Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: a.rtur Czwartek, 30.08.2007, 14:29:04



Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: a.rtur Czwartek, 30.08.2007, 14:29:04
Cordoba 2005, silnik 1,4 16V BKY.

Ostatnio zauważyłem, że poczas zjazdu z góry i hamowaniu silnikiem chwilowe zużycie paliwa wynosi nawet 20-25 litrów. Najgorsze, że średnia wyliczona przez komputer (autospec v.1.2) pokrywa się z rzeczywistym zuzyciem. Co dziwne podczas hamowania silnikiem na małych zjazdach, lub na płaskim wynosi 0.

Ostatnio byłem w serwisie - przeląd gwarancyjny - nic nie znaleźli ( ASO, W-w, Karkonoska), ale czy jest to wiarygodne.....

Czy miał ktoś taki przypadek? Czy faktycznie podczas hamowania silnik potrzebuje takiej ilości paliwa?

Auto jeszcze chwile jest na gwarancji.


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 30.08.2007, 14:46:45
Cytat: "a.rtur"
Czy faktycznie podczas hamowania silnik potrzebuje takiej ilości paliwa?
wrecz przeciwnie...
Albo komp orzukuje albo padl jakis czujnik i faktycznie paliwo lyka ale samochod raczej by nie hamowal wtedy



http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3380.0


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: ARKOW Czwartek, 30.08.2007, 20:02:53
Jak na biegu zjeźdżasz z górki to nie ma prawa palić paliwo. Wtedy to koła napędzają silnik a nie paliwo. Zużycie przy zjeździe z góry = zero.


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: a.rtur Czwartek, 30.08.2007, 20:32:56
Też mi się wydaje, że to koła napędzają silnik. Nie rozumiem tylko dlaczego przy zjeździe z małego wzniesienia wszystko jest OK.

W starym samochodzie gaźnikowym (o jakim starym... :) ) podczas zjazdu z górki i hamowaniu silnikiem auto lubiło się rozpędzać. Co jakiś czas trzeba było przycisnąć hamulec. Tutaj Cordoba nie ma zwyczaju rozpędzać się. Wydawać by się mogło, że paliwo w ogromnych ilościach zużywane jest na hamowanie, a z racji tego, że silnik raczej zaprojektowany jest do rozpędzanie niż hamowania (preferowane obroty w jednym kierunku), to do hamowania potrzebuje więcej paliwa. Przez co ma mniejszą sprawność.

Zapomniałem dodać, że podawanie paliwanie nie odbywa się non-stop, ale porcjami co kilka-kilkanaście sekund. Trwa też kilknaście sek (odświeżanie danych na komp. odbywają się co 3 sek).

Teoria ta jest dość naciągana. Większe doświadczenie mam z dwoma autami tylko. RÓZNIĄ się od siebie epoką lub nawet dwoma.

Wierzę, że jest tu ktoś z dość młodą Cordobą/Ibizą komu też pali jak smok przy zjeździe ze stromej górki i hamowaniu silnikiem..


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 30.08.2007, 20:47:43
Cytat: "a.rtur"
W starym samochodzie gaźnikowym (o jakim starym...  ) podczas zjazdu z górki i hamowaniu silnikiem auto lubiło się rozpędzać. Co jakiś czas trzeba było przycisnąć hamulec.
bo gaznik nie odcina paliwa a jedynie powietrze.
Dopiero silnik na wtrysku odcina paliwo (decyduje o tym komputer).
Cytat: "a.rtur"
Wydawać by się mogło, że paliwo w ogromnych ilościach zużywane jest na hamowanie
a co to za teoria?  :los: nie ma takiej opcji...
Cytat: "a.rtur"
Zapomniałem dodać, że podawanie paliwanie nie odbywa się non-stop, ale porcjami co kilka-kilkanaście sekund. Trwa też kilknaście sek (odświeżanie danych na komp. odbywają się co 3 sek).
moze podawanie paliwa jest celowe (chlodzenie, smorowanie wtrysku)  :niewiem:  a dawka jest mala tylko komp glupieje na tym...


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 30.08.2007, 22:53:37
Cytat: "a.rtur"
Wydawać by się mogło, że paliwo w ogromnych ilościach zużywane jest na hamowanie, a z racji tego, że silnik raczej zaprojektowany jest do rozpędzanie niż hamowania (preferowane obroty w jednym kierunku), to do hamowania potrzebuje więcej paliwa. Przez co ma mniejszą sprawność.

Oj ale namieszałeś  ;-)
Silnik jest tak zbudowany, że ZAWSZE kręci się w jedną stronę - nawet jak jeździsz na wstecznym  :mrgreen:
Nie wiem dlaczego twierdzisz, że do hamowania silnik potrzebuje więcej paliwa, skoro podczas hamowania silnik 'odbiera' energię z kół :?:


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 31.08.2007, 05:52:59
Cytat: "raby"
bo gaznik nie odcina paliwa a jedynie powietrze.
Dopiero silnik na wtrysku odcina paliwo (decyduje o tym komputer).

Już stary polonez miał cś takiego jak zawór hamowania silnikiem.
Cytat: "ARKOW"
Jak na biegu zjeźdżasz z górki to nie ma prawa palić paliwo.

Powyżej pewnych obrotów. Benzynko ok 2000. Pod warunkiemże działa czujnik zamknięci przepustnicy. Linka gazu nie może być naciągnięta.


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: a.rtur Piątek, 31.08.2007, 07:55:36
Możesz wyjaśnić do czego służył ten zawór?


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 31.08.2007, 08:46:12
Do odcięcia paiwa przy zamkniętej przepustnicy. PRzy większych prędkościach obrotowych i zamkniętej przepustnicy tworzyło się znaczne podciśnienie pod przepustnicą, które powodowało przesunięcie iglicy w ZHS i zamknięcie dopływu paliwa do gaźnika.


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: marmax3 Piątek, 31.08.2007, 09:07:14
Cytat: "a.rtur"
Zapomniałem dodać, że podawanie paliwanie nie odbywa się non-stop, ale porcjami co kilka-kilkanaście sekund.

A może hamujesz na bardzo małych obrotach (poniżej 1500) i paliwo jest podawane co jakiś czas żeby silnik nie zgasł?


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 31.08.2007, 10:28:06
Cytat: "KKKKris"
Już stary polonez miał cś takiego jak zawór hamowania silnikiem.
fakt ale to nie jest to samo co elektroniczne odciecie


Tytuł: Cordoba duużo pali podczas zjazdu z góry i hamowaniu silniki
Wiadomość wysłana przez: a.rtur Piątek, 31.08.2007, 11:47:03
Staram się utrzymywać obroty na pozionie 2000-3000.
Ale może faktycznie chwilowo mi spadały  poniżej 1500. Problem najbardziej dawał się we znaki na ostrych zjazdach. Częściej podawane było paliwo przy wyższych prędkościach.

Ciągle nie wiem czemu przy hamowaniu silnikeim na płaskim, lub lekkich zjazdach zużycie paliwa było "0". Gdyby jakiś układ był walniety, to problem byłby cały czas. Z drugiej strony nie wiem skąd auto wie, ze jest bardziej lub mniej stromo.