Internetowy Klub Seata

Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Cinos Czwartek, 23.08.2007, 20:10:20



Tytuł: fabryczny akumulator Tudor ES?
Wiadomość wysłana przez: Cinos Czwartek, 23.08.2007, 20:10:20
No wlasnie...
akumulator caly czarny z napisem TUDOR ES 60Ah, żadna lampka na nim sie nie swieci, podjerzewam ze malo jest elektrolitu(zdarza mu sie padnąć w lato....)
da rade zdemontować górę aby dostac sie do celek?
w Ultra Exide niby tez bezobslugowym zdajelm odrazu a tutaj jakis badziew i nie wime czy jak wyrwe na sile to nie wyleje mi sie na auto...


Tytuł: fabryczny akumulator Tudor ES?
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 23.08.2007, 21:06:58
Jesli ma mało elektrolitu to padnieta jest któras cela (zwarcie) a  reszta sie przeładowuje i sypie.
Do wymiany :(


Tytuł: fabryczny akumulator Tudor ES?
Wiadomość wysłana przez: Cinos Piątek, 24.08.2007, 23:03:45
przeciez w ciagu 4.5 roku moglo cos ubyć, pytam sie czy da rade to dziadostwo otworzyc ;)
w Ultra Exide dolałem wody i smiga dalej :ok:


Tytuł: fabryczny akumulator Tudor ES?
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 25.08.2007, 04:40:16
Cytat: "Cinos"
przeciez w ciagu 4.5 roku

Nie jestem Kaszpirowski ,zeby  wiedziec ile Twój aku ma  :mrgreen:
ale takie objawy  po takim czasie kwalifikują go do wymiany.
Zimy  nie przezyje.
Aku bezobsługowe ma specjalnie wykonane płytu tak,żeby do minimum zmniejszyć gazowanie i ubytek elektrolitu.
Dlatego moze nie  byc dostepu ,zeby nie grzebac i nie zaglądać,
zły >>>  do wymiany
Nie należy też doładowywać go prostownikiem zeby nie gazował ,
a przy przełdowaniu gazowanie może jednk wystapić  :?
GROZI TO TEZ WYBUCHEM !!!
bo w  czasie gazowania wydziela się wodór i właśnie cele powinny być otwarte,
żeby było dobre  przewietrzanie  !!
Z doswidczenia wiem ze ze  starym  aku  nie wiele  sie wskóra..:(
Po za tym sprwdz czy Ci altek nie przeładowuje  bo to jest szybkie  wykończenie aku !!