Tytuł: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Applewine Piątek, 01.06.2007, 21:00:28 Witam
Mam problem ze światłami mijania w Ibizie 1994 - żarówki, bezpieczniki ok (sprawdzone, zmienione). Pozycja, długie i reszta - wszystko działa, więc po chwili googlowania doszedłem do wniosku, że problem jest w przełączniku świateł. I mam pytanie - co jest co w połączeniu wtyczka/przełącznik świateł - jest tam 14 styków, czy da się połączyć któreś "na krótko", aby światła mijania się paliły, a ja mógłbym spokojnie pojechać po nowy przełącznik/do elektryka bez płacenia milicjantom? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 02.06.2007, 04:56:04 Podaj sobie "+" z akumulatora bezposrednio na jedną żarówkę to o ile uszkodzony jest przełacznik i 2ga sie zaświeci. Sprawdz czy swieci się "tył".
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Applewine Piątek, 08.06.2007, 15:22:28 Problem okazał się poważniejszy niż przełącznik.
Instalacja od stacyjki do świateł wygląda tak: Od stacyjki do włącznika świateł – czarnożółty kabel, potem od włącznika świateł do przełącznika pod kierownicą – białoczarny kabel i dalej kablem żółtym, przez bezpieczniki do żarówek. I wszystko jest OK. Przy wyłączonych światłach napięcie na czarnożółtym kablu ze stacyjki przy przełączniku świateł jest OK. Problem pojawia się, gdy włączam światła mijania – prąd z przewodu znika, światła nie działają, nie działa także wentylator nawiewu. Patrząc na schemat, wydaje mi się, że to może być „przekaźnik kontaktowy X” – ale nie jestem do końca pewien. Jeśli tak, to czym go można zastąpić – ew. gdzie toto dostać ? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: emtezet Piątek, 08.06.2007, 18:09:25 A zarowki sprawdzales na oko czy miernikiem? Ja ostatnio tez tak mialem akurat nie u siebie ale dziwnym trafem walnely zarowki, obie na raz, wyjalem, obejrzalem i wygladaly ok, sprawdzam bezpiezniki i cala reszte niby ok i nie wiedzialem co jest dopoki nie sprawdzilem zarowek jeszcze raz miernikiem, obie byly przepalone choc zarniki byly ok...
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Applewine Piątek, 08.06.2007, 19:53:07 Żarówki działają - podpinam je na krótko do akumulatora i świecą. Wszystkie inne światła też.
Co ciekawe - rano odłączyłem kabel zasilający stacyjkę (tam idzie + z aku (czrw. kabel), i wychodzi zółtoczarny kabel do św. mijania - odpaliłem samochód - wszystko działało ok. Zgasiłem i odpaliłem znowu - i nie działa :niewiem: Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 09.06.2007, 01:57:17 Cytat: "Applewine" Patrząc na schemat, wydaje mi się, że to może być „przekaźnik kontaktowy X” – ale nie jestem do końca pewien. Gdyby to byl przekazni X to swiatla by dzialaly. Tylko stacyjka sie szybko wysypie. Ten przekaznik zwiera styk w stacyjce aby go odciazyc. Chyba ze umarl ci kiedys przekaznik a teraz pada stacyjka. No i wtedy nie bedzie tez dlugich. Proponuje podac plus przez bezpiecznik na zarowki, dalej na bezpieczniki swiatel mijania (sa dwa), za i przed przelacznik swiatel,i wylacznik. Moze w ten spsob uda sie kreslic gdzie jest przerwa. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 09.06.2007, 06:27:29 Obwód idzie jeszcze przez przełącznik zmiany świateł przy kierownicy. Można zrobić probówkę z zarówki od świiteł miijania i lecieć po obwodzie. Chodzi o to żeby prądowo
obciążać styki.Jesli jest wypalony styk to UM-ka / voltomierz tego nie wykryje bo pobiera mikroprąd. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Applewine Sobota, 09.06.2007, 10:36:39 Tak jak pisałem - cały obwód od stacyjki do świateł jest ok - jak daję napięcie z akumulatora na odpowiedni (czarno/żółty) kabel - to światła się świecą, dmuchawa działa.
