Tytuł: Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L Wiadomość wysłana przez: dominik Wtorek, 31.07.2007, 14:38:57 Czy posiada ktoś może schemat instalacji elekt. lub ewent. opis okablowania które jest nieodzownym elementem podłączenia wentylatora chłodnicy z jego zasilaniem w ibizie :?:
Może być Etka lub coś podobnego bardziej konkretnego :roll: Zeby było jasniej chcę zamontować "dławiki" na wyjściach zasilacza wentylatora które zastopują przepięcia w instalacji. Tytuł: Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 31.07.2007, 15:21:35 Poszukaj gdzieś takiej ksiązki WKŁ Elektronika w technice motoryzacyjnej
i tam jest o przepięciach i przeciwdziałaniu ich wystepowaniu, bo zaczynasz o d....strony. Elementy indukcyjne ewentualnie blokuje sie kondensatorami bo cewkami jeszcze efekt przepięć "dopalisz". :!: Znajdz "+" gdzie pojawia się w czasie pracy silnika wentylatora i podłącz tam kondensator taki jakim bocznikowało się zasilanie cewki VN w "126p". Drugi taki dodaj na alternatorze. Koniecznie popraw masę silnika i aku oraz "+". Aku powinno byc pierwszej jakości tym bardzie,że w Twoim modelu wspomaganie jest elektryczne i zapewnie tez bruzdzi :neutral: Tytuł: Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L Wiadomość wysłana przez: dominik Wtorek, 31.07.2007, 16:17:10 Cytat: "Tracer" Poszukaj gdzieś takiej ksiązki WKŁ Elektronika w technice motoryzacyjnej i tam jest o przepięciach i przeciwdziałaniu ich wystepowaniu, bo zaczynasz o d....strony. Nie od zadka tylko przyczyny-zasilanie wentylatora daje za duże napięcie podczas wlączania sie wentylatora w ruchu ulicznym.Muszę wyodrębnić ten rejon aby nie przedostawał się za duży prąd-(wada fabryczna w 6L i niektórych polo) powoduje przepalenia różnych odbiorników prądu w moim przypadku jak innych to sterownik ABSu. Konsultowałem to w Aso Kometa i montują tzw. dławiaka (w sumie 3sztuki)mieli kilka autek i pomaga więcej ta usterka się nie pojawiła, tylko cena trochę duża i odległość.W moim rejonie nic nie wiedzą na ten temat i odsyłają z kwitkiem. Wszystkie kable zostały sprawdzone,masy i inne duperele wyczyszczone. Problem jest w zasilaniu wentylatora bo to on powoduje przepięcie i należy gdzieś zneutralizować nadmiar prądu :neutral: Tytuł: Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 31.07.2007, 19:44:02 Też mi się wydaje, że nie ma co wierzyć ASO (jak w wielu przypadkach). Wszędzie do redukcji przepięć są montowane kondensatory, lub półprzewodniki. Obciążenie indukcyjne jakim jest silnik plus dodatkowa indukcyjność dławika, może chyba spotęgować przepięcia. Wskaż mi jakiś element indukcyjny gdzie przepięcia redukuje się przez dodatkową indukcyjność. Gdyby tak było to na cewkach WN i altkach (to wszystko indukcyjności) montowanoby dławiki, a nie pojemności.
Tytuł: Instalacja elektryczna wentylatora- seat 6L Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 31.07.2007, 19:44:59 Ja Ci dobrze radzę.
Widziałeś co montują? Mozna spróbować ograniczyć przepięcia , bo to o nie chodzi i powstają przy wyłączeniu silnika bo przy włączeniu to raczej napięcie spadnie a nie wzrośnie.Po za tym najprostsze zabezpieczenie to zwykła dioda właczona przeciwsobnie do zasilania tak zeby przepiecia o odwrotnej polaryzacji zwierała do masy. Moze tez byc zarówka właczona w szereg z diodą Zenera np 24 V ale moc 1W też bedzie ładnie szpilki scinać i druga przy zasilaniu ABS-u (bezpiecznik) Zajżyj do tej ksiązki tam są ciekawe przykłady. |