Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: 4th_horseman Sobota, 17.12.2005, 17:02:22



Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Sobota, 17.12.2005, 17:02:22
witam,
mam taki problem: wskazowka temperatury jest generalnie malo ruchliwa. na trasie 25km ledwo drgnie, chyba ze duzo stoje w jakichs korkach to czasem wyjdzie poza ta szara strefe.
troche historii: od poczatku tak sie dzialo wiec postanowilem wymienic termostat - jak sie okazalo poprzedni wlasciciel w ogole termostatu nie wlozyl - caly czas uklad byl otwarty. kiedy to zrobilem i pojechalem wlasnie na taka trase (25km) o malo nie zagotowalem silnika bo sie okazalo ze ten precik termostatu sie wysunal tylko w króćcu byla dziura :shock: i precik przeszedl przez ta dziurke na wylot, termostat nie otworzyl ukladu i wywalilo mi plyn chlodniczy przez korek - duzo pary, generalnie malo zabawnie to wygladalo. wyjalem termostat, uzupelnilem plyn i dojechalem do domu. precik termostatu, mimo uzycia sporej sily :D, sie chcial sie schowac. kupilem wiec drugi termostat i króciec, zalozylem, po ok 10 min wskazowka byla w pionie ale jak pojechalem dzis na 25km trase to juz sie nie ruszyla.
wyjalem termostat jak silnik ostygl (precik schowany ale po dopchnieciu go sila wszedl jeszcze ok 1mm) i zalozylem znowu.
i teraz jak to wyglada u was: u mnie po ok 10 min na postoju wskazowka stanela pionowo, plyn w zbiorniczku wyrownawczym sie podniosl tak ze go wyrzucalo przez ta dziurke z boku, i nagle wlacza sie wentylator i plyn opada do wlasciwego poziomu. za chwile plyn znow sie podnosi, wentylator sie wlacza i plyn znowu schodzi i tak w kolko (wskazowka caly czas w pionie).
czy u was tez tak jest (wahania poziomu plynu)? czemu wskazowka podnosi sie po ok 10 min jak auto stoi a prawie sie nie rusza po przejechaniu ok 25km? to chyba wystarczajaco dlugi odcinek zeby podniesc wskazowke?
bede wdzieczny za sugestie bo nie chce mi sie leciec znowu po juz trzeci termostat :x nie majac pewnosci czy to cos da.
pozdrawiam

[ Dodano: 2005-12-17, 17:04 ]
aha, mam ten termostat z plastikowa obudowa, nie ten caly metalowy


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: junior013 Sobota, 17.12.2005, 17:40:54
jeśli chodzi o zmianę poziomu płynu to tak jest bo ciecz zmienia swoją obiętość pod wpływem temperatury.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: webi Niedziela, 18.12.2005, 00:12:45
Ile się ten poziom podnosi? Pisałeś ze aż go wywaliło, czy tak było tylko za pierwszym razem po wymianie/uzupełnieniu płynu, czy stale go wywala przelewem?
W Felicji 1,6 8v trzeba było wymieniać termostat (plastikowy) wraz z obudową, bo przy awaryjnym przegrzaniu obudowa się deformowała i potem były problemy z prowadzeniem pręcika. Najczęściej termostat się wieszał otwarty i silnik nie osiągał odpowiedniej temperatury


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Niedziela, 18.12.2005, 09:04:41
wywala plyn tylko za pierwszym razem. poziom plynu w zbiorniczku wyr. podnosi sie i opada o ok 3cm. mysle ze tak to dziala ze plyn sie podnosi, potem termostat otwiera uklad i poziom plynu opada, pozniej silnik sie chlodzi term sie zamyka i plyn znow sie zbiera az do ponownego otwarcia term co powoduje wpuszczenie plynu w uklad i jego spadek w zbiorniku wyr. tylko czy jest mozliwe ze przy ciaglej pracy silnika (na postoju) term otwiera sie i zamyka w odstepah kilkuminutowych tak w kolko?