Problem zaczyna się na chodzącym silniku (czyli po załączeniu i rozłączeniu rozrusznika przez stacyjkę) - w momencie gdy włączam światła, przekaźnik X (nr 18) zaczyna działać tak, jakbym nadal uruchamiał rozrusznik, czyli odłącza światła i dmuchawę. Gdy mam tylko postojowe i włączoną dmuchawę - też działa w normie. Zatem dochodzę powoli do wniosku, że wina leży po stronie stacyjki - a właściwie kostki stacyjki. Wygląda tak, jakby po rozruchu nadal szedł słaby sygnał do przek.X, że rozrusznik jest włączony - i w momencie jak zapalam światła, plynie kilkuamperowy prąd, który uruchamia przekaźnik X, który w trosce o dobry prąd dla rozrusznika wyłącza światła i dmuchawę. Jeżeli się mylę - to proszę o ew. sugestie co innego może być nie tak. No i jak dobrać się do kostki stacyjki - czy trzeba zdjąć kierownicę, potem przełączniki w dopiero mamy stacyjkę, czy też jest jakiś chytry sposób? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 09.06.2007, 11:40:31 Może tak być. Widziałem kostki do stacyjki za niewielkie pieniądze na Allegro.
Trzeba odkrecic 2 sruby na któore trzyma się obudowa kolumny kierownicy. Potem wszystko widać ale stacyjki jeszcze nie rozbierałem. Jesli masz poduche to odłącz aku i odkręca się ja kluczem ampulowym. Nic trudnego żeby w razie czego zdjać kierownik. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 09.06.2007, 19:04:54 Cytat: "Tracer" Obwód idzie jeszcze przez przełącznik zmiany świateł przy kierownicy Jest Cytat: "KKKKris" za i przed przelacznik swiatel Cytat: "Applewine" w momencie gdy włączam światła, przekaźnik X (nr 18) zaczyna działać On ma dzialac odrazu po wlaczeniu zaplonu i tylko zaplonu, a nie dopiero jak wlaczysz swiatla lub dmuchawe. Gdy przekrecisz na rozrusznik powinien sie rozlaczyc. Moze zewrzyj jego styki kawalkiem grubego przewodu i sprawdz co wtedy z dmuchawa i swiatlami jesli bedzie OK to albo przekaznik do d.. albo jego cewka nie dstaje napiecia ze stacyjki (zacisk X) Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 10.06.2007, 08:31:22 http://moto.allegro.pl/item201640327_nowa_kostka_stacyjki_vw_volkswagen_golf_polo_seat.html
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 07.08.2007, 14:00:52 wyglada to tak samo jak w toledo...
wyciagnij kostke z kablami a od dolu bedziesz mial 1 srubke, wykrecisz i wyciagasz kostke stacyjki Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: MacArtur Sobota, 11.08.2007, 19:58:37 Jeśli temat jeszcze aktualny: Miałem podobny problem w passacie B3. Kosteczka jest pewnie taka sama od lat we wszystkich vw i seatach, w każdym bądź razie kosztowała mnie w sklepie 14 zł. Aby ją wyciągnąć, należy faktycznie wykręcić tylko jedną śrubeczkę, ale od spodu. Najpierw jednak trzeba ściągnąć cały układ stacyjki z drążka, a w tym celu (w passacie) należało zbić wieloklin z drążka kierowniczego do siebie. Dopiero potem można ściągnąć całą stacyjkę z kolumny.
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 12.08.2007, 12:04:34 w toledo dla przykladu trzeba zbic metalowa podkladke aby zdjac stacyjke
troche zabawy jest... Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: ecik Sobota, 25.08.2007, 15:20:17 Zacina mi sie kostka stacyjki, zdarza sie że w ostatniej fazie (zapłon) nie dziala. Kupilem taką kostke, ale nie wiem jak to wymienic...kostka jest przykrecona jedna srubą, lecz nie ma dojscia do jej odkrecenia bo zasłania ją pałąk z kolumny kierownicy.
