Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: szabemar Piątek, 10.08.2007, 12:24:55



Tytuł: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: szabemar Piątek, 10.08.2007, 12:24:55
Od pewnego czasu mam problem z jazdą Cordobą '94 1,6 ABU ze wspomaganiem. Przy skręcie w lewo coś mi "bije" w kierownicy. Jest to takie cykliczne "tąpniecie" co 90 stopni. Zastanawia mnie dlaczego tylko przy kręceniu w lewo. Nie jest to może zbyt uciążliwe, ale nieźle mnie wpienia :zakrecony: . Gdzie szukać usterki??? Sprawdziłem już krzyżak w kolumnie kierowniczej i łożyska górne amorków. Niby są OK. Czyżby coś z maglem??? Różne magiki już to oglądały i żaden nie jest w stanie w 100% powiedzieć mi co to jest.


Tytuł: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Piątek, 10.08.2007, 14:53:14
a moze poprostu zaczyna zdychac przegub w lewym kole, ktoras roleczka sie wysypala i blokuje przy kreceniu,  skrec kola otworz okno i sluchaj lewego kola.


Tytuł: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: szabemar Sobota, 11.08.2007, 10:58:11
Nie obstawiałbym na przegub, bo jak stoję w miejscu to też to mam, przy kręceniu na sucho. Mam informacje, że to krzyżak przy maglownicy, co wy na to?


Tytuł: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 11.08.2007, 18:33:47
Cytat: "szabemar"
Nie obstawiałbym na przegub, bo jak stoję w miejscu to też to mam, przy kręceniu na sucho.

Przegub byłoby słychać zarówno podaczas jazdy jaki i postoju.

Cytat: "szabemar"
Mam informacje, że to krzyżak przy maglownicy, co wy na to?

Hmm to dlaczego słychać tylko przy skręcaniu w lewo? :niewiem:


Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: szabemar Czwartek, 17.04.2008, 10:53:49
Rozwiązałem ten problem. Wierzcie mi w Lublinie to chyba nie ma dobrego mechanika. Umią wciskać tylko ciemnotę - "maglownica do roboty". Wziałem tatkę wsadziłem do kanału, macał, macał i wymacał. Dociągnął śruby na "cybantach" trzymających maglownicę i problem się skończył. Dobrze, że ktoś kogo niby zwą mechanikiem nie zrobił mi regeneracji maglownicy, bo pewnie przy jej montażu też by śruby dokręcił i by przeszło, ale niewątpliwie skasowany bym był za regenerację. A tak wyszło mnie to dwa browary.


Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: Tubaa Niedziela, 04.03.2012, 13:46:46
Podepne się. W mojej cordobie raz przy małym serwisie po podniesieniu auta do góry okazało się, że jest walnięta guma osłaniająca lewy drążek kierowniczy (przy maglownicy). Stan drążka pod gumą wskazywał na to, że jeździłem z tym już dłuższy czas. I niestety, są tego efekty, jest znaczy luz na kierownicy, a i na samej listwie (bez wspomagania), jak złapać za drążek to można całą listwą ruszać góra-dół. A wszystko przez jedną gume za 20 złotych. Może ktoś będzie mógł mi pomoć, czy w tej maglownicy są jakieś tulejki które można wymienić, badź jeszcze jakieś cuda i inne czary (sprawdzone) by skasować luz na kierownicy? I pytanie, jaka była by cena regeneracji bądź nowej maglownicy (seat cordoba 1.4 '97 bez wspomagania). Za wszelkie info wielkie dzięki :)


Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 04.03.2012, 17:04:58
Cytat: Tubaa
jaka była by cena regeneracji bądź nowej maglownicy (seat cordoba 1.4 '97 bez wspomagania)
allegro prawde powie...


Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: Tubaa Środa, 14.03.2012, 15:54:54
wiem co to allegro i opcja szukaj.... Ale zadałem też inne pytanie dotyczące kasowania tego luzu.


Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym w Cordobie 94
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 14.03.2012, 16:01:04
jezeli listwa jest skorodowana a pewnie jest skoro pojawil sie luz to tylko regeneracja lub wymiana, czary tu nie pomoga