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: webi Niedziela, 18.12.2005, 19:51:42
Z twojego opisu wynika, że system się jeszcze nie odpowietrzył. Rozszerzalność objętościowa wody (płynu chłodniczego) nie jest tak duża żeby wywalało, ale wahania poziomu 2-3 cm są naturalne. Prawdopodobnie w układzie jest jeszcze niewielka poduszka powietrzna, ale z czasem układ powinien się odpowietrzyć.
Bardziej martwiłbym się powolnym wzrostem temperatury, bo oznacza to, że termostat się nie zamkną.
Czy wymieniałeś go z obudową czy tylko „bebechy?
Działanie termostatu łatwo sprawdzić. Jeżeli przewód do chłodnicy będzie ciepły w chwilę po uruchomieni to termostat nie działa prawidłowo. Powinien się otwierać, kiedy płyn osiąga ponad 80 st C


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Poniedziałek, 19.12.2005, 13:59:57
a wiec tak:
pierwszy termostat (HP) kupilem w sklepie internetowym za 24zl, ale po otwarciu sie nie cofnal. po identyfikacji uszkodzonego króćca kupilem juz w normalnym sklepie (przy zakladzie mechanika) ten krociec (6zl - ta czesc gdzie wchodzi precik termostatu i na ktora nachodzi waz gumowy) oraz termostat (Wahler) za 53zl - nauczony doswiadczeniem ze co tanie to drogie :D
czy powiniene wymienic cos jeszcze?
czy kupilem kolejny badziewiasty termostat?
waz do chlodnicy nie od rau jest cieply, ale robi sie prawie goracy zanim wskazowka temp dojdzie do 1/4 skali

[ Dodano: 2005-12-19, 14:01 ]
aha,
po przyjechaniu z pracy (4km) zostawilem auto na 15 min z wlaczonym silnikiem i wskazowka doszla tylko do 1/4 skali. plyn juz zachowywal sie normalnie - nie zmienial sie jego poziom w zbiorniku.

[ Dodano: 2005-12-19, 14:04 ]
to by znaczylo ze termostat jest caly czas otwarty - ta sprezyna nie wciaga precika. czy moze byc cos nie tak z ta obudowa od strony sinika tam gdzie osadzamy termostat?


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: Tracer Poniedziałek, 19.12.2005, 23:04:16
Był juz taki wątek o układzie chłodzenia
>>tutaj (http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=170.0) <<
Dodam ,ze jak kupiłes w miare drogi termostat to prawdopodobnie jest dobry tylko pojezdzij troche i daj mu sie ułożyć .Mam nadzieję ze w układzie nie miałeś ,żadnych farfocli ,które mogłyby spowodować nieszczelnośc na uszczelce termostatu i jego nie domykanie. Mnie sprzedawca doradził ,zeby wymienić termostat i jego obudowę z tworzywa sztucznego w którym stary termostat odszczypał kawałek tworzywa. 8)


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: webi Poniedziałek, 19.12.2005, 23:48:05
Cytat: "4th_horseman"
a wiec tak:
to by znaczylo ze termostat jest caly czas otwarty - ta sprezyna nie wciaga precika. czy moze byc cos nie tak z ta obudowa od strony sinika tam gdzie osadzamy termostat?


W opisanej wcześniej Felicji wymieniony został cały termostat razem z obudową i dopiero to pomogło. Była to 3 naprawa termostatu w ciągu 14 dni prowadzona przez ASO Skody.
Z tego wynika, że „najlepszym” się zdarza.
Luźna sugestia: sporo już zapłaciłeś więc może wyciąg cały zespół i dopasuj ręcznie.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Środa, 21.12.2005, 17:19:54
poczytalem troche o sprawdzeniu termostatu przez gotowanie go w garnku. mam tylko 1 pytanie: czy po wyjeciu go z wody w celu ostygniecia, precik termostatu powinien sam sie cofnac? tzn. jesli zostawie go np na stole po wyjeciu z wrzatku czy ten precik sam sie schowa czy trzeba go cofnac recznie :D

[ Dodano: 2005-12-24, 15:55 ]
witam,
na forum autocentrum wyczytalem ze niektore silniki maja termostat w obudowie pompy wody. ja ze swoim nie moge dojsc do ladu i tak sie zastanawiam czy na pewno laduje go w dobre miejsce :?
mam silnik AEX, czy na pewno termostat powinien byc w króćcu?
sorki za glupawe pytanie ale sam juz nie wiem... :oops:

[ Dodano: 2005-12-28, 12:55 ]
witam,
termostat nie calkiem mi sie zamyka - po ostygniecu zostaje ok. 1-2mm za duzo wysuniety i uklad jest nieszczelny -> niedogrzany silnik.
czy dobrym pomyslem bedzie skrocenie (obciecie/spilowanie) precika wlasnie o ten 1mm?
czy nie spowoduje to z kolei zbyt malej szczeliny po otwarciu i przegrzewania sie silnika?
chcialbym uniknac zakupu kolejnego termostatu bo chyba nie mam do nich szczescia (zawsze jest cos z nimi nie tak) :cry:


