Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: IbizaLodz Czwartek, 26.04.2007, 12:34:48 Witam,
Piszę w sprawie kolejnego problemu w mojej Ibizie :? Silnik 1.4 60KM ABD Mechanik wymienił mi czujnik termiczny wentylatora (dwubiegowy). Termostat też jest wymieniony. Sytuacja wygląda tak,że po osiągnięciu ok 90 stopni (idealnie pionowej kreski nie ma - 3mm od pionu, może wskazówka trochę oszukuje...) włącza się pierwszy bieg chłodnicy ale jak samochód dłużej popracuje to i tak nagrzewa się i załącza się 2 bieg czyli już wyje chłodnica... Czy auto na postoju może tak się nagrzewać ? Nie wiadomo dlaczego ten 1 bieg nie wychładza silnika... Pozdr. Edit: -Trochę zamotałem z tym wszystkim... chciałem się dowiedzieć przy jakiej temp. załącza się 1 bieg wentylatora ? u mnie tak na oko jest to 95 stopni czyli praktycznie cały zas chodzi jak stoję w korku w mieście, a czasami i 2 bieg się włączy.. czy to normalne ? Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: heartless Czwartek, 26.04.2007, 20:27:41 Normalne - po to jest drugi bieg, żeby się włączał.. Chyba gdzierś koło 105 st.C się włącza...
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: Stan Piątek, 27.04.2007, 05:57:24 :rock:
Cytat: "IbizaLodz" chciałem się dowiedzieć przy jakiej temp. załącza się 1 bieg wentylatora ? u mnie tak na oko jest to 95 stopni czyli praktycznie cały zas chodzi jak stoję w korku w mieście, a czasami i 2 bieg się włączy.. czy to normalne ? 1 bieg zał:92 do97 st. wył:84 do91st 2 bieg zał:99 do 105st wył:91 do98st. Wczoraj w moim toledziaku zauwazyłem po podjechaniu pod dom i wyłączeniu auta, że chodzi wiatrak chłodnicy który po 2min wyłączył się. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że wskazówka temp. była może 2mm nad białym polem. Czy to znaczy że czujnik do kitu a może coś z termostatem? :niewiem: Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: heartless Piątek, 27.04.2007, 14:05:42 To może znaczyć, że termostat do wymiany, tylko jeszcze sprecyzuj co to u Ciebie jest białe pole (to samo co u mnie pomarańczowe??). Poza tym, nie wiem jak u Ciebie, ale wskazówka od temperatury po wyłączeniu silnika leci w dół i nie pokazuje temperatury aktualnej, tylko po prostu spada powoli aż się oprze o słupek.....
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 27.04.2007, 14:11:11 Cytat: "Stan" chodzi wiatrak chłodnicy który po 2min wyłączył się. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że wskazówka temp. była może 2mm nad białym polem czujnik temp, plynu padlTytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: heartless Piątek, 27.04.2007, 14:13:28 raby, niekoniecznie u mnie też temperatura cieczy kiedyś oscylowała w okolicach 1/4 skali, a po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Wentylatory chodziły wtedy normalnie - czasem też jak zwykle zostawały na jakiś czas włączone po wyłączeniu silnika.
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 27.04.2007, 14:19:20 Cytat: "heartless" raby, niekoniecznie u mnie też temperatura cieczy kiedyś oscylowała w okolicach 1/4 skali, a po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Wentylatory chodziły wtedy normalnie - czasem też jak zwykle zostawały na jakiś czas włączone po wyłączeniu silnika. wentylator nie ma prawa sie wlaczyc jezeli temp. plynu nie wzrosnie do tych ok 95st (no chyba ze jest uszkoczony wlacznik went.) ale jak padnie czujnik plynu to termostat pracuje ok i wentylator tez ale wskaznik pokazuje co innego.Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: heartless Piątek, 27.04.2007, 14:24:17 Czujnik podający sygnał na deskę jest w bloku silnika, czujnik włączający wentylatory w obudowie chłodnicy - między nimi mogą być rozbieżności.. Nie pisałbym tego, jakbym tak nie miał - czujnik mam cały czas sprawny.