Moze ktos z was juz to wymienial? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Marmas Sobota, 25.08.2007, 16:03:45 Poczytaj to może coś pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1268158
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: ecik Niedziela, 26.08.2007, 05:05:12 Niedoczekałem się wczoraj odpowiedzi i wziąłem się do roboty zanim przeczytalem odpowiedz :)
Tak jak w opisie... dzieki Marmas. Trzeba odkrecic drążek pod pedalami i wyciagnac z kolumny caly pałąk z stacyjka. Jak juz sie to ma w rekach i obróci do góry nogami to widac małą srubke od strony drążka kierowniczego przy stacyjce, trzeba odkrecić srubke cienkim srubokretem i po sprawie :) Wszystko dziala :) kluczyk w stacyjce przekreca sie o wiele lepiej. Sprawdzalem czy dziala stacyjka przy wyciagnietej poduszcze powietrznej :( i to byl mój bląd, bo teraz swieci mi sie kontrolka airbag (ta czerwona) Można to jakos zgasic? Czy trzeba podlaczyc komputer do vag? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 27.08.2007, 23:21:12 Cytat: "ecik" teraz swieci mi sie kontrolka airbag (ta czerwona) tylko vagTytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: ecik Wtorek, 04.09.2007, 20:11:17 Cytat: "raby" Cytat: "ecik" teraz swieci mi sie kontrolka airbag (ta czerwona) tylko vagpodpialem vag usb kkl :) skasowalem kod bledu air bag :) kontrolka juz sie nie swieci. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 25.09.2007, 12:41:13 >>> Jak wymienic kostke stacyjki? <<< (http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6032.0)
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 17.10.2008, 19:37:20 Jakie teraz gowno produkuja to az cos trafia czlowieka :evil:
Kostka byla febi i wytrzymalo rok tylko :evil: dzis nie moglem odpalic samochodu, kontolki sie zapalaly a rozrusznik nie krecil, jak docisnolem kluczyk to jakos zalapal ale tak to mozna tylko kluczyk polamac :-X Rozebralem oryginalna kostke i przeczyscilem styki, teraz pali na dotyk :ok: lepiej niz na tej febi :-X Udalo sie ja wyminic z pominieciem kilku punktow z instrukcji. Czyli korzystalem tylko z: - sposob 1: 1, 4, - sposob 2: 1, 3, 4 wymiana poszla o wiele szybciej jak sie juz wie co i jak :ok: Napisano: Piątek, 17.10.2008, 20:33:10 Ma ktos spis pinow w kostce stacyjki? tzn co do czego? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: sqay Wtorek, 07.04.2009, 19:52:49 Witam. Trochę stary temat ale może ktoś coś pomoże :p :) Zabrałem się za wymianę kostki stacyjki postępowałem zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na forum, i teraz mam mały problem bo nie mogę założyć tego przegubu na oś kierownicy co trzyma śruba 13 (ta sprężynka mnie irytuje). Macie na to jakiś sposób, trzeba to będzie chyba jakoś młotkiem przybić czy jak...
a jeśli jeszcze nie zdobyliście opisu kostki stacyjki to służę pomocą: 30 - zasilanie stałe S - zasilanie po włożeniu kluczyka, 15 i X - zasilanie po zapłonie, 50 - rozrusznik, P - zasilanie po wyjęciu kluczyka Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 07.04.2009, 20:12:16 Cytat: sqay nie mogę założyć tego przegubu na oś kierownicy co trzyma śruba 13 (ta sprężynka mnie irytuje). Macie na to jakiś sposób, trzeba to będzie chyba jakoś młotkiem przybić czy jak... wkladasz sprezyne a pozniej musisz juz tylko trafic na frezywe 2 osoby latwiej, 1 bedzie krecila kierownica a ty lezysz na dywanie i celujesz Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: sqay Środa, 08.04.2009, 20:21:25 Cytat: sqay nie mogę założyć tego przegubu na oś kierownicy co trzyma śruba 13 (ta sprężynka mnie irytuje). Macie na to jakiś sposób, trzeba to będzie chyba jakoś młotkiem przybić czy jak... wkladasz sprezyne a pozniej musisz juz tylko trafic na frezywe 2 osoby latwiej, 1 bedzie krecila kierownica a ty lezysz na dywanie i celujesz Ok złożyłem... nawet w pojedynkę... problem stanowiła za krótka ośka... gdyby ktoś się kiedyś z tym bawił to dla świętego spokoju w imadło żeby to trochę rozciągnąć i po sprawie o wiele łatwiej się to składa. :) Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Bartek Niedziela, 04.07.2010, 18:56:53 Problemem z kostką stacyjki nie koniecznie muszą być styki w środku.
