Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: szerszen1202 Niedziela, 12.08.2007, 21:46:49



Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: szerszen1202 Niedziela, 12.08.2007, 21:46:49
Witam to jest moj pierwszy post wiec jak cos robie zle to dajcie znac :)) otoz mam maly problem wczoraj zalozylem gaz do mojej ibizy zaczelem jezdzic i co sie okazalo ze moja ibiza zaczela kopcic na bialo gaz jest nowy a olej jest wlany 10w/40 MOBIL1 POLSYNTETYK jesli macie dla mnie jakies rady to piszcie moze przejscie na olej mineralny cos da czy raczej nie?? a moze uszczelniacze na zaworach no sam nie wiem jesli macie jakies sugestie to piszcie bede wdzieczny


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: Dura Niedziela, 12.08.2007, 22:07:44
mozliwe ze to para z lpg, tylko powiedz czy kopci na gesto czy nie ?


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 12.08.2007, 22:09:38
Sprawdz czy ubywa płynu chłodzącego , bo jak tak to sie woda do garów leje :(


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 12.08.2007, 22:12:59
Przejście na minerał raczej odradzam. Chyba że od wymiany do wymiany musisz sporo dolać. Napisz jaki przebieg. Kopci na biało na każdym paliwie czy tylko na jednym? Może to uszczelka pod głowicą. Kiedyś słyszałem opinie, że przy założeniu gazu do silnika o dużym przebiegu często pada uszczelka pod głowicą. Poza tym czy kopci na zim,no, cieplo? Tużpo odpaleniu może sie wydostawać biały dym w samochodach z gazem. To skutek parowania wody z wydechu, której w spalinach z gazu jest dużo więcej.


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: szerszen1202 Poniedziałek, 13.08.2007, 04:18:30
Autko ma przebieg 165 tysiecy a wody jak narazie z ukladu nie ubywa :/ a dymek leci ale nie caly czas z tego co zaobserwowalem to np na drugim biegu i 2-3 tysiace obrotow to wczoraj kopcil ale jeszcze dzisiaj to sprawdze czy kopci na tym samym biegu i obrotach no i jeszcze sluszna uwaga musze sprawdzic czy kopci na benzynce


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: SMERU Poniedziałek, 13.08.2007, 08:38:24
i czy tylko na zimnym czy też na ciepłym.


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: szerszen1202 Poniedziałek, 13.08.2007, 17:11:08
No na zimnym i na cieplym ale auto nie kopci caly czas tylko raz na jakis czas nie wiem czym to jest spowodowane aha dodam jeszcze ze nie posiadam katalizatora (wolny przelot) ale nie wiem czy to moze byc przez to  :neutral:


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 15.08.2007, 07:14:17
Może zobaczyć co z sondą.


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 15.08.2007, 07:20:16
Może  doraznie pomoże dokrecenie srub  głowicy  odpowiednim momentem.


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 15.08.2007, 07:26:43
Bałbym się ruszać uszczelkę, która juz się ułożyła pod wpływem czasu i temperatury. Poza tym podobno śruby są jednorazowe. Kolega chciał zaoszczędzić na śrubach w Fordzie i kupował drugą uszczelkę i nowe śruby.


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: szerszen1202 Środa, 15.08.2007, 10:10:00
Czyli z waszych opinii wynika ze na 70% jest to uszczelka pod glowica tak??

[ Dodano: 2007-08-15, 13:49 ]
Witam jeszcze raz otoz dzisiaj bylem w garazu i zaobserwowalem ze w okolicy miejsca na zdjeciu podaje link http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/998840588c340dbc.html tak jakby wyciekal olej na dol i splywal po kolektorze a plama w garazu nie jest zauwazalna poniewaz ten olej od razu sie wypala na kolektorze i jest to nie zauwazalne ze cieknie czy to moze byc na przyklad przyczyna tego kopcienia a jesli nie to co mam wymienic zeby ten olej tam nie wyciekal ( uszczelka pod glowica?? )


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: szerszen1202 Niedziela, 19.08.2007, 08:26:38
Nie to nie cieknie z pod pokrywy zaworow tylko z laczenia kolektora wydechowego z glowica czy moze to byc np uszkodzony uszczelniacz na zaworze?? czy cos innego??


Tytuł: Kopci
Wiadomość wysłana przez: Tysonq Niedziela, 19.08.2007, 11:58:27
lepiej szybko usun te usterke, zebys przypadkiem nie mial "ognistego temperamentu" w swoim seacie. ja juz to przerabialem. poszla mi uszczelka pod pokrywa zaworow, olej splywal na kolektor, a jak kolektor bardzo sie rozgrzeje, to olej sie zapali. na szczescie szybko udalo mi sie ugasic samochod i nie bylo zadnych strat. jak bedziesz tez wymienial uszczelke pod glowica, to mozesz od razu wymienic uszczelniacze na zaworach (u mnie koszt uszczelniaczy byl 12zl :) ) mi kiedys kopcil na zimnym przy rozruchu, padnieta byla uszczelka, ale to wszystko jakies dziwne bylo, bo taki problem mialem dobre 2 lata a plynu nic nie bral. po rozebraniu okazalo sie ze byl niewielki nalot spalonego plynu na glowicy. pozdrawiam i zycze powodzenia :)