Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: Winciu Czwartek, 17.05.2007, 14:00:37



Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Winciu Czwartek, 17.05.2007, 14:00:37
Mam silnik 1.6 AFT vag pokazywał bląd lambdy chyba 525... po wymianie spalanie nie zmieniilo sie a teraz pokazuje blad 537 problem z regulacja lambdy... sprawdzilem stara lambde miernikiem przy palniku i ladnie pokazje napiecei... sprawdzilem kostke przy sondzie i po odlączeniu nie mam na ogrzewaniu 12V tam gdzie idzie na czarny mam 1.3v a na masie mam 12V, rozebralem wtyczke i tam gdzie sa podppięte przewody sygnalowe to sa one w ekranie gdzie w srodku jest jeszcze jeden odciety przewód jest to masa... nigdzie nie podpieta... moze ktos napisac jakiego koloru i gdzie ma podpiete kable od strony sterownika ??

Juz znalazłem na forum kolory kabli mam tak samo jednak czy masa sygnalowa sondy powinna byc polaczona z masa ogólna ? Bo u mnie nie jest :(


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: havran Piątek, 18.05.2007, 16:08:59
ja tez mam problem z sonda czyli duze spalanie i czarny dym z tlumika. nie wiem jakie beldy wyskakiwaly na kompie, ale jutro jade wymienic sonde i zobacze co bedzie sie dziac.
Mam nadzieje, ze wymiana sondy zredukuje spalanie w miescie do 8.5 litra na klimatyzacji jak to dotychczas bylo.
jak tylko wymienie i sprawdze czy spalanie spadlo to oczywiscie napisze.

pozdrawiam


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Winciu Piątek, 18.05.2007, 19:53:33
Polaczyłem przewód masy z masa czujnika patrzyłem miernikiem i nowa sonda ładnie wskazuje okolo 0,7 na wolnych obrotach ale w kompie nadal widac jak sonda byla by walnieta spalanie nada od 6 na trasie prawie bez gazu do 14-15 w miescie... czy to możliwe ze uszkodzony jest kabel ktory idzie do sterownika.. on jjest w grubej izolacji z ekranem ? w którym miejscu jest sterownik chyba nie pod kokpitem ?Które wskazania w Vag 3.11 to sygnał z sondy bo mam takie cos jak lambda factor i jakies inne jeszcze...


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Shizo Piątek, 18.05.2007, 20:24:32
miałem dokładnie to samo - walnięty był komputer (6K0 906 025E) wymieniłem na taki z golfa 3 (037 906 025 J) i kilko miesięcy było OK, teraz jest znowu to samo ale mam to gdzieś, auto pali od 9,5-13,5 LPG
Z tego co mi wiadomo to wartość lambdy wskazuje pozycja "Voltage" (http://img519.imageshack.us/img519/5526/image07ry5.jpg)
a tak wyglądają u mnie błędy  (http://img441.imageshack.us/img441/8463/image1gs5.jpg)  ...jak jade na benzynie to odpada błąd nr 00525 :mrgreen:


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Winciu Poniedziałek, 21.05.2007, 11:51:25
moze mi ktos powiedziec jak dostac sie do komputera, byc moze mam cos z kablami, juz mialem podobne problemy z wentylatorem, swiatla przeciwmglowe - kable byly posniedziale lub  przetare... moja autko stalo rok na parkingu w niemczech.. wiec wszystko jest mozliwe
Jaki jest koszt takiego kompa ?


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 21.05.2007, 13:43:34
Cytat: "Winciu"
moze mi ktos powiedziec jak dostac sie do komputera
tak samo jak do filtra przeciw pylowego, tylko od strony kierowcy. Trzeba zdjac te plastiki pod szyba


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Shizo Poniedziałek, 21.05.2007, 14:06:06
Kompy chodzą od 50-800zł. Najczęściej 100-150zł ale odradzam kupowanie bez sprawdzenia. Cosik wiem o tym...


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: havran Poniedziałek, 21.05.2007, 15:04:18
no to wymienilem sonde i jest o niebo lepiej.
spalanie spadlo do 7,5 - 8 litrów na setke w miescie przy delikatnej jezdzie bez szalenstw.
bede musial chyba jeszcze swiece wymienic bo na klimatyzacji czasem autko mi gasnie a jak schodzi z obrotow na jalowy bieg to obroty spadaja do miedzy 300 a 500 obrotow i podnosza sie do normalnej wartosci


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Shizo Poniedziałek, 21.05.2007, 18:52:10
nic tylko pozazdrościć mi pali w mieście 13,5l...


