Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: mistasz Sobota, 11.08.2007, 10:46:50



Tytuł: konserwacja nadwozia
Wiadomość wysłana przez: mistasz Sobota, 11.08.2007, 10:46:50
Witam
Jakie macie doświadczenia z konserwacją podwozia i przestrzeni zamkniętych?
Rózne opinie na ten temat jedni polecaja drudzy że nie. Kupiłem Cordobę 1998r i na oko widzę że cos by się należało w tym temacie zrobić.
Jak Wasze zdanie, konserwujecie swoje czy nie?
Pozdrówka


Tytuł: konserwacja nadwozia
Wiadomość wysłana przez: dominik Sobota, 11.08.2007, 12:29:20
Co do przestrzeni zamkniętych i innych zakamarków trudno dostępnych najlepiej zrobić we własnym zakresie ogólno dostępnymi preparatami.
A co do podwodzia zlecić warsztarowi specjalizującego się w tego typu usługach.Umyją Ci wysuszą i położa nową masę.Wydaję mi się że co 5 lat wypada coś takiego zrobić-
Koszt około 300-400zł


Tytuł: Odp: konserwacja nadwozia
Wiadomość wysłana przez: k.100.pr Piątek, 17.05.2013, 19:36:46
Chcialbym zabezpieczyc progi od wewnatrz w Cordobie. Jest jeden korek w tylnym nadkolu ale czy srodek dotrze do poczatku progu? Zdjalem oslone srodkowego slupka i niby tamtedy daloby sie dotrzec do przodu progu. Bede konserwowal srodkami w sprayu. Prosze o rade osoby ktore robily to same. Wiem ze mozna oddac komus kto ma kompresor ale chcialbym to zrobic sam.

Napisano: Wtorek, 14.05.2013, 10:17:04


Wiem, że odgrzewam stary temat. Tytuł tematu może nie za bardzo dotyczy podwozia, ale padła tutaj porada odnośnie profili zamkniętych.
Co do przestrzeni zamkniętych i innych zakamarków trudno dostępnych najlepiej zrobić we własnym zakresie ogólno dostępnymi preparatami.
Dzisiaj postanowiłem rozebrać część tapicerki na słupkach środkowych w Cordobie, żeby dostać się do wewnętrznej części progów w celu ich zabezpieczenia. Od zewnątrz już to zrobiłem i chciałem zakończyć ich konserwację. Po zdjęciu części osłon słupka oraz progów i gąbki w foli z progu, mamy dostęp do części tylnej i przedniej progu. Jak widać na zdjęciach, można wsuwając do profili wężyk ze specjalną dyszą rozpylającą, porządnie zabezpieczyć progi. Na jedną stronę wystarczy 0.5L, czyli jeden środek APP do profili zamkniętych. Przy takiej ilości naniesionej od wewnątrz, część środka wycieknie otworami odpływowymi w progu oraz pozostałymi nieszczelnościami. Ja dodatkowo zdjąłem korki w tylnym nadkolu oraz z przodu, w miejscu do podnoszenia na podnośniku, te dwa otwory widoczne na zdjęciach już po aplikacji środka. Korki zdjęte w celu oczyszczenia przez wydmuchnięcie ewentualnych zabrudzeń. Teraz zastanawiam się czy zrobić tak klapę bagażnika i silnika w bardziej narażonych na wodę miejscach oraz drzwi. Dobra czas na zdjęcia. Może ktoś skorzysta, z tych porad.
(https://lh3.googleusercontent.com/-fyYqlfXYyoM/VHjdV-HEzXI/AAAAAAAAC0I/lRCl3a3Ideo/s220-Ic42/2013-05-16%25252016-55-47.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-fyYqlfXYyoM/VHjdV-HEzXI/AAAAAAAAC0I/lRCl3a3Ideo/s640-Ic42/2013-05-16%25252016-55-47.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-FwZ1dEQ4OLs/VHjdUY_kUZI/AAAAAAAAC0A/nyY-s9qZ01c/s220-Ic42/2013-05-16%25252016-05-12.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-FwZ1dEQ4OLs/VHjdUY_kUZI/AAAAAAAAC0A/nyY-s9qZ01c/s640-Ic42/2013-05-16%25252016-05-12.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-i3T1C7seJfA/VHjdB1iBXRI/AAAAAAAACzg/_UCFFYNsYYA/s220-Ic42/2013-05-16%25252015-49-25.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-i3T1C7seJfA/VHjdB1iBXRI/AAAAAAAACzg/_UCFFYNsYYA/s640-Ic42/2013-05-16%25252015-49-25.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-MIO2dObMKQc/VHjcu4LJBvI/AAAAAAAACzA/mCWXOWFHlUg/s220-Ic42/2013-05-16%25252015-07-37.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-MIO2dObMKQc/VHjcu4LJBvI/AAAAAAAACzA/mCWXOWFHlUg/s640-Ic42/2013-05-16%25252015-07-37.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-Bfuo9fzA6-I/VHjcwoDuU0I/AAAAAAAACzI/ujAG2mIXm5M/s220-Ic42/2013-05-16%25252015-08-03.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-Bfuo9fzA6-I/VHjcwoDuU0I/AAAAAAAACzI/ujAG2mIXm5M/s640-Ic42/2013-05-16%25252015-08-03.jpg)