Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: MARCIN--Ibiza Sobota, 10.12.2005, 11:33:20



Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: MARCIN--Ibiza Sobota, 10.12.2005, 11:33:20
czy dół silnika 1,6 8V bedzie pasował do głowicy 1,4 8V
mowimy o silniku z tego samego roku np 98 -99


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: abdul Sobota, 10.12.2005, 18:15:13
Zalezy o jakim 1.6 myślisz.

Dzisiaj akurat z mechanikiem rozmawiałem na temat tych silniczków w Cordobie.

1.6 (75 KM) jest podobny do 1.4

a 1.6 (101 KM) do 2.0


Pewnie w pierszym przypadku 1.6 to rozwiercany 1.4 a w drugim 2.0 to rozwiercany 1.6

Ale niech sie mądrzejsi wypowiedzą bo ja tylko spekuluje


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: hudy Sobota, 10.12.2005, 21:15:53
Cytat: "Abdul"
Pewnie w pierszym przypadku 1.6 to rozwiercany 1.4


z tego co sie orientuje to 1.4 to przerobiony stary golfowski silnik 1.3... a tego juz sie raczej nie rozwierci na 1.6. vw miał w golfie 2 silnik 1.6 tylko że na gazniku, dołożyli jednopunkta i wpakowali do golfa 3 a potem do seatów, a 2.0 był przerobiony z silnika 1.8 też z golfa 2 i głowice powinny być zamienne    :mrgreen:   ale uciąc sobie nic nie dam   :satan:


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: webi Niedziela, 11.12.2005, 01:54:10
Nie wiem jak Wam, ale mnie toby przeszkadzało, że głowice są odwrócone o 180o
No, ale gdyby spasowały.....
Zakładając głowicę od 1.4 Musisz założyć wydech od 1.4 lub dorabiać na zamówienie.
Średnice dolotów i wydechu muszą być dobrane do 1.6. Jeżeli mając 1.6 założysz głowicę i kolektor z dolotami o mniejszej średnicy to zwiększysz opory przepływu. Rozwiązaniem będzie rozwiercenie i polerka lub turbina (kompresor). I to wszystko do 1.6?
Po drodze napotkasz jeszcze wiele innych problemów, więc chyba gra niewarta przysłowiowej świeczki.
Jeżeli będziesz się zastanawiał nad wymiana całego motoru to niestety bilans wygląda podobnie. Koszty są większe niż wymiana całego auta.


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: MARCIN--Ibiza Niedziela, 11.12.2005, 13:28:13
ale mi bardziej chodzi czy w ogole glowica z 1,4 podejdzie do 1,6


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: Jobski Niedziela, 11.12.2005, 18:34:52
tyle że 1,6 jest na wielopunkcie 8)


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Niedziela, 11.12.2005, 22:00:29
a 1.4 AEX to jedno- czy wielopunkt? bo juz rozne opinie czytalem :?


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: MARCIN--Ibiza Niedziela, 11.12.2005, 22:52:51
ja mam 99 rok 1,4 8V wielopunktowy wtrysk


Tytuł: roznnice 1,4 a 1,6
Wiadomość wysłana przez: Jobski Poniedziałek, 12.12.2005, 00:13:15
Cytuj
a 1.4 AEX to jedno- czy wielopunkt?

 na 100% wielopunkt sprawdzone u ETKa