Tytuł: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: jhn6 Piątek, 13.04.2007, 09:00:22 Witam wszystkich. To mój pierwszy post (może nie ostatni ;-) ) więc wypada wszystkich pozdrowić i się ogólnie przedstawić... a że identyfikujemy się posiadanym wozem to mój sprzęcik to Ibizka 1.4 MPI 60KM 2001 "czerwona perełka :mrgreen: ".
Grzeczności dość, teraz problemy :chytry: Mianowicie mam taki problem(ik)... Samochód nie zachowuje się stabilnie podczas dodawania gazu... obroty falują, to spadają, to rosną... jak daję gwałtownie gazu to silnik aż się trzęsie i wystepują objawy gaśnięcia. Najgorzej jest jednak gdy właczam bieg. Bardzo ciężko jest ruszyć płynnie, bo albo skacze, albo gaśnie. Gdy mechanik usiadł i sprawdził powiedział ze jest OK...do momentu aż włączyliśmy gaz (BRC). Wtedy jest najgorzej. Komputer pokazał problem z 1szym cylindrem...tak jakby wypadał podczas dodawania gazu...(nie wiem czy ten błąd wskazany przez komputer to nie zbieg okoliczności). Na benzynie jest znośnie, na gazie już nie. Prosze o pomoc, jakieś sugestie, może miał ktoś taki problem? Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: krukowski Piątek, 13.04.2007, 09:22:44 Moj qmpel mial podobne problemy z instalacja BRC, jedz tam gdzie zakladali gaz, lub gdzie serwisuja samochody na instalacji BRC, jego problem tam wlasnie zostal rozwiazany!
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: jhn6 Piątek, 13.04.2007, 09:45:48 Kurcze oni już próbowali to zdiagnozować i niestety nic nie obczaili....a kasyyy wzięli za badanie :-(
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 13.04.2007, 10:57:39 To jedz do kogos innego i nie plac za diagnoze skoro nic nie znajda :los:
No jezeli beda sie starac i nic to max 20zl sie nalezy ale dobry zaklad znajdzie przyczyne. Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: jhn6 Piątek, 13.04.2007, 11:24:58 OK dzięki za podpowiedzi... Sprubuje znaleźć kogoś "odpowiedzialnego" i w końcu rozwiązać ten problem, bo jest strasznie irytujący :?
Pozdrawiam Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: kacperix Sobota, 14.04.2007, 23:24:43 a po założeniu instalacji kable WN były wymieniane?? bo mnie to ewidentnie wskazuje na kable ze dostają gdzies przebicie, w LPG jest wyższa temp spalania dlatego mocniej szarpie.. sprawdź czy kable nie są sparciałe, zdejmi metalowe objemki jesli je masz bo pod nimi zazwyczaj sie psują.. a czujesz spadek mocy, słabsze przyspioeszenie itp?
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: jhn6 Niedziela, 15.04.2007, 20:21:11 Przewody już kupiłem bo i tak miałem w planie i jutro zmieniam. Jak zakładałem gaz to przewody nie były wymieniane, gdyż samochód był praktycznie nowy (1,5letni). A co do słabszego przyspieszenia... chyba nic takiego nie zaobserwowałem. Jutro zmiana przewodów i zobaczymy co się z tego wykluje. Dzięki za rady... :idea:
[ Dodano: 2007-04-23, 13:36 ] Niestety wymiana kabelków nic nie dała :sad: ... coż pozostaje chyba zgłosić się do specjalisty i zapłacić za zdiagnozowanie :? Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: gibonek Piątek, 01.07.2011, 19:57:55 Witam,
Jak w temacie 1.4Mpi + stag (LPG), rwie na każdym biegu po mocniejszym wciśnięciu pedału przyśpieszania ( w sumie to tylko na biegu I jest to naj mniej odczuwalne). 4k temu zmienione świece, olej i filtry (powietrza,i LPG 2szt.) Tak samo się dzieje na LPG jak i na benzynie. Proszę o pomoc! Pozdrawiam! Od KYS: Zadawaj pytania w istniejących tematach. Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Sobota, 02.07.2011, 07:00:05 na początek podłącz pod vaga
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: emtezet Sobota, 02.07.2011, 08:03:45 Pomijając fakt że temat o tym silniku i problemach z nim związanych to czy jak wymieniałeś swiece to założyłeś ori platynki czy jakieś tanie? Przewody WN sprawdzane?