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: havran Wtorek, 22.05.2007, 14:48:36
no to schizo tez musialbys cos sprawdzic bo to duzo za duzo pali


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Winciu Środa, 23.05.2007, 08:21:18
Wieć tak podłaczyłem kompa po ostatnim kasowaniu bledów i na cieplym silniczku lamba pokazuje 1V ale reaguje na dzialanie gazu tylko wydaje mi sie ze na jalowym powinna miec w okolicy 0,7 czy moze to byc winna lambdy która jest z allegro ?? wyskoczyl tylko jeden blad Lambda regulation loweer limit czy jakos tak Czy jeśli miałbym problem z przewodami od podgrzewania lambdy to moglo by sie tak to objawiac ?

Kolejne pytanie do używtkowników silnika AFT...
jakie macie napięcia ???
wszystko jest opisane w obrazku...
(http://aycu15.webshots.com/image/17054/2000141862538873839_rs.jpg) (http://allyoucanupload.webshots.com/v/2000141862538873839)


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Shizo Środa, 23.05.2007, 18:03:25
Mam notatki jak kiedys sprawdzałem miernikiem napięcia we wtyczce z ECU (tylko nie pamiętam czy to było przed czy po wymianie uszkodzonego sterownika) i wyglądało  to tak: tam gdzie masz 1.39V miałem 1.09V, a tam gdzie masz 0,3,11V miałem 11.55V.
Zastanawiam się tylko po co Ci to?


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Winciu Czwartek, 24.05.2007, 10:07:30
Wygląda na to ze sonda dziala dobrze tylko caly czas mam za bogata mieszanke... ile jest czujników temp... bo ten co wskazuje na liczniku jest good...

[ Dodano: 2007-05-24, 14:41 ]
oto screen z vaga
przy 3 tys obrotów sonda ladnie próbukuje tylko dlaczego na jalowym zawsze mam tak bogata mieszanke wartosc z sondy okolo 1V
(http://img254.imageshack.us/img254/4096/sonda2si7.th.jpg) (http://img254.imageshack.us/my.php?image=sonda2si7.jpg)

jeden jest czyjnik temp silnika ?
Jak go moge sprawdzic ? Wydaje mi sie ze czyujnik szybko pokazuje duza temp po przejachaniu 1-2 km juz mam niby 90C...
mam taki 4 pinowy, jak go odlaczylem to vag pokazal blad..

[ Dodano: 2007-05-25, 16:42 ]
Nikt nie potrafi pomóc dlaczego zarówno na ciepłym i zimnym mam za bogatą mieszankę ?? I jak sprawdzić czujnik 4pinowy... ?


Tytuł: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 30.05.2007, 16:46:23
Cytat: "havran"
no to wymienilem sonde i jest o niebo lepiej.
spalanie spadlo do 7,5 - 8 litrów na setke w miescie przy delikatnej jezdzie bez szalenstw.
bede musial chyba jeszcze swiece wymienic bo na klimatyzacji czasem autko mi gasnie a jak schodzi z obrotow na jalowy bieg to obroty spadaja do miedzy 300 a 500 obrotow i podnosza sie do normalnej wartosci


Havran to nie świeczki tylko brudna/padająca przepustnica - dlatego Ci obroty latają i czasem gaśnie - zwłaszcza jak jest auto obciążone (klima, pełny skręt kierą...)

A co do spalania to nic tylko pozazdroscić :) Ciekawy jestem ile by Ci w Krakowie w korkach ten AFT przepalił :)


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: drzewko82 Sobota, 24.05.2008, 11:50:40
Witam!
Byłem niedawno u mechanika, regulował mi gaz... (auto paliło mi 15l w miescie, po regulacji pali 10-12l lpg)
Mówił że siadła mi sonda lambda, koszt wymiany u niego 300zł.
Ale stwierdziłem że będzie taniej samemu ją wymienić (i może sam się czegoś nauczę), dlatego w tym tygodniu wezmę się za to.
Ale prosił bym Was o jakieś rady, jestem laikiem, 1 auto, ucze się na własnych błędach ;)

Konkretnie chodzi mi o to, czy wystarczy odpięcie akumulatora na jakąś chwilke by błędy starej sondy się usuneły?
I czy po wymianie na nową trzeba pojeździć troche na benzynie by się zaadaptowała nowa sonda?