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: molan Niedziela, 15.01.2006, 16:40:56
ja ma 3 termostat w ciągu tygodnia. tym razem s orginalny za 75 zł ze znaczkiem vw i audi kupiony w salonie. temp. po 15   20   30   km. jest wciąż taka sama i nie przekracza 80 ,,, 85  sto. ale powinno być 90 wiec jest coś nie tak wysiadam i sprawdzam węża term. chłod. jest zimny to znaczy że dobrze działa termostat ale dlaczego nie dogrzewa. termosta zamkniety chłodnica zimna a temp. 80 stopni. kto wie dlaczego. wąz termosta , chłodnica zimny drugi wąż chłodnica silnik rtochę ciepły im bliżej chłodnicy tym zimniejszy mniemam że tak ma być. mam cordobe 1,4 8v. ABD chłodnica jest umieszczona trochę z boku. a z drugiej strony jest duży przelot powietrza w atrapie i nadole w kracie, ja myśle żę podczas jazdy silnik jest tak bardzo chłodzony ze niedogrzeje sie do 90 st. nawet przy zamkniętym termostacie co objawia sie biało mazią pod korkiem i odmie. kto ma inne zdanie niech sie wypowie.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 15.01.2006, 21:16:38
Cytat: "4th_horseman"
czy po wyjeciu go z wody w celu ostygniecia, precik termostatu powinien sam sie cofnac?

U mnie sie cofa i to krotko po wyjeciu z wrzatku kidy jeszcze nie da sie dotknac


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: EDO Niedziela, 15.01.2006, 22:59:53
Witam! To ja może też się wypowiem z moim problemem. Posiadam Seacika Ibizkę 1.4 rocznik 99 i ostatnio wymieniłem czujnik temperatury przy bloku silnika i płyn chłodzący w układzie ale po wymianie zauważyłem jeden problem z którym mieli już do czynienie inni użytkownicy Seacika opisujący swoje problemy w tym temacie albo w innych założonych. Więc chodzi o to, że po przejechaniu około 12 kilometrów wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej zatrzymuje się na około 70 stopniach C i zostaje w tej pozycji przez dłuższy okres czasu. Zauważyłem że gdy już stoi w garażu przy włączonym zapłonie wskaźnik się podnosi do 90 stopni. Przed wymianą płynu tego stanu rzeczy nie miałem a było to na pewno spowodowane tym, że kupiłem sobie Glixola z Kerfura po tańszemu (chciałem po prostu zrobić coś tańszym kosztem i mam) do -37 i uważam, że to jest właśnie tego przyczyna zamiast zmieszać G11 z wodą tak jak to jest w instrukcji. Po Waszych postach w tym temacie i innych sugerujecie że może to być wina Termostatu ale przed wymianą czujnika temperatury i płynu wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej w niskich temperaturach zewnetrznych bardz szybko się podnosił do 90 stopni i utrzymywał się w tej temperaturze przez całą trasę. Teraz to nawet po wymianie wentylator się ani razu nie włączył wiadomo czemu więc będę musiał zmienić płyn jak najszybciej.
To są moje przeżycia związane w układem chłodzenia w Seacie Ibizie. Nie wlewajcie tandety po później to drożej wychodzi podwójnie niż miało być w planach. Pozdro.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 15.01.2006, 23:39:17
Poczekaj trochę z ta wymianą.
To nie wina płynu tylko Ci sie termostat nie domyka .
Trzeba trochę pojeżdzic,żeby parę razy zadziałał, to się ułozy i będzie OK
ale płynów z marketów to ja też nie polecam bo nie wiadomo jak zareagują uszczelki i zimeringi na pompie na inny plyn niz orginalny :?