W przypadku mojego samochodu okazało się że ze stykami jest wszystko w porządku, lecz wyrobił się plastik poprzez który uruchamiane są styki (ta podłużna dziurka widzoczna po wymontowaniu kostki) i kluczykiem nie da się dociągnąć do końca aby uruchomić rozrusznik.... Aby przez weekend w pełni użytkować samochód kostkę po wymontowaniu zrzuciłem do schowka pod kierownicą i samochód jest uruchamiany i unieruchamiany ..... śrubokrętem.... Jest to prowizoryczny sposób w momencie gdy nie mamy gdzie zakupić kostki, lub gdy jej obecnie nie ma w sklepie i musimy poczekać na jej sprowadzenie. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: heniekpl Niedziela, 07.10.2012, 14:33:02 Czy w Toledo 2 / Leon 1 po zdjeciu oslony od kierownica (tej w ktorej jest przelacnzik od swiatel) jest dostep do wtyczki a raczej do kabli od kostki stacyjki? Mam problem z rozrusznikiem i jestem na etapie sprawdzania przewodow od stacyjki do rozrusznika, piszecie ze styk 50 w kostce, kolor przewodu czarno-czerwony?
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: pa84 Czwartek, 04.04.2013, 13:40:03 podepnę sie trochę pod post
mam problem z seatem ostatnio złapałem zonka jak wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk a tu lipa zero reakcji mogę sobie przekręcać a tu tak jakby nie były w ogóle podpiętego aku dodam ze aku jest nowy i kontrolki w fazie przekręcania nawet nie przygasną ostatnio robiony był rozrusznik i taka akcja już była dwa razy ostatnio jak odpalił na pych to było dobrze przez parę dni a ostatnio znowu bezpieczniki sprawdzone na kompie brak błędów od immobilizera bo i to sprawdzałem wiec pomyślałem o stacyjce bo rozrusznik kręci normalnie jak już działa wszystko (seat ibiza 2006r 1.4 BXW) ktos wie jak to wyglada w ibi 6L z 2006r Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 04.04.2013, 14:04:00 1. jak zrobisz zware na rozruszniku to odpala?
- nie - sprawdz rozrusznik 2. tak - sprawdz czy przy przekrecaniu stacyjki na cienkim kablu na rozruszniku pojawia sie napiecie? - tak - znaczy ze stacyjka i przewod jest sprawny - nie - sprawdz czy babel od stacyjki do rozrusznika ma przejscie 3. jezeli kabel ma przejscie zajmij sie kostka stacyjki Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: pa84 Piątek, 05.04.2013, 07:33:48 raby jak najbardziej się z Tobą zgadzam i to muszę sprawdzić tylko ze muszę poczekać na taka sama sytuację bo na razie odpala normalnie dzis z rana miał lekki problem bo odpalił popracował chwile i zgasł po drugim razie już pracował normalnie
co do Zwary na rozruszniku nie sprawdzałem ale na pych odpalił od razu i potem palił dwa dni normalnie mi jeszcze chodzi czy w tej ibi tez trzeba ściągać kierę itp jak opisałeś w instrukcji czy może jest jakieś prostsze rozwiązanie Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 05.04.2013, 09:35:01 to odpalaj dalej na pych to dlugo pojezdzisz :-X
Cytat: pa84 mi jeszcze chodzi czy w tej ibi tez trzeba ściągać kierę itp jak opisałeś w instrukcji czy może jest jakieś prostsze rozwiązanie tego nie wiem, to inny modelTytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: pa84 Poniedziałek, 08.04.2013, 07:56:51 Raby raz tylko odpaliłem na pych :P tez tej metody nie polecam ale była wtedy taka potrzeba :-X co do objawów dziś właśnie wystąpią podobna usterka sprawdziłem napięcie na czerwonym kabelku czy dochodzi do rozrusznika i wszystko było git, już prawie załamałem ręce po czym se pomyślałem a uderzę lekko w bendix dosłownie go musnąłem kluczem, kolega w tym czasie odpalił samochód :ok: czyli jednak stawiam do mechanika co mi jakieś parę miesięcy temu naprawiał rozrusznik i będę reklamował jego robotę
rozrusznik był ponownie naprawiany mechanika zje..... wiec mi nie powiedział co było nie tak ale niby jest naprawione następna taka usterka kończy się holowaniem samochodu do jego zakładu na jego koszt, oczywiście za te poprawki nie zapłaciłem mu ani grosza Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Tracer Poniedziałek, 11.11.2013, 16:14:47 Zdaje mi się ze w Ibizie mam ułamany ten trzpień co wchodzi w kostke stacyjki i ja przekręca.