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 27.04.2007, 14:42:36 Cytat: "heartless" Czujnik podający sygnał na deskę jest w bloku silnika, czujnik włączający wentylatory w obudowie chłodnicy - między nimi mogą być rozbieżności.. Nie pisałbym tego, jakbym tak nie miał - czujnik mam cały czas sprawny. wszystko sie zgadza ale...Z poprzedniego postu to rozumiem ze jak sie wlaczal u Ciebie wentylator to wskaznik pokazywal 1/4 skali a to byla wina termostatu - jak dla mnie beszens :neutral: Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: heartless Piątek, 27.04.2007, 15:03:34 Ale tak było... Może dokładnie 3/8 skali przy właczaniu się wentylatorów chłodnicy.
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: IbizaLodz Piątek, 27.04.2007, 20:19:17 Dzisiaj wymieniłem termostat + czujnik termiczny wentylatora
Sytuacja wygląda tak, że podczas jazdy mam stałą temperaturę ok 85 stopni (ok 3mm od pionowej kreski). Jeżeli jest prawie w pionie to załącza się I bieg wentylatora ( II bieg jeszcze się nie włączył nawet przy dużych korkach). Praktycznie zawsze jak wrócę z pracy (jazda w korkach) to autko ma załączony I bieg. Czyżby u mnie było coś nie tak ? wcześniej było napisane, że I bieg załącza się ok 92-97 stopni, a przecież są różne czujniki i różne termostaty... generalnie zasada jest prosta... najlepiej jak temperatura nie przekracza 90stopni. Proszę o jak najwiecej wypowiedzi na ten temat. Wszystkim nam zależy na jak najniższym spalaniu :) Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 27.04.2007, 20:36:58 Cytat: "IbizaLodz" Czyżby u mnie było coś nie tak ? wyglada na to ze jest OKMusisz sie liczyc z tym ze jest pewne przeklamanie na wskazniku http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3149.0&highlight=wskazniku Jak podlaczysz sie do VAGa to dokladnie sprawdzisz jaka jest temp. Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: IbizaLodz Sobota, 28.04.2007, 15:06:14 Jednak u mnie jest coś nie tak...
Jechałem stałą prędkością i przejechałem około 40kilometrów. Wskazówka przez całą drogę była tak 2mm w lewo od środkowej kreski (ok 85 stopni). Specjalnie zatrzymałem się na chwilę żeby sprawdzić czy działa wiatrak no i faktycznie włączony był 1 bieg... wychodzi na to, że załącza się za wcześnie ale czujnik jest nowiutki i termostat też(2x był wymieniany)... Panowie co jeszcze może być nie tak ? co należy sprawdzić ? Silnik pracuje równo, nie ma skoków itp.. Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: heartless Sobota, 28.04.2007, 19:59:48 może - tak jak raby napisał - przekłamywać nieco wskaźnik, lub czujnik włączający wentylator trochę za wcześnie go włącza.. podłącz pod VAG-a jak Ci zależy i będziesz wiedział co i jak..