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: EDO Niedziela, 15.01.2006, 23:57:56
Tracer tylko wiesz o tym, że ja termostatu nie wymieniałem i wogóle go nie wyciągałem z obudowy w układzie chłodzenia kiedy brałem się za wymianę czujnika temperatury i płynu chłodzącego więc stwierdziłem, że  wina tego iż tak długo wskaźnik wędruje do 90 stopni leży w płynie ponieważ wcześniej jakoś termostat działał poprawnie przy orginalnym płynie. Cyrkulacja płynu jest raczej sprawna ponieważ wąż górny do chłodnicy jest ciepły natomiast dolny od chłodnicy jest zimny więc wina chyba raczej nie leży po stronie termostatu.
Ale posłucham Ciebie Tracer i pojeżdżę jeszcze trochę w takim układzie ale to już jest a może dopiero drugi dzień kiedy jeżdżę w takich warunkach. Ważne jest to żeby to sprawdzać właśnie w takich warunkach pogodowych jakie są teraz czyli mroźne noce i niskie temperatury w ciągu dnia ponieważ jeśli przyjdą już wyższe temperatury to układ chłodzenia sprawdzanyaką metodą okaże się być nieskuteczny. Pozdro.

[ Dodano: 2006-01-16, 00:17 ]
Aha. Jeszcze dlaczego wymieniłem czujnik temperatury słów kilka. Kiedy zaczęły się mrozy wchodziłem rano do samochodu (garażowany) zapalam pierwszy raz i nic gaśnie, drugi raz i znowu gaśnie za trzecim razem zapala ale kiedy próbuję mu dawać gazu silnik się dławi i znowu gasnie tak jak gdyby nie mógł dostać mieszanki więc na pierwszy rzut odłączam czujnik z ukłądu i zapalam ponownie no i wiadomo, że przy zwaryjnym zapalniu bez czujnika samochód zapala bez problemu i gaz chodzi jak należy. Kiedy już wyjechałem z garażu podłączyłem ponownie czujnik i było słychać od razu obniżone obroty ale już nie gasnął i po wciśnięciu pedału gazu lekko znowu się dławił ale już po paru chwilach chodził jak należy. Więc chyba dobrze zdniagnozowałem przyczynę usterki dlaczego samochód za każdym razem po odstaniu w niższych temperaturach bądź to przez noc bądź dłuższą chwilę na dworze miał takie problemy z odpowiednim działaniem przy zapłonie i ruszaniu. No ale niestety po wymianie czujnika razem oczywiście z płynem pojawiła się następna usterka opisana powyżej. Można oczywiście dać auto na VAG ale ja lubię wykorzystać ostatnią moją deskę wiedzy zanim podjadę zapłacić za dodatkową przyjemność.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: molan Poniedziałek, 16.01.2006, 19:28:40
czujnik to raczej dobra diagnoza. on steruje potencjometrem przepustnicy. kilka razy miałem to samo zapalasz a on tak jakby bez wolnych obrotów i odrazu gaśnie. niewiem jaki czujnik kupiłeś i gdzie czy orginał czy nie, ale być może jest wadliwy , ja też kupiłem czujnik ale nie orginalny i zacxzyna mi świrować myśle że kupię nowy w serwisie seata ORGINALNY na podróbach już sie przejechałem


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: EDO Poniedziałek, 16.01.2006, 20:45:53
Cytat: "molan"
czujnik to raczej dobra diagnoza. on steruje potencjometrem przepustnicy. kilka razy miałem to samo zapalasz a on tak jakby bez wolnych obrotów i odrazu gaśnie. niewiem jaki czujnik kupiłeś i gdzie czy orginał czy nie, ale być może jest wadliwy , ja też kupiłem czujnik ale nie orginalny i zacxzyna mi świrować myśle że kupię nowy w serwisie seata ORGINALNY na podróbach już sie przejechałem

Witaj molan! Więc jesli chodzi o sam czujnik to mam oryginał ale załatwiony po tańszemu w zaprzyjaźnionym serwisie Seata. Dałem o połowę mniej za niemiecki oryginał więc myślę, że się opłaca. Wymienić wymieniłem go sobie sam i od razu zauważyłem efekty. Wchodze rano do garażu przy minusowej temperaturze i zapala bez problemów za pierwszym razem i dostaje mieszanki od razu bez gaśnięcia co miało miejsce przy pierwszym oryginalnym czujniku. Teraz zapala bez problemu i pedał gazu chodzi jak należy ale jest problem opisany powyżej czyli za wolne dochodzenie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej do 90 stopni. Nawet po 12 kilometrach wskaźnik utrzymuje się na 1/4 skali miernika ale kiedy zatrzymuję samochód wskaźnik rusza do 90. Więc uważam że raczej jest to wina płynu chłodzącego który wlałem albo termostat padł jednakże przy starym czujniku wskaźnik bez problemu docierał do granicy 90 stopni i tam się utrzymywał przez cały czas jazdy tylko, że były wielkie problemy z zapalaniem po dłuższym staniu na mrozie. Jak usun usterkę dam znać.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Poniedziałek, 16.01.2006, 21:02:19
no to jest nas juz chyba kilku z tym problemem (niedogrzany silnik podczas jazdy a na postoju lub w korku ok).
u mnie uklad jest szczelny (zimny dolny waz) ale tak mysle czy czasem termostat nie za szybko sie otwiera (juz przy jakichs 60st)?