Chyba wymiana mnie czeka tej obudowy wraz z kluczykiem ?? Normalnie wyleciał ten trzpień.... :( Skończył się na wymianie kolumny kierowniczej wraz z obudowa stacyjki. Sam mechanizm gdzie wchodzi kluczyk, zamek, można było przełożyc ze starej, ale trzeba znać patent. Przy kluczyku jest taki półokrągły otwór w który wchodzi spinacz tak po 3/4 obrotu i wtedy zamek da sie wyjąc wraz z kluczykiem w srodku Koszt kolumny wraz ze stacyjka ok 100 PLN + przesyłka 24 Nie opłaca sie wymieniac samej stacyjki bo trzeba by ją wycinać z kolumny bo ma urwane sruby zabezpieczające przed odkreceniem i tyle samo kosztuje na Allegro. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: spoxx2006 Piątek, 29.05.2015, 19:04:54 Witam,
mam nadzieję, że dział odpowiedni. Panowie pomóżcie, jestem na etapie wymiany kostki stacyjki, ale nie mogę zdjąć stacyjki. W starszych wersjach było to 5 min. odkręcenie drążka i już. Tu już tak łatwo nie jest, drążek z maglownicą jest połączony poniżej krzyżaka, więc nie da się tego chyba wyciągnąć w ten sposób. A tej metalowej tulei nie mogę niczym zdjąć, macie jakieś swoje patenty? Jak jest sposób na ściągnięcie tej stacyjki w wersji po lifcie? Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Klik218 Sobota, 30.05.2015, 07:14:34 ja chciałem wymienić stacyjkę w ibi i jej zdjąć nie mogłem,więc wymieniłem samą wkładkę,wywierciłem w odpowiednim punkcie dziurkę wcisnąłem zapadkę i wyszła wkładka.
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 31.05.2015, 12:35:35 W osłonce wkładki od czoła jest taka jakby wycieta dziurka z boku. Tam po przekreceniu stacyjki mozna wlozyc cos, ala drucik czy wsuwke. Dzieki temu mozna odblokowac wkladke i wychodzi razem z kluczykiem. Ot takie proste:) Na yt jest nawet filmik jak to sie robi
EDIT https://www.youtube.com/watch?v=LvsEvxzZkZk Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: Kanek23 Sobota, 12.09.2015, 15:23:15 Witam Jest możliwość odświeżenia zdjęć z wymiany kostki stacyjki?
Bardzo bym prosił gdyż napotkałem problemy jakich nie umiem rozwiązać. http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6032.0 Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: juhas77 Czwartek, 23.03.2017, 20:30:10 Czy ktoś wymieniał kostkę stacyjki w Altei? Czeka mnie wymiana i wszelka pomoc była by wskazana :)
Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: emswisnia Środa, 14.03.2018, 20:33:50 Witam,
Czeka mnie wymiana kostki stacyjki w Ibizie 99r. i mam pytanie do osób które wymieniały jakiej firmy polecacie kupić aby wytrzymałą dłuższy czas. Wiem że firma Topran robi bardzo kiepskie i nawet po tygodniu potrafią się zepsuć. Czy firma Meyle lub Vemo będą ok? Dodam tylko że u mnie objawia się to tym że nie zawsze łapie rozruch po przełączeniu kluczykiem tzn nie ma reakcji lub czasami trzeba mocniej przekręcić by auto odpaliło. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 15.03.2018, 07:24:02 Zobacz ile oryginał.
Mi zamiennik szybko padł, wyczyściłem styki w oryginale i dzialal aż sprzedałem samochód. Tytuł: Odp: Kostka stacyjki i wymiana Wiadomość wysłana przez: emswisnia Czwartek, 15.03.2018, 21:47:12 Niestety nie mam dostępu do oryginału.
Kupiłem Vemo. Rozebrałem dzisiaj wszystko i zatrzymałem się w momencie gdzie powinienem użyć ściągacza do łożysk aby ściągnąć klin. Jak ściągnę klin na którym montowana jest śruba od kierownicy zejdzie mi bez problemu obudowa stacyjki? Piszesz że w oryginale wyczyściłeś styki, możesz bardzie napisać które? (rozumiem że miałeś kostę stacyjki od nowości i ja wyczyściłeś?) |