 Odnalazłem w prawym dolnym rogu przekaznik 103 wyczysciłem styki (nie wyglądały na zasniedziałe..) jutro rano jak bedzie zimny to zobaczymy czy chmura bedzie czy nie....
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: Vir3us Czwartek, 12.03.2009, 21:45:06 Cytat: 188lukasz wyczyściłem styki (nie wyglądały na zaśniedziałe..) to dobrze zrobiłeś ale przekaźniki wyglądają na wszystko ok ale cewki czasem nie trzymają prądu i rozłączają styki na to tez musisz uwagę zwrócić najlepiej przyjrzyj się na otwartym bez obudowy czy dobrze styka i jak pracuje Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Czwartek, 15.10.2009, 20:17:19 ok, tak zrobie..
Napisano: Piątek, 13.03.2009, 18:01:02 Czesc chlopaki sory ze tak pózno sie odzywam ale zrobiło sie ciepło i mozna powiedziec ze problem zniknoł.....Aż do teraz ale dzisiaj oglądałem ten przekażnik i wychodzi na to że nie chodzi nie wim czy jak podepne prostownik pod te 2 większe wsówki to powiniek chodzić :?: Tytuł: niebieski dym z rury Wiadomość wysłana przez: norbert149 Wtorek, 28.12.2010, 19:47:32 witam klubowiczow czytalem duzo razy juz na ten temat na forum i nikt z wypowiadajacych sie nie mial objawow tak dlugo jak ja. ostatni w moim arlu padl silnik i zostal zmieniony na inny ale po zmianie gdy go odpaliam lecia niebieski dymek z rury przez jakies 10-20 km ale jak sie nagrzeje to jest juz oki zero dymy przyszpieszanie tez jest oki, bylem tez jakis czas temu u mechanika i stwierdzil ze to moze byc to turbina bo na starym silniki sie lala i olej mogl zapaskudzic katalizator. gdy teraz sie rozgrzewa to spala olej z starej turbiny .turbina miala troche luzu na wirniku czy to moze byc spowodowane zniszczeniem turbiny ten dymek z rury? czy jednak moga byc to pierszczieni i uszczelniacze na zaworach?jak naj lepiej to sprawdzic bo w kazdym warsztacie kaza co innego naprawiac prosze o pomoc i z gory dzieki
EDIT: piszemy w istniejacych tematach Ragulamin IKS Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 29.12.2010, 11:45:25 co znaczy padl silnik? co sie stalo?
Tytuł: Odp: Niebieski dym z tłumika Wiadomość wysłana przez: norbert149 Środa, 29.12.2010, 12:29:53 kupilem go jakis czas tem po za kupie zrobilem mu caly serwiswczes. juz wiedzialem ze turbina troszke puszcza , no bylem gotowy do jej zmiany az tu nagle zrobilo sie niebiesko za mna na ulicy wysllem ze turbo do konca padlo wiec udalem sie do mechanika za przyjznionego. ale on odrazu stwierdzil ez w srodku silnika cos sie musialo nie dobrego stac i okazalo sie ze pekly dw pierscienie na tlokach i wytarly scianki cilidrow
|