[ Dodano: 2006-01-16, 21:05 ]
dodam jeszcze ciepe powietrze bucha mi z kanalow juz po ok 3km wiec chyba tak jak powinno.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: leju Wtorek, 17.01.2006, 13:10:59
A myślę że to się dzieje przez te mrozy i tyle. Mam podobny problem ale jak podczas jazdy wyłącze ogrzewanie to mi wskazówka temp. odrazu idzie do góry. (podobnie jak stoję w korku na mieście) Poprostu przy takim mrozie -17 rano jest taki odbiór ciepła z nagrzewnicy i do tego z grila dmucha zimne powietrze prosto na korpus silnika więc nie ma bata tektura na wloty i tyle. Pozdro


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: molan Czwartek, 19.01.2006, 22:57:50
tektura już jest
na atrapie po obu stronach i po prawej na dole chłodnica na dole wolna. a co do termostatu łatwo sprawdzić
 odpalic rano zimny silnik i obserwować tempoerature na postoju. wąż który idzie od termostatu do chłodnicy od góry silnika do dołu chłodnicy musi być zimny drugi co idzie do góry chłodnicy może sie nagrzewać. kiedy na wskażniku temp. zacznie się zbliżać do około 85----87 st. termostat zacztna sie otwierać max do 103 st. jeżeli tak jest to termostat jest sprawny ale jeżeli wąż za termostatem robi się ciepły zaraz po lub niewiele póżniej ciepły to znaczy że termostat jest do d-py.

[ Dodano: 2006-01-19, 23:00 ]
a co do płynu to proponuje zalać orginalnym G11  (zielonym)    NIE WOLNO GO MIESZAĆ Z G12 CZERWONYM.

[ Dodano: 2006-01-19, 23:09 ]
uwaga na silniki 1,0  i 1,4  zamarza w nich odma.  robi sie białe masełko pod korkiem wlewu oleju i w odmie w filtrze powietrza PRZY DUŻYCH MROZACH MOŻE ZAMARZNĄĆ , silnik wtedy nie ma odpowietrzenia i wywala uszczelniacze lub uszczelki, KOŃCZY SIE TO W NAJLEPSZYM WYPADKU JAZDĄ BEZ OLEJU. a  W NAJGORSZYM ... STRACH POMYŚLEĆ  ja tak miałem ale wpore zauważyłem. masełko robi sie właśnie od niedogrzachych silników czyli termostaty lub kiedy ktoś robi kródkie odcinki. SPRAWDZAĆ W FILTRZE POWIETRZA IA CZYŚCIĆ ODME  Z TEGO SYFU. w serwisie seata mają kilka rocznie takich przypadków.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: webi Piątek, 20.01.2006, 02:45:07
A jednak musi być coś nie tak. Mam motor AKK i żeby osiągnął temperaturę na początku używam tylko samej wentylacji potem w czasie jazdy temp nie spada nawet przy pełnym ogrzewaniu. Nie używam wyższych biegów niż 3.
Na postoju, przy włączonych: wentylacji i ogrzewaniu na maxa temperatura, może spadać, bo silnik w tych warunkach ma niską moc grzewczą.
Pamiętajcie o reduktorach instalacji gazowej one też pobierają sporo „ciepła”.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: leju Piątek, 20.01.2006, 08:23:52
[ Dodano: 2006-01-19, 23:09 ]
uwaga na silniki 1,0 i 1,4 zamarza w nich odma. robi sie białe masełko pod korkiem wlewu oleju i w odmie w filtrze powietrza PRZY DUŻYCH MROZACH MOŻE ZAMARZNĄĆ

PYTANIE: co to jest ta odma i gdzie ją znaleźć. Ja robie codziennie 50km do pracy i 50km z pracy do domu czy mi może grozić "maślana powódź"?? dodam że się silnik AEX nagrzewa do ok 70-90 stopni czy to wystarcza?.