W którym miejscu sonda jest już wiem, ale powinienem jeszcze coś wiedzieć biorąc sie za to? :)

Dzieki z góry za rady! ;)


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 24.05.2008, 13:31:59
Cytat: drzewko82
Konkretnie chodzi mi o to, czy wystarczy odpięcie akumulatora na jakąś chwilke by błędy starej sondy się usuneły?
Nie - do tego vag

Cytat: drzewko82
I czy po wymianie na nową trzeba pojeździć troche na benzynie by się zaadaptowała nowa sonda?
moim zdaniem nie ale sa i odmienne opinie :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.0

do wyszukiwarki: sonda lub lambda i wiele sie dowiesz...


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: drzewko82 Wtorek, 01.07.2008, 22:19:14
Witam po przerwie :)

Wymieniłem w końcu sondę, podpiąłem vag i ... brak błędów :|
Czy to źle?


Różnicę widzę po wymianie, oczywiście na lepsze, ale nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, okaże się po kilku dniowej jeździe ;)


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 02.07.2008, 06:51:32
Cytat: drzewko82
Wymieniłem w końcu sondę, podpiąłem vag i ... brak błędów :|
Czy to źle?
nie

Cytat: drzewko82
Różnicę widzę po wymianie, oczywiście na lepsze, ale nie wiem jeszcze jak ze spalaniem, okaże się po kilku dniowej jeździe ;)
mozesz podjechac na analizator spalin


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Wojtach Środa, 02.07.2008, 09:25:45
A propos sondy, znalazłem:
http://allegro.pl/item388238797_nowa_sonda_lambda_ntk_uniwersalna_4przew_lodz.html

uniwersalna? mhm podejrzane...


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 03.07.2008, 22:24:27
Cytat: Wojtach
uniwersalna? mhm podejrzane...
wcale nie!
trzeba czytac a nie tylko pytac :-X


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: abdul Piątek, 04.07.2008, 08:48:17
Trochę się cofnę - przeszło rok - ale zastanawia mnie opis wtyczki umieszczony przez Wincia a konkretnie napięcia idącego na grzałkę.

U kumpla też z AFT, u mnie jak i u Danielsa to napięcie też skacze i pytanie brzmi czy te 12-14V powinno tam być na stałe czy tak tylko się Winciowi wydaje??  :-\

Generalnie jak się sprawdzi napięcie między plusem z wtyczki a masą na aku to tam cały czas jest stabilne napięcie jakie daje alternator i problem (o ile te skoki nie są normalne) może tkwić w samej masie idacej z kompa bo ponoć jest tak jakiś badziew lubiący paść.

Ciekawe czy przypadkiem nam wszystkim to z wiekiem nie padło :)


Ale kumpel jak i ja poszliśmy na żywioł i mase od sygnału jak i grzałki wpięliśmy na krótko do blachy. On odczuł równiejsza pracę auta a mi się wydaje, że w dużej mierze zniknął problem z przymulaniem ale spalanie bynajmniej nie wzrosło ale jakiegoś spadku też nie odczułem. Chociaż teraz pali mi tak 8.5-9 po miescie a do niedawna palił 10-12 ale tą różnicę zauwazyłem głównie po wakacyjnym zmiejszeniu korków :)


Tytuł: Odp: Bogata mieszanka PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Oktan Niedziela, 02.11.2008, 16:59:26
Witam!
Odkąd kupiłem autko (1.4 ABD) posiadam spalanie rzędu 10l po mieście i zdążyłem się nawet do tego przyzwyczaić. Kopiłem sobie vag-a jakiś czas temu i odkryłem ze sonda lambda zawsze podaje sygnał 1.000V (trochę idealny sygnał 1V nieprawdaż). Wymieniłem więc sondę i nadal to samo, wiec poczytalem forum i ....... dziś pomierzyłem gniazdo idące z ECU. Poniżej zamieszczam pomiary:

(sorry ze zdjęcie takie małe ale myślę ze widać o co biga  :-\ )
(http://img355.imageshack.us/img355/326/zdjecieokqi7.th.jpg) (http://img355.imageshack.us/my.php?image=zdjecieokqi7.jpg)(http://img355.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

zatem dochodze do wniosku iz:
--> grzałka w sondzie dostaje 12-14V wiec nagrzewa sonde;
--> brak na drugiej parze stykow napięcia powyżej 1V;

Zatem sonda sama wytwarza po nagrzaniu sygnał 0-1V (indukuje) czy tez jest to element rezystancyjny i brak napięcia jest na moim wejsciu jest wynikiem awarii ECU lub kabli ????????????