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 29.04.2007, 09:25:06 Cytat: "IbizaLodz" Jechałem stałą prędkością i przejechałem około 40kilometrów. Wskazówka przez całą drogę była tak 2mm w lewo od środkowej kreski (ok 85 stopni). Specjalnie zatrzymałem się na chwilę żeby sprawdzić czy działa wiatrak no i faktycznie włączony był 1 bieg... wychodzi na to, że załącza się za wcześnie ale czujnik jest nowiutki i termostat też(2x był wymieniany)... Panowie co jeszcze może być nie tak ? co należy sprawdzić ? Przeciez to jest wskaznik nie miernik. Nie mozna wymagac od niego wielkiej precyzji. U mnie w garazu wskazowka djdzie do pionu (90stC) i tez sie wlaczy wentylator na postoju, a VAGpokaze ok100stC. To juz taka chyba natura tego wskaznika, ze miedzy jakies 85 a 105 wskazowka stoi w okolicy pionu. Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: IbizaLodz Niedziela, 29.04.2007, 11:05:01 no ok ale w trasie też Ci działą I bieg wentylatora ? Przecież już samo powietrze powinno chłodzić silnik... to mnie trochę dziwi i denerwuje bo gdzie w mieście nie pojadę (jak jest ciepło) to I bieg chodzi ;)
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 30.04.2007, 05:35:56 Cytat: "heartless" To może znaczyć, że termostat do wymiany, tylko jeszcze sprecyzuj co to u Ciebie jest białe pole (to samo co u mnie pomarańczowe??). Poza tym, nie wiem jak u Ciebie, ale wskazówka od temperatury po wyłączeniu silnika leci w dół i nie pokazuje temperatury aktualnej, tylko po prostu spada powoli aż się oprze o słupek..... :rock: Mam wskaźnik gdzie początek skali oznaczono grubą białą krechą obejmująca swoim zakresem jakieś 1/4 całego zakresu,potem jest 2 kreski białe i trzecia ostatnia czerwona. Nie do końca wiem jakie temperatury każda kreska oznacza. Po wyłączeniu kluczyka, wskazówka spada do słupka. To jest OK. Wracając do wcześniejszego postu spróbuję najpierw wymienić czujnik temperatury (czteropinowy) na rurze gumowej górnej z silnika do chłodnicy. :papa:Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: SMERU Poniedziałek, 30.04.2007, 05:58:18 mi wskaźnik temperatury pokazywał (po nagrzaniu silnika) ciut poniżej pionu - tak o grubość kreski, a teraz po wymianie licznika wskazówka zatrzymuje się trochę niżej tak dwie - trzy grubości niżej. Moim zdaniem świadczy to o niedokładności wskaźników w naszych bryczkach.
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: IbizaLodz Poniedziałek, 30.04.2007, 07:27:28 no tak ale cały czas rozchodzi się o ten I bieg wentylatora, który minimalnie (1 milimetr) załącza się przed pionową kreską... czyli prawie zawsze w mieście i w trasie (jak jest gorąco) jest włączony...
Wszystko mam wymienione... taka natura silnika? wydaje mi się, że czujnik powinien trochę później łapać.. Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 30.04.2007, 08:03:39 :rock:
Cytat: "IbizaLodz" taka natura silnika? wydaje mi się, że czujnik powinien trochę później łapać.. Teoretycznie masz rację ale każdy taki czujnik ma swoją tolerancję błędu. :papa: Mozna wymienić włącznik na inny egzemplarz ale i tak nie będziesz mial pewności że będzie załączał troszkę później. Sprawdziłbym jeszcze czystość chłodnicy z zewnątrz czy nie ma tam wielu owadów i czy nie pozagniatane są blaszki żebrowania.Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 30.04.2007, 13:42:15 Czujnik zalaczajacy wentylator jest zupelnie gdzie indziej niz ten co mierzy temp na wskaznik. Nie wierzcie slepo we wskaznik. Dziala, nie ma co szukac dziury w calym. Aby miec pewnosc proponuje termometr i podgrzewac czujnik i sprawdzic w jakiej temp sie przelacza.
Tytuł: Czujnik termiczny i termostat Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 02.05.2007, 21:47:52 Cytat: "IbizaLodz" no tak ale cały czas rozchodzi się o ten I bieg wentylatora, który minimalnie (1 milimetr) załącza się przed pionową kreską... czyli prawie zawsze w mieście i w trasie (jak jest gorąco) jest włączony... sprawdz na Vagu kiedy dokladnie sie wlacza, jak sie okze ze za wczesnie to wymien (oryginalny i nie oryginalny przy innej temp. wlacza)Wszystko mam wymienione... taka natura silnika? wydaje mi się, że czujnik powinien trochę później łapać.. |