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: molan Piątek, 20.01.2006, 09:27:34
odma jest to wąż z separatorem oleiu który prowadzi do filtra powietrza. wystarczy dostać sie do filtra powietrza, ściągnąć osłone czyli zaczepy i jedną nakrętke, w środku jest filtr powietrza i gardziel wtrysku a obog mały kwadratowy zaworek z membramą gumową  to tam i niżej zbiera sie to masełko, zaworek można wyciągnąc i wyczyścić pod zaworkiem jest wąż  20 cm. który prowadzi do silnika, teżgo należy wyczyścić w środku, nalepiej go zdemontowac żeby przy czyszczeniu go nie zadkać. poniżej jest separator, który też trzeba wyczyścić tam sie zbiera cały ten syf  bo auto już pare lat ma, ciężko jest go wykręcić więc dajmy to jakiemuś mechanikowi  chyba ze sie trochę zna na rzeczy to można to zrobić samemu. mówimy o samochodach które mają około 10 lat więc napewno to nie jest czyste. wracajęc do separatora nalęrzy go wypłókać w benzynie , póżniej w gorącej wodzie dosyć dobrze.

[ Dodano: 2006-01-20, 09:31 ]
silniki MPI  mogą mieć trochę inną konstrukcje filtra cąły wtrysk inaczej wygląda. ale zasada z odmą podobnie wygląda


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 20.01.2006, 19:47:21
Cytat: "molan"
odma jest to wąż z separatorem oleiu który prowadzi do filtra powietrza

Nie koniecznie do filtra. U mnie od filtra do urzadzenia wtryskowego (nie pisze gaznika bo mnie kiedys oblecialo) jest gruby waz a odma idzie wlasnie do ww urzadzenia. Wiec jak ktos ma wersje z filtrem powietrz z przodu po prawej niech nie szuka weza idacego do filtra tylko do wspomnianej gardzieli wtrysku


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: molan Sobota, 21.01.2006, 14:26:07
racje zgadza sie tak wygląda w silnikach z filtrem prostokontnym umieszczonym po prawej stronie z przodu, odma wtedy prowadzi do okrągłej obudowy wtrysku. ale w tych modelach raczej nie grozi zamarznięcie. jednak odme należy czyścić zwłaszcza z dużym przebiegiem lubi sie zatkać i nie koniecznie w zimie. wtedy nie mleczko lecz cały syf z oleju,  nagaru ją zatuka. wystarczy ściągnąć weża na zapolonym silniku i i sprawdzić ręka czy leci z tego węża powietrze, jak leci to dobrze jak słabo lub praktycznie nic nie czuć to nalęży ją wyczyścić

[ Dodano: 2006-01-21, 14:28 ]
czsami lubi wywalić bagnet a to może być znak o dużym ciśnieniu w komoże korbowej czyli o niedrożności odmy ( separatora oleiu)


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 21.01.2006, 21:08:41
Cytat: "molan"
ale w tych modelach raczej nie grozi zamarznięcie

No to mnie pocieszyles bo jakos nie moge sie zmusic przy tych mrozach do rozbiorki samochodu, ale jak sie troche ociepli to trzeba sie zebrac i obejrzec nie tylko silnik ale i spod, bo nie raz przytarlem na koleinkach


Tytuł: problem z ukladem chlodzenia
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Piątek, 08.09.2006, 15:44:30
witam,
znowu odgrzewam watek termostatu.
silnik mam znow niedogrzany a po wyjeciu termostatu okazalo sie ze mu sie precik nie schowal tyle ile powinien (powinien jeszcze jakies 3-4 mm) i uklad mialem niedomkniety i stad niedogrzanie silnika.
mam takie pytanie:
zawsze kupuje taki termostat (przeznaczony do tego modelu silnika): http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161918191416&pic=0&moto=0
bo taki byl zalozony jak kupilem auto i taki tez ma ojciec w swojej ibi aex, ale zarowno etos jak wiekszosc sklepow oferuje do tego modelu taki: http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161918181714&pic=0&moto=0
poniewaz znow musze kupic termostat zastanawiam sie czy nie podszedl by mi ten metalowy - jest bardziej popularny wiec moze mniej awaryjny?
jak myslicie wejdzie w ta obudowe i króciec ktore mam u siebie czy trzeba bedzie wiecej bebechow wymienic? skoro sa 2 rodzaje termostatow do tego modelu to moze bedzie pasowal?
pozdro