Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: BorysOpole Środa, 22.08.2007, 21:27:32 Witam
jest to mój pierwszy post :szpieg: Od jakiego czasu posiadam ta cordobe jak kupiłem miała fabryczne zawieszenie sprotowe zółte :mikolaj: lecz dla mnie była za twarda pozatym cos stukało z przodu kupiłem amoryzatory sachs na przód i tył (300 032 i 290 887) oraz sprężyny ( cs 950 206 i cs 950 212) wymieniłem też przy okazji tuleje w wachaczu z przodu oraz gumy na drążku stabilizatora. Problem polega na tym że jak jadę na drodze najeżdżam na dziurę to wali z przodu jakby ktoś młotem przywalił coś jakby amoryzator uderzał o swoje gniazdo z przodu. Stąd moje pytania 1) czy przy zmianie zawieszenie coś się wymienia poza spręzynami i amortyzatorami 2) czy trzeba wymienic tez gniazdo amoryzatora jesli wczesniej bylo zawieszenie sportowe 3) może mam żle dobrane spręzyny i amorki 4) czy różnią się czymś sprzyny i amorki do benzynki i do diesla 5) zna może ktoś dobrego mechanika gdzie można takie bajery posprawdzac opole katowice wrocław 6)jakies inne sugestie prosze o pomoc jestem zdesperowany :niewiem: bylem u kilku mechanikow i kazdy chce robic po swojemu pozdr Grzegorz Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 22.08.2007, 21:30:54 Cytat: "BorysOpole" Problem polega na tym że jak jadę na drodze najeżdżam na dziurę to wali z przodu jakby ktoś młotem przywalił coś jakby amoryzator uderzał o swoje gniazdo z przodu. Stawiam na to, że amortyzator ma źle dobrany skok w stosunku do sprężyny i przy wjechaniu w dziurę tłoczysko "dobija" do obudowy amortyzatora... Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: KRYCHOL Środa, 22.08.2007, 21:32:55 Cytat: "BorysOpole" 4) czy różnią się czymś sprzyny i amorki do benzynki i do diesla na stówe Ci nie powiem ale z tego co udało mi się zaopserwować na forum to tak różnią się ponieważ silniki diesla są cięższe jeśli się mylę to sorry ale raczej tak jest .przy okazji zmień czcionke tematu na male literyu bo zaraz zacznal krzyczec :mrgreen:Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: BorysOpole Środa, 22.08.2007, 21:34:50 na stronie intercars jest własnie ten model amora do tego modelu
natomiast nigdzie nie doszukałem sie wzmianki o sprężynach Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: KRYCHOL Środa, 22.08.2007, 21:58:00 a nie pisalem ?
Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: Pawel25071979 Czwartek, 23.08.2007, 11:32:38 A więc:
1). różnica pomiędzy amorkami diesla a benzyna jest duża ( jak wspomniał juz kolega wcześniej ) wiec nie mozna zamieniać 2). amorki nie można sobie kupować od tak jak sie podoba ( ponieważ sa dobrane pod sprężyny ) i jak przechodzisz na normalne i nie jesteś tego pewny, to proponuje podjechac so serwisu i zagadać o numer części ( 10-io cyfrowy ) i bedziesz miał pewność 3). co do stuków ( jeśli jesteś przekonany że to w kielichu amorka (to może to być łożysko) które tam jest, a jeśli nie to gumy na drążku stabilizatora. Już nieraz sie spotkałem że pomimo kupna nowych zupełnie sie nie nadawały. Moja rada: te gumy dużo nie kosztuja więc proponuje pojechać do serwisu i tam kupić, ponieważ bedą odpowiednio sztywne. I jeszcze mam pytanko: czy te stuki są przy skręconych kołach czy nie ? Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: BorysOpole Czwartek, 23.08.2007, 20:29:29 gumy na drazkach sa nowe orginalne a stu nastepuje dopiero przy najechaniu na przeszkode takie mocne dobicie
Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: Pawel25071979 Sobota, 25.08.2007, 05:32:15 To w takim razie , wydaje mi sie, że to bedą swożnie na wachaczu, bo tuleje raczej nie, ponieważ one raczej skrzypią niż bija. Z mojego doświadczenia stawiam na sworznie. Oczywiście istnieje inna jeszcze możliwość albowiem przegób. Dlatego że on właśnie pracuje przy skręconych kołach jak i przy różnego rodzaju nierównościach. Na początek wymiana sworzni.
Jak wymienisz albo zrobisz cos innego daj info. Pozdrawiam Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 25.08.2007, 19:56:08 Cytat: "Pawel25071979" wydaje mi sie, że to bedą swożnie na wachaczu Sworznie będą stukały jak mają luz, ale to można sprawdzić bez ich wymieniania... z przegubem podobnie... Chyba nie ma innego wyjścia, tylko trzeba zaglądnąć pod samochód ;-) Tytuł: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 28.08.2007, 16:30:33 Cytat: "BorysOpole" 1) czy przy zmianie zawieszenie coś się wymienia poza spręzynami i amortyzatorami oczywiscie odboje i oslonyTytuł: Odp: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: technogood Wtorek, 13.01.2009, 19:23:00 Znających sie na rzeczy proszę o analizę
(http://img440.imageshack.us/img440/4404/dscf2451ib3.th.jpg) (http://img440.imageshack.us/my.php?image=dscf2451ib3.jpg) Tytuł: Odp: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 14.01.2009, 10:26:32 Cytat: Gizmo przy najechaniu na dziure opona dobija do kielicha amorka, trzeba dobic kielich, znaczy wygiac go lekko w gore w odpowiednim miejscu zeby opona przy dobiciu miala miejsce nad soba co ty to tam tlumaczysz :o jak juz to moze dobijac do nadkola ale w tym wypadku nie mozliwe kielich nad kolem nie jest ruchomy wzgledem kola PS moze faktycznie obnizony zawias tak zmienia konty, jeszcze nie widzialem takiego raportu ze zglebionym zawiasem :-\ Tytuł: Odp: Zawieszenie zawieszenie :( Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 14.01.2009, 14:33:18 W zasadzie nie ma tam wielkich odstępstw od wartości tablicowych, duża jest różnica jedynie w kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale czy ma to znaczenie w uszkodzeniach przegubów, cieżko stwierdzić. Bardziej ma to znaczenie przy wychodzeniu z zakrętu do jazdy na wprost i hamowaniu. Chyba że w tych momentach dochodzi do zwiększonego zużycia przegubu.
Ja bym zaczął od ustawienia poprawnie wszystkich kątów zawieszenia i zbieżności, może to coś pomoże. |