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: gibonek Sobota, 02.07.2011, 14:57:30 Świece BERU (z tego co mówił mechanik który je wymieniał to były one fabrycznie zakładane w modelach WV) komplet około 65zł.
wag w sumie nic nie pokazał(albo nie umiem się obsłużyć, może macie link do jakiegoś dobrego programu/opisu bloków, ja korzystałem z Polski VAG 4.9), pokazał tylko wypadanie zapłonu na cylinder nr. 4. Jak sprawdzić w tym programie działanie układu zapłonu, bądź jego poszczególnych elementów? Jak zdobyć logi jakieś by się z nimi na forum podzielić? Po wstępnej diagnozie super hiper fachowców z mocą piwa w głowie padło na przewody wysokiego napięcia, nie były zmieniana X czasu ( nie mam pewności czy w ogóle były zmieniane). Jakie przewody polecacie zakupić? A jakich nie kupować? Dziękuję i pozdrawiam. Napisano: Sobota, 02.07.2011, 12:47:18 Witam, no i w ciemnicy zamkniętego garażu, po opryskaniu areomatem 1500 Bar przewodów ukazała się burza z ognistymi piorunami niczym nawałnica przed huraganem w San Francisco. Innymi słowy przewody mają przebicie, w w poniedziałek zamawiam, tylko mi doradzcie: NGK - 150zł BERU - 160zł BOSH - 150zł Jakie wybrać ? Pozdrawiam! Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 02.07.2011, 18:34:51 beru
a swiece masz zwykle http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5839.0 Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: olinek2 Sobota, 02.07.2011, 23:19:43 Raby ja osobiście preferuję NGK, ale to bez różnicy czy Beru czy NGK :) oczywiście jak są ori :-X
Świece na 100% zwykłe bo za tanio jak na platynki, a jak koledzy wspomnieli te motorki nie lubią innych świeczek. Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: emtezet Niedziela, 03.07.2011, 17:14:07 Dokładnie, to że pan mechanik powiedział że montują do VW to nie znaczy że pasują do twojego auta. Do tego silnika mają być platynowe świece, najlepiej cenowo i jakościowo wychodzą NGK.
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: gibonek Poniedziałek, 04.07.2011, 09:22:39 Zamówiłem BERU, ale jak nie będą pasowały ( są 2 rodzaje), to wymienię na NGK.
Świece mam takie: BERU 4 Ultra. Nie zrozumiałem wypowiedzi, i proszę wytłumaczcie, czy do 1.4 MPi AKK powinny iść platynowe świece? Czy powinne iść zwykłe? Pozdrawiam Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: emtezet Poniedziałek, 04.07.2011, 09:43:19 Platynowe
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: gibonek Poniedziałek, 04.07.2011, 13:12:57 A jakie są objawy złego dobrania świec? Czym się objawia to że zwykłe są gorsze?
Na poprzednich (też zwykłych, tyle że NGK zrobiłem 40kkm i wymieniłem po tym jak potrafił nie równo pracować na wolnych obrotach, ale co prawda po wyjęciu jedna była opalona. To były zwykłe świece i jakoś nie zauważyłem jakiegoś dyskomfortu z tego powodu. Można prosić o jakieś uzasadnienie wyboru platynówek ? Pozdrawiam! Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: emtezet Wtorek, 05.07.2011, 11:22:53 Skoro w każdym katalogu piszą że do tego modelu mają być platynki to coś w tym musi być, układy WN są przystosowane do konkretnych typów świec i wkładanie innych na pewno jakieś skutki ma, jakie? Trza by zapytać konstruktorów, platynki na pewno mają dłuższą żywotność niż zwykłe(z tego co pamiętam to zwykłe trzeba wymieniać co 30kkm a platynki co 60kkm), dają lepsze parametry przeskoku iskry przy tej samej szczelinie... ja osobiście jestem z tych co wolą dołożyć i mieć takie jak powinny być niż kupić zwykłe bo ktoś powiedział że bedzie dobrze...
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: efmk Wtorek, 05.07.2011, 12:10:47 platynki wytrzymują chyba nawet więcej niż 60kkm, z resztą na forum o tym temacie jest bardzo dużo do poczytania. Ja wymieniając świeczki zrobiłbym tak jak emtezet - niech będzie tak, jak ma być, a będzie dobrze i na dłużej. Natomiast jeśli jest tak jak piszesz - że na zwykłych przejechałeś 40kkm - to na początek zmień przewody (tak jak pisałeś) jeśli ich do tej pory nie wymieniałeś, to tak czy siak Ci to nie zaszkodzi.
Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: michalc13 Niedziela, 04.08.2019, 14:39:33 Witam,
Żeby nie powielać, czy są dostępne przewody i świece takie jak montowane oryginalnie? (Silnik - Cordoba 1,4 MPI, rok produkcji 2000). Zadaję to pytanie, bo chcę mieć pewność, że kupię to co najlepsze dla mojej Cordi. Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 04.08.2019, 19:57:58 Teoretycznie w serwisie ale praktycznie to już nie to samo co się kupuje na 1 montaż.
Wystarczy że kupisz markowe Tytuł: Odp: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów Wiadomość wysłana przez: michalc13 Poniedziałek, 05.08.2019, 10:29:36 A jaka firma jeśli chodzi o świece, a z jakiej kable? Szukam w necie, ceny różne, chciałbym kupić dobre, tzn. takie z którymi silnik nie ma problemów i pracuje tak jak powinien.
EDYCJA: Świece znalazłem... w samochodzie. NGK PZFR5D-11 - takie były oryginalnie w mojej Cordobie i takie kupię. Szukam dalej przewodów. Czy są jakieś różnice między przewodami BERU PRO1255 i ZEF1255, oprócz ceny oczywiście? |