Internetowy Klub Seata

Techniczne => Instrukcje, poradniki, informacje => Wątek zaczęty przez: raby Wtorek, 25.09.2007, 12:38:09



Tytuł: Wymiana kostki stacyjki
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 25.09.2007, 12:38:09
Instrukcja wymiany kostki stacyjki na przykladzie SEAT IBIZA 94r. (kierownica bez poduszki)
Kostkę stacyjki można wymienić na 2 sposoby: postaram się po kolei to opisać...

Sposób 1
1. Wykręcamy 2 wkręty pod kierownica i zdejmujemy osłonę stacyjki (osłona ma jeszcze zatrzaski)
(http://img181.imageshack.us/img181/3946/21092007952cd1.th.jpg) (http://img181.imageshack.us/my.php?image=21092007952cd1.jpg)

2. Podważamy płaskim śrubokrętem i wyciągamy klakson z kierownicy, trzeba odpiąć 2 kable.
(http://img530.imageshack.us/img530/2807/21092007951zo8.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=21092007951zo8.jpg)

3. Odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy kierownice.
(http://img507.imageshack.us/img507/8247/21092007941pp6.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=21092007941pp6.jpg)

4. Wypinamy kostki z przełączników - Ibiza bez kompa pokładowego z tylna wycieraczka - 4 kostki (kostki maja zatrzaski po obu stronach)
(http://img181.imageshack.us/img181/4127/21092007943jk6.th.jpg) (http://img181.imageshack.us/my.php?image=21092007943jk6.jpg)

5. Wykręcamy 3 wkręty mocujące włącznik kierunków i wycieraczek
(http://img507.imageshack.us/img507/7213/21092007944kq2.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=21092007944kq2.jpg)

6. Podnosimy do góry osłonę stacyjki i wyciągamy przełączniki (przełącznik jest dzielony na L+P stronę) a później wyciągamy osłonę.
(http://img507.imageshack.us/img507/3606/21092007945bk9.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=21092007945bk9.jpg)

7. wypinamy kable od stacyjki z kostki.

8. Jeżeli mamy dobry ściągacz do łożysk to zdejmujemy metalowa tuleje z drążka kierownicy (po 2mm rantu aby ściągacz chwycił...) - strzałka po prawej.
W przypadku Toledo kumpla tuleja zeszła ręcznie a później trzeba było zbić metalową podkładkę która trzymała sprężynę i drążek.
Dalej odkręcamy śrubę na klucz ampolowy (nie wiem jaki bo odkręciłem kombinerkami) po lewej stronie. Śruba ta trzyma cala podstawę stacyjki.
(http://img530.imageshack.us/img530/1995/21092007946jl1.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=21092007946jl1.jpg)

9. Mi nie udało się zdobyć ściągacza do tej tulei wiec sobie ja odpuściłem...

Sposób 2

1. Odkręcamy osłonę pod schowkiem od kierowcy (2 wkręty)

2. Zakładamy kierownice i przyłapujemy nakrętką, przyda się do ustawienia drążka.

3. Na końcu drążka przy podłodze są frezy na których trzyma się przegub, odkręcamy śrubę z nakrętką (klucz 13) i wyciągamy ja. Można czymś stuknąć aby zeszło albo szarpnąć za kierownice, przy okazji patrzymy bo nad przegubem na drążku jest sprężyna (nie zgubcie).
(http://img530.imageshack.us/img530/9109/21092007950ts4.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=21092007950ts4.jpg) (http://img507.imageshack.us/img507/6720/21092007948fc9.th.jpg) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=21092007948fc9.jpg)

4. Wyciągamy całą kierownice razem z drążkiem i podstawa stacyjki.
Pionowo, zaznaczona strzałką jest mała śrubka, wykręcamy ja cienkim śrubokrętem gwiazdkowym i wyciągamy kostkę stacyjki. Wkładamy nowa i postępujemy odwrotnie.
(http://img181.imageshack.us/img181/4923/21092007949nu9.th.jpg) (http://img181.imageshack.us/my.php?image=21092007949nu9.jpg)

Po poskladaniu wszystkiego warto sie przejechac kilka razy po prostej i ustawic kierownice na rowno.

Dyskusja na temat instrukcji:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5095.0