Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: misiek_GT Wtorek, 15.05.2007, 18:19:38



Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: misiek_GT Wtorek, 15.05.2007, 18:19:38
Witam. Mam pytanie. Chodzi mi o rure dolotowa do turbo. Mianowicie o gumowa rure o numerze VRT 1HO 145838 F. Rure o takim numerze mam w silniku AFN ,tylko zaklejona tasma i chcialbym ja zmienic. Czy taka rura tylko ze z wersji 90 konnej bedzie pasowala do mojej? Na Allegro na zdjeciu wyglada tak samo ale ma inny numer. Z gory dzieki za pomoc


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: nerwus Wtorek, 15.05.2007, 20:38:55
Z 90 PS może być o mniejszym przekroju . Ja kupiłem od 110 PS IC z kompletem rur i moja ( 90 konnan ) miała mniejszy rozmiar na wejściu do IC .


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Metody Środa, 16.05.2007, 16:52:12
w 6k2 tdi rury z dolotu są takie same ;)


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek87 Środa, 16.05.2007, 17:15:19
Mam pytanie w srawie turbinki i stwierdzilem ze sie do tego tematu podlacze
co moze byc powodem ze czasem jak krece ibize na trasie (do 4tys/obr mniej wiecej) i zmienie bieg i obroty mi spadna i chce znowu deptac to tak jak by turbo nie mialo mocy albo by nie dzialalo poprostu auto nie ma takie kopa i jest zmulone przez co to moze byc
dzieki z gory za odpowiedz
pozdrawiam


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: cinek Środa, 16.05.2007, 21:23:02
Cytat: "Kajtek87"
Mam pytanie w srawie turbinki i stwierdzilem ze sie do tego tematu podlacze
co moze byc powodem ze czasem jak krece ibize na trasie (do 4tys/obr mniej wiecej) i zmienie bieg i obroty mi spadna i chce znowu deptac to tak jak by turbo nie mialo mocy albo by nie dzialalo poprostu auto nie ma takie kopa i jest zmulone przez co to moze byc
dzieki z gory za odpowiedz
pozdrawiam


A po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy? Jeżeli tak to typowy notlauf, powody można mnożyć: kierownice, zaworki, nieszczelności etc. Żeby mieć 100% pewności trzeba podjechać na diagnostykę VAGiem.


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek87 Czwartek, 17.05.2007, 06:32:35
No wlasnie tak jak go wylacze i wlaze  to wszystko wraca do normy aha to dzieki za informacje bede musial sie wybrac ggdzies i podpiac pod VAG-a


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: marelx Poniedziałek, 21.05.2007, 10:01:34
podlaczenie pod Vag-a nic nie da
na 99% do czyszczenia jest turbina  ;-)  (kierownica)
przerabialem to w zeszly week i dziala
pozdr


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek87 Poniedziałek, 21.05.2007, 10:57:35
Aha to wsumie dobrze ze nie jechalem nigdzie na VAG-a
Duzo jest roboty i problemu z wyciagnieciem turba i zeby to wyczyscic ??? mozna cos zepsuc przez mala nieuwage?? aha  i czym to czysciles ?


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Kashi Wtorek, 22.05.2007, 19:27:38
Tutaj masz wszystko opisane
http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=11


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: cinek Wtorek, 22.05.2007, 21:43:41
Cytat: "marelx"
podlaczenie pod Vag-a nic nie da
na 99% do czyszczenia jest turbina  ;-)  (kierownica)
przerabialem to w zeszly week i dziala
pozdr


Śmieszny jesteś kolego :)
Jeżeli diagnosta jest dobry, od razu wykryje co jest przyczyną. Miałem taki sam problem i wcale nie były to kierownice, a jedynie zawór N75. Więc warto przed wyciąganiem czegokolwiek z auta i grzebaniem dowiedzieć się dokładnie co odmówiło współpracy.
Poza tym oprócz mnie 90% osób z tego forum wyślę Cię najpierw na diagnostykę, nie polecając rozkręcania wszystkiego i czyszczenia od razu nagaru na kierownicach w turbince.


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: vertor Środa, 23.05.2007, 12:10:51
Cytat: "cinek"
Poza tym oprócz mnie 90% osób z tego forum wyślę Cię najpierw na diagnostykę, nie polecając rozkręcania wszystkiego i czyszczenia od razu nagaru na kierownicach w turbince.


popieram najpierw diagnostyka potem grzebanie by kasy niepotrzebnie w cos nie wladowac


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek87 Czwartek, 24.05.2007, 08:06:13
No to bede musial podjechac jednak na tego vag-a gdzies jak zloze ibize a ile trzeba liczyc za takie podpiecie sie pod vag??? jest roznica czy pojade do seata czy do VW do serwisu moga w VW nie miec jakiegos takiego dobrego programu jak w seacie?

chyba ze ktos wie gdzie najlepiej podjechac w Bielsku-Białej na VAG-a


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 24.05.2007, 08:29:23
Cytat: "Kajtek87"
ile trzeba liczyc za takie podpiecie sie pod vag??? jest roznica czy pojade do seata czy do VW do serwisu moga w VW nie miec jakiegos takiego dobrego programu jak w seacie?
programy maja wszedzie ale ceny moga byc rozne 50-100zl  naj lepiej jechac do speca od diesli.


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: misiu_tdi Czwartek, 24.05.2007, 09:23:29
Cytat: "Kajtek87"
chyba ze ktos wie gdzie najlepiej podjechac w Bielsku-Białej na VAG-a


Żadne serwisy. Akurat w Bielko-Białej masz jedną z najlepszych firm w PL jeśli chodzi o diesle grupy VAG. Podpięcie VAGa cos w okolicach 50zł.

 www.compsport.pl

pozdro


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek87 Czwartek, 24.05.2007, 13:47:33
aha do nich podjechac co to fajnie bo akurat mam do nich pare minut drogi wiec sobie  do nich pojade i niech mi to zdignozuja dzieki wielkie za info

[ Dodano: 2007-05-28, 08:25 ]
A mam jedno pytanko jeszcze gdzie dokladnie jest w ibizie z roku 99 jeszcze 6k zawor N75 sprobowal bym go jakos przedmuchac najpiew przeczyscic nim pojade na diagnostyke moze akurat mi pomoze bo czytalem na innych forach i nie ktorym pomoglo nie ktorym nie i musieli czyscic kerownice w turbie itd jak by ktos mial foto np gdzie dokladnie jest albo jakos mi napisal bede wdzieczy bardzo pozdrawiam


Tytuł: Rura dolotowa do turbo
Wiadomość wysłana przez: Matt Wtorek, 05.06.2007, 21:26:39
Witam,

Podłaczam sie pod podoby temacik ze swoim pytaniem: otóz złamało mi sie kolanko w rurze biegnacej do turbiny od filtra powietrza , probowalem to ratowac obklejajac to poxipolem i powertape, ale na dlugo nie starcza.

Znalazlem cos takiego: (http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/20/2029/202968/20296848/202968484)

Czy to bedzie pasowac do mojego auta ? mam podobna ale kurcze nie wiem czy ta nie jest bardziej dołem wygięta dlatego pytam...
Moj silnik to AFN , jezdzi w Ibizie 6k

Dzieki z góry za info

Pozdrawiam